דין אחד לכם ודין אחד לי

בנימין ואבנר נתניהו בליל הסדר 2020 (צילום: צילום מסך, ערוץ 12)
צילום מסך, ערוץ 12
בנימין ואבנר נתניהו בליל הסדר 2020

אז יאיר נתניהו צייץ שאבנר שוכר דירה בבניין שממוקם מול מעון ראש הממשלה ומגיע בכל יום לבקר במעון. ואז מחק את הציוץ, מפני שהוא סותר את התגובה שיצאה מלשכת ראש הממשלה, שלפיה אבנר גר במתחם המאובטח ואינו יוצא ממנו ולכן אין פה שום הפרה של ההנחיות.

מלבד העובדה שנתניהו היה צריך לשהות בבידוד עד חצות ולא להפר אותו לקראת ליל הסדר של לפני כן (אנשים שהפרו בידוד בן 14 יום בטרם סיומו, ספגו קנסות) ומלבד העובדה שההנחייה היא שבני 70 ומעלה לא יבואו במגע עם צעירים מהם, ומלבד העובדה שהוא צפצף על ההנחיות הללו, יש כאן פשוט (שוב) גרסאות סותרות וכוזבות מטעם החצר המלכותית, לאחר שראש הממשלה נתפס (שוב) מצפצף על הנורמות, הכללים וההנחיות שהוא הוציא לנו, האזרחים הרגילים.

יש כאן (שוב) גרסאות סותרות וכוזבות מטעם החצר המלכותית, לאחר שראש הממשלה נתפס (שוב) מצפצף על הנורמות, הכללים וההנחיות שהוא הוציא לנו, האזרחים הרגילים

כך זה היה גם בפרשת קניית המניות, בהנחה כספית עצומה (בערך שליש משווי המניה) מידי בן הדוד, בעת שנתניהו היה יושב ראש האופוזיציה ב-2007 (כשדבר הקנייה נחשף, טען תחילה שקנה את המניות כאדם פרטי. שקר ממנו נאלץ לחזור בו כשהאמת נחשפה) ואז מכר אותן ברווח שלא ייאמן, שהוא גם רווח בלתי אפשרי לפי כללי השוק בעת שהיה רה"מ ב-2010 (גם את זאת הכחיש תחילה עד שהאמת נחשפה), וזאת על אף שאסור לנבחר ציבור לעשות זאת בעודנו מקבל משכורת מאיתנו (עליו להעביר את תיק המניות שלו לנאמנות עיוורת בלא שיש לו מושג כיצד משקיע הנאמן במניותיו).

זה קרה בפרשת הצוללות כשהתברר שמדובר במניות של מפעל סידריפט שנמכר (מיד לאחר שנתניהו מכר את מניותיו בו ברווח לא הגיוני כלכלית), לחברה שמייצרת את הפלדה של תאגיד טיסנקרופ.

זה קרה בפרשת הצוללות כשנתניהו רימה וטען במרץ 2019 בשידור חי שהסכים למכירת צוללות מתקדמות מגרמניה למצרים (תחילה הכחיש זאת) מבלי לעדכן בכך את שר הביטחון והרמטכ"ל, בעטיו של סוד מדינה בדיוני, שעליו דיווח לטענתו רק ליועץ המשפטי לממשלה (הן ויינשטיין והן מנדלבליט הבהירו בתגובה שנתניהו לא סיפר להם כלום על סוד מדינה בהקשר זה) ולראש המל"ל דאז (שגם לא ידע על כך דבר וחצי דבר, כך התברר מדבריו).

כך היה גם בפרשת המניות, שקנה בהנחה עצומה כיו"ר האופוזיציה ב-2007 מבן הדוד ומכר ברווח בלתי אפשרי כרה"מ ב-2010, חרף האיסור על נבחר ציבור לעשות זאת

לכאורה, הפעם לא מדובר בעבירה פלילית חמורה לכאורה כדוגמת החשד לשוחד, להסתרה ממבקר המדינה ולעבירות המיסוי שייתכן שבוצעו בפרשת המניות.

לכאורה, הפעם לא מדובר בהפרת אמונים חמורה לכאורה שייתכן שבוצעה בפרשת הצוללות.

לכאורה, הפעם זו כולה סעודה משותפת עם הבן בליל הסדר.

אבל כמובן שזה לא משהו קטן. זה משהו גדול וחמור בתקופה בה מוטלות הגבלות חמורות על זכויות היסוד של כולנו. וזו השיטתיות הרקובה והקיסרית: אני מורה לכם מה שאיני מקיים בעצמי. אני מטיל עליכם מגבלות שאיני עומד בהן בעצמי. אני דורש מכם נורמות שאיני מחיל על עצמי. אני טוען בדרמטיות שהימנעות מהנורמה עלולה לסכן חיים, אבל הדרמטיות שלי לא חלה עליי.

דין אחד לכם ודין אחד לי. חוק אחד לכם וחוק אחד לי. נורמה אחת לכם ונורמה אחת לי. לכן אתם לא תוכלו להיות פקיד שומה או מפקד בצה"ל או מורה או עובד סוציאלי או שופט אם תועמדו לדין פלילי, בעוד אני אמשיך לכהן במשרה הכי משפיעה וחזקה במדינה, כאילו כלום.

לכן אולמרט צריך להתפטר כבר בשלב החקירות בעוד אני אמשיך לכהן עד פסק דין חלוט. לכן אני אתמוך בחוק מניעת כהונת רה"מ נאשם ב-2008 אבל אטען שזהו חוק פרסונלי ורטרואקטיבי ופסול ב-2020 כשמדובר בי. לכן לי מותר לקדם חוקים פרסונליים אנטי-שוויוניים ולעשות הכל כדי לחמוק מהעמדה לדין ולכם אסור אפילו לקדם הגבלת כהונת רה"מ ל-2 קדנציות (הגבלה שהטפתי למימושה לפני שנים רבות).

דין אחד לכם ודין אחד לי. לכן אתם לא תוכלו להיות פקיד שומה או מפקד בצה"ל או מורה או עובד סוציאלי או שופט אם תועמדו לדין פלילי, בעוד אני אמשיך לכהן במשרה הכי משפיעה וחזקה במדינה, כאילו כלום

לכן לאשתי מותר להתעמר במוחלשות ובמוחלשים במעון רה"מ בצורה מחפירה ואף אחד לא יעשה לה כלום אף שזה נמשך המון שנים ובתי דין לעבודה קבעו דברים קשים על התנהגותה הרעה. וכשבית הדין לעבודה יקבע שיש לשלם פיצוי בגין ההעסקה הפוגענית, תישא המדינה בהוצאות ולא אשתי. כי היא הרי אינה המעסיקה. היא אדם פרטי. אדם פרטי שמותר לו להתעלל באחרים בתוקף מעמדה כרעיית ראש הממשלה. מעמד ציבורי לצורך התעללות אך מעמד פרטי ברגע שצריך לשלם על כך פיצוי.

ולכן מותר לי להסית ולהפריח עלילת שווא בדיונית על התביעה הכללית, אבל אתם צריכים לכבד את מערכת המשפט.

*  *  *

איזה ריקבון. מעניין אם גנץ-אשכנזי יתעשתו או שימשיכו לסמוך עליו ועל מי שהפריח הבטחה מביכה שהוא יהיה ערב אישית לקיום הרוטציה: אריה דרעי. ההוא שחזר למשרת השר שבמסגרתה נטל שוחד, רימה והפר אמונים ומאז הפך שוב לחשוד בפלילים.

הנזק הנורמטיבי שמחולל נתניהו הוא עצום. חלקו עלול להיות בלתי הפיך. עם נתניהו לא יושבים. את נתניהו מחליפים.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 751 מילים ו-1 תגובות
סגירה