ממחר תותר פעילות ספורטיבית במרחק העולה על 500 מטרים; הממשלה תדון בהקלות נוספות

אירועי יום העצמאות נערכו במתכונת מצומצמת ● נתניהו כינס את ועדת השרים לענייני שבויים לדון במגעים עם חמאס ● מחר יסתיים הסכם החכירה של מובלעת צופר, וישראל תשיב את השטח לשליטה ירדנית ● עד מחר על היועץ המשפטי לממשלה למסור את חוות דעתו לגבי הטלת המנדט להרכבת הממשלה על נתניהו ולגבי ההסכם הקואליציוני של הליכוד וכחול לבן

גן סאקר בירושלים, החודש (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
גן סאקר בירושלים, החודש
16:21 עריכה

בישראל נחגג היום יום העצמאות ה-72. החגיגות נפתחו אמש בטקס הדלקת המשואות, שנערך בהר הרצל בירושלים, לאחר שנחתמו אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה.

מטס חיל האוויר, הנערך מדי שנה, חלף הבוקר מעל בתי החולים בהצדעה לצוותים הרפואיים הנאבקים בהתפשטות נגיף הקורונה.

בבית הנשיא נערך האירוע השנתי "כל ישראל מירושלים". השנה לא התקיים במשכן הנשיא טקס החיילים המצטיינים, שייערך במועד מאוחר יותר. "חוגגים עצמאות עם הנשיא" נערך במתכונת מצומצמת, ללא קהל.

חידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי נערך השנה במתכונת שונה, כשמתמודדים מהתפוצות נבחנו בארצותיהם. בחידון ניצחה תלמידת האולפנה רות כהן, בת 16 מגדרה.

מאתמול בשעה 17:00 אחר הצהריים ועד היום, בשעה 20:00 בערב, חל איסור לצאת מהבתים, אלא לצורך הצטיידות בתרופות ובשירותים חיוניים.

16:50 עריכה

ביום ראשון הקרוב יחל בג"ץ לדון בעתירות נגד הטלת הרכבת הממשלה על נאשם בשחיתות ונגד ההסכם הקואליציוני שחתמו הליכוד וכחול לבן. אתמול נמסר מבית המשפט העליון שהדיון, שייערך בימים ראשון ושני, יתקיים בפני הרכב מורחב של 11 השופטים הוותיקים בבית המשפט.

בראש ההרכב תעמוד הנשיאה אסתר חיות, ולצידה יישבו המשנה לנשיאה חנן מלצר והשופטים ניל הנדל, עוזי פוגלמן, יצחק עמית, נעם סולברג, דפנה ברק-ארז, מני מזוז, ענת ברון, ג'ורג' קרא ודוד מינץ.

אתמול קיבל בג"ץ את בקשתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לדחות ביומיים את מתן תגובתו לעתירות אלה. המשמעות – עד מחר ב-14:00 על מנדלבליט למסור את חוות דעתו. גם היועצת המשפטית של בית הנשיא, אודית קורינלדי-סירקיס, והייעוץ המשפטי של הכנסת ימסרו את תגובותיהם לעתירות עד מועד זה.

17:36 עריכה

ברכות נבחרות של נבחרי ציבור – לרגל יום העצמאות והאירועים הנלווים לו.

19:05 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, צפוי להביע מחר התנגדות לכמה מסעיפי ההסכם הקואליציוני שחתמו הליכוד וכחול לבן – כך העריך הערב אביעד גליקמן מחדשות 13. מנדלבליט צפוי להסתייג מהסעיף בהסכם שאוסר לבצע מינויים בחודשים הראשונים לכהונת הממשלה.

לפי הסברה הרווחת, מנדלבליט צפוי לקבוע שאין מניעה משפטית שנתניהו יכהן כראש הממשלה, אף על שמתנהל נגדו משפט.

20:00 עריכה

הסתיים הסגר בן 27 השעות שחל על הציבור בישראל. הסגר החל אתמול בשעה 17:00 בערב, ואסר על יציאה מהבתים, אלא לשם הצטיידות בשירותים חיוניים.

20:13 עריכה

מחר (חמישי) יסתיים הסכם החכירה של המובלעת צופר שבערבה, וישראל תשיב לירדן את השטח. לפי הסכם השלום שחתמו שתי המדינות ב-1994, החכירה ירדן לישראל את השטחים בנהריים ובצופר. בנובמבר האחרון השיבה ישראל את נהריים לירדן, ועתה עליה להשיב גם את צופר.

20:39 עריכה

בליכוד מוכנים למסור לידי כחול לבן את משרד הבריאות בתמורה לשני תיקים "בינוניים" – כך דיווחה הערב דפנה ליאל בחדשות 12. אם תעביר כחול לבן שני תיקים, אזי הממשלה לא תהיה עוד פריטטית, וכדי לשמור על השוויוניות בין הצדדים, עשוי בני גנץ לקבל זכות להצבעה כפולה בישיבות הממשלה.

21:07 עריכה

ממחר בשעה 08:00 תבוטל המגבלה, שלפיה מותר לקיים פעילות ספורטיבית במרחק של 500 מטרים מהבתים.

הממשלה צפויה לדון בימים הקרובים בביטל המגבלה, שקובעת שאין להתרחק יותר ממאה מטרים מבתים לטובת התאווררות. בנוסף ייבחנו פתיחה מחודשת של הקניונים, בתי קולנוע ובתי מלון.

21:19 עריכה

בדומה ליתר אירועי העצמאות השנה, גם טקס הענקת פרס ישראל נערך במתכונת מצומצמת. הטקס, שצולם מראש, שודר הערב, ובו הוענק הפרס לעשרה זוכים וזוכות.

יושב ראש ש"ס, השר אריה דרעי, מחה על כך שאין בין הזוכים ערבים ומזרחים.

22:02 עריכה

בליכוד מציעים לימינה את משרד החינוך, המשרד לענייני ירושלים ומשרה של סגן שר, שיהיה אמון על החטיבה להתיישבות ועל השירות הלאומי, אולם בימינה דוחים את ההצעה. כך דיווח הערב עמית סגל בחדשות 12.

לפי הדיווח, חברי סיעת ימינה צפויים להיעדר מחר מההצבעה שתיערך בכנסת על הצעות חוק שנדשות לשם מימוש ההסכם הקואלציוני בין הליכוד וכחול לבן.

22:14 עריכה

ראש הממשלה נתניהו כינס בשבוע שעבר את ועדת השרים לענייני שבויים ונעדרים כדי לדון במגעים עם חמאס. הדיון נערך בקו מאובטח. כך דיווח ברק רביד בחדשות 13.

22:58 עריכה

מתאם השבויים והנעדרים, ירון בלום, עדכן בשבוע שעבר את משפחות גולדין ושאול, שגופות בניהן מוחזקות על ידי חמאס – על כך שמתנהלים מגעים עם הארגון.

סגירה