אבו מאזן: אם ישראל תספח שטחים, נבטל את ההסכמים שחתמנו איתה ועם ארה"ב

בתי המשפט ישובו לעסוק בתיקים פליליים; המשמעות - אין מניעה שמשפט נתניהו ייפתח ב-24 במאי ● הממשלה הטילה הגבלות תנועה ביום הזיכרון, ביום העצמאות ובחודש הרמדאן ● מנדלבליט שוקל לפתוח בחקירה בשל הדלפות מישיבות הממשלה ● לא הוארכה סמכות המשטרה לאכן טלפונים של חייבי בידוד ● יהדות התורה חתמה על הסכם הצטרפות לממשלה; תחזיק במשרד הבריאות

יושב ראש הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
יושב ראש הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס
07:27 עריכה

ח"כ רם בן ברק (יש עתיד) מתח בראיון בכאן רשת ב' ביקורת על כניסת כחול לבן לממשלה ואמר: "קנו את ההסכמה שלהם בג'ובים".

בנושא מינוי שופטים אמר כי "נתניהו שם בוועדה לבחירת שופטים מישהו שחייב לעשות מה שהוא אומר – אם לא, למחרת הוא מובטל – זאת מאפיה".

07:48 עריכה

ח"כ חילי טרופר (כחול לבן) התייחס להסכם בין כחול לבן לליכוד, ואמר בראיון גל"צ כי "לא תהיה חקיקה עוקפת בג"ץ. אם יכריעו שנתניהו פסול מלהקים ממשלה, נכבד את זה וכנראה נלך לבחירות".

07:48 עריכה

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, הגיב בראיון בכאן רשת ב' לביקורת החריפה על כניסתו לממשלת נתניהו-גנץ ואמר: "אני מודע לביקורת ולא מזלזל בה. לא הסכמנו להיות האצבע ה-61 להקמת ממשלה צרה. יכלנו לקבל הצעות מרחיקות לכת. יש לראשונה תאריך שבו נתניהו יסיים את תפקידו, זה תקדים שהוא ההישג הכי גדול".

על סעיף הסיפוח בהסכם הקואליציוני אמר פרץ: "הצלחנו למתן בצורה דרמטית את היכולת של הממשלה לספח. היום יש רוב בכנסת בעד סיפוח או ריבונות. לא נצביע בעד זה ונעשה הכול כדי למנוע סיפוח. ההצעה היחידה שתגיע לכנסת היא כזו שתהיה מאושרת עם האמריקנים ולא תפגע בהסכמי השלום הקיימים".

08:12 עריכה

יש עתיד-תלם על ההסכם בין נתניהו וגנץ: "אם לא ביקשו את משרד הבריאות, משרד האוצר, ועדת הכספים, ועדת הכלכלה או ועדת הקורונה וברחו מכל מה שקשור למשבר – זו לא ממשלת חירום בגלל הקורונה".

08:27 עריכה

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) בתגובה להחלטת יו"ר מפלגתה להיכנס לממשלת נתניהו-גנץ: "אם בני גנץ אכן יהיה ראש הממשלה עוד שנה וחצי – אפשר להיכנס אז. אם כל כך חשובה האחדות – אפשר לתמוך בחוץ. אבל אי אפשר לשקר לבוחרות ולבוחרים ולחסל את מפלגת העבודה תמורת שני תיקים".

מיכאלי הוסיפה: "אם עמיר פרץ ואיציק שמולי רוצים לתת לביבי לבחור את היועמ"ש ואת השופטים שלו, ולחמוק מעונש – זאת בעיה שלהם. מפלגת העבודה לא תסכים לכך".

09:35 עריכה

ח"כ תמר זנדברג ממרצ תקפה את יו"ר כחול לבן בני גנץ על כניסתו לממשלה עם נתניהו: "גנץ הבטיח להיות ממלכתי, אבל בכהונה הקצרה שלו כיו"ר הכנסת הוא גרם לאופוזיציה, לכנסת ולדמוקרטיה יותר נזק מאדלשטיין".

10:02 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס בראיון ל-ynet לממשלת האחדות: "זאת קואליציה של אופורטוניסטים שאיבדו את הבושה. זאת לא ממשלת אחדות זאת ממשלת נתניהו החמישית".

ליברמן התייחס גם לדיון הצפוי בבג"ץ על חוקיות ההסכם הקואליציוני ואמר: "הדבר האחרון שהייתי רוצה זה שבג"ץ יפסול, ללכת לבחירות רביעיות כשבג"ץ פוסל ישחק לידיים של נתניהו. כרגע לפסול את נתניהו זה לתת לו את המתנה הכי גדולה".

10:43 עריכה

נתניהו שלח איחולי החלמה ללוחם שנפצע בפיגוע הבוקר

10:53 עריכה

השרה מירי רגב: "מחזקת את לוחמי מג"ב שפעלו בנחישות ובאומץ רב וניטרלו את המחבל, בפיגוע שארע הבוקר במחסום הקיוסק, הסמוך לאבו דיס. אני מבקשת לשלוח איחולי רפואה שלמה ללוחם הפצוע".

11:29 עריכה

השר סמוטריץ': "עמדתנו המשפטית לאפשר לימודי נהיגה התקבלה – משרד הבריאות מתנגד".

11:31 עריכה

מחר הכנסת תתכנס להצביע על חוקי הרוטציה שיאפשרו את הקמת ממשלת נתניהו-גנץ.

12:13 עריכה

הממשלה מכונסת בשעה זו לדיון בתקנות החירום החדשות לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, הכוללות הטלת סגר מלא ומניעת מעבר בין ישובים מערב יום הזיכרון ב-17:00 ועד למוצאי יום העצמאות.

לפי טיוטת ההצעה שהוגשה לשרים, נראה כי ההנחיות צפויות להיות דומות לאלו שהוטלו במהלך ליל הסדר.

12:18 עריכה

ח"כ יאיר לפיד: "אם הממשלה יכולה למצוא פתרונות להפגנות, לג'וגינג, לקניות ולתפילות, אז היא יכולה למצוא גם פתרונות למשפחות שכולות שרוצות לעמוד ליד הגבר של יקיריהם ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל".

13:11 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס בשיחה עם עיתונאים להחלטה לאסור על ביקורים בבתי עלמין צבאיים במהלך יום הזיכרון: "כבר כמה ימים אני לוחץ שנקבל את ההחלטה שבוע לפני כן, ובאמת קיבלנו אותה לאחר סבב התייעצויות, והיא נידונה עכשיו בממשלה. אני בטוח שיאמצו אותה".

הוא הוסיף: "זו היתה החלטה מאוד קשה אבל הכרחית – בכל שנה מגיעים מיליון וחצי איש כולל מבוגרים וקשישים. זו ממש היתה פצצת קורונה אם היינו מאפשרים את זה".

13:56 עריכה

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): "צריך לאפשר לחנויות הרחוב והעסקים הקטנים לחזור לעבוד בשגרת קורונה. בעל עסק קטן ישמור על כללי הבריאות בעסק שלו טוב יותר מאחרים".

 

14:59 עריכה

ביום ראשון תקיים ועידת מפלגת העבודה הצבעה בשאלה האם להצטרף לממשלת נתניהו-גנץ. עמית סגל פרסם ב-N12, שרבים מהמתנגדים למהלך לא קיבלו הודעה לגבי זימון הוועידה.

למפלגה, שהתמודדה בבחירות ברשימה המאוחדת העבודה-גשר-מרצ, שלושה נציגים בכנסת – עמיר פרץ, איציק שמולי ומרב מיכאלי. פרץ ושמולי, התומכים בהצטרפות לממשלה, צפויים להתמנות, בהתאמה, לשר הכלכלה ולשר הרווחה. מיכאלי מתנגדת להצטרפות המפלגה לקואליציה המוקמת.

15:03 עריכה

שר האוצר משה כחלון מעוניין לפתוח כבר השבוע מספרות, חנויות בגדים ונעליים, משתלות, חנויות פרחים ואולמות תצוגה למכוניות. כחלון אמר לראש הממשלה נתניהו שלא ניתן לחכות. כך דיווחה עמליה דואק ב-N12.

15:12 עריכה

הערב, בשעה 19:00, ייפגש ראש הממשלה נתניהו עם יושב ראש ימינה, נפתלי בנט, במשרד ראש הממשלה בירושלים. ייתכן שבפגישה ייקחו חלק גורמים נוספים בקרב ראשי סיעת ימינה.

שלשום חתמו נתניהו ויושב ראש כחול לבן, בני גנץ, על הסכם להקמת ממשלה. הסברה הרווחת היא שבממשלה יהיו חברות, לצד הליכוד וכחול לבן, גם ש"ס, יהדות התורה, העבודה וגשר. בפגישה ביניהם צפויים נתניהו ובנט לדון בהצטרפות ימינה לממשלה. ארבעה מבין ששת חברי הכנסת של ימינה – בנט, רפי פרץ, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' – מעוניינים להתמנות לשרים בממשלה.

15:24 עריכה

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר בדיון בוועדת החינוך הזמנית של הכנסת שבחודש יולי המורים ילמדו במשך תשעה ימים וביתר הזמן יתקיימו לימודים במתכונת "בית ספר של החופש הגדול".

15:30 עריכה

הממשלה אישרה בישיבה טלפונית הטלת סגר ביום העצמאות, שיחול בשבוע הבא. מערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה תיאסר כניסה לבתי העלמין. שרי הממשלה הטילו גם הגבלות תנועה ברמדאן.

16:08 עריכה

אם לא יוחלט על הארכתה, הלילה בחצות תפוג סמכות המשטרה לאיכון טלפונים ניידים של מפירי בידוד.

16:29 עריכה

יושבי ראש הסיעות יש עתיד – תל"ם, הרשימה המשותפת ומרצ – שעתידות להיות חלק מהאופוזיציה, אם ממשלת נתניהו-גנץ תקרום עור וגידים – שיגרו מכתב ליושב ראש הכנסת, בני גנץ, ובו דרשו ממנו שלא לקדם את הדיון בתיקוני החקיקה הדרושים להקמת הממשלה החדשה.

במכתבם כתבו מאיר כהן, אחמד טיבי ותמר זנדברג, שבג"ץ ידון ביום ראשון הקרוב בעתירות נגד ההסכם הקואליציוני של הליכוד וכחול לבן, והם דורשים להשהות את הדיון בחוקים הרלוונטיים כדי למנוע "עימות ישיר בין הכנסת לבית המשפט הגבוה לצדק, בעיתוי שאין עדין ובעייתי ממנו".

16:37 עריכה

חבר הכנסת בועז טופורובסקי מיש עתיד פנה ליושב ראש הוועדה המסדרת, אבי ניסנקורן, בדרישה לקיים דיון במסגרת מאמצי מפלגתו למנוע מחוסן לישראל לעשות שימוש בשם "כחול לבן".

16:54 עריכה

סיעת יש עתיד – תל"ם עתרה לבג"ץ נגד ההסכם להקמת ממשלה שחתמו שלשום הליכוד וכחול לבן.

17:45 עריכה

מגן דוד אדום הפסיקו לערוך בדיקות לאיתור חולי קורונה, לאחר שהתברר לארגון שחלק מהמבחנות שברשותם אינן תקינות, כך אמר מנכ"ל מד"א, אלי בין. אי לכך הופסקה הפעילות בכל מתחמי היבדק וסע של מגן דוד אדום.

18:18 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו נשאל בלייב צ'ט שקיים בחשבון הפייסבוק שלו האם מפלגתו תתאחד עם יש עתיד, והשיב שאינו שולל אפשרות זו, אך המטרה איננה חיבור טכני, אלא יצירה של אלטרנטיבה שלטונית.

לייב צ'ט מוזמנים לשאול שאלות

לייב צ'ט מוזמנות ומוזמנים לשאול שאלות

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום רביעי, 22 באפריל 2020

18:20 עריכה

מנכ"ל מגן דוד אדום, אלי בין, עדכן שהתקלה שבעטייה הופסקה בדיקות הקורונה תוקנה, והבדיקות, שמבצע הארגון – התחדשו.

18:45 עריכה

חבר הכנסת רם בן ברק מיש עתיד אישר בראיון לחדשות 13 שקיבל הצעה לעזוב את מפלגתו ולחבור למחנה נתניהו. אין זו הפעם הראשונה שהצעה שכזו הוצעה לבן ברק: בכנסת הקודמת, כך סיפר חבר הכנסת, הוצע לו להתמנות לשר הביטחון תמורת חבירתו לנתניהו.

ח"כ רם בן ברק (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
בן ברק (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
18:57 עריכה

בוטלה פגישת נתניהו-בנט; במקומה תתקיים שיחת וידאו.

19:01 עריכה

מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, בירך על ההקמה המסתמנת של ממשלה חדשה ואמר שהחלת ריבונות בשטחים נתונה להחלטתה של ישראל. פומפאו אמר את הדברים בתדרוך לעיתונאים.

19:33 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט שלא תיפתח חקירה נגד אהוד ברק בפרשת קרן וקסנר, משום שהיה אדם פרטי באותה עת וגם אם נעברו עבירות – חלה עליהם התיישנות. מנדלבליט אימץ את המלצתם של פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן ושל ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד, שסברו שיש לסגור את התיק. כך דיווח אבישי גרינצייג ב"גלובס".

20:33 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע למזכיר הממשלה, צחי ברוורמן, שישקול לפתוח בחקירה פלילית, אם ההדלפות מישיבות הממשלה יימשכו.

אראל סג"ל וקלמן ליבסקינד פרסמו הערב בתוכניתם בתאגיד השידור כאן, כי העיתונאי – שיש חשד שהועלה על קו הטלפון בזמן ישיבת הממשלה הטלפונית – הוא מיכאל שמש.

20:36 עריכה

ראש הממשלה נתניהו מעוניין לנאום בטקס הדלקת המשואות שישודר בשבוע הבא, זאת אף על פי שלפי הפרוטוקול, הוא לא אמור לנאום באירוע – כך דיווח יונתן ריגר בחדשות 12.

20:42 עריכה

נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), אמר שהרשות הפלסטינית הודיעה לישראל ולארצות הברית, שאם ישראל תחיל ריבונות על השטחים – ההסכמים בין הפלסטינים לבין שתי המדינות יבוטלו.

20:48 עריכה

מנהל בתי המשפט, יגאל מרזל, הודיע שב-3 במאי ישובו בתי המשפט לדון בתיקים פליליים. משמעות הדבר היא שאין מניעה שמשפטו של נתניהו ייפתח ב-24 במאי, כפי שקבעו השופטים.

• מסמך: מכתב מנהל בתי המשפט לראש לשכת עורכי הדין לגבי פעילות בתי המשפט

20:54 עריכה

ראש הממשלה נתניהו קורא למשפחות השכולות לפקוד את בתי העלמין לא ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

20:59 עריכה

על רקע הפרסומים, שלפיהם ראש הממשלה נתניהו מעוניין להתמנות לנשיא המדינה, חברת הכנסת מרב מיכאלי תגיש הצעת חוק, שלפיה, מי שהוגש נגדו כתב אישום פלילי לא יוכל להתמודד לתפקיד. כך דיווחה הערב דפנה ליאל בחדשות 12.

21:14 עריכה

יהדות התורה חתמה עם הליכוד על הסכם קואליציוני להצטרפות לממשלה. לפיו, תקבל הסיעה לידיה את משרד הבריאות, שתי משרות של סגני שרים בשניים משלושת המשרדים רווחה, חינוך ותחבורה. ועדת הכספים תנוהל על ידה וכן ועדת העבודה והרווחה או ועדת הכלכלה. כמו כן חבר יהדות התורה ימונה לסגן יושב ראש הכנסת, ואיש הסיעה יתמנה לחבר בוועדה למינוי דיינים.

21:31 עריכה

הסתיימה פגישת נתניהו-בנט. נמסר שהפגישה בין השניים הייתה חיובית והם קבעו לשוב ולהיפגש.

22:02 עריכה

ועדת החוקה של הליכוד החליטה שאם הכנסת תתפזר בשנה הקרובה, לא ייערכו בחירות לרשימת המפלגה לכנסת ולתפקיד יושב ראש התנועה.

22:22 עריכה

הממשלה אישרה היום את הסיכום שהתגבש בין המשטרה למרכז השלטון המקומי, שלפיו, מופעי זיקוקי דינור ייערכו בערב יום העצמאות ממספר מוקדים ביישובים השונים, כדי שהתושבים יוכלו לחזות בהם.

ראשי עיריות בת ים, גבעתיים, כפר סבא, הוד השרון ורמת גן הודיעו שלא יקיימו מופעי זיקוקים.

22:25 עריכה

הנהלת מפלגת העבודה אישרה פה אחד את ההסכם להצטרפות התנועה לממשלת נתניהו-גנץ. ביום ראשון תקיים ועידת המפלגה הצבעה בנושא.

22:31 עריכה

67% מהציבור מרוצים או די מרוצים מתפקוד ראש הממשלה נתניהו במשבר הקורונה, בעוד ש-32% לא מרוצים – כך נמצא בסקר ששודר הערב בחדשות 13. 67% מהנשאלים השיבו שאינם מרוצים מניהול המשבר על ידי שר הבריאות ליצמן, לעומת 32% שהשיבו שהם מרוצים או די מרוצים מתפקודו.

22:46 עריכה

נתניהו הציע לימינה לקבל לידיהם את משרד הבינוי והשיכון, במתכונת מורחבת הכוללת את מנהל מקרקעי ישראל, וכן את המשרד לענייני ירושלים. לפי ההצעה, לאחר שתסתיים כהונתו של גבי אשכנזי כשר החוץ – בעוד שנה וחצי – יועבר אליהם משרד זה, במקום משרד הבינוי והשיכון. בימינה לא מרוצים מהצעה זו. כך דיווח הערב מיכאל שמש בתאגיד השידור כאן.

22:53 עריכה

מחאה של התנועה לאיכות השלטון הוצגה הערב על חומות העיר ירושלים. מהעירייה נמסר שהם מגנים את המעשה, ומי שביצע זאת נתפס על ידי פקחים של העירייה ורכבו הוחרם.

סגירה