אלפי עצמאים ושכירים מפגינים נגד התנהלות הממשלה

מנכ"ל משרד החינוך אבואב: אי אפשר ללחוץ על כפתור והכל ייפתח ● יעלון תקף את כחול לבן והליכוד: משנים חוקי יסוד כדי להתאים את זה לנאשם בפלילים ● מחר יתקיים דיון בעתירה נגד נתניהו בביהמ"ש העליון, שקד: העתירה הזו הייתה צריכה להידחות על הסף ● יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס: כמעט כל הרשויות יחזרו ללמוד מחר. ההנחיות ברורות

  • הפגנת העצמאים והשכירים, ירושלים (צילום: Flash90/יונתן זינדל)
    Flash90/יונתן זינדל
  • הפגנת העצמאים והשכירים, ירושלים (צילום: Flash90/יונתן זינדל)
    Flash90/יונתן זינדל
  • הפגנת העצמאים והשכירים, ירושלים (צילום: Flash90/יונתן זינדל)
    Flash90/יונתן זינדל
  • הפגנת העצמאים והשכירים, תל אביב (צילום: Flash90/מרים אלסטר)
    Flash90/מרים אלסטר
18:20 עריכה

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס על רקע ההתכוננות לחזרה הדרגתית לשגרת הלימודים במערכת החינוך החל ממחר: "כמעט כל הרשויות יחזרו ללמוד מחר. ההנחיות ברורות".

עוד הוסיף ביבס: "אני חושב שהישיבה הייתה צריכה להתקיים מיד אחרי יום העצמאות, והיינו יכולים להתכונן לזה טוב יותר. במצב שנוצר, אנחנו יודעים לבוא ובסוף לפתוח, מיום ראשון את מערכת החינוך, להתחיל את התהליך עצמו. לכולנו יש אחריות להיכנס מתחת לאלונקה ולעזור למשק לחזור" – את הדברים אמר בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12.

18:25 עריכה

הערב בין השעות 20:00 ל-21:00 צפוי להתפרסם מתווה חדש ומעודכן של משרד החינוך לגבי הנחיות החזרה ללימודים במערכת החינוך.

18:34 עריכה

ועד ראשי הרשויות המקומיות הערביות הודיע על שביתה כללית בשירותי העיריות והמועצות, לרבות מערכת החינוך, החל מיום שלישי – במחאה על "קריסת הרשויות המקומיות הערביות בצל משבר הקורונה".

במכתב ששלח יו"ר הוועד מודר יונס לראש הממשלה בנימין נתניהו כתב כי "עצוב מאוד שבאוצר לא הפנימו כי הרשויות הערביות עומדות בפני קריסה וכבר כעת רבות מהן משדרות אי יכולת לשלם משכורות ולתת שירותים רגילים כגון איסוף אשפה ותחזוקה שוטפת של מוסדותיהן כולל בתי ספר".

18:40 עריכה

ח"כ איתן גינזבורג, יו"ר הוועדה המסדרת וסגן יו"ר הכנסת מכחול לבן: "יש הבנה בינינו לבין הליכוד שאנחנו הולכים לממשלה שוויונית. לא סביר שלפיד יפיל את הממשלה כשגנץ ייכנס לתפקידו. אנחנו הולכים לשמור על הדמוקרטיה ועל שלטון החוק".

על רקע הדיון בבג"ץ בעניין כהונת נתניהו שיתקיים מחר בהרכב של 11 שופטים, אמר גינזבורג ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 12: "אנחנו לא מאמינים שבג"ץ יתערב".

 

18:46 עריכה

השר צחי הנגבי (ליכוד) בפגוש את העיתונות: "אין שום סבירות שבג"ץ יפסול את נתניהו מלכהן כראש ממשלה".

"יש שני דיונים בבג"ץ – אחד נוגע לכשירות ראש הממשלה, ובוודאי שאנחנו לא יכולים לחיות עם החלטה שפוסלת אותו, כי למעשה אין הסכם. יש את הדיון של ההסכם הקואליציוני – הסכם וולנטרי בין מפלגות לא היה בעבר עילה להתערבות שיפוטית. יכול להיות שכאשר תגיע חקיקה מכוח אותו הסכם – בג"ץ יתערב". עוד הוסיף: "נתניהו לא מעדיף בחירות על אף שבקלות אנחנו יכולים לקבל עוד 4-5 מנדטים".

19:21 עריכה

ח"כ בוגי יעלון (יש עתיד-תל"ם) התראיין הערב בתוכנית "פגוש את העיתונות" והתייחס לתוצאות הבסקרים המתפרסמים בתקופה האחרונה.

"גם אומרים 'הוא נבחר'. איך הוא נבחר? אנשים מאמינים שיש פה קונספירציה של הפרקליטות, של היועץ המשפטי לממשלה. הוא נבחר בשקר! בכל מני האשמות שקריות ובכל מני תרגילים. את יודעת מה, הוא ניצל את העובדה שבכל השנה האחרונה הוא בבחירות והיועמ"ש לא המשיך בחקירות שחייבות להתנהל: אני מזכיר את הצוללות – הוא הודה בשידור שהוא אישר לממשלת גרמניה למכור צוללות מתקדמות למצרים מאחורי גבי, זה היה אמור להיחקר; המניות – 16 מיליון – זה אמור להיחקר; הפעילות העבריינית שלו במסגרצ הבחירות, שאלות של האזנה "האיראנים מאזינים" – ליריבים הפוליטיים – כל זה אמור להיחקר", דברי יעלון.

"לכן בואו, אני מקווה שהחקירות האלה תתחדשנה ואנשים יבינו שבעצם זה לא 'לא היה כלום ואין כלום' אלא יש פה בעיה חריפה מאוד". יעלון הוסיף כי עוד קודם לכן, "לא דיברנו על שיתוף פעולה עם נתניהו. משנים חוקי יסוד כדי להתאים את זה לנאשם בפלילים ואנחנו לא נהיה שם. אני לא מאמין שנגיע בכלל לרוטציה".

20:03 עריכה

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד (ימינה) התייחסה הערב בחדשות 13 לדיון בעתירת נגד נתניהו שצפויה להתקיים מחר: "העתירה הזו הייתה צריכה להידחות על הסף. מאוד מקווה שבית המשפט העליון לא יתערב. אם הוא יעשה את זה – זו רמיסה של חוק יסוד וזו כניסה לשדה פוליטי מלא מוקשים שבוודאי הם לא צריכים להיכנס לשם".

20:11 עריכה

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב הגיב הערב לביקורת, בראיון שנתן לחדשות סוף השבוע בערוץ 12: "אי אפשר ללחוץ על כפתור והכל ייפתח. אין יום וחמש פעמים ביום, שאנחנו לא בקשר הדוק עם השלטון המקומי. הכל צמוד, אין מזער של מהלכים שלא מתואמים".

אבואב הוסיף: "מה לא טבעי במה שאומרים אלה שלא פותחים את מערכת החינוך ואת ההורים שלא יישלחו את הילדים שלהם? אני מבין אותם, זה וולנטרי. החברה הישראלית עוברת ממצב של חירום בהדרגתיות למצב של חיים רגילים. תוך כדי השבוע, מדברים על השלב הבא".

"כמו שעשינו את זה בחינוך המיוחד – לא הכל קורה בבת אחת. זו לא אבחה אחת. זה לא חוק חינוך חובה, ומי שלא רוצה לא יעשה את זה. סידרנו 10,000 גנים ו-2,800 בתי ספר בהדרגה. אני מאוד שלם עם ההחלטה, ואני חושב שמדינת ישראל התנהלה בצורה מצוינת לכל אורך המשבר", דברי אבואב.

20:34 עריכה

חוזה חדש ומשמר הדמוקרטיה לבג"ץ: עמדת היועמ"ש מציעה שינוי רדיקלי בתפיסת המשפט הנוהג זה 30 שנה

עמותות חוזה חדש ומשמר הדמוקרטיה הישראלית הגישו הערב לבג"ץ עיקרי טיעון מטעמן, לקראת הדיון הצפוי מחר ומחרתיים בהרכב מורחב של 11 שופטים, בעתירות נגד הטלת המנדט להרכבת ממשלה על בנימין נתניהו, נוכח כתב האישום החמור התלוי ועומד נגדו, ונגד אי חוקיות ההסכם הקואליציוני שנחתם בינו לבין ח"כ בני גנץ. במסגרת עיקרי הטיעון צוין כי עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שהוגשה ביום חמישי האחרון, היא עמדה רדיקלית ואף מהפכנית, המבקשת מבית המשפט לסטות מפסיקותיו העקביות ב-30 השנים האחרונות בסוגיות של טוהר המידות ברשויות השלטון. העותרות מציעות לבית המשפט לאמץ מודל של שיקול דעת, שלפיו לצד כל כתב אישום נגד כל חבר ממשלה, לרבות ראש ממשלה, יגיש היועמ"ש חוות דעת שתקבע אם בנסיבות אותו מקרה קמה חובה לסיים את כהונתו של אותו חבר ממשלה. את העמותות מייצגים עו"ד יובל יועז, אביגדור פלדמן, דורון ברקת ואוהד שפק.

גילוי נאות: יובל יועז הוא הפרשן המשפטי של זמן ישראל

20:41 עריכה

השרים ידונו מחר בשורה של הקלות נוספות למשק. על פי הפרסום של עמליה דואק בחדשות 12, בין ההקלות: הגבלת 100 המטרים תבוטל, יותר להגיע לפארקים הלאומיים; האיסור על הגעה לחופי הים יישאר, צימרים ייפתחו תחת מגבלות, לימודים באוניברסיטאות – עד 15 בקבוצה ובתוך שבועיים – פתיחת קניונים בשלב ראשון ופתיחת שווקים בשלב השני.

20:52 עריכה

תחת הכותרת "העם נגד המנותקים" מאות שכירים ועצמאים מפגינים בגן צ'ארלס קלור שבתל אביב, ובמוקדים נוספים בארץ, במחאה על הפגיעה הכלכלית שנגרמה להם בעקבות הנחיות הבריאות להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה. במקביל לתל אביב מתקיימות הפגנות דומות בירושלים, חיפה, באר שבע וכפר קאסם.

מפגינים בגן צ'ארלס קלור בתל אביב (צילום: עומדים ביחד)
מפגינים בגן צ'ארלס קלור בתל אביב (צילום: עומדים ביחד)
21:21 עריכה

בכחול לבן מאמינים שללא צו מניעה של בג"ץ החקיקה תושלם עד יום רביעי. ללא השבעת הממשלה עד יום חמישי – הכנסת תפוזר, כך דווח בכאן חדשות.

21:23 עריכה

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ הגיע לכיכר רבין להפגין נגד ההסכם הקואליציוני: "מושחתים נמאסתם! איתכם עכשיו בכיכר רבין. לא ניתן להם לסגור את הדמוקרטיה".

22:58 עריכה

הממשלה אישרה הלילה ביטול המגבלה שהוחלה בתו הסגול על בני 67 ומעלה ומנעה מהם להגיע למקם העבודה. על פי התקנות החדשות, לא תהיה מניעה כי עובדים מגיל 67 ומעלה יוכלו להגיע למקום העבודה.

סגירה