שמולי: "תכתיב מספר השרים הגיע מהליכוד. גנץ עושה מאמץ עילאי להפחית"

הממשלה אישרה הטלת סגר על נתיבות ובית שמש ● חנויות רחוב, מספרות ומכוני יופי ישובו לפעול מיום ראשון ● מסעדות יוכלו למכור מזון בשירות טייק אוויי ● לא תינתן אזהרה לפני שיחולק קנס למי שלא יעטה מסכת פנים ● הממשלה אישרה תוכנית סיוע לעצמאים ולעסקים קטנים בסך שמונה מיליארד שקלים

שר הרווחה איציק שמולי (צילום: Flash90/תומר נויברג)
Flash90/תומר נויברג
איציק שמולי
06:42 עריכה

מליאת הכנסת אישרה הקמה של ועדה מיוחדת, שתדון בחוק יסוד הממשלה, כדי לקבוע תיקוני חקיקה, שיאפשרו את מימוש ההסכם להקמת ממשלת נתניהו-גנץ. 49 חברי כנסת תמכו בהקמת הוועדה, ו-32 התנגדו.

הוועדה כוללת 17 חברים: אופיר כץ, שלמה קרעי, פטין מולא, עוזי דיין וטלי פלוסקוב מהליכוד, איתן גנזבורג ואורית פרקש הכהן מכחול לבן, קארין אלהרר ומיקי לוי מיש עתיד, עופר כסיף ואוסמה סעדי מהרשימה המשותפת, משה ארבל מש"ס, איציק שמולי מהעבודה, תמר זנדברג ממרצ, אלכס קושניר מישראל ביתנו, איילת שקד מימינה ויעקב אשר מיהדות התורה.

לליכוד, כחול לבן, ש"ס ויהדות התורה, שצפויות להיות חברות בממשלה המוקמת, יש רוב של תשעה חברים בוועדה.

06:53 עריכה

הממשלה עתידה לדון היום, בישיבה שתיערך בשעה שמונה בבוקר, בהסרתן של הגבלות, שהוטלו כדי לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה. הישיבה אמורה הייתה להיערך בשעות הלילה, אך היא נדחתה, לאחר שחל עיכוב במסירה של מידע רלוונטי ולאור בקשתם של שרים בממשלה.

לפי הערכות, הממשלה צפויה לאשר פתיחה של חנויות הממוקמות ברחובות (בשונה מחנויות במתחמים סגורים, כמו קניונים). בנוסף צפויים להיפתח משתלות, אולמות מכירה של כלי רכב ומספרות – בהתאם להגבלות שיושתו עליהן. מסעדות ובתי קפה יוכלו, ככל הנראה, להפעיל שירות טייק אוויי, שבמסגרתו יוכלו לקוחות לקנות מזון ושתייה, אך לא יוכלו לצרוך אותם במקום.

07:06 עריכה

הוועדה המיוחדת לדיון בחוק יסוד הממשלה התכנסה לישיבתה הראשונה ובחרה בחבר הכנסת איתן גינזבורג מכחול לבן לתפקיד יושב הראש. במינוי של גינזבורג תמכו עשרה חברים, והתנגדו לו ארבעה.

ח"כ איתן גינזבורג (צילום: אסתר עדינה ולמן דוברות הכנסת)
גינזבורג בכנסת, החודש (צילום: אסתר עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
07:59 עריכה

יושב ראש כחול לבן, בני גנץ, ויושב ראש העבודה, עמיר פרץ, חתמו על הסכם קואליציוני – כך נמסר בהודעה משותפת של שתי המפלגות. לפי ההסכם, פרץ יכהן כשר הכלכלה ואיציק שמולי – כשר הרווחה.

מחרתיים תקיים ועידת מפלגת העבודה הצבעה, שבו תידרש להכריע האם לקבל את ההסכם או לדחותו.

08:12 עריכה

על רקע העימות בין היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, שיגרו גורמים בצמרת הפרקליטות מכתב לאחרון, ובו הביעו את אמונם ואת תמיכתם "הבלתי מסויגת" בתובע הכללי.

"מזועזעים מהתנהלותך ואין לה מקום בארגון עם ערכים של יושר, אמת ושמירה על החוק", כתבו הבכירים, בהם משנים ליועץ המשפטי לממשלה ומשנים, לממלא מקום פרקליט המדינה. במכתב נכתב עוד: "בחרנו באופן תקדימי להשמיע קול לנוכח התנהלות אלדד".

• עוד על העימות בין מנדלבליט ואלדד – בדיווחו של יובל יועז.

08:52 עריכה

המכתב המלא של בכירי הפרקליטות לדן אלדד

אנו, חברי ההנהלה הבכירה של פרקליטות המדינה, פרקליטי מחוזות, מנהלי מחלקות ומשנים לפרקליט המדינה, פונים אליך בעקבות ההודעה שפרסמת היום בתגובה למכתבו של היועץ המשפטי לממשלה, הד"ר אביחי מנדלבליט אל נציב שירות המדינה. אנו מבקשים להבהיר במכתב זה את תמיכתנו הבלתי מסויגת ואת אמוננו המלא ביועץ המשפטי לממשלה, הד"ר מנדלבליט.

מעולם לא נדרשה הנהלת הפרקליטות לפנות במכתב מעין זה לעומד בראש הפרקליטות. אין זה מנהגנו ללבן באופן זה את חילוקי הדעות המתגלעים בתוכנו. אף כשהסכמת לקבל על עצמך את המינוי לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה ללא תמיכת היועץ המשפטי לממשלה, לא הבענו דעתנו בקול. ואולם, הפעם החלטנו לחרוג ממנהגנו ולהשמיע את קולנו באופן צלול וברור לנוכח התנהלותך, המנוגדת לכל אתוס עליו התחנכו וחינכנו דורות של פרקליטים.

יש לנו אמון מלא ביועץ המשפטי לממשלה ובדברים שכתב במכתב ששלח אמש לנציב שירות המדינה. לצערנו, תוכן הדברים המתואר בו לגבי אופן תפקודך בניהול הפרקליטות, משקף אל נכון את המציאות אותה אנו חווים מאז שנכנסת לתפקידך. ועל אף האמור, לא היינו מעלים על דעתנו להוציא תחת ידינו מכתב זה, אלמלא ההודעה המבישה והבלתי לגיטימית שפרסמת אמש.

אנו מזועזעים מכך שבמקום להתייחס לטענות לגופן, בחרת להטיל רפש ביועץ המשפטי לממשלה ובמניעיו להתנגד להארכת המינוי שלך, תוך פרסום יזום של בדיקה שאתה עורך על פי הודעתך. אף אם מתקיימת בדיקה חשאית כזו הרי שפרסומה לצורך התמודדות עם טענותיו המשפטיות של היועץ המשפטי לממשלה, היא מעשה שלא ייעשה, המעקר מהיסוד את חשאיות הבדיקה והאפקטיביות שלה ומנוגד לכל ערך בסיסי בעבודת הפרקליט. ככל שאכן מתקיימת בדיקה כזו, נראה שמטרתו היחידה של פרסומה ברבים היא לשמש קרדום לחפור בו לצורך הדיפת הביקורת המוצדקת של היועץ המשפטי עליך.

אנו שבים ומביעים את תמיכתנו ביועץ המשפטי לממשלה, ומגנים בכל תוקף את אופן התנהלותך, אשר מקומה לא יכירנו בארגון שחרת על דגלו ערכים של יושר, אמת ושמירה על שלטון החוק.

בין החתומים על המכתב: המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים) מומי למברגר, המשנה לפרקליט המדינה (אכיפה כלכלית) ליאת בן ארי, מנהל מחלקת בג"צים ענר הלמן, מנהלת המחלקה הפלילית רחל מטר ופרקליטת מחוז תל אביב (פלילי) אשרה גז.

09:36 עריכה

ביש עתיד – תל"ם תוקפים את כחול לבן והעבודה על ההסכם הקואליציוני שחתמו ביניהן.

09:41 עריכה

יושב ראש האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ': דן אלדד "חייב להישאר בתפקידו".

10:07 עריכה

לפי סקר, שנערך על ידי מכון סמית, מחנה נתניהו – הכולל את הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וימינה – מקבל 65 מנדטים.

גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס, עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר ודרך ארץ בראשות יועז הנדל וצבי האוזר מקבלות פחות מחצי אחוז מהקולות ולא עוברות את אחוז החסימה.

11:08 עריכה

במערכת הפוליטית מברכים את הציבור המוסלמי לרגל הרמדאן.

11:25 עריכה

חבר הכנסת אסף זמיר מיועד לכהן כשר הספורט – כך אומרים בכירים בתחום, לפי דיווח של יואב בורוביץ' בתאגיד השידור כאן. זמיר מעוניין להחזיק גם במשרד התרבות, אך ייתכן שהתיק יפוצל.

11:37 עריכה

מסתמן כי שרי הממשלה יאשרו, בישיבה המתנהלת כעת, את פתיחתם של מכוני יופי וקוסמטיקה.

11:53 עריכה

בישיבה המתנהלת בשעה זו אישרה הממשלה תוכנית בסך שמונה מיליארד שקלים למתן סיוע נרחב לעצמאים ולעסקים קטנים. הממשלה אישרה גם מתן מענק כספי בסך של עד 4,000 שקלים לבני 67 ומעלה שעבודתם הופסקה. זאת בנוסף למענק שכבר ניתן לאוכלוסייה זו.

11:56 עריכה

חברת הכנסת מרב מיכאלי תקפה את יושב ראש העבודה עמיר פרץ ואת חברה לתנועה איציק שמולי, שחתמו על הסכם עם כחול לבן בטרם אושר על ידי חברי הוועידה.

13:15 עריכה

הממשלה תדון ביום ראשון הקרוב במתכונת עבודתם של המורים בבתי הספר.

14:17 עריכה

ראש הממשלה נתניהו קיים שיחת ועידה עם מנהיגי דנמרק, אוסטריה, ניו זילנד, יוון וצ'כיה. בשיחה, שיזם הקנצלר האוסטרי סבסטיאן קורץ, דנו המנהיגים בחזרה של מערכת החינוך לשגרה.

השיחה נערכה בזמן ישיבת הממשלה, ואת מקומו של נתניהו בניהול הישיבה מילא שר האוצר משה כחלון.

14:22 עריכה

את מכתב הפרקליטים לדן אלדד, שבו מתחו הכותבים ביקורת על ממלא מקום פרקליט המדינה והביעו תמיכה ביועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט – חיברה המשנה לפרקליט המדינה, נורית ליטמן. כך דיווח עמית סגל ב-N12. לפני חודשים אחדים הציע מנדלבליט למנות את ליטמן לממלאת מקום פרקליט המדינה.

14:27 עריכה

מיום ראשון תותר הפעלתם של חנויות רחוב, מספרות ומכוני יופי – כך החליטה היום הממשלה. מסעדות יוכלו למכור מזון בשירות טייק אוויי. לא תינתן אזהרה מוקדמת לפני שיחולקו קנסות, בסך מאתיים שקלים, למי שלא יעטו מסכות פנים במרחב הציבורי.

15:39 עריכה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן, מבהיר את ההנחייה לגביי עטיית מסכה בשטח ציבורי

15:41 עריכה

שר האוצר משה כחלון לאחר אישור ההקלות ברקע הקורונה: "אני שמח שתיקנו את כל העיוותים, זה יתן אוויר למשק".

עוד הוסיף כחלון בראיון ל-ynet: "אנחנו מחזירים את רוב המשק והמסחר לפעולה. זה חשוב גם למורל של הציבור וגם לכלכלה".

15:43 עריכה

ח"כ יולי אדלשטיין (ליכוד) מאחל רמדאן כרים לאזרחי ישראל המוסלמים

17:30 עריכה

יו"ר כחול לבן ויו"ר הכנסת, בני גנץ, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "הולכים לבחירות רביעיות, תקציב הבחירות בגובה 3 מיליארד ש''ח כבר אושר, ועדת הבחירות המרכזית התחילה לגייס עובדים, הבחירות תתקיימנה באוגוסט 2020. אלו היו הכותרת השבוע אלמלא חתמנו על הסכם להקמת ממשלת חירום ואחדות. כן, חטפנו ביקורת. חלקה בצדק. חלקה לא. כן, רציתי להיות ראש ממשלה מהיום הראשון.

"כן, רציתי ממשלה קטנה יותר ורציתי לקדם רפורמות שאינן חלק מההסכם שנחתם ויהיה קשה לקדם אותן במבנה של הממשלה הנוכחית. אבל גם נתניהו רצה להיות ראש ממשלה לאורך 4 שנים ולא לשנה וחצי, וגם נתניהו רצה ולא הצליח לקדם נושאים רבים שהיו חשובים לו וסותרים את תפיסות עולמנו. זה טבעו של משא ומתן. מה היה עדיף? מי שמספר שהייתה לי ולחבריי אפשרות להקים ממשלה אחרת – מטעה או משקר. במקרה הטוב היינו הולכים לבחירות רביעיות".

הולכים לבחירות רביעיות, תקציב הבחירות בגובה 3 מיליארד ש''ח כבר אושר, ועדת הבחירות המרכזית התחילה לגייס עובדים, הבחירות…

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום שישי, 24 באפריל 2020

17:31 עריכה

ועדת השרים אישרה להטיל סגר על שכונות בבית שמש ובנתיבות עקב ריכוזי חולים גבוהים בשטחיהן.

18:57 עריכה

כך נראה ההסכם הקואליציוני בין המפלגות כחול לבן והעבודה. בנספח ההבנות בין קווי יסוד בין כחול לבן והעבודהבין היתר הוסכם על הגדלת התקציב לתנועות הנוער, השקעה בחקלאות, שוויון חברתי ליוצאי אתיופיה. לא נכלל: פתרון שתי המדינות, חתירה לשלום, על קהילת הלהט"ב ואף לא מילה על דת ומדינה.

19:05 עריכה

יועצו של נתניהו, יונתן אוריך, מאיים על ראש מח"ש קרן בן מנחם, לאחר שחתמה עם בכירי הפרלקיטות על המכתב נגד מ"מ פרקליט המדינה: "הגברת קרן בן מנחם לא עשתה כלום עם תלונות שהגשנו לה על פעולות בלתי חוקיות שביצעה המשטרה נגדנו בחקירה, למרות שבית משפט השלום, מחוזי ועליון קבעו שהיו הפרות בוטות וקיצוניות של זכויות נחקרים בחקירתנו. אין לה זמן כנראה. זמן לחתום על עצומות יש לה. בקרוב תחתום אבטלה". 

19:41 עריכה

איציק שמולי (עבודה) שר הרווחה המיועד התראיין הערב באולפן שישי בחדשות 12, והגיב לביקורת על החלטת מפלגתו להיכנס לממשלה עם נתניהו. 

"עבר שבוע בעין הסערה, אבל בפנים יש שקט פנימי ורוגע מכיוון שהגעתי להחלטה הנכונה ביותר בעיניי. אני הולך איתה. אני לא מתעלם מהביקורת, יש לה מקום, אבל אני שלם עם הצעד שלי". עוד הוסיף: "במשך שנה ניסינו להחליף את נתניהו ולהקים ממשלת מרכז-שמאל עם גנץ. הדבר הזה לא עלה".

"תכתיב מספר השרים הגיע מהליכוד. גנץ עושה מאמץ עילאי להפחית את מספר השרים ואני מברך אותו על זה", אמר. "זה לא הסכם החלומות. אני לא אפתח שמפניה, אני אשתה מים ואתחיל לעבוד".

19:44 עריכה

בכירים בליכוד: "אם בג"ץ יתערב אפילו בחלק קטן מההסכם – נגרר לבחירות רביעיות". לפי הדיווח של העיתונאית דפנה ליאל, הבכירים טוענים כי "ההסכם כל כך מורכב ועדין שכל דבר עשוי להוציא משיווי משקל".

19:45 עריכה

יועצו של נתניהו, יונתן אוריך מבהיר: "לא איימת על ראשת מח"ש, חס וחלילה. לטעמי מי שסירסה את הגוף עליו היא ממונה לא צריכה להמשיך לכהן בתפקידה ומוטב שתקבל את ההחלטה בעצמה".

19:52 עריכה

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ על החלטת מפלגת העבודה להצטרף לממשלת נתניהו: "לא שמאל, לא דמוקרטי, לא הגון, לא ציוני, בטח לא 'דרך רבין' – מה כן? שני תיקים והרבה בושה".

סגירה