בעקבות שמיעת טיעוני נציג היועמ"ש בבג"ץ הבוקר

עו"ד ענר הלמן בבג"ץ, 3 במאי 2020 (צילום: צילום מסך)
צילום מסך
עו"ד ענר הלמן בבג"ץ, 3 במאי 2020

הנה מסקנה פשוטה ובוהקת בעקבות שמיעת טיעוניו של מנהל מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, עורך הדין ענר הלמן, שמייצג את עמדת היועץ המשפטי לממשלה באוזני שופטי בג"צ. לפי טענה זו נתניהו יכול להרכיב ממשלה חדשה ולכהן כראש ממשלה חדשה זו, חרף הקושי המשפטי שטמון בכך.

כאשר נציג היועץ המשפטי לממשלה טוען שייערך הסכם ניגוד עניינים, במסגרתו ייאסר על ראש הממשלה הנאשם לעסוק במינויים במערכת אכיפת החוק, צריך להבין שמדובר בפיקציה:

כאשר נציג היועץ המשפטי לממשלה טוען שייערך הסכם ניגוד עניינים, במסגרתו ייאסר על ראש הממשלה הנאשם לעסוק במינויים במערכת אכיפת החוק, צריך להבין שמדובר בפיקציה

נציגי הליכוד בוועדה לבחירת שופטים, וכן שרי הליכוד שאמורים להצביע בממשלה בנושאי מינויי היועץ המשפטי לממשלה (שהוא ראש התביעה הכללית), פרקליט המדינה ומפכ"ל משטרת ישראל, יפעלו אך ורק בהתאם להוראותיו המפורשות של הנאשם או בהתאם לרוח המפקד הנאשם.

זה פשוט בלתי אפשרי. אי אפשר להעמיד חומה שתחצוץ בין הנאשם לבין המינויים הללו.

כשם שברור ששרי התקשורת איוב קרא ודוד אמסלם ביצעו או מבצעים אך ורק את מדיניות אדונם, שהורחק ממשרד התקשורת בשל מעשיו הפליליים לכאורה במשרד זה. מעשים בעטיים ספג כתב אישום כה חמור.

בלתי אפשרי. בלתי הגיוני. בלתי קביל.

זו בדיוק הסיבה שנאשם אינו יכול להיות ראש ממשלה:

כל החלטה מטעמו וכל מדיניות שיכתיב, נגועות בניגוד עניינים מובנה וקיצוני בין האינטרס שלו להימלט מאימת הדין לבין האינטרס הקיומי שלנו להבטחת שלטון חוק, רשות שופטת עצמאית, מנהל תקין, טוהר מידות, שוויון לפני החוק וקבלת החלטות עניינית.

זו בדיוק הסיבה שנאשם אינו יכול להיות רה"מ: כל החלטה מטעמו ומדיניות שיכתיב נגועות בניגוד עניינים מובנה וקיצוני בין האינטרס שלו להימלט מאימת הדין לבין האינטרס הקיומי שלנו להבטחת שלטון החוק

זה בנפשנו. אי אפשר לדעת כיצד יכריע בג"צ. אך אפשר לדעת שמדובר בדיני נפשות. לא פחות.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
לא ניתן לסמוך על הסדר ניגוד עניינים שהנאשם יחתום עליו, לפי טיעוני עו"ד ראבילו ועו"ד ענר הלמן - שעה שכתב האישום נגדו בתיק 4000 עוסק בדיוק בנושא ההפרה הבוטה של הסדר ניגוד העניינים שנחתם ... המשך קריאה

לא ניתן לסמוך על הסדר ניגוד עניינים שהנאשם יחתום עליו, לפי טיעוני עו"ד ראבילו ועו"ד ענר הלמן – שעה שכתב האישום נגדו בתיק 4000 עוסק בדיוק בנושא ההפרה הבוטה של הסדר ניגוד העניינים שנחתם עם הנאשם, עם כניסתו למשרד התקשורת בשנת 2014, ובו הוא התחייב לא לעסוק בענייניו של חברו הקרוב שאול אלוביץ –
בעל השליטה בחברת בזק !

עוד 267 מילים ו-1 תגובות
סגירה