משפחות שכולות לא יוכלו לפקוד את בתי העלמין ביום הזיכרון; ביום העצמאות - סגר

עמיר פרץ: "החלטנו להצטרף לממשלה" ● גנץ: "העדפנו לנצח את הקורונה ולא לנצח ברשתות החברתיות" ● לפיד תקף את גנץ ואשכנזי על הצטרפותם לנתניהו: "לא הייתה הונאה כזאת מקום המדינה: במקום ישראל לפני הכל, הכיסא לפני הכל" ● ברק: איני מצליח לחשוב על סיבה אחרת שבגללה גנץ ואשכנזי חברו לנתניהו, לבד מכך שהוא אסף עליהם מידע פלילי ואישי, והם חששו שישתמש בו

בית העלמין קריית שאול בתל אביב (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
גילי יערי, פלאש 90
בית העלמין קריית שאול בתל אביב
07:12 עריכה

ח"כ אורנה ברביאי (יש עתיד) ציטטה את א' ד' גורדון; "לא יהיה ניצחון של האור על החושך, כל עוד לא נעמוד על האמת הפשוטה שבמקום להילחם בחושך, עלינו להגביר את האור" והוסיפה – "הקשרים פוליטיים ימתינו לצאת יום השואה".

07:24 עריכה

ממשלת נתניהו-גנץ: בליכוד ניסו להביא למינוי ח"כ יולי אדלשטיין לתפקיד יו"ר הכנסת. גורמים בכחול לבן הביעו נכונות לסגת מהווטו על המינוי וייתכן שתושג בקרוב הסכמה בנושא. בנוסף, על פי הדיווח של הכתב מיכאל שמש בכאן רשת ב', גנץ מעוניין לצרף את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לממשלה. גורם בכחול לבן אומר כי במפלגה ינסו לצרפו על חשבון תיקי המפלגה.

07:26 עריכה

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, תקף בראיון בגל"צ את ממשלת נתניהו-גנץ עליה סוכם אתמול. 

"זו לא ממשלת ימין, אלא ממשלת נתניהו-חרדים בגיבוי גנץ. במקום לעסוק בטיפול במיליון מובטלים, מחלקים 52 תפקידים", אמר פורר. בנוסף, הטיל ספק בקיום סעיף החלת הריבונות: "ראיתי לא מעט סעיפים בהסכמים קואליציוניים שלא מתממשים".

עודד פורר (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
עודד פורר (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
08:15 עריכה

בליכוד ובכחול לבן הוחלט להעביר בכנסת את חוק הרוטציה, חוק ממלא מקום ראש הממשלה והחוק שמבטל את מגבלת השרים במהלך השבועיים שנותרו ל-21 ימי המנדט של הכנסת. כך דווח בכאן רשת ב'.

בתום בליץ החקיקה יועברו 61 חתימות הממליצות לנשיא להעביר את המנדט לנתניהו, ובתוך שעות תושבע הממשלה, בהנחה שבג"ץ לא ימנע זאת.

08:47 עריכה

במסגרת ההסכם שנחתם אמש, הליכוד וכחול-לבן צריכים להעביר בכנסת את חוק הרוטציה, חוק ממלא מקום ראש הממשלה והחוק שמבטל את מגבלת השרים במהלך השבועיים שנותרו ל-21 ימי המנדט של הכנסת. כך דווח בכאן רשת ב'.

09:39 עריכה

יו"ר הכנסת ויו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ ישא דברים בפתח מליאת הכנסת בדיון המיוחד ליום הזיכרון לשואה.

הדיון יחל מיד לאחר הצפירה שתושמע בשעה 10:00.

09:56 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה בעקיצה על הממשלה החדשה: "יש כל כך הרבה שרים בממשלה שחלקם יצטרכו לישון במסדרון. בעצם לא משנה, בשבילם תמיד יש תקציב".

09:59 עריכה

יש עתיד-תלם: "שש שנים חלפו מאישור התוכנית שלנו לרווחת ניצולי השואה…ביום זה נזכור את מתינו ונתחייב לשמור ולטפל באלה שחיים איתנו עד היום".

10:19 עריכה

יו"ר הכנסת ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, נשא דברים בפתח הישיבה המיוחדת של המליאה לציון יום הזיכרון לשואה.

"לקחתי על עצמי את האחריות לשמור על הדמוקרטיה כי היא העוצמה הפנימית שלנו", אמר גנץ. "מדינת ישראל לא קמה בגלל השואה, אבל היא נושאת ב-DNA שלה מחויבות ללקחי השואה, ומחויבות לשורדי השואה. בימים כאלה, כשאזרחי ישראל נושאים אלינו את עיניהם, האחריות המוטלת עלינו כנבחרי ציבור גדולה שבעתיים. עלינו לשמור על המדינה הזאת ועל שתי העוצמות המרכזיות שלה: עוצמתה הצבאית כלפי חוץ: להבטיח שישראל תהיה המקום הבטוח ביותר ליהודים ולכלל אזרחיה. ושלעולם לא עוד. לא פחות מכך, חשובה עוצמתנו המוסרית, להיות טובים יותר. אור לגויים, במלוא מובן משמעות הביטוי. לדרוש מאיתנו, יותר ממה שאנחנו מצפים מאחרים".

10:46 עריכה

ח"כ מנסור עבאס עמד הבוקר על דוכן הכנסת בישיבה המיוחדת ליום השואה  ואמר: "אני נושא תפילה מהקוראן לעילוי נשמת ששת המיליונים שנספו בשואה. יש בי אמפתיה לכאבם וסבלם לאורך השונים של ניצולי השואה ומשפחות הנספים. אני עומד כאן ומביע סולידריות עם העם היהודי כאן ובעולם. העם שנבחר על ידי הנאצים כמטרה להשמדה המונית ורצח עם".

11:24 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ הציע למפקד חיל האוויר לשעבר, אלוף במיל' אמיר אשל, את תפקיד מנכ"ל משרד הביטחון, כך פורסם ב"הארץ".

על פי ההסכם הקואליציוני שנחתם אתמול בין גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו, גנץ יהיה שר הביטחון בשנה וחצי הראשונה של הממשלה, לפני מינויו לראש הממשלה. בסביבתו של אשל אמרו כי הוא לא פוסל את ההצעה, וכי החלטה תתקבל בימים הקרובים.

12:35 עריכה

יום השואה. ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס זוכר את הנספים בני משפחתו.

12:36 עריכה

בג"ץ הורה למשרד הבריאות בצו על תנאי, להשיב מדוע המעסיקים צריכים לשלם על ימי בידוד של העובדים ולא המדינה. הצו ניתן בעקבות עתירת התאחדות התעשיינים בנושא.

12:39 עריכה

משבר הקורונה. ב-14:30 יתקיים דיון אצל ראש הממשלה, לגבי היערכות לקראת הרמדאן, יום הזיכרון ויום העצמאות.

13:19 עריכה

כחול לבן הודיעו כי הבוקר התקיימה פגישה בין יו"ר המפלגה בני גנץ וראש המל"ל מאיר בן שבת. בפגישה עודכן גנץ אודות תמונת המצב של הטיפול בקורונה וההיערכות לקראת יום העצמאות ויום הזיכרון. בהודעה הודגש כי הפגישה התקיימה לבקשת ראש הממשלה.

13:49 עריכה

ח"כ אחמד טיבי פעל למען מתן פיצוי מלא לרופאים שנכנסו לבידוד בעקבות הקורונה. "אמשיך לפעול למען כל אנשי הצוות הרפואי".

14:18 עריכה

שרים וח"כים בליכוד הביעו כעס, בשיחות סגורות, על ההסכם הקואליציוני עם כחול לבן, כך דווח בכאן חדשות.

על פי הדיווח, השרים וחברי כנסת רומזים שאי השארת תפקידים הולמים לנציגי הליכוד עלול ליצור בהמשך "קבוצה שלא תרגיש מחויבת לבוא להצבעות בכנסת או לצאת להגנת נתניהו בתקשורת".

14:59 עריכה

הממשלה אישרה, במשאל שרים טלפוני, את הארכת תוקפן של תקנות שעת החירום, הנוגעות לשבים ארצה מחו"ל ולמי שנדרש להימצא בבידוד, אך אין לו תנאים המתאימים לשם כך. לפי התקנות, שהוארכו עד 6 במאי 2020, מי ששב מחו"ל ומי שנדרש להימצא בבידוד ואין לו תנאים הולמים לכך – ייכנסו לבידוד מטעם המדינה.

15:38 עריכה

הכנסת הודיעה לבג"ץ כי ישנו עיכוב משמעותי בהנחה על שולחן הכנסת של הצעות חוק ממשלתיות, שיחליפו את התקנות לשעת חירום. עד כה רק שתיים מבין 30 התקנות הוגשו כהצעות חוק ממשלתיות.

15:46 עריכה

בשעה 20:30 הערב – לאחר סיום אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה – יושב ראש כחול לבן, בני גנץ, יישא דברים לגבי ההסכם הקואליציוני שחתמה אתמול מפלגתו עם הליכוד. לא תינתן לתקשורת אפשרות להפנות שאלות לגנץ.

גם יושב ראש יש עתיד, יאיר לפיד, צפוי לשאת הערב דברים.

16:36 עריכה

מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, מואפק טריף, הכחיש כי פנה ליושב ראש כחול לבן, בני גנץ, בבקשה שימנה את חבר הכנסת לשעבר סאלח סעד לשר המיעוטים בממשלה – כך דיווח אריק בנדר במעריב. סעד כיהן כחבר כנסת בשנים 2019-2017 מטעם מפלגת העבודה.

סאלח סעד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
סעד בירושלים, 2017 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
17:00 עריכה

יושב ראש האיחוד הלאומי – תקומה, השר בצלאל סמוטריץ', תקף פסק דין של בית משפט השלום בבאר שבע, שקבע שעל בית דפוס, שסירב להדפיס מודעות של אגודת הלהט"ב – לפצות את הארגון.

17:03 עריכה

חברים באופוזיציה המסתמנת קיימו "פגישת עבודה ראשונה". בישיבה השתתפו יושב ראש סיעת יש עתיד עפר שלח, יושב ראש סיעת הרשימה המשותפת אחמד טיבי ויושבת ראש סיעת מרצ תמר זנדברג. מי שלא לקח חלק במפגש הוא יושב ראש סיעת ישראל ביתנו עודד פורר.

17:36 עריכה

לאור הירידה בשיעורי ההדבקה שחלה בבני ברק, ראש מטה המאבק בקורונה בעיר, רוני נומה, יסיים את תפקידו.

17:43 עריכה

הערב, בשעה 20:15 – לאחר תום אירועי יום השואה והגבורה – יישא יושב ראש יש עתיד, יאיר לפיד, דברים, ובהם יתייחס להסכם שנחתם אמש בין הליכוד וכחול לבן להקמת ממשלה. בהמשך הערב יישא דברים גם יושב ראש כחול לבן, בני גנץ.

17:45 עריכה

אתמול נערכו בישראל 12,281 בדיקות לאיתור נגיף הקורונה – זהו המספר הגבוה ביותר של בדיקות שנעשו ביום אחד.

18:02 עריכה

ארגון העיתונאים פנה יחד עם מנכ"ל חדשות 12, מנכ"ל חדשות 13 וראש חטיבת החדשות בתאגיד השידור כאן לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה שיאפשר לנציגי התקשורת להפנות אליו שאלות בתדרוכים, שהוא מקיים בנושא מגפת הקורונה. דוברת ראש הממשלה, שיר כהן, מסרה לארגון שיש כוונה לפתוח את התדרוכים לשאלות התקשורת.

18:15 עריכה

מירי רגב: לא אחשוף את השיר שחנן בן ארי ישיר בטקס הדלקת המשואות;
גם מירי רגב: חנן בן ארי ישיר את השיר "מישהו הולך תמיד איתי" של עפרה חזה.

18:54 עריכה

העיתונאי בן כספית מ"מעריב" מעריך שכחול לבן לא תמנה את כל השרים שהיא רשאית למנות.

19:03 עריכה

עפר שלח: בני גנץ וגבי אשכנזי "התהפכו כמו חביתות" ביחס לשאלת סיפוח השטחים.

באוקטובר 2018 הציג המכון למחקרי ביטחון לאומי תכנית פעולה לזירה הישראלית – פלסטינית. ההגיון שלה, נכתב במסמך, היה שישראל…

פורסם על ידי ‏עפר שלח – Ofer Shelah‏ ב- יום שלישי, 21 באפריל 2020

19:17 עריכה

נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), הגיב להסכם להקמת ממשלה שחתמו נתניהו וגנץ וקרא לנשיא רוסיה פוטין לכנס ועידת שלום שתימנע סיפוח של שטחים – כך אמר ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה.

אבו מאזן ופוטין בבית לחם, 23 בינואר 2020 (צילום: Alaa Badarneh, Pool via AP)
עבאס (מימין) ופוטין בבית לחם, 23 בינואר 2020 (צילום: Alaa Badarneh, Pool via AP)
19:52 עריכה

ראש הממשלה נתניהו החליט שלא תתאפשר הגעה של משפחות שכולות לבתי העלמין ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. ביום העצמאות יוטל סגר. הממשלה צפויה לקיים דיון בנושא.

20:01 עריכה

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק תקף את ההסכם שנחתם אתמול להקמת ממשלת נתניהו-גנץ וכינה זאת "עסקה מגונה". בראיון בחדשות 12 אמר ברק שאינו מוצא הסבר אחר להתנהלותם של גנץ ואשכנזי, לבד מהאפשרות שנתניהו אסף על השניים מידע פלילי ואישי, ובתמורה לכך שלא יפיץ מידע זה הסכימו להצטרף לממשלתו.

ברק התייחס לסעיף בהסכם שקובע שבוועדה לבחירת שופטים תכהן אוסנת הילה מארק מהליכוד, שאיננה חברת כנסת כיום. לדבריו, הואיל ויופעל "חוק נורווגי", מארק – שתתמנה לחברת כנסת – תדע שאם תצביע "לא נכון" בוועדה לבחירת שופטים, תופסק כהונתה בכנסת.

עוד אמר ברק על גנץ: "אני לא מאמין שהוא יהיה ראש ממשלה".

20:15 עריכה

בטרם נחתם ההסכם להקמת ממשלת נתניהו-גנץ, הוצע לעמיר פרץ לכהן כשר האוצר ולאיציק שמולי לכהן כשר המשפטים או שר החינוך, בנוסף לשלושה משרדי ממשלה נוספים – אם היו מסכימים להצטרף למחנה נתניהו ללא כחול לבן. לפי ההצעה, אחרי שלוש שנים כשר אוצר, ימונה פרץ לראש הממשלה. לו היו השניים נענים, היה מחנה נתניהו – הכולל את הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, ימינה וגשר – משיג 61 מנדטים. כך דיווחה הערב דפנה ליאל בחדשות 12.

20:21 עריכה

יושב ראש יש עתיד – תל"ם, יאיר לפיד, נשא הערב דברים נגד ההסכם להקמת ממשלת נתניהו-גנץ. את דבריו פתח חבר הכנסת בהתנצלות בפני מצביעי כחול לבן: "לא האמנתי שיגנבו את הקול שלכם ויתנו אותו לביבי". עוד אמר לפיד: "לא הייתה הונאה כזאת מקום המדינה: במקום ישראל לפני הכל, הכיסא לפני הכל".

לפיד כינה את הממשלה המוקמת "הממשלה הבזבזנית ביותר בתולדות המדינה". הוא תקף את הכוונה להקים מעון לממלא מקום ראש הממשלה. לפיד העריך ש"הממשלה הזו תתפרק מוקדם יותר ממה שאתם חושבים".

הנאום המלא של לפיד:

אני רוצה לפתוח בהתנצלות.

אני מתנצל בפני כל מי ששכנעתי אותו בשנה האחרונה להצביע לבני גנץ וכחול לבן. לא האמנתי שיגנבו את הקול שלכם ויתנו אותו לביבי. שבקול שלכם יקימו את ממשלת נתניהו החמישית.

קמתם מוקדם בבוקר. הלכתם לקלפי. אמרתם לילדים, "אנחנו הולכים להיאבק על העתיד שלכם." הלכתם להצביע לאנשים שהבטיחו לילדים שלכם שהם לעולם לא יישבו תחת ראש ממשלה עם כתבי אישום על שוחד, מרמה והפרת אמונים. קרה בדיוק ההיפך. לא היתה הונאה כזו בתולדות המדינה. במקום ישראל לפני הכל, הכסא לפני הכל. בשחיתות לא "נלחמים מבפנים". אם אתה בפנים, אתה חלק ממנה. אם אתה בפנים, אתה מושחת.

וזה רק חלק מההונאה הגדולה. אם אתם משרתי מילואים או מפקדים בצה"ל, תדעו: הממשלה שהוקמה אתמול קברה את פרשת הצוללות. לא תהיה ועדת חקירה ממלכתית. לא נדע לעולם את האמת. הם קברו את חוק הגיוס. ליצמן ודרעי יחליטו מי יתגייס לצה"ל ומי לא.

אם אתם חילונים או מסורתיים, תדעו: אף הבטחה שקיבלתם לא תקויים. אף אחת! הם נכנעו. כניעה ללא תנאי. הממשלה הזו לא תבטל את חוק המרכולים. לא יהיו נישואין אזרחיים. לא יהיה חוק פונדקאות. תמשך ההתעללות בקהילה הלהט"בית. לא יִלמדו מתמטיקה ואנגלית בחינוך החרדי. הם לא יִלמדו וכשהם יגדלו לא יהיה להם איך לפרנס את עצמם. הילדים שלכם יצטרכו לפרנס אותם.

אם הדמוקרטיה חשובה לכם, תדעו: בממשלה הזו מירי רגב תבחר את המפכ"ל, כדי שהוא יקבור את פרשת המניות. נתניהו יבחר פרקליט מדינה, יבחר יועץ משפטי לממשלה, יבחר את השופטים שבפניהם יעמוד לדין. הם ריסקו את הכנסת. לקחו ממנה את כל כלי הפיקוח והבקרה. כל המוסדות שאמורים להגן על הדמוקרטיה, הועברו לשליטתו של נאשם בפלילים.

אם אתם לוחם דרוזי ביחידה מובחרת, או רופא ערבי או אחות ערביה שלא עצמו עין כבר שבועות בבתי החולים, תדעו: לא יתקנו את חוק הלאום. העלבון ימשך, האפליה תמשך. יהיה סיפוח חד צדדי. יבטלו את הסכם השלום עם ירדן. נזק בלתי הפיך ליחסים שלנו עם המפלגה הדמוקרטית ועם הקהילות היהודיות בארצות הברית.

אם אתם אחד ממיליון המובטלים החדשים, אם העסק שלכם קרס, ואין לכם מושג איך תשלמו את החובות, תדעו: בשיא המשבר הוקמה הממשלה הגדולה ביותר, הבזבזנית ביותר, בתולדות המדינה. 52 שרים וסגני שרים. מפלצת בירוקרטית בלתי נתנת לניהול.

בגרמניה ובהולנד יש 16 שרים. בצ'כיה ואוסטריה, 15 שרים. אצלנו מקימים עשרות משרדים ריקים מתוכן, ג'ובים למקורבים, נהגים, לשכות. יעלה מיליארדים. הכל על חשבונכם. הכל בשעתכם הקשה ביותר.

אם אתם מעורבים בפעילות חברתית או בעמותות, תדעו: אין בהסכם שנחתם אתמול סעיף אחד – לא היתה אפילו דרישה אחת – לגבי ניצולי שואה, אנשים עם צרכים מיוחדים, נכים, קשישים. כלום. אף מילה.

גנץ ואשכנזי אפילו לא העמידו פנים שאכפת להם מהקורונה. כל מה שנוגע באמת במשבר, הם ברחו ממנו בבהלה גלויה. לא ביקשו את משרד הבריאות, לא ביקשו את משרד האוצר. ויתרו על ועדת הכספים, על ועדת הכלכלה, על ועדת הקורונה. התמקדו רק במה שחשוב להם באמת: הג'ובים שלהם.

אשכנזי, שאמר שהוא "נכנס מתחת לאלונקה". יהיה שר החוץ בזום. גנץ אמר, "הקרבתי קורבנות בפוליטיקה". אתה שנה בפוליטיקה, אתה בדרך לקומה ה-14 במשרד הבטחון. ראיתי קורבנות גדולים יותר.

אין שום קשר בין הממשלה הזו למילה חירום. שלושה שבועות התנהל משא ומתן. דיברו רק על הרוטציה, רק על תפקידים, על הקמת עוד מעון רשמי בכספי משלם המיסים. במקום להלחם בקורונה, נלחמים נגד בג"ץ. במקום מנגנון פיצוי שיציל את העסקים הקטנים, מצילים את נתניהו מאימת הדין.

אנחנו פה כדי להגיד שיש עוד אפשרות. אני לא מוכן שזה יהיה השיעור היחיד שהילדים שלנו ילמדו. לא את כולם אפשר לקנות. יכולתי להיות עכשיו שר החוץ. בוגי יכול היה להיות שר בכיר, חבר קבינט. כל החברים שלי ביש עתיד תל"ם, עד האחרון שבהם, יכולים היו להיות שרים וסגני שרים. הציעו להם את השמיים. רק שיבואו.

מעולם לא הייתי גאה כל כך בחברים שלי. לא איבדו את המצפן המוסרי. שמרו על הערכים שלהם. אנשים אומרים: אי אפשר יותר להאמין לפוליטיקאים. אני אומר להם, אל תשימו את הרמאים ואת האנשים הישרים באותה מחלקה. תאמינו למי שלא רימה אתכם. תאמינו למי שויתר על ג'ובים כי יש לו עקרונות.

כשמשהו בנוי עקום, הוא יתפרק. הממשלה הזו תתפרק. מוקדם יותר ממה שאתם חושבים. אני מכיר אותם. אני יודע מה חושבים אחד על השני. הם לא ישרדו אחד את השני. טוב שכך. למדינת ישראל מגיע יותר מממשלה מושחתת שגנבה את קולם.

יש דבר אחד שעליו אני לא מתנצל. על זה שהצענו שינוי ותקווה. לפעמים שינוי ותקווה לוקחים זמן. מדינת ישראל צריכה לדעת: לא נוותר. זו תהיה דרך ארוכה יותר. לא נוותר. זה יהיה כרוך במכשולים שלא הכרנו. לא נוותר. אלה שלא עמדו בלחץ ו-ויתרו לנתניהו על הכל, לא יעמדו בלחץ גם בהמשך. אנחנו נהיה אלה שנישאר. אנחנו לא נוותר.

אנחנו נלחם אתכם נגד הממשלה הזו בכנסת, נלחם בבתי המשפט, נלחם ברחובות ובכיכרות. ביממה האחרונה לא מעט אנשים שאלו אותי איך אני מרגיש. אני אגיד לכם בדיוק איך אני מרגיש: מעולם לא הייתי נחוש יותר. בכל ימי חיי. יש לנו מדינה להציל, אין לנו שום כוונה לוותר.

תודה רבה.

"בממשלה הזו מירי רגב תבחר את המפכ"ל כדי שהוא יקבור את פרשת המניות", אמר. עוד הוסיף לפיד ש"הממשלה שהוקמה אתמול קברה את פרשת הצוללות". לפיד, שעתיד לכהן כיושב ראש האופוזיציה, תקף את סוגיית גיוס החרדים, שעליה הוסכם בין הליכוד וכחול לבן: "הם קברו את חוק הגיוס".

20:43 עריכה

יושב ראש כחול לבן, בני גנץ, נשא הערב דברים והתייחס להקמת ממשלה, שעליה סיכמו אתמול הליכוד וכחול לבן. "אנו עומדים מול המשבר הרפואי, הכלכלי והחברתי הגדול ביותר שידענו בעשרות השנים האחרונות. המשבר הזה נחת עלינו בזמן שאנו מתמודדים עם המשבר הפוליטי הארוך ביותר שאיתו התמודדנו", אמר. "אני וחבריי לא יכולנו לעמוד מנגד", הסביר את החלטתו.

"העדפנו לנצח את הקורונה ולא לנצח ברשתות החברתיות", הסביר גנץ. "ההחלטה", סיפר, "לא הייתה פשוטה". עוד אמר שהיה מעדיף "ממשלה רזה יותר".

21:10 עריכה

הליכוד הגיב לדבריו של יאיר לפיד, שתקף הערב את ממשלת נתניהו-גנץ: במקום לגלות אחריות ולהיכנס לממשלת חירום לאומית, העדיף להישאר באופוזיציה, לנסות לגרור את ישראל לבחירות רביעיות, ולהטיף מהיציע; זמנו עבר.

21:20 עריכה

יושבת ראש ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, תמי שלח, הביעה תמיכה בהחלטה המסתמנת – לסגור את בתי העלמין ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה. "הדבר הנכון בעת הזו הוא לשמור על החיים", אמרה.

21:36 עריכה

יושב ראש הרשימה המשותפת, איימן עודה, תקף הערב את נתניהו וגנץ –

22:00 עריכה

יושב ראש מפלגת העבודה, עמיר פרץ: "החלטנו להצטרף לממשלת אחדות שוויונית".

מצטרפים לממשלת אחדות שיוויונית, מפלגת העבודה חוזרת למנהיגות הלאומית. החלטנו להצטרף לממשלת אחדות שוויונית עם רוטציה…

פורסם על ידי ‏עמיר פרץ Amir Peretz‏ ב- יום שלישי, 21 באפריל 2020

22:25 עריכה

62% מהציבור תומכים בממשלת נתניהו-גנץ ו-22% מתנגדים לה – כך נמצא בסקר שנערך היום ופורסם הערב בחדשות 13. בקרב מצביעי הליכוד שיעור התמיכה הוא 80%, בעוד שבקרב בוחרי כחול לבן 57% מצדדים במהלך.

41% מהנסקרים אמרו שאינם מאמינים שלאחר שנה וחצי יפנה נתניהו את מקומו בראשות הממשלה לטובת גנץ. 31% סברו שההסכם יקוים, ו-23% השיבו שאינם יודעים.

48% מהמרואיינים אמרו, שלדעתם, יושב ראש כחול לבן ויתר יותר כדי להביא להקמת הממשלה, לעומת 25% שסברו שיושב ראש הליכוד הוא שהתפשר יותר מעמיתו למגעים הקואליציוניים.

הסקר נערך בקרב 710 נשאלים. טעות הדגימה – 3.7%.

22:30 עריכה

לבקשת גורמים חרדיים, הסיר צה"ל את הברכה שצירף למשלוחי מזון שסיפק הצבא.

22:40 עריכה

שר הפנים אריה דרעי חתם על תקנות שיאפשרו לפטור עסקים למשך שלושה חודשים מתשלום ארנונה.

22:49 עריכה

מול ביתו של מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, נערכה הפגנה, שאותה הגדירו מארגניה "הפגנת הפופאפ הראשונה בעולם". על ביתו של באב"ד בהוד השרון מוקרנת שיחת זום, שבה מוחים המשתתפים על הנזקים הכלכליים של מגפת הקורונה.

22:57 עריכה

היומון "יתד נאמן" נמנע מלפרסם את מכתבו של הרב חיים קניבסקי, שבו קרא לפתוח את תלמודי התורה – אף שהוא הרב הבכיר ביותר של הזרם החרדי-ליטאי, שעליו נמנה העיתון.

סגירה