מנדלבליט סירב לבקשת נתניהו לדחייה נוספת של השימוע

נתניהו ביקש דחייה נוספת של השימוע, בטענה שיהיה עסוק במיוחד בזמן הבחירות ולכן לא יוכל להיערך אליו כראוי, אך הפעם מנדלבליט דחה את הבקשה

אביחי מנדלבליט ובנימין נתניהו ב-2015 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
אביחי מנדלבליט ובנימין נתניהו ב-2015

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט היום (ה') לדחות את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לבצע דחיה נוספת של השימוע שמיועד להיערך לנתניהו לקראת הגשת כתבי האישום לנתניהו על לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים בפרשות הפליליות שבהן הוא חשוד.

השימוע, שהיה אמור להתבצע עד חודש יוני, כבר נדחה לספטמבר עקב הקדמת הבחירות והעיכוב בתשלום שכר הטירחה של עורכי דינו של נתניהו.

עורך הדין גיל חדד מצוות ההגנה המשפטי של נתניהו פנה אתמול למנדלבליט וביקש כי נוכח החלטת הכנסת על התפזרותה והקמת הבחירות1יידחה מועד השימוע למועד סביר לאחר קיום הבחירות. זאת, בשל הצורך בהיערכותו של ראש הממשלה לשימוע, ו"מפאת העובדה כי בתקופת הבחירות והקמת הממשלה יהיה עסוק במיוחד".

ד"ר גיל לימון, עוזרו של מנדלבליט, כתב היום לחדד בתשובה: "לאחר שקילת מכלול השיקולים והאינטרסים הרלוונטיים מצא מנדלבליט כי בנסיבות העניין אין הצדקה להיעתר לבקשה ולשנות מהמועדים שנקבעו לקיום השימוע".

מנדלבליט לבג"צ: לדחות את העתירה להקדמת השימוע

בתוך כך, הגיש מנדלבליט הבוקר לבג"ץ את תגובתו המקדמית לעתירת התנועה לאיכות השלטון, הדורשת ממנו לקיים את השימוע לאלתר. 

"דין העתירה להידחות על הסף, בהיעדר עילה להתערבות בית המשפט במועד השימוע", נכתב מטעמו של מנדלבליט בתשובתו לבג"צ, "שכן מדובר בסוגיה פרוצדוראלית המצויה בלב שיקול הדעת של גורמי התביעה ביחס לאופן ניהול הליכים פליליים. שקלנו את בקשת רה"מ לדחות את השימוע בכובד ראש".

עוד 202 מילים
סגירה