גנץ: אם חלילה ייגזר עלינו, נלך לבחירות בראש מורם

יעלון לגנץ: הפסק את המשא ומתן המביש עם נתניהו ● חבר מרכז הליכוד עתר לבית הדין של התנועה כדי למנוע ישיבה, שבה אמורה להתקבל החלטה על ביטול הפריימריז, אם יוקדמו הבחירות לכנסת ● חבר הכנסת לשעבר עיסאווי פריג': ישנה התקרבות בין חד"ש ומרצ; ישנו רצון שהמפלגות ירוצו ברשימה אחת ● הממשלה תדון מחר במתווה של המטה לביטחון לאומי להקלה בהגבלות

בנימין נתניהו ובני גנץ, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
בנימין נתניהו ובני גנץ, ארכיון
07:05 עריכה

אחרי השעה 02:00 לפנות בוקר פרסמו הליכוד וכחול לבן הודעה משותפת: "הסתיימה פגישת צוותי המשא ומתן. סוכם כי הצוותים ימשיכו להידבר מחר במטרה להגיע להסכמה להקמת ממשלת חירום לאומית".

07:16 עריכה

בדיון של חברי הממשלה, שנערך אמש, הוחלט על שורה של הקלות, אולם המתווה טרם אושר סופית. לפי המסתמן, ענפי הייצור, התעשייה והשירותים ייפתחו ליותר מ-15% הפתוחים כעת, בתנאי שיעמדו בתקן של משרד הבריאות. פעילות ספורטיבית תותר עד לטווח של 500 מטרים מבתי התושבים. תותר גם הפעלתו של חינוך מיוחד יחידני. מחר, לאחר צאת השבת, צפויה הממשלה לאשר את ההקלות.

ההצעה שהתקבלה הוצעה על ידי המטה לביטחון לאומי וגובשה בסיוע צוות מומחים בראשותו של פרופסור אלי וקסמן. ממשרד ראש הממשלה נמסר שההצעה איזנה בין עמדותיהם של משרדי הבריאות, האוצר, הכלכלה והביטחון.

08:46 עריכה

שר הפנים דרעי, שר הביטחון בנט והשר לביטחון הפנים ארדן מתחו אמש ביקורת על מדיניות הבדיקות ועל נתוני התחלואה. בדיון שנערך אתמול על הפחתת ההגבלות אמר ארדן שמספר הבדיקות לא עומד ביעד שהוצב, ובנט אמר שלא נעשות מספיק בדיקות. דרעי התלונן על כך שאין די נתונים מהימנים. כך דיווחה דקלה אהרן שפרן בתאגיד השידור כאן.

09:22 עריכה

אמנם נותרה עוד למעלה משנה להמשך כהונתו של ראובן (רובי) ריבלין כנשיא, אבל סקירה בנושא הבחירות לנשיאות מתפרסמת הבוקר ב"ידיעות אחרונות". לפי דיווח של עמית סגל, יצחק (בוז'י) הרצוג הוא, ככל הנראה, המועמד המוביל לתפקיד, בשל קשריו הטובים עם רבים מחברי הכנסת.

מועמד בולט נוסף הוא יולי אדלשטיין, שמעוניין להתמנות כעת לתפקיד בכיר (למשל, שר החוץ) – דבר שעשוי לגרום לעמיתיו למשכן לרצות במינויו, כדי שיפנה את משרתו.

בנוסף ישנה מועמדותו המוכחשת של בנימין נתניהו, שלא ירצה להסתכן בכך שמאחורי הפרגוד יבקשו חברי הכנסת לנקום בו ולהשפילו.

כמו כן מוזכרת מועמדותם של השר לשעבר דוד לוי ושל שופט בית המשפט העליון לשעבר אליקים רובינשטיין.

09:25 עריכה

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, קורא לראשי כחול לבן, בני גנץ וגבי אשכנזי, שלא לחבור לראש הממשלה נתניהו.

10:52 עריכה

המשא ומתן בין כחול לבן לבין הליכוד אמנם היה אתמול ממושך, אך לא נרשמה בו התקדמות – כך דווח הבוקר בשורה של כלי תקשורת.

12:03 עריכה

בטרם יוחלט אם לקיים מפגש נוסף, צוותי המשא ומתן של הליכוד ושל כחול לבן יקיימו שיחת טלפון בנושא – כך דיווח יואב קרקובסקי בתאגיד השידור כאן.

12:06 עריכה

חבר מרכז הליכוד, יאיר גבאי, עתר לבית הדין של התנועה כדי למנוע את ישיבתה של ועדת החוקה, אשר אמורה לאשר את ביטול הפריימריז במפלגה, אם ייערכו בחירות ב-11 החודשים הקרובים. הישיבה של הוועדה נקבעה ליום רביעי הקרוב.

12:16 עריכה

בשמאל משתפים מודעה של ארגון בשם פרלמנט השלום הישראלי, המביעה התנגדות לסיפוח שטחים. בין החותמים על המודעה – השרים לשעבר אברהם (בייגה) שוחט, יולי תמיר, אמנון רובינשטיין ומאיר שטרית.

12:38 עריכה

חבר הכנסת לשעבר עיסאווי פריג' אמר בראיון לפוראת נסאר בחדשות 12, שישנה התקרבות בין חד"ש למרצ. לדבריו, איימן עודה "רוצה מאוד" ששתי המפלגות ירוצו ברשימה אחת.

12:43 עריכה

בליכוד ובכחול לבן מביעים פסימיות לגבי המשא ומתן הקואליציוני – כך מדווח ירון אברהם ב-N12. המחלוקת הניטשת בין הצדדים עוסקת בסוגיית הרוטציה.

13:22 עריכה

ראש הממשלה נתניהו משוכנע שנשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, משפיע על שורה של אישים, בהם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וראשי כחול לבן בני גנץ וגבי אשכנזי. לשיטתו של נתניהו, ברק הוא ראש ה"דיפ סטייט", השואף לסלק את ראש הממשלה מתפקידו. כך דיווח גידי וייץ ב"הארץ".

בשיחות סגורות אמר נתניהו שאם בית המשפט העליון או חקיקה של הכנסת ימנעו ממנו לכהן כראש הממשלה – "המונים ייצאו לרחובות" ו"תהיה קריאה להחרים את הבחירות".

13:35 עריכה

הוועדה המסדרת תקיים מחרתיים דיון לגבי מתן אפשרות לחברי כנסת, החולים בקורונה, החייבים בבידוד או הנתונים בקבוצת סיכון, להשתתף בדיוני ועדות הכנסת מבלי להגיע למשכן. לפי ההצעה, מחוקקים שישתתפו בדיונים אך לא יגיעו לכנסת, יוכלו לשאת דברים ולהגיש הסתייגויות, אך לא יוכלו להצביע.

13:51 עריכה

זיסי מרגליות בת התשע נפגעה אמש מרימון הלם שהשליכו שוטרים, שהתעמתו עם מפגינים בשכונת מאה שערים בירושלים. במערכת הפוליטית מגנים את הפגיעה במרגליות.

14:13 עריכה

צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן קיימו שיחה, אך לא קבעו להיפגש – כך דיווחה יערה שפירא בתאגיד השידור כאן.

15:35 עריכה

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, קורא למדינה לסייע לאנשי המילואים שפוטרו ממקום עבודתם.

"כתוצאה ממשבר הקורונה הפכו רבים מאנשי ונשות המילואים למובטלים או כאלו שהוצאו לחל"ת. על מנת לסייע להם, צה"ל צריך לגייס אותם למילואים, למשך 3 חודשים בתנאי קבע. בתקופה זו הם יקחו חלק בעבודה ובמאמצים של פיקוד העורף בכל הקשור למאבק בהתפשטות הנגיף ובהשבת החיים למסלולם.

"בכך נוכל להקל ולסייע ולו במעט לאלו שתרמו ותורמים כל חייהם למען ביטחונה של מדינת ישראל ותוך כדי הם יעשו שירות אמיתי וחיוני לחברה".

כתוצאה ממשבר הקורונה הפכו רבים מאנשי ונשות המילואים למובטלים או כאלו שהוצאו לחל"ת. על מנת לסייע להם, צה"ל צריך לגייס…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שישי, 17 באפריל 2020

16:27 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שולח תפילות לרפואתו של הרב ישעיהו הבר, יו"ר ארגון 'מתנת חיים', שנלחם במחלת הקורונה.

16:32 עריכה

ח"כ מתל"ם משה בוגי יעלון קורא לשותפו לשעבר, יו"ר כחול לבן בני גנץ, לעצור את המשא ומתן עם נתניהו, אותו הוא מכנה "מביש". 

"בני, עצור! עדיין לא מאוחר כדי לחזור לדרך הנכונה!", כתב בין היתר יעלון והוסיף: "ואתם מלחכי הפנכה והשופרות של ראש הכנופיה – ההיסטוריה תשפוט אתכם. ולא לטובה!".

בעקבות ההתפתחויות הפוליטיות השבוע, מוצא לנכון לשתף אתכם בתמונת המצב.אני שומע את צהלות השמחה של מלחכי הפנכה ושופרותיו…

פורסם על ידי ‏משה (בוגי) יעלון – Moshe (Bogie) Ya'alon‏ ב- יום שישי, 17 באפריל 2020

17:49 עריכה

יו"ר כחול לבן ויו"ר הכנסת, בני גנץ: "גם היום אני לא יודע להגיד לכם אם נצליח להקים הממשלה או לא. אני כן יודע להגיד לכם ששותפיי ואני עושים את כל מה שצריך וכל מה שאפשר תוך שמירה על עקרונותינו, כדי שהמדינה תצא מאחד המשברים הגדולים ביותר שחוותה מאז הקמתה. אם חלילה ייגזר עלינו, נלך לבחירות עם ראש מורם כי כל אדם במדינה יודע שחבריי ואני עשינו הכל, אבל הכל, למען מדינת ישראל בשעת משבר".

מי שרוצה בחירות רביעיות– שיגיד. מי שרוצה לגרור את ישראל לטירוף מערכות רק בשביל לקבל עוד כמה מנדטים – שיגיד. מי שרוצה…

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום שישי, 17 באפריל 2020

17:49 עריכה

משרד הבריאות הודיע כי אתמול, יום חמישי, בוצעו בישראל 11,908 בדיקות קורונה.

17:52 עריכה

בוטלו תקנות תקש'ח המתירות פיטורי נשים בהריון ללא היתר

17:57 עריכה

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס להתפרעויות האלימות במאה שערים בירושלים. "אני כואב ומצטער צער עמוק על הפגיעה בזיסי הרכה והתמימה, והוריתי על בדיקה מיידית של אירוע חריג זה, והבדיקה כבר מתקיימת…עלינו לזכור שהמדינה שולחת את שוטרי ישראל למשימות מצילות חיים, ובימים אלה מעמידה אותם בסכנת הידבקות יומיומית – ואני לא מתכוון להפקיר אותם כשהביקורת הופכת למסע שיסוי והסתה".

משעות הבוקר המוקדמות אני רואה ושומע התקפות וגינויים רבים על מה שקרה אמש במאה שערים ועל פציעתה של הילדה היקרה זיסי…

פורסם על ידי ‏גלעד ארדן | Gilad Erdan‏ ב- יום שישי, 17 באפריל 2020

19:02 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ ניהל היום שיחות עם ראשי בלוק הימין. בין השאר שולל גנץ עם השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן ואמר להם "חבל שנגיע לבחירות רביעיות".

19:19 עריכה

ביש עתיד-תל"ם עוקצים את יו"ר כחול לבן, שותפם לשעבר, על רקע המשא ומתן עם נתניהו

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
סגירה