פארק אריאל שרון: אנגלמן לא עצר את פיטורי היועצת שחשפה פרשת שחיתות

מעקב עמותת אדם, טבע ודין פנתה לדירקטוריון פארק אריאל שרון ולמבקר המדינה, בדרישה לעצור את הליכי הפיטורים של היועצת המשפטית לחברה, שנקבעו להיום ● "עו"ד מיכל זילכה חשפה חשש לכך שאחת מחברות הדירקטוריון ניסתה לתפור מכרז למשרת מבקר הפנים של החברה", נכתב בפנייה ● אך השימוע לא בוטל, משרד המבקר סירב לעצור את התהליך - ומסר כי ישקול להתערב בהמשך ● אי-סדרים רבים בפארק נחשפו בתחקירים של זמן ישראל

מתניהו אנגלמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
מתניהו אנגלמן

עמותת אדם, טבע ודין פנתה לדירקטוריון פארק אריאל שרון בדרישה לעצור את הליכי השימוע ליועצת המשפטית של החברה, עו"ד מיכל זילכה, אשר נקבע להיום. הפנייה באה בעקבות חשיפת זמן ישראל, לפיה ההנהלה והדירקטוריון זימנו את זילכה, שחשפה שחיתויות ומכרזים תפורים, לשימוע לפני פיטורים.

במקביל פנתה העמותה למבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, בדרישה להעניק לזילכה צו הגנה של "חושפת שחיתויות", כדי למנוע את פיטוריה על ידי הנהלת הפארק. ואולם ממבקר המדינה השיבו לעמותה כי אין בכוונתם לעצור את השימוע, וכי ישקלו להתערב רק לאחר שתתקבל ההחלטה של פארק שרון בעניין הפיטורים.

זילכה זומנה לשימוע כבר בחודש פברואר, אחרי תקופה ארוכה שבה ספגה איומים על הכוונה לפטרה, והאשמות שווא לפיהן העבירה חומרים מסווגים לגורמים מחוץ לחברה. השימוע התעכב ככל הנראה בעקבות התפרצות הקורונה.

יו"ר פארק שרון, אברהם נתן, אשר נגד מינויו לתפקיד תלוי ועומד בג"ץ של אדם, טבע ודין, סימן את זילכה כסדין אדום ומעוניין להתקדם בהליך פיטוריה, למרות העובדה שחברת הפארק נמצאת בהקפאת תקציבי פיתוח ותחת בדיקה מתמשכת של רשות החברות הממשלתית, בעקבות פרשיות השחיתות שנחשפו.

פארק אריאל שרון (צילום: אלבטרוס צילומי אוויר)
פארק אריאל שרון (צילום: אלבטרוס צילומי אוויר)

במכתבו מכנה עו"ד אלי בן-ארי, יועצה המשפטי של העמותה, את הפיטורים של זילכה "מהלך בלתי-תקין":

"כפי שפורסם בזמן ישראל, חשפה עו"ד זילכה חשש לכך שאחת מחברות הדירקטוריון כיום ניסתה 'לתפור' מכרז למשרת מבקר הפנים של החברה, דבר שעל חומרתו אין מה להכביר מילים.

"ההזדרזות להשלים את הליך פיטורי היועצת המשפטית דווקא לפני השלמת והצגת ממצאי בדיקת רשות החברות מעלות חשש כבד כי אתם מתבקשים לתת את ידכם לסילוקה של חושפת שחיתויות.

"החשש לכך מתחזק במיוחד לאור העובדה כי מנכ"ל החברה, האחראי הישיר על היועצת המשפטית, נכנס לתפקידו רק בחודש מרץ האחרון, ולא סביר שבימי הקורונה שפקדו אותנו מאז היה סיפק בידו לבסס את המסקנה שיש לפטרה מידית".

בתוקף תפקידה נאלצה זילכה להתעמת בעבר גם עם השר הממונה על פארק אריאל שרון, השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, וזאת על רקע סירובו לאשר את מינוי מועמד החברה למנכ"ל ב-2017. יו"ר הפארק, אברהם נתן, פעיל ליכוד ותיק, נחשב מקורב לראש הממשלה, וזוכה לתמיכת אלקין.

לאחרונה הגישה אדם, טבע ודין עתירה לבג"ץ בדרישה להדיח את נתן מתפקיד היו"ר, וזאת עקב מעורבותו העקיפה הן בפרשת הולילנד והן בפרשת רשות המסים, והטענה כי שיוכו הפוליטי מונע ממנו לבצע כנדרש את תפקידו. אלקין הכחיש בתגובתו לזמן ישראל כל קשר לפיטורים של זילכה.

אדם, טבע ודין הגישה עתירה לבג"ץ בדרישה להדיח את יו"ר פארק אריאל שרון מתפקידו, עקב מעורבותו העקיפה הן בפרשת הולילנד והן בפרשת רשות המסים, וטענה כי שיוכו הפוליטי מונע ממנו לבצע כנדרש את תפקידו

לזמן ישראל נודע כי גם בפורום היועצים המשפטיים בחברות הממשלתיות פנו להנהלת רשות החברות בדרישה לעצור באופן מיידי את הליך הפיטורים. עד כה, רשות החברות סירבה להגיב על הכוונה לפטר את זילכה.

זאב אלקין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
זאב אלקין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
עוד 414 מילים
סגירה