נתניהו וגנץ חתמו על הקמת ממשלת רוטציה של מעל 30 שרים

נתניהו שוחח עם ראשי הימין, כולל בנט ● הוגשו העתירות לבג"צ בנוגע לכהונת ר"מ הנאשם בפלילים ● לפיד תוקף את גנץ ואשכנזי: אין גבול לחרפה ● ליברמן: ממשלה של נתניהו והגוש החרדי-משיחי ● ליצמן החלים מקורונה ● אהוד ברק: כניעת גנץ ואשכנזי ביום השואה - אירוניה היסטורית ● הוצגה התוכנית להתמודדות עם התחלואה בדיור המוגן

בנימין נתניהו ובני גנץ חותמים על ההסכם להקמת ממשלה, ב-20 באפריל 2020
בנימין נתניהו ובני גנץ חותמים על ההסכם להקמת ממשלה, ב-20 באפריל 2020
07:31 עריכה

הממשלה אישרה אמש במשאל שרים טלפוני את קבלתן של שלוש תרומות למשרד הבריאות. מדובר בתרומה של תרופה ניסיונית שנתרמה על ידי חברת טבע, מכונות הנשמה שנתרמו על ידי מייסדי צ'ק פוינט ומסכות פנים וחליפות מגן שנתרמו מסין.

07:40 עריכה

לאור השיפור במצב השורר בבני ברק ובירושלים יתקיים הבוקר (שני) דיון מיוחד לגבי הקלת ההגבלות שהוטלו על שני היישובים – כך נמסר ממשרד הבריאות.

08:12 עריכה

במטרה למנוע התקהלויות, המטס השנתי של חיל האוויר, המתקיים ביום העצמאות, ייערך במתכונת מצומצמת – כדי למנוע התקהלויות. המטס השנה יעבור מעל בתי חולים ברחבי הארץ כדי להצדיע לצוותים הרפואיים על פועלם.

08:37 עריכה

העצרת הממלכתית לפתיחת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שתשודר הערב בשעה 20:00 – הוקלטה השנה מראש, על רקע משבר הקורונה. בשידור יובאו דבריהם של נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ושל ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

08:40 עריכה

ראש הממשלה נתניהו ויושב ראש כחול לבן גנץ נועדים בשעה זו במעון ראש הממשלה בירושלים – כך נמסר בהודעה משותפת של הליכוד וכחול לבן.

09:20 עריכה

יושב ראש תל"ם, משה (בוגי) יעלון, לגנץ: הפסק את המו"מ עם נתניהו.

10:08 עריכה

פגישת נתניהו-גנץ במעון ראש הממשלה בירושלים הסתיימה בכישלון. לפי הדיווחים, במוקד המחלוקת בין הצדדים – הוועדה לבחירת שופטים.

10:22 עריכה

חבר סיעת כחול לבן, אסף זמיר: ישראל זקוקה עכשיו לממשלה – לא לבחירות.

11:33 עריכה

מחלוקת בקרב מתנגדי נתניהו: בעוד שיאיר גולן ממרצ אומר שלא יחוקק את החוקים נגד ראש הממשלה, אורנה ברביבאי מיש עתיד תומכת בחקיקתם.

12:37 עריכה

ראש הממשלה נתניהו: אמשיך לפעול למען הצלת חייהם ופרנסתם של כל אזרחי ישראל.

12:40 עריכה

על רקע הדיווחים על פיצוץ במשא ומתן להקמת ממשלה נמסר מהליכוד: "המאמצים לאחדות עדיין נמשכים מתוך כוונה להקים ממשלת חירום לאומית בהקדם".

12:54 עריכה

ישראל ביתנו הניחה על שולחן הכנסת הצעת חוק הקובעת שלא ניתן להטיל על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה. במפלגה ביקשו פטור מחובת הנחה, שמשמעותו – קיצור של שבועיים בהליכי חקיקה פרטית. "השאלה אם יושב ראש הוועדה, חבר הכנסת אבי ניסנקורן יכנס את הוועדה המסדרת עוד היום, לפני כניסת יום השואה", נמסר מהמפלגה.

12:58 עריכה

ראש הממשלה נתניהו עזב את דיון שעסק במצב בתי האבות, לדבריו, לטובת הטיפול בהקמת ממשלה.

13:33 עריכה

יושב ראש יש עתיד, יאיר לפיד, שב ומציע את תוכניתו – לדחות את הבחירות בחצי שנה, כשממשלת המעבר של נתניהו נותרת על כנה.

13:54 עריכה

מחלוקת במרצ: בעוד שחבר הכנסת יאיר גולן מתנה את התמיכה בחוקים שיקשו על נתניהו לכהן כראש הממשלה, חברת הכנסת תמר זנדברג הודיעה שסיעתה תצביע בעד חוקים אלה.

13:58 עריכה

מאות מוחים הפגינו נגד האקטיביזם של בית המשפט העליון.

14:05 עריכה

בשעה 18:00 בערב תתקיים פגישה נוספת בין נציגי המשא ומתן של הליכוד ושל כחול לבן.

14:15 עריכה

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופסור סיגל סדצקי, הזהירה מפני האפשרות שהציבור ירגיש שמשבר הקורונה חלף. לדבריה, אם דבר זה יקרה – "המצב לא יהיה טוב". בראיון בכאן רשת ב' אמרה סדצקי: "אל תטעו, אנחנו לא אחרי (המשבר), אנחנו ממש לא אחרי". היא קראה לציבור להקפיד לשמור על כללי ההיגיינה ועל הנחיות הריחוק החברתי.

14:20 עריכה

יושב ראש יש עתיד, יאיר לפיד, תקף את ראש הממשלה נתניהו שהתקשר למוכר הפלאפל יובל כרמי – על כך שעשה עליו "סיבוב יחסי ציבור". ואז סיפר שצעירי יש עתיד הלכו לסייע לכרמי, ולמעשה עשה גם הוא "סיבוב יחסי ציבור" על חשבונו של כרמי.

14:38 עריכה

פרופסור רוני גמזו הציג את תוכנית משרד הבריאות למוסדות גריאטריים, מגן אבות ואימהות. גמזו קורא להרחיב את הבדיקות הנערכות במוסדות שבהם התגלתה התפרצות של קורונה. עוד המליץ גמזו לנהל את המשבר ממטה ממשלתי אחד. לדבריו, היום תקום מערכת מידע שתאסוף נתונים מרוב המוסדות הגריאטריים.

405 דיירים ו-173 אנשי צוות נדבקו בקורונה ב-82 מוסדות גריאטריים שונים.

14:42 עריכה

גורמים בליכוד אומרים שהמחלוקת במשא ומתן להקמת ממשלה נפתרה, אך בכחול לבן מכחישים – כך דיווח מיכאל שמש בתאגיד השידור כאן.

15:04 עריכה

סיעת כחול לבן צפויה להתכנס אחר הצהריים לישיבה, שבה יימסר עדכון לגבי המשא ומתן הקואליציוני של המפלגה עם הליכוד.

15:19 עריכה

ח"כ עופר שלח קורא להתיר את העיסוק בספורט יחידני גם לחובבים.

15:46 עריכה

ארגון העיתונאים ומנהלי ערוצי החדשות פנו לראש הממשלה בבקשה לאפשר שאלות בהצהרות מקבלי ההחלטות בנושא קורונה.

15:56 עריכה

עאידה תומא סולימאן (המשותפת) פונה לשר האוצר משה כחלון בדרישה להורות למשרדו לאשר את הסיכום על שכר ימי בידוד לצוותי רפואה. לדבריה, לפני שבועיים סוכם עם כחלון שהצוותים הרפואיים יקבלו שכר מלא על ימי הבידוד אך אנשי האוצר מסרבים לאשר את ההסכם.

16:26 עריכה

פגישת מנהלי הגנים הפרטיים והאוצר הסתיימה בפיצוץ, לאחר שהוצע להם להסתמך על תשלומי הורים כדי לכסות על ההפסדים. "עדות לאטימות הבלתי נסבלת שלהם לאור המשבר", כותבת ח"כ עאידה תומא סולימאן.

16:56 עריכה

ניצן הורביץ מוחה על הפסקת הלמידה של תלמידים חולים, בידי מורים שעובדים עבור זכיין פרטי.

17:19 עריכה

אביגדור ליברמן תוקף את גנץ על כך שבלם חקיקה שתאסור הרכבת ממשלה על מי שעומדים נגדו כתבי אישום, כמו במקרה של נתניהו. לדברי יו"ר ישראל ביתנו, גנץ הישהה את כינוס הוועדה המסדרת שהיתה יכולה לתת פטור מחובת הנחה לחקיקה, במהלך שהיה מאפשר לקדם את החוק מיד ולא לחכות 45 יום.

"אישור החוקים שהגישה ישראל ביתנו בנשיאות הכנסת התבררו כעבודה בעיניים ותו לא … מנהיגות זאת יכולת לקבל החלטות בזמן אמת".

מספיק עם התרגילים ביחסי ציבור. ההודעה הדרמטית מהבוקר על פיצוץ המו"מ בין הליכוד לכחול לבן ואישור החוקים שהגישה ישראל…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שני, 20 באפריל 2020

17:46 עריכה

צחי ברוורמן מודה שהטיפול בנזקים הכלכליים של משבר הקורונה חורק, בלשון המעטה. בראיון לגלי צה"ל, אומר מזכיר הממשלה כי נתניהו כבר מבין את זה והחליט להיכנס לתמונה בעצמו.

"הממשלה הנחתה להקצות 80 מיליארד שקל לסייע לעסקים ויש חסמים וזה לא קורה. ראש הממשלה קיים דיון בנושא הזה ולקח את המושכות, הוא מוביל את העניין הכלכלי בנחישות מאחר שהוא מודע למצוקות של האנשים ונכון שיש עסקים שיחזרו לעצמם וישקמו את עצמם אבל יש תחומים אחרים שיקח להם הרבה זמן ולהם המדינה צריכה לעזור".

17:59 עריכה

המשטרה חוקרת כתובת נאצה נגד נתניהו באזור גבעת רמב"ם בגבעתיים. במקביל, ראש הממשלה ואשתו משתתפים בארוע זכרון בסלון לרגל יום השואה שמתחיל הערב.

18:06 עריכה

עיתונאי רשת 13 פנו היום לבעל השליטה בערוץ, האוליגרך לן בלווטניק, בניסיון למנוע פיטורים בחברת החדשות.

"אנו מאמינים שההנהלה שוגה בכוונתה לבצע פיטורים המוניים והתכתשות משפטית בין הערוץ לעובדיו … אנו בטוחים שבלווטניק לא רוצה בהחלשת חברת החדשות … נהיה אסירי תודה לקבל הזדמנות לדו שיח ישיר עם בלווטניק כדי לדון בתכנית הקיצוצים הנרחבת והשלכותיה".

18:11 עריכה

גנץ מספר על הגעתו לאירועי יום השואה בגרמניה כרמטכ"ל, שנים אחרי שאמו יצאה מברגן בלזן ועלתה לישראל.

18:18 עריכה

יעקב ליצמן החלים מקורונה וימשיך בשגרת עבודה מלאה, לפי הודעה שיצאה מלשכתו. שר הבריאות עבר שתי בדיקות קורונה שיצאו שליליות, נאמר שם עוד.

"התבשרתי על החלמה מלאה מהנגיף ברוך השם. זו היתה בשבילי הזדמנות נאותה להיווכח אישית בעבודתם המסורה של צוותי הרפואה היקרים שלנו. תודתי לכל מי שהתעניין ודאג לשלומי".

"אני קורא לאזרחי ישראל להמשיך לשמור על כל הוראות משרד הבריאות לריחוק חברתי. ההקלות שניתנו מותנות בשמירה קפדנית של הציבור על ההגבלות הקיימות. רק בדרך זו נוכל לנצח את נגיף קורונה, למען כלל אזרחי ישראל ובריאותם. יחד ננצח בעזרת השם".

18:28 עריכה

הודעה משותפת לכחול לבן ולליכוד: ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן ויו"ר הכנסת, ח"כ בני גנץ ייפגשו בזמן הקרוב. אם לא יהיה פיצוץ של הרגע האחרון, החתימה על ההסכם הקואליציוני תקרה עוד הערב.

19:06 עריכה

יאיר לפיד אומר שההסכם יגרום לכך שנאשם בפלילים יהיה מעורב במינוי השופטים ושזו חרפה.

גנץ כבר הגיע לבלפור ואם יחתום על ההסכם עם נתניהו, הממשלה ה-35 של ישראל תהיה הגדולה אי פעם, עם 34 שרים מהליכוד, כחול-לבן והעבודה.

19:16 עריכה

הודעה משותפת לליכוד ולכחול לבן: בשעה זו נחתם הסכם להקמת ממשלת חירום לאומית בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ.

19:21 עריכה

הרשימה המשותפת המליצה על בני גנץ להרכבת ממשלה כדי שיחליף את נתניהו, ולא ציפתה שיו"ר כחול-לבן יחבור אליו. כך מגיב איימן עודה להסכם נתניהו-גנץ:

"ממשלת הכניעה של גנץ ונתניהו היא סטירת לחי לרוב האזרחי שיצא פעם אחר פעם לקלפי כדי להדיח את נתניהו. גנץ לא היה אמיץ מספיק לנצח ובחר להכשיר את הסיפוח, הגזענות והשחיתות".

19:34 עריכה

עוד תגובות זועמות לחתימה על הסכם להקמת ממשלה בין ליכוד וכחול-לבן, שאליהן יצטרפו גם פרץ ושמולי מהעבודה.

מרב מיכאלי מהעבודה אומרת שזו הפקרה של שלטון החוק ומערכת המשפט ואור ירוק לסיפוח הרסני. עפר שלח מיש עתיד אומר שלנתניהו תהיה שליטה מוחלטת במינוי שופטים, חקיקה וועדות הכנסת וכמובן סיפוח מתי שירצה. ניצן הורביץ ממרצ אומר שזו מכירת חיסול של גנץ ושסיפוח (השטחים) הוא האסון האמיתי.

אהוד ברק אומר שהכניעה של גנץ ואשכנזי בערב יום השואה היא אירוניה היסטורית וקריסה אישית, פוליטית ומוסרית של גנץ בפני סחטנות בריונית של נאשם בפלילים.

19:38 עריכה

נתניהו וגנץ חתמו על ההסכם להקמת ממשלה. בני גנץ מצדיק את החתימה: "מנענו בחירות רביעיות, נשמור על הדמוקרטיה".

יריב לוין, ראש צוות המו"מ של הליכוד, אומר כך:

"חתמנו כעת על הסכם לכינון ממשלת אחדות של הליכוד ושל כחול-לבן. ממשלת חירום לאומית היא הדבר הנכון וההגיוני בעת הזו. אנו זקוקים לאחדות על מנת שנוכל להתמודד עם האתגרים הכלכליים והבריאותיים הפוקדים אותנו, ובכדי לצאת מן המשבר הזה חזקים יותר".

"העת הזו מזמנת לנו אפשרות וחלון הזדמנויות לביצוע מהלכים היסטוריים שכבר על הפרק. החלת הריבונות על ישובים ביהודה ושומרון היא משאת נפשו של העם היהודי ואין זמן טוב יותר למהלך חשוב זה מאשר בממשלת אחדות לאומית רחבה ואיתנה".

"לאחר שלוש מערכות בחירות בהן ניהלתי את המו"מ בליווי ראש הממשלה נתניהו, הגיע השעה לאחדות. אני מברך את ראש הממשלה ואת חה"כ בני גנץ על ההסכמות החשובות אליהם הגיעו, ומשוכנע שיחדיו נוכל להוביל את ישראל לעבר עתיד טוב יותר".

19:52 עריכה

גורם בכחול לבן מפרט את הישגי הצד שלהם בהסכם:

-בני גנץ יכנס לתפקידו כראש הממשלה שנה וחצי מיום השבעת הממשלה ללא צורך בהשבעה.
– המאבק בקורונה: יוקם קבינט קורונה בראשות נתניהו וגנץ. קבינט הקורונה ישרטט את אסטרטגיית היציאה של מדינת ישראל מהמשבר, ובשיקום הכלכלה, דאגה לעצמאים, והכנה של מערכת הבריאות לאתגרים שבפניה.
– לכחול לבן יהיה וטו על כל חקיקה והחלטת ממשלה.
– שמירה על הדמוקרטיה- תיק המשפטים, התקשורת והתרבות.
– גנץ מקבל מהרגע הראשון מעמד של ראש ממשלה ולא ניתן להעלות שום נושא לסדר היום ללא אישורו.
– מינויים בכירים המובאים לממשלה יוקפאו לחצי שנה ויובאו בהמשך רק בהסכמה.
– יו"ר הכנסת לא יהיה יולי אדלשטיין.
– יועבר תקציב מדינה דו שנתי על מנת להבטיח את יציבות המשק ושיקום הכלכלה בעקבות משבר הקורונה
– ועדת השרים לחקיקה תהיה בהובלתו של שר המשפטים מכחול לבן.
במידה ונתניהו מפזר את הכנסת– בני גנץ נכנס לתפקידו, ורק חצי שנה לאחר מכן יתקיימו בחירות, כשהוא מכהן כראש ממשלת המעבר.
תוכנית טראמפ תקודם באחריות תוך שמירה על הנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל והיציבות באזור).
– יוקם קבינט פיוס בראשות גנץ ונתניהו שיפעל לאיחוי הקרעים בחברה הישראלית

19:55 עריכה

ליברמן מברך על עצם הקמת הממשה, למרות שזו ממשלה נוספת של נתניהו והחרדים:

"אני מברך על הקמת הממשלה, למרות שזאת לא ממשלת אחדות אותה הציבור רצה והיא צו השעה. מדובר בממשלה נוספת של נתניהו והגוש החרדי-משיחי שלו עם עלה תאנה שעליו שני פלאפלים בכירים".

"ישראל ביתנו תהיה אופוזיציה עניינית. אם הממשלה תפעל נכון בתחום המדיני, הכלכלי והמאבק בקורונה נתמוך בה מבחוץ. מנגד לא נהסס למתוח ביקורת נגד החלטות מדיניות שגויות, חוקים בנושאי דת ומדינה הפוגעים בעיקרון של חיה ותן לחיות, ונמשיך להיאבק למען העצמאיים, הפנסיונרים, העולים, הנכים ולהבראת מערכת הבריאות".

20:05 עריכה

הליכוד וכחול-לבן פרסמו את ההסכם הקואליציוני:

"לאור מצב החירום במדינה ועל רקע האתגרים הרפואיים, הכלכליים והחברתיים הניצבים בפני מדינת ישראל, הושגה הערב הסכמה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן ויו"ר הכנסת רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ, על הקמת ממשלת חירום לאומית".

עיקרי הסיכומים בנושא אופן התנהלות הממשלה שתוקם:

  • הממשלה תהיה שוויונית וכך גם הקבינט המדיני-ביטחוני והקבינט החברתי-כלכלי.
  • יוקם קבינט קורונה בהובלה משותפת של נתניהו וגנץ שירכז את הטיפול במגפה בהשתתפות השרים הרלבנטיים וגורמי המקצוע.
  • עם השבעת הממשלה יושבעו ראש הממשלה נתניהו כראש ממשלה מכהן ויו"ר כחול לבן, בני גנץ כראש הממשלה המיועד שיחל בחודש אוקטובר 2021.
  • במידה ומי מהצדדים יפזר את הכנסת או לא יצביע בעד תקציב המדינה – ראש הממשלה מהמפלגה השנייה יכנס לתפקיד, ורק חצי שנה לאחר מכן יתקיימו בחירות, כשהוא מכהן כראש ממשלת המעבר.
  • הממשלה תושבע לאחר השלמת הליך חקיקה שיסדיר את מעמד מ.מ ראש הממשלה ואת קיום הסכם הרוטציה.
  • עם הקמת הממשלה היא תוגדר כממשלת חירום לאומית לתקופה של חצי שנה ולא תועלה חקיקה שאינה קשורה במלחמה בקורונה ללא הסכמה. במקביל יוקם צוות מו"מ שידון בקווי היסוד לממשלת האחדות שתוקם עם תום המאבק בקורונה. ראש הממשלה המכהן יורשה להביא לממשלה ולכנסת החל מחודש יולי את הצהרת טראמפ בדבר החלת הריבונות, לאחר קיום תהליך סדור בנושא.
  • יוקם קבינט פיוס לאומי.

עיקרי הסיכומים בנושא חלוקת התפקידים:

  • תיקי האוצר, הבריאות, ביטחון הפנים, שיכון ובינוי, התחבורה והחינוך יהיו בידי מפלגת הליכוד ושותפותיה.
  • תיקי הביטחון, החוץ, המשפטים, התקשורת, התרבות והכלכלה יהיו בידי כחול לבן ושותפותיה.
  • יו"ר הכנסת יהיה מטעם הליכוד.
20:13 עריכה

במקביל לחתימת ההסכם להקמת ממשלה, עו"ד דפנה הולץ לכנר הגישה לבית המשפט העליון עתירה שמבקשת לאסור על חבר כנסת שהוגש נגדו כתב אישום לכהן בתפקיד ראש הממשלה.

עתירה דומה הוגשה על ידי התנועה לאיכות השלטון, כנגד ראש הממשלה, היועץ המשפטי לממשלה, היועץ המשפטי לכנסת והיועצת המשפטית לבית הנשיא.

בעתירתה מבקשת התנועה מבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, שיוציא צו הצהרתי הקובע שיש לו חובה לפרסם חוות דעת המפרטת את התבחינים הברורים בשאלה מהם הכשירויות הנדרשות מח"כ על מנת שיהיה ניתן להטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה בהתייחס להיותו של ח"כ בנימין נתניהו נאשם בשלושה כתבי אישום בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים.

20:59 עריכה

בהמשך לשתי העתירות שכבר הוגשו הערב, גם עמותות חוזה חדש ומשמר הדמוקרטיה הגישו עתירה לבג"ץ, בבקשה למנוע את הטלת הרכבת הממשלה על ח"כ נתניהו.

זאת, נוכח העובדה שהוא נאשם בביצוע עבירות פליליות חמורות. בעתירה נטען כי הנשיא אינו רשאי להטיל את התפקיד על נתניהו ואינו רשאי לקבל את הודעתו כי עלה בידו להרכיב ממשלה, לבדו או במשותף עם ח"כ בני גנץ. בית המשפט אף התבקש להוציא צו-ביניים שימנע את השבעתה של הממשלה החדשה, ולקבוע דיון דחוף בעתירה בפני הרכב מורחב של בית המשפט העליון.

עו"ד יובל יועז, שמייצג בעתירה את משמר הדמוקרטיה, הוא גם הפרשן המשפטי של זמן ישראל.

21:04 עריכה

בנימין נתניהו שוחח עם נפתלי בנט בטלפון והשניים סיכמו להיפגש אחרי יום השואה, כך לפי הודעה שיצאה מלשכתו של יו"ר מפלגת ימינה.

21:16 עריכה

המשקיפים הפוליטיים מתחילים לעכל את פרטי ההסכם.

דפנה ליאל מדגישה את האינפלציה של סגני השרים, בממשלה שממילא תהיה המנופחת ביותר אי פעם מבחינת מספר השרים.

נעה לנדאו מוצאת חגיגה של ג'ובים לאנשי הליכוד בשירות החוץ.

ברק רביד מדגיש את האפשרות שבקיץ יתחיל תהליך שבסופו סיפוח השטחים.

עמית סגל חוגג את נצחון ההערכות המוקדמות שלו על הצפי להסכם, לאחר שהואשם בהיותו מוטה כלפי הימין.

חיים לוינסון מציע (בצחוק) שלקבינט הפיוס הלאומי ימונה בנו הבכור של נתניהו.

בן כספית, כצפוי, מציין את המעון החלופי ל"גברת", כלומר לזוג נתניהו, לכשיעזבו את בלפור באוקטובר 2021, אם וכאשר.

 

21:19 עריכה

בהמשך לשיחתו עם בנט, נתניהו שוחח הערב עם כל ראשי גוש הימין ועדכן אותם על ההסכם עם כחול-לבן.

נתניהו אמר כי הקמת ממשלת האחדות מול מגפת הקורונה היא צו השעה וצורך לאומי ראשון במעלה. הוא התחייב כי ימשיך לשמור על עקרונות המחנה הלאומי וגוש הימין במסגרת ממשלת האחדות.

21:25 עריכה

נתניהו אמר הערב כי "בתקופה הזאת הקשיים רבים אבל הם לא משתווים להכחדת ששת המיליונים" וכן "שלא כמו בשואה, בקורונה זיהינו את הסכנה בזמן". עצם ההשוואה מתמיהה למדי.

21:54 עריכה

היועץ של אריה דרעי ברך את היועז הלא נכון.

22:42 עריכה

מספר עתירות הוגשו היום בעניין כהונת ראש ממשלה שיש כנגדו כתב אישום, ולפי דיווח של כתב המשפט של חדשות 13, העתירות לא נדחו על הסף.

23:13 עריכה

סגירה