בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90

עם ממשלה חדשה או בחירות רביעיות, נתניהו ישיג את מטרתו

ראש ממשלה, שני רמטכ"לים, יו"ר ההסתדרות, שרים בקבינט המדיני-ביטחוני, בכירים לשעבר בפרקליטות ועורכי דין פרטיים מובילים - כל אלו מנהלים מזה ימים ולילות מו"מ קואליציוני אך ורק על נושא אחד: איך מתגברים על בג"ץ ומבטיחים שבנימין נתניהו ימשיך להיות ראש הממשלה או ממלא מקומו, למרות שהוא עומד לדין פלילי ● כך נראית המציאות הפוליטית בישראל אחרי שלוש מערכות בחירות, ובדרך למערכה רביעית ● והמרוויח היחיד מהמצב הוא נתניהו עצמו ● פרשנות

מה שקורה לנגד עינינו הוא מתחום ההזיה המוחלט. ראש ממשלה, שני רמטכ"לים לשעבר, יו"ר ההסתדרות לשעבר, מיטב השרים בקבינט המדיני-ביטחוני ותגבורת משפטית מבחוץ של בכירי הפרקליטות לשעבר ועורכי דין פרטיים מובילים – כל אלו מנהלים משא ומתן קואליציוני מתיש, ימים ולילות, אך ורק על נושא אחד: איך מתגברים על בג"ץ ומבטיחים שבנימין נתניהו ימשיך להיות ראש הממשלה או ממלא מקומו, למרות שהוא עומד לדין פלילי.

המו"מ הקואליציוני לא עוסק חלילה בעניינים מדיניים, או כלכליים וחברתיים, או על דת ומדינה (מי זוכר שרק בגלל חוק הגיוס הלכנו לבחירות לפני שנה?). הצוותים לא שוברים את הראש על המלחמה האסטרטגית בנגיף הקורונה שמחריב את ישראל. גם אמש (רביעי), כמו בערב החג, דנו הצוותים בשאלה אחת: איך להתמודד מול בג"ץ שעשוי לפסול את נתניהו, ומה יקרה הלאה? לא חירום ולא בטיח.

ומכיוון שלא נמצאו פתרונות לסוגיות הרות הגורל הללו – המו"מ התפוצץ, תם המנדט של בני גנץ והוא עובר לכנסת, בדיוק כפי שנתניהו רצה מלכתחילה. מכאן מתקצרת הדרך לבחירות רביעיות.

ראש הממשלה באמת מתלבט בין האופציות שיובילו אותו לאזור הנוחות האידיאלי. הסקרים ברגע זה מפתים – הוא עומד על 40-42 מנדטים לליכוד, ואם יהיו בחירות בסוף הקיץ הוא יוכל להשיג לבלוק הימין 61 מנדטים ולהעביר את פסקת ההתגברות ואת החוק הצרפתי המיוחלים, שימחקו את המשך המשפט שלו.

הסקרים ברגע זה מפתים – נתניהו עומד על 40-42 מנדטים, ואם יהיו בחירות בסוף הקיץ הוא יוכל להשיג לימין 61 מנדטים ולהעביר את פסקת ההתגברות ואת החוק הצרפתי המיוחלים, שימחקו את המשך המשפט שלו

מצד שני, השרים הבכירים ביותר מזהירים את נתניהו מפני התרסקות בקלפי בבחירות, עם מיליון מובטלים וכלכלה הרוסה. הם מזכירים לו את שארל דה גול, המנהיג ההיסטורי שפרש שנה אחרי מהומות הסטודנטים בפאריס במאי 1968. נתניהו עדיין לא משתכנע.

אחד השרים הבכירים אומר לזמן ישראל: "עוד לא התחלנו את המשבר הזה. זה משבר נוראי. אני בין האנשים שמנהלים את העסק ורואה מה קורה בשטח. אנשים לא הרגישו עד עכשיו מה זה חוסר עבודה באמת. עכשיו נגמרים החגים. כמה זמן הם יישארו בבתים, בלי כסף בלי כלום? הכול הרי יתפוצץ. לכן חייבים ממשלה יציבה עכשיו ולא בחירות".

שר בכיר: "עוד לא התחלנו את המשבר הזה. זה משבר נוראי. אנשים לא הרגישו עד עכשיו מה זה חוסר עבודה באמת. עכשיו נגמרים החגים. כמה זמן הם יישארו בבתים, בלי כסף בלי כלום? הכול הרי יתפוצץ. לכן חייבים ממשלה יציבה עכשיו ולא בחירות"

האופציה השנייה היא ממשלה עם כחול-לבן. נתניהו לא חושש מגנץ. הוא יודע שהוא יהיה ראש ממשלה עד ספטמבר 2021 ואז ימצא את התרגיל שימנע רוטציה, למרות כל החישוקים שמנסים עו"ד אבי ליכט והחברים מכחול-לבן להניח על ידיו.

אז נתניהו לא חושש מגנץ וחבריו – אבל הוא חושש מבג"ץ שיפסול את הכשירות שלו לכהן כראש ממשלה. האם זה חשש אמיתי? האם בג"ץ יתערב בחוקי נתניהו שהכנסת תעביר אם ייחתם הסכם? האם זה רק התירוץ של נתניהו לפוצץ את הכול וללכת לבחירות למרות הכול? רק הוא יודע.

המנדט עובר עכשיו לכנסת והגיבור הוא זה שיביא לנשיא המדינה 61 חתימות. לגנץ אין. גם לנתניהו אין ברגע זה. המשא ומתן יימשך תוך איום רופס על נתניהו בחוקים נגדו, שיהיה מאד קשה להעביר בזמן שנותר. זה לא סוף פסוק, אבל השיח אתמול היה משברי עם פזילה לבחירות חדשות.

מקורב לגנץ אמר לזמן ישראל אחר חצות: "אם נלך לבחירות במפוצל – יש עתיד ואנחנו – אולי נביא יותר מנדטים. נעשה קמפיין וכולם יידעו למה אין אחדות. רק בגלל נתניהו. בינתיים אנחנו הולכים להעביר את החוקים נגדו. נראה מה יהיה".

מקורב לגנץ: "אם נלך לבחירות במפוצל – יש עתיד ואנחנו – אולי נביא יותר מנדטים. נעשה קמפיין וכולם יידעו למה אין אחדות. רק בגלל נתניהו. בינתיים אנחנו הולכים להעביר את החוקים נגדו. נראה מה יהיה"

וזה כל העניין. נראה מה יהיה. נתניהו, מה לעשות, הוכיח עד לרגע זה שהוא רואה קדימה יותר מכולם.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
אני לא מבין,למה הפרשנים,והעיתונאים,מעליבים את גנץ,במקום לומר שביבי נוכל,שקרן,ורמאי,שגנץ נענה לקריאתו,ולא זוחל אליו כמו שהם נהנים להגיד כל הזמן,אם גנץ לא יצליח במהלך שלו,המצב חוזר לקדמו... המשך קריאה

אני לא מבין,למה הפרשנים,והעיתונאים,מעליבים את גנץ,במקום לומר שביבי נוכל,שקרן,ורמאי,שגנץ נענה לקריאתו,ולא זוחל אליו כמו שהם נהנים להגיד כל הזמן,אם גנץ לא יצליח במהלך שלו,המצב חוזר לקדמותו,רק בשתי מפלגות שונות,שזה טוב מאד,ככה יוכל מי שלא רצה את לפיד להצטרף לגנץ ,ומי שלא רצה את גנץ,להתצטרף ללפיד,וגם במצב החדש לא יצטרכו שני ראשי המפלגות לבזבז זמן על לשכנע האחד את השני.התקשורת צריכה להוקיע את נתניהו על הניסיונות הימלטות שלו מין הדין,וכנל גם היועץ המשפטי לממשלה,ומבקר המדינה

את ההורדות בבנק של הראשון לאפריל אנשים עברו... את הראשון למאי יהיה יותר קשה... מי שמקבל משכורת ממוצעת במשק הבין שביטוח לאומי עושה חישובים אחרים.... שמשאיר פיצוי נמוך.... בראשון ליוני נת... המשך קריאה

את ההורדות בבנק של הראשון לאפריל אנשים עברו… את הראשון למאי יהיה יותר קשה… מי שמקבל משכורת ממוצעת במשק הבין שביטוח לאומי עושה חישובים אחרים…. שמשאיר פיצוי נמוך…. בראשון ליוני נתחיל לראות הפנמה של המשבר הכלכלי… נראה את הסקרים של ביבי אז..

עוד 588 מילים ו-3 תגובות
סגירה