משבר הקורונה: יש מי שמתכנן את תהליך היציאה ויש מי שמבצע

דוכן לממכר מסיכות מגן בשוק (צילום: Yossi-Aloni-Flash90)
Yossi-Aloni-Flash90
דוכן לממכר מסיכות מגן בשוק

משבר הקורונה הכניס יזמים רבים ובעלי עסקים למשבר. למעשה, כנראה שאף אחד מאיתנו לא זוכר מצב כזה מעולם: המשק נעצר בחריקת בלמים ביום אחד. אפס פעילות בכל המשק, בכל המדינה ובחלקים גדולים בעולם.

אבל יש גם צד אחר. המשבר של כולנו הוא ההזדמנות של היזמים האמיתיים. יש מי שיושב בבית וממתין שיקבל פיצוי, אולי הולך להפגנה או שתיים, מדבר הרבה על המצב ובעיקר צופה בבינג', כי אין מה לעשות, ויש את מי שמבין שהמשבר הוא הזדמנות.

יש מי שיושב בבית וממתין לפיצוי, אולי הולך להפגנה או שתיים, מדבר על המצב וצופה בבינג', ויש מי שמבין שהמשבר יכול להיות גם הזדמנות של היזמים האמיתיים

יש מי שמבין שבשגרה צרכנים ועסקים נוהגים לרכוש שירותים מאותם ספקים, ואילו המשבר נותן הזדמנות לאחרים לגרום להם לשנות הרגלים, לתת מענה שונה, להוכיח שניתן לבחון ספקי שירותים אחרים, כאשר היזמים האמיתיים כאן עבורם בטוב ובעיקר ברע.

נכון שמצב הרוח הכללי הרבה פחות טוב, ונכון שצרכנים מוציאים הרבה פחות, ונכון שיש את כל הסיבות להיכנס למגננה ולחסוך בהוצאות ולהמתין שיהיה טוב, או לחכות או לסיוע מהממשלה ולבכות על מר גורלנו. אבל את הרע כולנו מכירים ואנו לא צריכים עוד שיסבירו לנו כמה רע.

הקורונה תסתיים וצרכנים ישובו לקנות.

כבר היום ניתן לקבל מחירי פרסום מצויינים וכבר היום ניתן להציע שירותים מעולים לעתיד. ואולי יותר מהכל היום פשוט כדאי להיות יצירתי: בעלי מלונות בארץ שיודעים שהטיסות לחו"ל ירדו יכולים למכור חופשות עתידיות. מסעדות יכולות למכור שוברים (מוזלים) לארוחות בהמשך (כי מי מאיתנו לא מתגעגע למסעדה טובה). בעלי מכוני כושר יכולים לתת הדרכות חינם או בתשלום סימלי מרחוק ולתת לעובדיהם פרנסה, מתוך ידיעה שחלק ממי שרוכש היום בזול שירותים של אימון מרחוק – ישמח להגיע לאותו מקצוען לאחר שיתאפשר ולרכוש שירותים במחיר מלא.

הורי לימדו אותי שתמיד יש אפשרות להיאחז ב'לא', אבל אם בכל זאת מנסים – לפעמים מצליחים. את אסטרטגיית היציאה לא צריך לתכנן. את אסטרטגיית היציאה צריך לבצע כבר עכשיו. כי הראשון לשוב לעבודה יהיה הראשון לגייס לקוחות חדשים, יהיה הראשון לבלוט, יהיה הראשון לקדם את העסק שלו.

את אסטרטגיית היציאה צריך לבצע כבר עכשיו. כי הראשון לשוב לעבודה יהיה הראשון לגייס לקוחות חדשים, יהיה הראשון לבלוט, יהיה הראשון לקדם את העסק שלו

נכון – זה מסוכן, נכון – זה לא הגיוני לעבוד עכשיו ולהעסיק עובדים ולהשקיע בשיווק, אבל מי אמר שלהיות יזם זה הגיוני? המעז מנצח והיציאה מהקורונה היא כבר עובדה קיימת.

אופיר שפיגל מנהל משרד יחסי ציבור – אופיר שפיגל תקשורת וקשרי ממשל http://www.ofirpr.co.il, מרצה לתקשורת באוניברסיטת חיפה ובמסגרות שונות, בעברו עוזר פרלמנטרי, דובר וועדה בכנסת ומשמש כיועץ תקשורת לארגונים שונים במגזר הפרטי והציבורי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 367 מילים
סגירה