מפלגת העבודה הכריעה בעד כניסה לממשלת האחדות

בג"ץ: על הכנסת להסדיר בחקיקה את התערבות השב"כ במלחמה בקורונה ● אושר בממשלה: 6 מיליארד ש"ח להחזרת עובדים למשק ● העימות נמשך: מ"מ פרקליט המדינה פנה למבקר בבקשה לבדוק מידע על היועץ מנדלבליט ● ארדן: אי אפשר באמת לאכוף שהייה של מאה מטרים במצב הנוכחי ● נתניהו: משוכנע שבעוד כמה חודשים הבטחת טראמפ לסיפוח תכובד

יושב ראש מפלגת העבודה עמיר פרץ בחודש שעבר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
תומר נויברג, פלאש 90
יושב ראש מפלגת העבודה עמיר פרץ בחודש שעבר
06:50 עריכה

מחצות הלילה, אמש, הותר לפתוח חנויות רחוב, מספרות ומכוני יופי. כמו כן הותרה פתיחתם של מתחמי קניות שאינם מקורים. מסעדות ובתי קפה רשאים להציע שירותי טייק אוויי, במתכונת של שלם-וקח. הקלות אלה במדיניות הסגר התקבלו בישיבת הממשלה שנערכה ביום שישי האחרון.

06:54 עריכה

ועידת מפלגת העבודה תקיים היום הצבעה בשאלה האם להצטרף לממשלת נתניהו-גנץ. ביום רביעי האחרון אישרה הנהלת המפלגה פה אחד את ההצטרפות לממשלה. לפי ההסכם שגובש, עמיר פרץ יתמנה לשר הכלכלה והתעשייה ואיציק שמולי – לשר הרווחה והשירותים החברתיים. בשונה מפרץ ושמולי, חברת הכנסת מרב מיכאלי מתנגדת להצטרפות מפלגתה לממשלה. בשל מגפת הקורונה תיערך הוועידה במתכונת מקוונת. היוזמה לקיים הצבעה חשאית נדחתה, ובדומה לוועידות קודמות, ההצבעה תהיה גלויה.

ההערכה הרווחת היא שהתומכים בהצטרפות לקואליציה המתהווה יזכו לרוב בהצבעה.

07:00 עריכה

ממחר (שני) תחל המשטרה לקנוס את מי שלא יעטה מסכת פנים במרחב הציבורי – ללא מתן אזהרה מוקדמת. מאז חלה החובה לעטות מסכה, ב-12 באפריל, חילקה המשטרה אזהרות למי שלא צייתו לצו של משרד הבריאות; רק מי שקיבלו אזהרה ולמרות זאת נמנעו מלעטות מסכת פנים – נקנסו. גובה הקנס – מאתיים שקלים.

ילדים עד גיל שבע – ולא עד גיל שש כפי שהיה עד כה – פטורים מהחובה לעטות מסכה, וכך גם מי שעוסקים בפעילות ספורטיבית.

07:22 עריכה

החל מהיום (ראשון) נכנסו לתוקף מגבלות תנועה שהוטלו על מספר שכונות בנתיבות ובבית שמש, שבהן אותרו שיעורים גבוהים של חולי קורונה. פיקוד העורף יגביר את פעילות בערים אלה. הגבלות התנועה יהיו בתוקף עד יום שישי בשעה שש בוקר.

08:07 עריכה

אמש פורסם כי יושב ראש יהדות התורה, יעקב ליצמן, הודיע שלשום לראש הממשלה נתניהו כי החליט שלא להוסיף לכהן כשר הבריאות וכי הוא מעוניין להתמנות לשר הבינוי והשיכון, כשמשרד זה יכלול את רשות מקרקעי ישראל.

10:32 עריכה

החלה ההצבעה בוועידת מפלגת העבודה בשאלה האם להצטרף לממשלה – כך עדכן מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני. ההצבעה תימשך עד השעה 20:00 בערב.

11:00 עריכה

במשא ומתן עם הליכוד דורשת ימינה לקבל לידיה את אחד המקומות בוועדה למינוי שופטים. כמו כן תובעת הסיעה את הסמכות – הנתונה למשרד המשפטים, שהועבר לכחול לבן – להשיב לעתירות לבג"ץ נגד בנייה לא חוקית ביהודה ושומרון. כך דיווח זאב קם בתאגיד השידור כאן.

11:27 עריכה

סוחרי שוק מחנה יהודה בירושלים מוחים בשטח השוק על האיסור לפתוח את דוכניהם וחנויותיהם.

12:04 עריכה

עיריית תל אביב יפו פינתה את "מחאת הנחנקים" שהוקמה בשדרות רוטשילד.

12:37 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, שיתף את עוקביו בתמונה מביקור אצל הספר.

12:45 עריכה

בשעה הראשונה של ההצבעה בשאלה האם לאשר את ההסכם להצטרפות העבודה לממשלת נתניהו-גנץ הצביעו 1,341 מבין 3,840 מבעלי זכות ההצבעה – כלומר מעט יותר משליש מהבוחרים. כך דווח בערוץ כנסת.

12:53 עריכה

הוועדה המיוחדת שהוקמה בכנסת כדי לעסוק בתיקון חוק יסוד הממשלה מקיימת בשעה זו דיון. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי הציג את עמדת משרד המשפטים, שלפיה, יש לתקן את חוק היסוד בהוראת שעה כי, לשיטת המשרד, זהו "הרע במיעוטו".

13:39 עריכה

שורה של חברי כנסת מתחו ביקורת על החקיקה הנדרשת ליישום ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן.

13:46 עריכה

יושב ראש ועדת הקורונה בכנסת, עפר שלח: ההחלטה לאסור על משפחות שכולות לפקוד את קברי יקיריהן ביום הזיכרון – שגויה.

14:02 עריכה

חברת הכנסת מרב מיכאלי, המובילה את ההתנגדות להצטרפות לממשלת נתניהו-גנץ, קוראת לחברות ועידת מפלגת העבודה ולחבריה, שלא לתמוך בחבירה לקואליציה.

14:10 עריכה

יושב ראש יש עתיד, יאיר לפיד, תהה מדוע יריב לוין, זאב אלקין ודודי אמסלם נעדרים מהדיון, שנערך בוועדה המיוחדת של הכנסת, שהוקמה ליישום ההסכם בין נתניהו וגנץ. העיתונאי עקיבא נוביק הסביר לו –

14:18 עריכה

יושב ראש ימינה, השר נפתלי בנט, שמנהל משא ומתן להצטרפות לממשלת נתניהו-גנץ, אמר שמשרד הבריאות לא הוצע לסיעתו. בנט אמר זאת בראיון לינון מגל ולבן כספית בתחנת הרדיו 103fm. אתמול פורסם שיעקב ליצמן הודיע שלשום לנתניהו שהוא מעוניין לעזוב את משרד הבריאות לטובת משרד הבינוי והשיכון.

לימינה שישה חברי כנסת, ארבעה מהם – נפתלי בנט, רפי פרץ, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' – שואפים להתמנות לשרים בממשלה המוקמת. בנט מכהן כיום כשר הביטחון ובעבר כיהן כשר החינוך וכשר הכלכלה; שקד כיהנה עד השנה שעברה כשרת המשפטים; פרץ וסמוטריץ' מכהנים מאז יוני האחרון כשרי החינוך והתחבורה, בהתאמה.

14:23 עריכה

התנועה לטוהר המידות פנתה למבקר המדינה בבקשה שיקיים ביקורת לגבי היערכות מוסדות המדינה והתמודדותם עם נגיף הקורונה.

14:27 עריכה

רשות התחרות בודקת חשד לתיאום אסור בין רשתות האופנה והמסחר, שנמנעו היום מלפתוח את חנויותיהן. בין הרשתות שלא פתחו היום את שעריהן, בתביעה לקבלת סיוע מהמדינה – פוקס, קפה קפה, אופטיקה הלפרין, בריל, קסטרו, צומת ספרים, פקטורי 54, המשביר לצרכן וגולף.

14:51 עריכה

חבר הכנסת בועז טופורובסקי תוהה מדוע מרבית חברי סיעתו, יש עתיד – תל"ם, מוקמו ביציע האורחים בכנסת, מעבר לזכויות המגן.

14:54 עריכה

מחר יקיים ראש הממשלה נתניהו ישיבה בנושא פעילות מערכת החינוך. לדיון הוזמנו שר החינוך פרץ, שר הבריאות ליצמן, שר האוצר כחלון, שר האוצר דרעי, השר לביטחון הפנים ארדן, שר הרווחה אקוניס, היועץ לביטחון לאומי בן שבת, מנכ"ל משרד הבריאות בן סימן טוב והיועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט. הישיבה תיערך בשעה 12:00 בצהריים. שר הביטחון נפתלי בנט שהתעמת עם נתניהו בנושא מערכת החינוך בישיבה ביום שישי, לא הוזמן לדיון. 

14:54 עריכה

השר יעקב ליצמן הודיע רשמית על עזיבת משרד הבריאות.

בהודעה שפרסם נכתב: "אחרי כעשור הגעתי להחלטה שלא לחזור למשרד הבריאות בפעם הרביעית ולהעדיף להוביל מהלך רחב לפתרון מצוקת הדיור בישראל במשרד השיכון". ליצמן הוסיף: "אני יכול לומר בפה מלא ובלב בוטח כי מערכת הבריאות שלנו חזקה ויציבה".

15:00 עריכה

משמר הדמוקרטיה הישראלית פנה לשר המשפטים אמיר אוחנה, ולנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ, בדרישה שיימנעו מלהאריך את כהונתו של עו"ד דן אלדד כממלא-מקום פרקליט המדינה.

לעמדת משמר הדמוקרטיה, בהתאם לחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, קמה מניעה משפטית להאריך את כהונתו של עו"ד אלדד. החלטה כזו תהיה נגועה באי סבירות קיצונית ובאי-תקינות של ממש, ודינה בטלות.

דן אלדד (צילום: דוברות משרד המשפטים)
דן אלדד (צילום: דוברות משרד המשפטים)

ראש משמר הדמוקרטיה, עו"ד יובל בועז, הוא הפרשן המשפטי של זמן ישראל

15:49 עריכה

בית המשפט העליון דחה עתירה שהגישה האגודה למען הלהט"ב בישראל בעניין זכייתו של הרב יעקב אריאל בפרס ישראל בתחום הספרות התורנית לשנת תש"ף. במסגרת העתירה התבקש בית המשפט להורות על החזרת הדיון בעניינו של הרב אריאל לוועדת השופטים שמונתה לבחינת המועמדים לפרס, וזאת על פי הנטען מאחר שבעת שגיבשה הוועדה את המלצתה לא עמדו לפניה התבטאויות שונות של הרב אריאל בגנות קהילת הלהט"ב. בית המשפט ציין כי התבטאויותיו של הרב אריאל הן צורמות, עולבות ופוגעות בציבור שלם – ואולם לא ניתן ואין זה ראוי להגביל את מתן פרס ישראל לאלה המחזיקים בדעות הנטועות בלב הקונצנזוס הציבורי.

16:01 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט במסיבת עיתונאים על רקע משבר הקורונה: "הגיע הזמן לפתוח את ישראל מחדש כולל את מערכת החינוך. המערכה עכשיו היא שיקום הפרנסה בישראל בלי לאבד שליטה על המגפה…אני שומע ביקורת על חרדתיות כביכול של משרד הבריאות. אני דוחה את הביקורת הזו. אני מגבה לחלוטין את ההחלטות בהתחלה על סגירת מדינת ישראל. ההחלטות אז היו נכונות. היום אנחנו יודעים הרבה יותר על הנגיף והיקף ההידבקות ולכן, באותה נחישות ובאותה אחריות שסגרנו צריך לפתוח – עם מנגנוני הגנה".

עוד הוסיף בנט: "חייבים להקים מערך בדיקות וחקירות אפדימיולוגיות לאומי. דווקא עכשיו, כשאנחנו פותחים את הכלכלה, היה ראוי שהיה לנו מערך כזה. אני כל הזמן מציע את צה"ל, אבל אפשר גם להביא בן אדם מוכשר שייקח את זה על עצמו כפרויקט".

17:23 עריכה

הדיון של חברי ועדת ההיתרים בנוגע למימון משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, על ידי מקורבו ספנסר פרטרידג', יתקיים ב-13 במאי. פרקליטי נתניהו יופיעו בדיון, וינסו לשכנע את חברי הוועדה לאפשר לנתניהו לקבל את הכסף.

 

17:25 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא נאום שהוקלט מראש לרגל אירוע של הקהילה האוונגליסטית בארצות הברית לציון מאה שנה לוועידת סן רמו, ובו התייחס לאפשרות לסיפוח יהודה ושומרון ובקעת הירדן בידי ישראל.

"הנשיא טראמפ הבטיח להכיר בריבונותה של ישראל ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן, ואני משוכנע שבעוד מספר חודשים נוכל לחגוג אירוע היסטורי בהיסטורייה הציונית. כמאה שנה לאחר סן רמו, ההבטחה הציונית מתחילה להתגשם כי אנו מתחילים להילחם עבור זכויותינו, ואתם חלק מהמאבק", אמר נתניהו.

17:34 עריכה

כך נראה סידור הישיבה בכנסת המוצע. לפי הדיווח של העיתונאית טל שניידר, הסידור עדיין אינו סופי. על רקע מגיפת הקורונה, הסידור הוא בהפרדה של שני כיסאות בין ח"כ לח"כ, מה שמרחיב את הישיבה גם ליציע האורחים וליציע העיתונאים.

17:40 עריכה

מו"מ בין הליכוד וכחול לבן על חילופי תיקים: תיק הבריאות תמורת תיק כלכלי, כך על פי דיווח של יובל קרני מידיעות אחרונות.

18:31 עריכה

על רקע הצבעת ועידת מפלגת העבודה האם להיכנס לממשלת נתניהו, מפלגת מרצ פתחה בקמפיין הוקרא לחברי העבודה המאוכזבים להצטרף אליה. 

ממרצ נמסר: "מפלגת העבודה, המפלגה שהקימה את המדינה, חדלה היום להיות בית עבור רבים מחבריה האידיאולוגים. עמיר פרץ מתעקש לקבור את מפלגת העבודה בעבור ג'וב בממשלת סיפוח מסוכנת בראשות נאשם בפלילים. מרצ קוראת מהבוקר לחברי העבודה להתפקד למרצ ומבטיחה: אנחנו לא נבגוד באמון שלכם, אנחנו לא ניתן יד לסיפוח ולא נשתוק נוכח השחיתות. לא נוותר על הערכים שלכם בעבור ג'ובים. יחד נאבק למען צדק חברתי ושיווין אמיתי, נגד השחיתות ולמען הדמוקרטיה ושלטון החוק". מרצ טוענת כי עשרות מתפקדים חדשים, מאוכזבי העבודה הצטרפו לשרותיה מהבוקר.

18:32 עריכה

ח"כ משה יעלון (יש עתיד – תל"ם) תקף את התנהלות מפלגת כחול לבן.

"הדיון בהצעת החוק, שאמורה לאפשר הקמת ממשלה בראשות נתניהו (עם בני גנץ), חושף את גודל הבושה. אנשיו של בני גנץ נשלחים להגן על הסכם קואליציוני, שמבצר את שלטונו של עבריין נמלט מספסל הנאשמים, שממשיך לרמוס את שלטון החוק, שמאיים על בג"ץ, שרוצה למנות את המפכ"ל, פרקליט המדינה, היועמ"ש והשופטים, שיעסקו במעשיו הפליליים".

"מקימים ממשלה מנופחת ויקרה, תוך שינוי חוקי יסוד ושיטת משטר. הם מגינים בוועדה על כל מה שנלחמו נגדו, ואנשי הליכוד לא איתם. פראיירים מתחלפים וחולפים".

18:34 עריכה

ח"כ מאיר כהן (יש עתיד-תל"ם) הגיש קובלנה לוועדת האתיקה של הכנסת כנגד ח"כ יועז הנדל (דרך ארץ), בעקבות רמיזה של הנדל על "אירועים מפוקפקים" בעברו של כהן, האשמה שלטענת כהן היא "לשון הרע".

בין השניים, שהיו עד לפני כחודש שותפים לרשימת כחול לבן, התלקח עימות בוועדה המיוחדת לתיקון חוק יסוד הממשלה. כהן כינה את הנדל "גזען", ברמיזה להתבטאותו מעוררת המחלוקת של הנדל על "מנטליות של דרבוקות" לפני מספר חודשים, והנדל השיב: "היחיד שלא ראוי בינינו הוא זה שיש בעברו חקירות ואירועים מפוקפקים. מתי נחקרת?".

18:41 עריכה

ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד-תלם) מקיים בשעה זו מסיבת עיתונאים וירטואלית

19:00 עריכה

יו"ר יש עתיד-תל"ם, ח"כ יאיר לפיד במסיבת עיתונאים: "הכלכלה לא יכולה לעצור, היא צריכה להמשיך לנוע. העצמאיים נלחמים בשתי מלחמות: מלחמת הישרדות על חייהם ומלחמת התשה מול הממשלה. התוכנית של הממשלה היא כישלון חרוץ, זו ביורוקרטיה שאף אחד לא מוצא בה את הידיים והרגליים. ב-18 למאי העצמאים אמורים לשלם מע"מ וביטוח לאומי. מאיזה כסף? לא יהיו להם הכנסות בחודשים הקרובים".

עוד הוסיף לפיד: יש דבר שנעלם לגמרי מהתוכנית הממשלתית: תמריצים לחזרה לעבודה. לעסק שיחזור יש המון מכשולים, זה לא רק לבוא ולפתוח את המנעול. יש הגבלות קורונה שאומרות שהמחזור יהיה נמוך בהרבה. אם לא יפצו אותם הם יפטרו חצי מהעובדים במקרה הטוב".

19:18 עריכה

ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד פנה היום למבקר המדינה בנוגע לבדיקת מידע הנוגע ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולפרשת הרפז.

19:47 עריכה

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ: "מחזה מסמר שיער בוועדה שמעבירה היום בדיון שערורייתי את החוק שמשנה באופן דרמטי את המשטר בישראל. זה תקדים עולמי: ממשלה דו ראשית. היועצים המשפטיים של הכנסת והממשלה ממש מתחננים 'שיוקדש הזמן הראוי לשינויים מכוננים כאלה' והקומבינטורים של הקואליציה פשוט דורסים אותם. זה פיגוע חוקתי".

19:50 עריכה

לאחר שכבר התקבלה החלטה על ביטול מגבלת ספורט רק ב-500 מטרים, השרים קיבלו הודעה שהמשאל על כך מבוטל. זאת, בשל העובדה שמנכ"ל משרד הבריאות מבקש להעביר הבהרות לשרים.

19:52 עריכה

שר הבריאות, יעקב ליצמן, הסביר הערב בראיון לקרן מרצינו בחדשות 12, מדוע החליט לעזוב את משרד הבריאות ולדרוש את משרד השיכון.

"אני ער למצוקת הדיור במגזר החרדי ובכל הארץ. הגיע הזמן לשנות את זה. אם הייתי עוזב לפני חודש הייתם אומרים שהדיחו אותי, כעת כשכולם מבינים שאני ממשיך, וראיתי שהקורונה בירידה החלטתי שזה הזמן להתקדם אחרי עשור של פעילות והישגים", דברי ליצמן.

כמו כן, ליצמן נשאל על המעורבות שלו בפתיחת סניפי איקאה ואמר כי אין לו "שום קשר לזה".

20:20 עריכה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן: "אחזור ואומר, שברגע שאין מגבלה על יציאה לספורט ויציאה לקניות, לא ניתן באמת לאכוף שהייה של מאה מטר מהבית".

20:22 עריכה

משרד האוצר, בשיתוף נגיד בנרק ישראל, הקים מודל לשימור והחזרת עובדים למעגל התעסוקה במשק בתקציב של עד 6 מיליארד ש"ח.

20:37 עריכה

שר התקשורת דודי אמסלם: "מקומם ששר תקשורת בישראל לא יכול לעצור שידור טקס המשווה בין חללים למחבלים"

21:19 עריכה

בג"ץ: על הכנסת להסדיר בחקיקה את התערבות השב"כ במלחמה בקורונה

בית המשפט העליון (הנשיאה א' חיות בהסכמת המשנה לנשיאה ח' מלצר והשופט נ' סולברג) קיבל היום עתירות שהופנו נגד החלטת הממשלה להסמיך את שירות הביטחון הכללי, באישור ועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים, להפעיל אמצעים טכנולוגיים למעקב אחר אזרחי המדינה ותושביה, כחלק מן המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה.

לא ניתן יהיה להפעיל את השבכ בכלל (לגבי כלל האזרחים) החל מיום חמישי הקרוב, אלא אם הדבר יוסדר בחקיקה ראשית.

עיתונאים, בניגוד לאזרחים אחרים, יקבלו התראה ממשרד הבריאות לפני העברת פרטים לשבכ, ויינתנו להם 24 שעות לפנות לבית משפט לקבל צו למניעת מסירת פרטיהם לשבכ אם הם מסרבים.

תשובתו המלאה של בית המשפט

21:27 עריכה

ח"כ איילת שקד על שידור טקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני: "ערב יום הזיכרון לחללי צה"ל ונראה שמישהו בתאגיד השידור הציבור איבד לחלוטין את שיקול הדעת. ההחלטה מעוותת מוסרית וערכית, מוטב שתתבטל בהקדם".

21:29 עריכה

ח"כ איילת שקד על החלטת בג"ץ בנוגע למעקב של השב"כ: "כלי השב"כ הוא יעיל ולמעשה שליש מכמות החולים אותרו בעזרתו. אין כרגע תחליף טכנולוגי טוב יותר…הפגיעה בפרטיות עדיפה על הפגיעה בחיים והפגיעה ביכולת להתפרנס, לכן חשוב להמשיך להשתמש בו, תחת פיקוח אדוק ובמגבלות".

https://twitter.com/Ayelet__Shaked/status/1254477152663322624

21:29 עריכה

בתום של יום הצבעות וברוב של כ-61 אחוזים, חברי ועידת מפלגת העבודה הכריעו בעד כניסה לממשלת נתניהו-גנץ.

21:42 עריכה

יו"ר העבודה, ח"כ עמיר פרץ, התייחס לניצחונו בהצבעה בועידת המפלגה על הצטרפות לממשלת האחדות.

"אני מודה לכל צירי הועידה, אלה שתמכו ואלה שהתנגדו. זכינו הערב לגיבוי גורף של חברי המפלגה להיות הסמן החברתי והמדיני של הממשלה, ולשנות את סדר היום ואת המדיניות הכלכלית של הממשלה לסוציאל דמוקרטית".

"אנחנו לא מצטרפים לממשלת ימין, אנחנו מצטרפים לממשלת אחדות שוויונית עם רוטציה. שיתוף הפעולה האסטרטגי שלנו עם בני גנץ ישיב את תנועת העבודה למקומה כתנועה פוליטית מובילה ומשפיעה בישראל. אני מודה לחברי איציק שמולי על שיתוף הפעולה, ובטוח שאזרחי ישראל יזכו לשר רווחה מעולה שיתביע חותם חברתי ואנושי במשרד הרווחה ובממשלה כולה. בימים הקרובים, אני מתכוון לפעול כדי לאחד את השורות ולפעול ביחד כמפלגה אחת", דברי פרץ.

21:46 עריכה

ח"כ איציק שמולי הגיב להחלטת ועידת מפלגת העבודה לאשר את הסכם ההצטרפות לממשלת אחדות עם כחול לבן והליכוד.

"לא מדובר בהכרעה קלה, אך תחת נסיבות החירום היא האחראית והנכונה מכולן. בכוונתנו להיאבק מתוך הממשלה למען שינוי טוטאלי של המדיניות החברתית- כלכלית, ובתוכה מתן מענה משמעותי יותר לנפגעי המשבר הכלכלי של הקורונה, וכן להיות הסמן השמאלי שירסן כל ניסיון לפגוע בדמוקרטיה, או לקדם סיפוח חד צדדי".

"בכוונתי להוביל, בגיבוי היו"ר, את המהלך ליצירת השותפות האסטרטגית הנדרשת עם בני גנץ וכחול לבן, שביכולתה להחזיר את מפלגת העבודה למקומה הטבעי כמפלגה מרכזית יותר מבחינת עמדותיה וטווח השפעתה. אני מודה לחברי עמיר פרץ על שיתוף הפעולה ומשוכנע שיוכל לתרום מניסיונו ומיכולתו הרבים כדי להעמיד לנפגעי המשבר הכלכלי את כיפת הברזל החברתית", דברי שמולי.

21:50 עריכה

ח"כ יאיר לפיד על החלטת ועידת מפלגת העבודה: "העסקנים קברו היום סופית את מפלגת העבודה והעבירו את השאריות במתנה לביבי".

22:14 עריכה

ח"כ מרב מיכאלי, היחידה שלא הסכימה להיכנס לממשלת נתניהו-גנץ: "אפשר להגיד על הבחירות בועידה הרבה דברים אבל חופשיות הן לא היו. למרות הכל, אנחנו לא ניתן למפלגת העבודה למות. אני אמשיך להיאבק, כי אני מאמינה שמפלגת העבודה חייבת לחזור להיות גדולה וחזקה, להיות אלטרנטיבה שלטונית אידאולוגית, שמאמינה ומקדמת דמוקרטיה, שוויון, רווחה ושלום".

מרב מיכאלי ועמיר פרץ (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
מרב מיכאלי ועמיר פרץ (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
22:14 עריכה

כחול לבן הציעה לליכוד כמה תיקים קטנים תמורת תיק הבריאות או תיק גדול יותר כמו הרווחה או הכלכלה אבל בינתיים הליכוד לא מרים את הכפפה ודורש את תיק החוץ – כך דיווחה הכתבת הפוליטית של חדשות 12, דפנה ליאל.

22:31 עריכה

שר האנרגיה, יובל שטייניץ על החלטת בג"ץ: "כמי שעומד בראש צוות השרים שבחן בשבועות האחרונים את מעורבות השב"כ במאבק במגיפת הקורונה, אני קובע, כי לעבודת השב"כ תרומה מכרעת בריסון המגיפה וביכולתנו להסיר בהדרגתיות את הסגר, ולהחזיר לאזרחי ישראל את חופש התנועה והעיסוק שלהם. לכן אני מודאג מהחלטת בג"ץ ומסד הזמנים הכמעט בלתי אפשרי שאליו הוא מכניס את הממשלה בהתערבותו המוגזמת והמיותרת".

22:37 עריכה

מהאגודה לזכויות האזרח נמסר בתגובה להחלטת בג"ץ כי על הכנסת להסדיר בחקיקה את התערבות השב"כ במלחמה בקורונה: "אנו מברכים על החלטת בג"ץ. זהו תקדים בעל חשיבות היסטורית, הרבה מעבר לכאן ועכשיו – הוא מנע תקדים מסוכן, וסכנת התדרדרות לחברת מעקבים שבה ניתן להשתמש בסמכויות השב"כ למטרות אזרחיות. אנו קוראים לממשלה למצוא חלופות לסמכות השב"כ ולא להיות המדינה הדמוקרטית היחידה שמפעילה את שירות הביטחון החשאי שלה לצורך מעקב אחר אזרחיה גם במסגרת המאבק בקורונה. מדובר בפסק דין שחשיבותו רבה וחורגת מהמשבר הנוכחי שכן בית המשפט קבע כי חוק השב"כ לא מאפשר לממשלה להפעיל את השב"כ למטרות שאינן בטחוניות אלא כאשר קיימת סכנה חמורה ומידית לאזרחי המדינה ותושביה".

22:49 עריכה

יו"ר כחול לבן ויו"ר הכנסת, ח"כ בני גנץ ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, שוחחו הערב בעקבות החלטת ועידת מפלגת העבודה לאשר את ההסכם בין הצדדים בנוגע להצטרפות העבודה לגוש כחול לבן בממשלה החירום והאחדות.

סגירה