המבקר יבדוק את העלילה נגד מנכ"ל משרד התיירות

בעקבות פרסום מכתב התלונה המזויף נגד מנכ"ל משרד התיירות בזמן ישראל, גורם בכיר במשרד המבקר ביקש לקבל לידיו את המכתב ומסמכים נלווים ● לפי התלונה השקרית, הלוי תקף פיזית עובדת בכירה במשרדו ● הלוי הגיש תלונה למשטרה על "שימוש במסמך מזויף בכוונה לקבל דבר", והאשים גורמים בכירים בענף התיירות בהפצת העלילה

22/04/2020 12:22
מתניהו אנגלמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

משרד מבקר המדינה יבדוק את פרשת מכתב התלונה המזויף שהופץ נגד מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, אשר נחשפה בזמן ישראל.

זמן קצר אחרי הפרסום, פנה גורם חקירה בכיר במשרד מבקר המדינה אל בכירי משרד התיירות, בבקשה להעביר לידיו את מכתב התלונה וכן מסמכים רלוונטיים נוספים הקשורים בנושא.

המכתב – שהופנה לנציבות שירות המדינה, למשרד המשפטים ולגורמים נוספים – הופץ במשרד ומחוצה לו, והגיע לבכירים בשירות הציבורי. הוא כולל האשמה חמורה נגד הלוי, לפיה תקף פיזית עובדת הכפופה לו, באמצעות השלכת טלפון נייד לעברה. המכתב נחתם בידי "התנועה לאיכות השלטון", וכלל רשימת בכירים בלוויית מספרי הטלפון שלהם, היכולים, לכאורה, להעיד על המקרה.

ואולם בדיקת זמן ישראל העלתה כי מדובר במכתב מזויף ובטענה שקרית. באירוע המתואר במכתב, הלוי אמנם הרים את קולו על העובדת, אך לא תקף אותה פיזית, והתנועה לאיכות השלטון מעולם לא הוציאה מכתב כזה. עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה, אף מסר כי בכוונתו להגיש תלונה במשטרה על זיוף מסמך.

אליעד שרגא (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אליעד שרגא (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

גם ה"עדים", כביכול המוזכרים במכתב הבהירו, בזה אחר זה, כי אינם מכירים את האירוע, וכי המכתב נכתב ללא ידיעתם או רשותם. העובדת עצמה הבהירה, אף היא, כי מעולם לא הותקפה פיזית.

הלוי עצמו הגיש תלונה למשטרה על "שימוש במסמך מזויף בכוונה לקבל דבר" והאשים גורמים בכירים בענף התיירות בהפצת העלילה, וזאת מתוך מניעים אישיים. "מדובר בהכפשות מופרכות מגורמים בעלי אינטרס, שבאופן מוזר צצים רק סביב שינויים אסטרטגיים או ארגוניים במשרד", אמר הלוי לזמן ישראל. "יש הבדל מהותי בין להביע כעס על עובד ואופן התנהלותו, שהוא דבר לגיטימי כמו אצל כל מנהל אחר, לבין להמציא בדיות".