סוף הציביליזציה הארגנטינאית על פי קרלוס מסלטון

מסלטון בטלויזיה (צילום: צילום מסך יוטיוב)
צילום מסך יוטיוב

מאז תחילת הסגר בארגנטינה לפני קצת למעלה מחודש, איבד הפסו הארגנטינאי כשלושים אחוז מערכו מול הדולר האמריקאי. האינפלציה שעמדה על 50% לשנה עלתה בשיעור דומה, והנשיא החדש, שרק לפני חודשים לא רבים ניסה להגיע להבנות עם הנושים הרבים של המדינה, כבר הודיע בריש גלי שהמדינה לא תוכל לפרוע את חובותיה.

ההתרסקות הכלכלית של ארגנטינה היא לא הפתעה גדולה, ומשבר הקורונה הוא לא הגורם העיקרי לקטסטרופה. כתבתי על כך לא מעט בעבר, וכל כלכלן שעיניו בראשו יכול היה לראות את התוצאות הבלתי נמנעות של שנים על גבי שנים של התנהלות כלכלית מחפירה של המדינה הדרום אמריקאית.

אבל לפחות לדעתו של אדם אחד, לא מדובר הפעם בעוד התמוטטות כלכלית, כמו שנהוג לצפות בארגנטינה מדי 5-10 שנים, אלא באפוקליפסה ממש.

 (צילום: צילום מסך)
אפוקליפסה בבורסה (צילום: צילום מסך)

קרלוס מסלטון הוא אושיית פייסבוק עם עשרות אלפי מעריצים נאמנים (ולא פחות שונאים), אשר על פי הביוגרפיה שלו הגיע לארץ כנען יחד עם אברהם אבינו מאור כשדים, היה עבד בארץ מצרים, השתתף בכיבוש הארץ עם יהשוע בן נון, הגיע לסוריה לאחר תור הזהב בספרד, ומשם לארגנטינה.

מסלטון, עורך דין בהשכלתו, הוא מומחה בשווקים הפיננסיים והתחזיות הכלכליות שלו, המבוססות על ניתוח טכני, משאירות בפה פתוח את טובי המומחים כאשר הן מתממשות. והן מתממשות לא אחת.

מסלטון, עו"ד בהשכלתו, הוא מומחה בשווקים הפיננסיים. תחזיותיו הכלכליות, המבוססות על ניתוח טכני, משאירות בפה פתוח את טובי המומחים כשהן מתממשות. והן מתממשות לא אחת

שתי דוגמאות עדכניות הן התחזית המדויקת שלו על התאוששות הבורסות העולמיות מהנפילה בעקבות המגיפה העולמית, וההתמוטטות המוחלטת של מחיר הנפט אותה חזה מזמן (הוא חוזה אגב את סיומה וטוען שהנפט בדרך למעלה, אם מישהו מעוניין לשים נפשו בכפו ולקנות איזה חבית)

קשה להסביר בפוסט קצר עד כמה צבעונית ואקסצנטרית היא הדמות של מסלטון, ליברל עד לשד עצמותיו. הוא כינה את הממשלה הקודמת של ארגנטינה בראשות מאוריציו מקרי ממשלה מרקסיסטית, וזו ממשלה שנחשבת במדינה לנאו-ליברלית. הוא עצמו אגב הצביע עבור מקרי בבחירות.

בבחירות קודמות הוא הצביע עבור קריסטינה קירשנר, שאת מפלגתה הוא הישווה עם המפלגה הנציונל סוציאליסטית, ובפעם האחרונה אחרי תמיכתו הבלתי מסויגית בבחירתו של אלברטו פרננדז הנשיא הנוכחי, הוא מכנה אותו היום דיקטטור מאואיסטי, בשל תקנות הסגר שהטיל על המדינה.

אבל לא רק פוליטיקה מעסיקה את מסלטון. בטור הפופולארי שהוא מפרסם בפייסבוק הוא מרביץ את תורתו לגבי כמה פעמים צריך להסתבן במקלחת (6), איך ליברל אמיתי אמור לטוס (מחלקת תיירים, כיסא ב-90 מעלות) ומה אסור בשום אופן לאכול (מנדרינות).

קרלוס הוא ציוני אדוק, את הוויכוחים הכי מרים שלנו אנחנו מנהלים על השאלה האם מותר או אסור להעביר ביקורת על מדינת ישראל. הוא נוזף בי קשות בכל פעם שאני מעז להעביר ביקורת על מדיניות הממשלה.

"נבו" הוא אומר לי "אתה לא מבין כלום. ישראל היא קדושה, אסור לנו להעביר ביקורת על שום דבר" הניסיונות שלי לשכנע אותו שביקורת ואופוזיציה במדינה דמוקרטית הם דבר חשוב ומחזק, נתקלים בקיר אטום. "ישראל זו לא מדינה רגילה, יהודי לא מעביר ביקורת על יהודי" הוא אומר לי, תוך כדי שהוא מעביר עלי ביקורת קטלנית.

אין שנה שקרלוס מסלטון לא מבקר בארץ, שם גרות אימו ואחותו, הוא גם תורם לצה"ל, וגאוותו היא על פציעתו בסיור בגוש קטיף כשהג'יפ עליו נסע לביקור בחטיבת גבעתי נפגע ממטען צד.

אין שנה שקרלוס מסלטון לא מבקר בארץ, שם גרות אימו ואחותו, הוא גם תורם לצה"ל, וגאוותו היא על פציעתו בסיור בגוש קטיף כשהג'יפ עליו נסע לביקור בחטיבת גבעתי נפגע ממטען צד

זו היתה ההתקלות הקרובה ביותר של מסלטון באירוע מלחמתי, וזאת למרות שהוא טס לכל איזור מלחמה בעולם כדי "לבדוק את מצב העניינים" כדבריו. מלחמה לדעתו היא פסגת הקיום האנושי, הקרבה הירואית למען העם והמולדת. ליברל מבחינה כלכלית, אבל רחוק מלהיות ליברטריאן.

את התחזיות הכלכליות שלו אין כלכלן בארגנטינה שלא קורא, ואני חושד שאין פוליטיקאי ששמו לא הגיע לאוזניו, מה גם שבטוויטר הוא מרבה לפנות אליהם באופן אישי. מסלטון מוזמן מידי פעם לתוכניות טלויזיה ורדיו על מנת לשטוח את תורתו הכלכלית שהיא מרתקת הרבה פעמים מבחינה תאורטית, אבל נראית, לפחות בעיני הלא מלומדות, בלתי ניתנת ליישום מבחינה פוליטית.

אין לי אפשרות לתרגם מילולית את התחזית הטכנית של מסלטון. גלי אליוט וסדרת פיבונצ'י הם סינית עבורי. אבל את המשמעויות הכלכליות והחברתיות של התחזית אנסה להביא כאן בקצרה.

על פי החישובים של נביא הזעם מסלטון, אנחנו עדים לסופו של תהליך שהתחיל לפני 54 שנה. בחודשים הקרובים הוא צופה לנו את סיומו של גל 5 מ-3 (למי שיודע במה מדובר), מה שלטענתו ישבור את רוחם של החלשים, שיחוו רגעים איומים של פניקה, קריסה כלכלית וייאוש.

אבל זו רק הקדמה למה שמחכה לנו ב-2021. לפי החישובים, באוקטובר 2021 יבוא קיצה של הציביליזציה הארגנטינאית. לפני מכת המוות הסופית הזו צפויה לנו התאוששות מדומה, מין שירת הברבור בדמות זינוק של 300-400% שיפיח תקווה בלב כולם, אבל אז ארגנטינה תקרע לגזרים.

הנכסים יתאיידו כולם, לא רק הפיננסיים אלא גם שוויים של הנכסים הפיזיים ייפלו לתהום. מסלטון צופה את קיצה של המסגרת הפוליטית-כלכלית כולה של המדינה, אדמה חרוכה בסגנון הסרט מקס הזועם. זומבים יהלכו בשדרות הרחבות של העיר (טוב, את זה הוא לא באמת אומר).

אבל זו רק הקדמה למה שמחכה לנו ב-2021. לפי חישוביו, באוקטובר 2021 תקרע ארגנטינה לגזרים, על נכסיה הפיננסיים והפיזיים ומסגרתה הפוליטית-כלכלית. אדמה חרוכה בסגנון מקס הזועם

הרחובות יהפכו לזירת קרב, השלטון המרכזי שיתפרק, לא יוכל לספק הגנה לאזרחים. אנשים יפנו לפשע ולאלימות, יפקירו חברים ובני משפחה על מנת לשרוד, ודבר לא ישאר מארגנטינה כפי שאנחנו מכירים אותה.

רק קומץ אנשים אשר בנוים פיזית ומנטלית להתמודד עם אסון בקנה מידה כזה (ביניהם כמובן מסלטון, שהביוגרפיה שלו מציינת שהוא בלתי מנוצח ובן אלמוות) יהוו את הגרעין הקשה של תהליך הבניה מחדש של ארגנטינה, הפעם כמדינה לטינו-אמריקאית, אמריאינדיאנית, קפיטליסטית בסגנון העולם השלישי – רחוקה מארגנטינה השנואה כל כך על מסלטון, זו המתימרת להיות אירופאית סוציאל דמוקרטית.

אם כל זה נשמע לכם כמו התחזיות על סוף העולם של לוח השנה של תרבות המאיה, אז אתם לא לבד.

מצד שני, ראיתי יותר מידי תחזיות כלכליות של קרלוס מסלטון מתממשות כדי לזלזל בתחזית הזאת, לפחות בצד הכלכלי שלה, על עניינים פוליטיים אף פעם לא הסכמתי איתו.

אם זה מעודד אותכם, לישראל הוא צופה עתיד מזהיר, מצד שני ביבי לדעתו הוא מנהיג בסדר הגודל של משה, יהושע, בר כוכבא ורבי עקיבא, אז לך תדע. הוא בכל זאת הרי הכיר את כולם באופן אישי.

גיא נבו הוא יליד 1964, עורך דין לשעבר, יזם סדרתי בהווה. גרוש מאד, אב לשתי בנות, חי בארגנטינה מאז רצח רבין אותו לקח באופן אישי. לכלב שלו קוראים רון.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
5
עוד 953 מילים ו-5 תגובות
סגירה