האם שמולי יצא מארון השחיתות?

איציק שמולי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
תומר נויברג, פלאש 90
איציק שמולי חוזר למחאת האוהלים

זה לקח זמן, אבל האם שמולי סוף סוף יצא מהארון השחיתות? מדהים לראות איזו דרך יו"ר אגודת הסטודנטים שמולי עבר מהרגע שנכנס לתודעה הציבורית במחאה החברתית של 2011 ועד לזחילה המבישה לתוך ממשלת השחיתות של נאשם בפלילים.

הביקורת כלפי שמולי החלה כבר עם היבחרו לחבר כנסת. לפני שנבחר הוא היה מחוץ לארון, ואז כשהגיע לתפקיד ציבורי בחר לחזור אליו מסיבותיו האישיות. המסר במעשה של שמולי כלפי הקהילה היה מזעזע, "אם אתם רוצים להגיע לתפקיד ציבורי – תחזרו לארון", אבל שמולי לא ביקש את תמיכת הקהילה באותה התקופה וסיבות אישיות הובילו אותו למעשה שביצע – זכותו.

לפני שנבחר, שמולי היה מחוץ לארון, ואז כשהגיע לתפקיד ציבורי בחר לחזור אליו מסיבותיו האישיות. המסר במעשה כלפי הקהילה היה מזעזע, "אם אתם רוצים להגיע לתפקיד ציבורי – תחזרו לארון"

את היציאה הראשונה מהארון שלו עשה שמולי אחרי רצח שירה בנקי ז"ל. מחבל יהודי שתודלק על ידי הסתה של רבנים וחברי כנסת מימין הגיע למצעד הגאווה בירושלים ודקר למוות ילדה בת 15. שמולי החליט שזה הרגע הנכון עבורו ויצא מהארון. בתוך הקהילה היו שאמרו ששמולי עושה לעצמו סבב יחסי ציבור על חשבון הרצח, מנגד היו שאמרו שהוא בכנות עבר שינוי בנושא. בדיעבד יתכן שמי שהטילו דופי במניעים של שמולי צדקו לחלוטין.

בין הרצח לרגע הזה – שמולי התחתן, הביא ילד בפונדקאות והקים משפחה. מאדם ששומר בקנאות על המרחב הפרטי שלו, הוא עשה מהפך וכל צעד אישי שעשה לווה בכותרת מפנקת בידיעות אחרונות. הוא מיתג את עצמו כלוחם למען חלשים ודאג להעלות הרבה תמונות שלו עם קשישים ובעלי חיים. שמולי אמור היה להיות היו"ר הבא והמבטיח של מפלגת העבודה. הוא אמר את המילים הנכונות ושכנע רבים מאוד שהוא המנהיג שמפלגת העבודה ייחלה לו.

ואז הגיעה ההתרסקות של מפלגת העבודה ונראה ששמולי יצא מהארון בפעם השניה, ארון השחיתות. שמולי נכנס לתודעה הציבורית כמי שנלחם נגד שחיתות של הון-שלטון, וכעת גונב את קולות השמאל ומעביר אותם לנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. שמולי יצא מהארון אחרי רצח שירה בנקי, וכעת עומד לשבת לצד ממשלת המסיתים, החושבים שהוא ושכמותו בהמות.

שמולי נכנס לתודעה כלוחם בשחיתות ההון-שלטון, וכעת מעביר את קולות השמאל לנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. מי שיצא מהארון אחרי רצח שירה בנקי, עומד לשבת לצד אלה שרואים בו ובשכמותו בהמות

גנב הקולות נכנס לממשלת הסיפוח, הריב, המדון והשחיתות רק כדי להיטיב עם עצמו. גם אלף תצלומי יח"צ עם קשישים או תוכניות ממחוזרות לקהילה הגאה לא יטשטשטו את מעשיו. בשיא חוצפתו הוא מעז לומר שמרב מיכאלי, הצדיקה בסדום, רוצה להיות קדושה מעונה באופוזיציה במקום לשקר ולרמות את ציבור הבוחרים שלה כמוהו. והנה לכם עוד הוכחה שהוא יצא מארון השחיתות.

כנראה ששמולי היה כזה לאורך כל הדרך, תומך שחיתות ואולי קצת מושחת בעצמו, אבל את דרכו הפוליטית בשעה טובה הוא סיים. לציבור נמאס מחברי כנסת שנמצאים בארון.

שמאלני ציוני גאה, תל אביבי, לומד משפטים ומלמד עברית. הוביל מחאות למען קהילת להט״ב, שיויון לנשים והדמוקרטיה הישראלית וכעת דובר של ח"כ יאיר גולן. גר עם הכלבה שלו, ירדנה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 428 מילים ו-1 תגובות
סגירה