האם בני גנץ יתעשת?

בני גנץ בסרטון בחירות שפרסם בפייסבוק (צילום: צילום מסך, פייסבוק)
צילום מסך, פייסבוק
בני גנץ בסרטון בחירות שפרסם בפייסבוק

הנה שאלת היסוד: האם יתעשת בני גנץ ויקדם חקיקה להצלת הדמוקרטיה, או שמא ייכנע ויתעקש לזחול לשיתוף פעולה עם הנאשם שדורש זכות וטו בנושא מינוי שופטים, בנושא מינוי ראש תביעה כללית, בנושא מינוי פרקליט מדינה ובנושא מינוי מפכ"ל באמצעות השרה לביטחון הפנים, מירי רגב.

האם יוביל גנץ לחקיקת הגבלת כהונת רה"מ ל-2 קדנציות (או ל-8 שנים) וכן יוביל חוק למניעת אפשרות הטלת מנדט הרכבת ממשלה על נאשם בפלילים, או שמא יסייע בהעברת חוק שקובע שאין מקום לנציג האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים במשטר דמוקרטי.

הנה שאלת היסוד: האם יתעשת בני גנץ ויקדם חקיקה להצלת הדמוקרטיה, או שמא ייכנע ויתעקש לזחול לשיתוף פעולה עם הנאשם שדורש זכות וטו בנושאי מינוי שופטים, ראש תביעה כללית, פרקליט מדינה ומפכ"ל

האם יניח הצעת חוק שמונעת כהונת ראש ממשלה שנאשם במשפט פלילי או שמא יסכים שיריב לוין יהיה יושב ראש הפרלמנט: פרס למי שקרא לאדלשטיין לצפצף על רצון הרוב הפרלמנטרי הנבחר ועל פסיקת בג"צ.

האם יסכים לתקן את חוק יסוד: הממשלה באופן שיאפשר לנאשם להיות ראש ממשלה, או שמא יביא לתיקון חוק יסוד: הממשלה – באופן שימנע מכל נאשם עתידי במשפט פלילי לחלום בכלל על אפשרות הרכבת ממשלה.

האם יצביע בעד תיקון חוק יסוד: הממשלה כך שיהיה כתוב מפורשות שנאשם בפלילים יכול לא רק לכהן כראש ממשלה עד פסק דין חלוט וסופי בעניינו, אלא שהוא גם מורשה לקבל מנדט להרכבת הממשלה וכן להרכיב ממשלה בלי בעיה, או שמא ישים קץ למשבר החוקתי המחריד שלתוכו קלע אותנו נרקיסיסט מתבצר שמסרב להבין בכלל את עוצמת ניגוד העניינים בין כהונתו כרה"מ לבין טובת המשטר הדמוקרטי, שלטון החוק, עיקרון השוויון לפני החוק וטובת אזרחי מדינת ישראל .

האם יציל את משטרנו הדמוקרטי הגווע ויביא הן להגבלת כהונת כל רה"מ ל-8 שנים (או 2 קדנציות), הן לאיסור הטלת מנדט הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים והן לאיסור על ראש ממשלה להמשיך לכהן ברגע שמוגש נגדו כתב אישום – או שמא יעניק פרס לנתניהו לאחר שרקם עלילת שווא בדיונית ומופרעת נגד התביעה הכללית ושבעקבות דברי הבלע שלו, אובטחו שי ניצן וליאת בן ארי. ובמיוחד אחרי שהסביר שהשמאל הלא קיים תפר נגדו תיק במסגרת הפרקליטות שבתוך הפרקליטות. השמאל שהובילו רב ניצב רוני אלשייך, המתנחל הדתי והימני מקריית ארבע, והאלוף ד"ר אביחי מנדלבליט, שגדל בבית בית"רי, חזר בתשובה, נסק בקריירה צבאית-משפטית ונבחר אישית בידי נתניהו להיות מזכיר הממשלה שעבד לצדו בטרם מונה ישירות ובלי תקופת צינון לתפקיד היועמ"ש.

האם יסכים לתקן את חוק יסוד: הממשלה באופן שיאפשר לנאשם להיות ראש ממשלה, או שמא יביא לתיקון חוק יסוד: הממשלה – באופן שימנע מכל נאשם עתידי במשפט פלילי לחלום בכלל על אפשרות הרכבת ממשלה

האם ינסה להחזיר את מדינת ישראל להיות דמוקרטיה פרלמנטרית סבירה או שמא יעניק פרס לנאשם אחרי מינויים כה ענייניים כדוגמת אוחנה במשפטים, בנט בביטחון, רגב בתרבות, רפי פרץ בחינוך, סמוטריץ' בתחבורה, אמסלם בתקשורת ויאיר נתניהו בטוויטר.

האם ישים קץ לפארסה או שמא יסייע לנתניהו לתפור תיקון בחוק יסוד: הממשלה שקובע שהוא יוכל לכהן לאחר הרוטציה כממלא מקום ראש הממשלה גם אם בג"צ יקבע שהדבר לא אפשרי. נזכיר רק שרוב הציבור יודע שהסכם הרוטציה לא יקויים לעולם אם ייחתם, כי אצל נתניהו, איך נאמר זאת בעדינות, מילה היא לא תמיד מלה.

ההיסטוריה הניחה משא כבד על כתפיו של בני גנץ. משא הצלת הדמוקרטיה הישראלית הגוועת. בחודש האחרון הוא עשה טעות פטאלית והתנער מהמשא הזה. השאלה היא אם הוא מסוגל להעמיס אותו שוב על כתפיו והפעם לא לשמוט אותו.

זהו משא כבד. זו בחירה קשה. אך בנפשנו היא. נשאלת השאלה אם גנץ מסוגל לעמוד באתגר המפחיד והקיומי הזה.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 542 מילים ו-1 תגובות
סגירה