מה שמגיע למלך - לא מגיע לנו

צילום מסך מחדשות 13
צילום מסך מחדשות 13

כמו באגדות ובימי הביניים, כשמובן מאליו כי המלך זכאי לדברים שפשוטי העם אינם זוכים להם, גם אצלנו אף אחד כבר לא מופתע כשציוד מיגון בסכום של 66 אלף ש"ח הגיע למעון ראש הממשלה – בשעה שיתר המדינה, ובמיוחד צוותי הרפואה שבחזית המאבק במגיפה, הצוותים הטיפוליים בבתי האבות שבהם האוכלוסיה הפגיעה ביותר וכדומה – נמצאים במצוקת ציוד חיוני שכזה.

אביעד גליקמן מחדשות 13 חשף כי לפני כחודש, הזמינו במשרד ראש הממשלה ציוד מיגון בסכום של 66 אלף שקלים. בין היתר, הוזמנו 700 חבילות של כפפות, כמה מאות בקבוקי אלכוג'ל ו-20 זוגות ערדליים, למיגונם של כמה מאות עובדי המשרד. מעדויות שהגיעו לידי חדשות 13 עולה כי רוב הציוד לא הגיע למשרד ולעובדים – אלא למעון ראש הממשלה בבלפור. על פי גליקמן, שתי הזמנות נוספות בסך 50 אלף ש"ח כל אחת שבוצעו במקום אותה הזמנה למשרד רה"מ, שוב לא הגיעו ליעדן.

לא רק גליקמן טוען כי המשלוח הגיע לבלפור, גם העיתונאי בן כספית פרסם לפני שבוע כי את המכולה מלאת הציוד שעמדה כמה ימים במשרד – פרק אב הבית במעון ראש הממשלה.

שוב אנחנו רואים, שכמו בפרשת ערב ליל החג – בו נתניהו הפציר בנו לא לערוך את ארוחת החג עם הורינו המבוגרים, ואילו הוא ורעייתו חגגו את הסדר עם בנם אבנר, כך גם בנושא אמצעי המיגון או בבדיקות שעוברים נתניהו וקרוביו.

כמו בפרשת ערב ליל החג שבו נתניהו הפציר בנו לא לערוך את ארוחת החג עם הורינו המבוגרים ואילו הוא ורעייתו חגגו את הסדר עם בנם אבנר, כך גם בנושא אמצעי המיגון או בבדיקות שעוברים נתניהו וקרוביו

נתניהו עצמו הודה בתגובתו לביקורת על ליל הסדר שחגג עם בנו הצעיר אבנר, שעבר להתגורר בנפרד – כי שניהם נבדקו לפני שהמפגש התאפשר. כלומר, משפחת נתניהו יכולה להבדק מתי שמתחשק לה כדי לחוש בטוחים מספיק להפגש, בניגוד אלינו, שנאלצים להשאר בבידוד, ורבים לא נבדקים גם אם הם בסכנה מוחשית (כמו המצב בבתי האבות למשל). מה שמגיע למלך לא מגיע לנו, נתיניו.

המסקנה המתבקשת היא כי לא רק שעברנו למין משטר שדומה יותר לדיקטטורה, אלא שיש בו גם מאפיינים מלוכניים של זכויות יתר לאוחזים בשלטון, תחליטו אתם אם מדובר בדיקטטור, שליט או מלך. כך או כך, עיקרון השוויון שבליבה של הדמוקרטיה, שבו דין בוזגלו כדין נתניהו, לא במדינתנו.

עיתונאי, בעל תואר B.A בממשל ודיפלומטיה ותואר MA במדיניות ציבורית מאוניברסיטת ת"א. עוסק בקידום נושאי סביבה וקיימות וממשל פתוח, שקיפות, ממשל מקוון ושיתוף ציבור. מאמין בהשפעת התקשורת על חיזוק הדמוקרטיה וחקר האמת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 346 מילים
סגירה