גנץ: ״זו לא תהיה ממשלת החלומות שלי אך עם ישראל רוצה אחדות״

חוזרים לפעילות: הושג מתווה לפתרון משבר הצהרונים ● מזכ"לית הסתדרות המורים לגננות: אל תפתחו את הגנים בל"ג בעומר ● השרה מירי רגב סירבה לקבל את משרד התחבורה עם סמכויות רחבות, במקום המשרד לביטחון הפנים שהובטח לה ● ח"כ פורר: אולי לממשלה הזאת יש ראש, אבל אין לה לב ● משרד הבריאות מבקש להגביל את התנועה בבירה ביום ירושלים גנץ: ״זו לא תהיה ממשלת החלומות שלי אך עם ישראל רוצה אחדות״

בני גנץ, ראובן ריבלין, בנימין נתניהו (צילום: Photo by Yonatan Sindel/Flash90)
Photo by Yonatan Sindel/Flash90
בני גנץ, ראובן ריבלין, בנימין נתניהו
07:35 עריכה

אחרי שבג"צ דחה את העתירות נגד מינוי נתניהו מחדש והרכבת הממשלה וקיבל אור ירוק להרכיב ממשלה מתחילים להתגלות בקיעים גם בתוך מה שנשאר מהאופוזיציה. מרצ הגישה אתמול עתירה חדשה נגד החוקים שאושרו אתמול, ואילו ח"כ מאיר כהן מיש עתיד מסתייג מהמשך המאבק המשפטי:

07:38 עריכה

סיעת ימינה לא הגישה אתמול לנשיא המדינה המלצה למינוי נתניהו לראש הממשלה והמשא ומתן על הצטרפותה לקואליציה תקוע. ח"כ מתן כהנא מהמפלגה כבר מצהיר בפה מלא על הכיוון:

07:47 עריכה

יש עתיד לא מפסיקים "להחמיא" ו"להודות" למי שהיה עד לאחרונה השותף שלהם למאבק להדחת נתניהו:

07:56 עריכה

בוקר טוב! ישראל, כמו רוב מדינות העולם, נמצאת בתהליך של חזרה לשגרה ופתיחה מחדש של הפעילות שהושבתה בחודשיים האחרונים.

השבוע חזרו ילדי כיתות א'-ג לבתי הספר, המפעלים חזרו לייצר בהיקף מלא, מסעדות נפתחו לטייק-אוויי ואתמול נפתחו הקניונים והשווקים – ונכון ליממה הראשונה של הפתיחה, לא דווח על נהירה של הקונים לחנויות.

ביום ראשון הקרוב ייפתחו גני הילדים במתכונת מצומצמת ותחת כללים מחמירים – על הנייר, ייאסר על הגננות אפילו לחבק את הילדים – ועדיין לא ברור אם גם הצהרונים ייפתחו וההורים יוכלו לחזור לעבודה. ביום שני, ערב ל"ג בעומר, יותרו חתונות בהיקף מצומצם של 50 איש ללא ריקודים. בערב החג תיאסר הדלקת מדורות כליל, אפילו בחצרות הבתים, לאחר שהצעת השר סמוטריץ' להתיר מדורות בחצרות בלבד נדחתה גם היא.

בצלאל סמוטריץ' (צילום: Sraya Diamant/Flash90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: Sraya Diamant/Flash90)
08:12 עריכה

בני גנץ דוחף לצירופה של ימינה לממשלת נתניהו. כך חשף הפרשן הפוליטי של זמן ישראל, שלום ירושלמי, בפרשנות שפרסם הבוקר באתר.

ירושלמי כתב הבוקר כי: "במהלך מערכות הבחירות האחרונות נאבקו גנץ וכחול-לבן בשר החינוך רפי פרץ. הוא הופיע בשלטים של המפלגה כמעט כמו בנימין נתניהו. 'אצלי לא יהיה שר חינוך כזה בממשלה', אמר גנץ, בעקבות מעשים ודברים שאמר הרב פרץ".

"(ואילו) היום גנץ הפך להיות המתווך הבכיר שמבקש להכניס את ימינה לממשלה, בניגוד לאינטרס האריתמטי שלו. גנץ מנסה לשכנע את נתניהו לתת לפרץ את תפקיד סגן שר הביטחון. אז מה אם הרב פרץ מתנגד לשירות משותף. הקורונה משבשת את הכול, גם קצת את השכל".

הטור של ירושלמי עסק גם בתוכנית של הממשלה הנרקמת לספח את בקעת הירדן וחלקים מיו"ש – תוכנית שאם תצא לפועל תזכה לתמיכת ימינה בכל תרחיש שהוא – ובהערכתו של ירושלמי לפיה נתניהו יפרק את הממשלה וילך לבחירות רביעיות ברגע שהסיפוח יאושר.

יש לציין כי גנץ מכיר היטב את פרץ מעברם הצבאי המשותף – פרץ שימש כרב הצבאי הראשי בזמן שגנץ שימש כרמטכ"ל.

הרב רפי פרץ (משמאל) בהיותו הרב הצבאי הראשי, בתפילת יזכור בכותל המערבי עם הרמטכל דאז, בני גנץ (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
הרב רפי פרץ (משמאל) בהיותו הרב הצבאי הראשי, בתפילת יזכור בכותל המערבי עם הרמטכל דאז, בני גנץ (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
08:22 עריכה

נציבות שירות המדינה מעכבת את מינויו של ד"ר אברהם ברקאי לרופא האחראי על בריאות התלמיד במחוז הצפון – על רקע עברו של הרופא, שהורשע בעבר באחזקת חומרים פדופיליים. כך עולה מבקשה שהגישה הבוקר המחלקה המייצגת את נש"מ בפרקליטות לבית הדין לעבודה בנצרת.

הפרקליטות הגישה לבית הדין האזורי לעבודה בנצרת בקשה לעיכוב ביצוע פסק הדין שניתן בעניין מינויו של ד"ר אברהם ברקאי לרופא האחראי על שירותי בריאות התלמיד במחוז הצפון. זאת עד להכרעה בערעור שבכוונת הפרקליטות להגיש לבית הדין הארצי לעבודה.

במסגרת פסק הדין, קיבל בית הדין האזורי את תביעת ד"ר ברקאי והורה על ביטול החלטת נציב שירות המדינה לבטל את החלטת וועדת הבוחנים למנות את ברקאי למשרת הרופא האחראי על שירותי בריאות התלמיד במחוז הצפון במשרד הבריאות. בהיבט האופרטיבי הורה בית הדין כי ד"ר ברקאי יוכל להתחיל לשמש בתפקיד בו זכה.

על פי הבקשה שהוגשה על ידי עו"ד ליטל סדובסקי, החלטת הנציב שבבסיס פסק הדין, ניתנה לאחר שהנציב שקל את הזיקה שבין העבירות בהן הורשע ברקאי, ריבוי עבירות פרסום תועבה והחזקת פרסומי תועבה של קטינים למול מאפייני התפקיד, שיקולי חופש העיסוק, שיקולי שיקום ושיקולי האינטרס הציבורי ומידת הפגיעה באמון הציבור במערכת. לעמדת המדינה, בפסק הדין נפלו טעויות משפטיות מהותיות המצדיקות התערבות ערכאת הערעור, ולפיכך בכוונת המדינה להגיש ערעור על פסק הדין, שסיכוייו להתקבל גבוהים ביותר.

בהודעה של משרד המשפטים מהבוקר נכתב כי: "נוכח האמור מבקשת המדינה להורות על עיכוב ביצוע פסק הדין, כך שתעוכב כניסת של ד"ר ברקאי לתפקיד עד להכרעה בערעור".

עוד צוין כי בהיבט מאזן הנוחות, זה נוטה בבירור לטובת קבלת הבקשה, שהרי ככל שלא יעוכב ביצוע פסק הדין ויכפה על המדינה לקלוט את ד"ר ברקאי לתפקיד כעובד מדינה לשורותיה, עלול להיגרם נזק בלתי הפיך שאינו עומד בקנה אחד עם האחריות הציבורית המוטלת על המדינה ואף לפגיעה באמון הציבור בשירות המדינה ובתפקודו התקין.

 

08:28 עריכה

הסתדרות המורים הודיעה הבוקר כי היא מתירה לגננות להפעיל את גני הילדים בהתנדבות בל"ג בעומר, יום שלישי הקרוב, שמהווה יום חופש במערכת החינוך.

בכך יאפשרו הגננות לילדים שחוזרים לגנים ביום ראשון אחרי חודשיים שבהם שהו בבתים להסתגל לחזרה לגנים. להפעלת הגנים ביום שלישי יש חשיבות מיוחדת להסתגלותם של הילדים, שייאלצו להגיע לגנים מהשבוע הבא במתכונת של שבוע כן שבוע לא, או חצי שבוע כן וחצי שבוע לא, עקב הצורך לכנס אותם בקבוצות קטנות של 15 ילדים.

מדובר בפעם הראשונה מאז תחילת משבר הקורונה שהסתדרות המורים מתירה למורים וגננות להתנדב – אחרי מאבק ארוך שניהלה נגד דרישת הממשלה שהמורים ינהלו את הלמידה מרחוק בהתנדבות ויעבדו בחופשת הקיץ כדי להשלים את ימי ה"חופשה" שבהם עבדו.

יפה בן דוד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
יפה בן דוד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
09:19 עריכה

ביש עתיד ממשיכים בבליץ נגד הרכבת הממשלה:

 

09:46 עריכה

עמית סגל (שוב) תוקף את מני מזוז:

09:56 עריכה

מעונות היום ייפתחו עד יום רביעי – למרות הבעיות הלוגיסטיות המורכבות שיוצרת הדרישה לפתוח אותם בקבוצות קטנות. כך הבטיחה הבוקר יו"ר נעמת חגית אור בראיון בגל"צ:

09:58 עריכה

יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון מכניסה לשיח הציבורי מושג חדש: "חנינת קורונה", ביטול רטרואקטיבי של הקנסות שאלפי ישראלים שילמו על הפרת תקנות משרד הבריאות:

10:02 עריכה

10:15 עריכה

משטרת ישראל הודיעה כי היא נערכת לאכוף את ההחלטות שהתקבלו בימים האחרונים, לפיהן תיאסר כליל הדלקת מדורות בערב ל"ג בעומר, החל ביום שני הקרוב, ובמיוחד את האיסור על קיום ההילולא ההמונית לזכר רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון, שתיערך השנה במתכונת מצומצמת בהשתתפות כ-300 רבנים ומוזמנים בלבד – פחות מפרומיל ממספר המשתתפים הקבוע בהילולה במירון, ותשודר בשידור חי.

במשטרה מדווחי כי "כוחות משטרה ומג"ב, בסיוע ג'יפים ורחפנים, יתפרסו באזור כדי למנוע הגעה של המונים להר. במשטרה מבהירים כי רק אזרחים אשר קיבלו אישור מראש להשתתף באירועים המצומצמים יורשו להגיע, וכי מי שיפר את ההנחיות וידליק מדורה במקום – ייקנס בסכומים שבין 500 ל־2,000 שקל".

חרדים בהר מירון, ל
חרדים בהר מירון, ל"ג בעומר 2019 (צילום: דויד כהן/פלאש90)
10:38 עריכה

שלושה פעילי שמאל ופעילים למען הדמוקרטיה, ביניהם חיים שדמי (שפרסם תחקירים ופוסטים בזמן ישראל) נחקרים הבוקר (ו') בלהב 433 בחשד ל"איומים על חייו של בנו של ראש הממשלה נתניהו". זאת בעקבות תלונותיהם של יאיר ובנימין נתניהו נגד שדמי.

אתמול הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הגיש תלונה במשטרה נגד שדמי, בטענה שאיים על חיי בנו יאיר. זאת על רקע סרטון שבו תועד שדמי פונה לכאורה ליאיר ומאיים: "תזכור את ההבטחה שלנו, זה נראה רחוק מאוד, תאמין לי, אמרנו לך כל הזמן, אנחנו יודעים למה אתה צריך מאבטחים. יום אחד אתה תהיה בלי מאבטחים, אין לדעת". בסרטון אחר תועד שדמי קורא, כביכול, לזרוק בקבוק תבערה על בית ראש הממשלה.

שדמי היה פעיל ב"מחאת פתח תקווה" נגד נתניהו ונגד היועמ"ש אביחי מנדלבליט שבהן דרשו המפגינים לזרז את ההליכים הפליליים המתנהלים נגד ראש הממשלה, ולאחרונה הוא פעיל "במחאת הדגלים השחורים".

אמש פרסם פוסט שבו התייחס לפרשה: "אין לי, לא היתה לי ולא תהיה לי כל כוונה להשתמש באלימות פיזית או לאיים על חיו של איש, גם לא של אדם שהוא בעיניי נאלח והורס הדמוקרטיה הישראלית".

"בלהט ההפגנה – כמו בלהט היציע בכדורגל – לפעמים אומרים דברים באופן יצירתי ומלא תשוקה", כתב שדמי, "אני לא מתנצל שאכפת לי מהמדינה. אני לא מרגיש צורך להתנצל בפני משפחת נתניהו. אני כן מרגיש צורך להבהיר בלשון שאינה משתמעת לשתי פנים: אינני תומך באלימות, מעולם לא הכיתי או פגעתי פיזית באיש, לעולם לא אעשה זאת ולעולם לא אקרא לאיש לעשות זאת".

אתמול טען יאיר נתניהו בשיחה עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן ובציוציו בטוויטר שהגיש בשבוע שעבר תלונה נגד שדמי במשטרת מוריה, אך טען שלא קיבל מענה לפניותיו.

חיים שדמי (צילום: רפאל מלינוביץ)
חיים שדמי (צילום: רפאל מלינוביץ)
11:27 עריכה

הנהגת ההורים הארצית וארגוני הורים קוראים לממשלה "להתעשת" ולסייע לרשויות המקומיות לעזור בפתיחת הפעוטונים בשבוע הבא. הממשלה העבירה סיוע של 200 מיליון שקלים לרשויות מקומיות חלשות כדי לסייע להן לסייע לפעוטונים להיפתח, אבל בהנהגת ההורים אומרים שהפעוטונים הפרטיים לא יהיו מסוגלים להיפתח בלי עזרה ממשלתית גם ברשויות חזקות.

פעוטון, אילוסטרציה (צילום: nilimage / iStock)
פעוטון, אילוסטרציה (צילום: nilimage / iStock)
11:32 עריכה

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, איתמר גרוטו, פרסם בעמוד הפייסבוק הפרטי שלו הנחיות לביקור אצל הסבים והסבתות. ההנחיות, שפורסמו גם בתקשורת, הן בגדר המלצה ולא הוראות מחייבות – למעט בבתי האבות ומעונות הדיור המוגן שבהן הן נאכפות ונכפות על כל השוהים.

גרוטו כתב:

"מה לא?
• לא נפגשים יותר ממשפחה גרעינית אחת עם סבא וסבתא. למשל היום אתם ומשפחתכם ומחר אחיך/אחותך ומשפחתם.
• לא יוצרים התקהלות בבית של סבא וסבתא – לא יותר מכמות האנשים שמאפשרת מרחק של 2 מטרים האחד מהשני.
• כשמגיעים לבית של סבתא וסבא – הדבר הראשון הוא לשטוף ידיים – לא נוגעים בכלום עד ששטפנו ידיים.
• לא מנשקים, לא מחבקים, לא נוגעים, מקפידים על חבישת מסיכות (למעט כשאוכלים..) – שומרים על מרחק מהם
• לא אוכלים בכלי אוכל משותפים – נסתפק הפעם בכלים חד פעמיים או בכף הגשה מרכזית בכל מגש.
• את כלי האוכל עדיף לשטוף במדיח בטמפ' של 60 מעלות או יותר.
• לא מגיעים לביקור אם יש לנו חום או תסמינים נשימתיים.

מה כן:
• כן חוזרים למשפחתיות, תוך שמירת ריחוק.
• כן חוזרים לבקר את הוריכם, סביכם וסבותיכם – חשוב לשים סוף לבידוד החברתי.
• כן מאווררים את הבית – פותחים חלונות, דלתות של מרפסות וכו'.
• במידת האפשר, מקיימים את הביקור בשטח פתוח באזור הבית, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות וריחוק מאנשים נוספים במרחב הציבורי.
• כן מקפידים על הכללים הללו – זה ההבדל בין סכנת הידבקות למניעתה.

ואחרי כל זה, אני מזמין אתכם לאתגרוטו – צלמו עצמכם מקפידים על הנהלים ופוגשים את סביכם וסבותיכם והעלו בתגובות– ביחד נשמור עלינו ועליהם".

איתמר גרוטו, אמו ואחותו בטיול משפחתי לפני התפרצות הקורונה (צילום: מעמוד הפייסבוק של איתמר גרוטו)
איתמר גרוטו, אמו ואחותו בטיול משפחתי לפני התפרצות הקורונה (צילום: מעמוד הפייסבוק של איתמר גרוטו)
11:45 עריכה

מאות גננות שלחו הבוקר למזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, מכתב שבו הביעו זעם על ההמלצה החריגה שלה שיפעילו את גני הילדים בהתנדבות בל"ג בעומר – המלצה שפרסמה אמש ועומדת בניגוד למאבק שבן דוד ניהלה נגד דרישת האוצר מהגננות להתנדב.

מאות גננות יצאו הבוקר (שישי) נגד הצעתה של מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, שקראה למי מהן שתבחר להפעיל את הגנים גם בחופשת ל"ג בעומר, אך בהתנדבות. "אנחנו לא מבינות איך אפשר להפקיר אותנו בימים אלה ולתת הנחיה שמעמידה אותנו מול התסכול המתמשך של ההורים", תהו הגננות במכתב ששיגרו אל בן דויד. "הארגון מפקיר אותנו בהחלטות הזויות וחסרות מנהיגות ואנחנו מתביישות".

"אנחנו, שעבדנו לאורך התקופה הזו במסירות, במקצועיות ובאהבה גדולה לילדים כדי שבתקופה המורכבת הזו ילדי הגנים יחוו מעט שפיות וימשיכו בשגרת הלמידה, תוך התגברות על מכשולים וקשיים לא פשוטים, אנחנו שיותר מכל זקוקות לרוח גבית, הגנה, בהירות, חד משמעיות לקראת שיבה לגנים, מרגישות כעת מופקרות ללחצי ההורים", כתבו הגננות הגננות.

"מצופה ממנהיגה שתדע לקבל ברגעים הנכונים החלטות אמיצות, ובהחלטתך אין אומץ אלא הפקרה של הציבור שעליו את אמורה להגן. על-מנת להתנדב לא דרושה לנו הסכמתך". הן קראו לבן דויד לקבל החלטה חד משמעית בנושא. "חזרי לעמדת המנהיגות וקבלי החלטה ברורה ובהירה, כזו שלא ניתנת לפרשנות", כתבו לה. "או שכולן עובדות בל"ג בעומר תמורת היום האחרון ללימודים, או שכולן לא עובדות".

"מרקם היחסים העדין בין ההורים לגננת סופג עכשיו, בעקבות החלטתך, טלטלה קשה שמאיימת לקרוע אותו. עדיין לא מאוחר לחזור בך מההצהרה הלא אחראית שלך ולשוב לכיסא ההנהגה".

אילוסטרציה (צילום: iStock-Rawpixel)
אילוסטרציה, למצולת אין קשר לידיעה (צילום: iStock-Rawpixel)
11:48 עריכה

העיתונאי החרדי יואב פריי תוקף את נוער הגבעות ואת הרבנים שמגוננים עליו – ואיתמר בן גביר תוקף את פריי:

11:51 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שבמשך שנה שלמה נשאר נאמן לשינוי האחרון בעקרונותיו, תוקף את ההסכם הקואליציוני וממליץ לפוליטיקאים אחרים "להיות עקביים ונאמנים לעקרונותיהם":

11:53 עריכה

על רקע מגפת הקורונה, איימן עודה קורא לתרום לארגון רופאים לזכויות אדם:

11:54 עריכה

כחלק מסיום הסגר, התחבורה הציבורית תרחיב בשבוע הבא את פעילותה – ושר התחבורה מתנצל מראש על הבלגן הצפוי לנוסעים:

12:24 עריכה

ח"כ גדעון סער מתנתק מהמציאות הפוליטית הערוכה כדי לציין 160 שנה להולדתו של חוזה המדינה:

12:38 עריכה

רה"מ נתניהו מציין 75 שנה לניצחון על גרמניה במלחמת העולם השנייה:

13:14 עריכה

רשות המסים מדווחת כי עד כה אושרו 174 אלף בקשות לקבלת מענק סיוע במסגרת ה"פעימה השניה" של תכנית המדינה לסיוע לעצמאים.

הפעימה כוללת מענק בגובה של 70% מההכנסה שהפסידו העצמאים בשל מגפת הקורונה עד לסכום של 10,500 שקלים, והיא מתווספת לפעימה הראשונה שבה קיבלו העצמאים 70% מההכנסה שהפסידו עד גובה של 6,500 שקלים ורק לעצמאים שהכנסתם המשפחתית השנתית לפני שנתיים לא הגיעה ל-340 אלף שקלים.

כ-114 אלף מתוך העצמאים שבקשתם אושרה נמצאו זכאים גם למענק "הפעימה השלישית", המשולמת לעסקים בעלי מחזור שאינו עולה על 300 אלף שקל, ויקבלו תוספת למענקים בסכומים שבין 700 ל-3,025 שקל.

הפגנה של העצמאים מול משרד האוצר (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
הפגנה של העצמאים מול משרד האוצר (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
13:35 עריכה

"צעדת השרמוטות" הפיזית המתקיימת מדי שנה בתל אביב בוטלה השנה בשל מגפת הקורונה, ובמקומה מתקיים במרחב הווירטואלי "יום שידורים מיוחד" של תכנים מטעם מארגנות הצעדה.

 

13:55 עריכה

על רקע המחלוקת הסוערת בקרב הגננות ובארגוני המורים האם להפעיל את גני הילדים בל"ג בעומר בהתנדבות, הודיע ראש עיריית ירושלים משה ליאון כי יחייב את הגננות לעבוד בל"ג בעומר וידאג להן לתשלום מלא.

ראש העיר ירושלים משה ליאון הודיע כי גני הילדים בעיר יפעלו כסדרם ביום שלישי ולא יצאו לחופשת ל"ג בעומר. העירייה תשלם לסייעות משכורת מלאה על עבודתן ביום זה, ואם הגננת תבחר שלא להגיע תממן העירייה סייעת נוספת.

משה ליאון (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
משה ליאון (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)

 

14:22 עריכה

יולי אדלשטיין מציין את יום הניצחון על הנאצים:

14:27 עריכה

בצרפת מחמיאים לטיפול של ישראל במגפת הקורונה, וראש הממשלה נתניהו לא מפסיד הזדמנות לצטט את המחמאות:

14:32 עריכה

משרד הבריאות יבקש מהממשלה להחיל הגבלות תנועה נקודתיות בבירה לקראת יום ירושלים. כך מדווחים בגלי צה"ל. הכוונה היא להגביל את מצעד הדגלים וכן טקסים, מצעדים וטיולים נוספים הנערכים באותו יום בבירה.

15:34 עריכה

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) על החיילים הבודדים: "כששרי הממשלה עסוקים בעצמם, אז למרות שיש תקציב, הכסף לא מגיע ליעד. זה סיפורם של החיילים הבודדים, של העצמאים והעסקים הקטנים. של הפרילנסרים, של הסטודנטים. אולי לממשלה הזו יש ראש, אבל לב אין לה".

16:41 עריכה

מזכ"לית הסתדרות המורים חזרה בה מקריאתה לגננות להתנדב בחופשת ל"ג בעומר ולפתוח את גני הילדים. במכתב לסגן הממונה על השכר באוצר, משה בכר, כתבה המזכ"לית יפה בן דויד כי תנחה את הגננות שאין לבצע התנדבות בל"ג בעומר, שיחול ביום שלישי הקרוב.

17:00 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו החל היום בדיונים סביב חלוקת התפקידים בליכוד, לקראת השבעת הממשלה ה-35 ביום רביעי וכבר עכשיו התפתח העימות הראשון – כאשר השרה מירי רגב סירבה לקבל את משרד התחבורה עם סמכויות רחבות, במקום המשרד לביטחון הפנים שהובטח לה – כך דווח ב-ynet.

מקורבי נתניהו הבהירו לשרת התרבות והספורט רגב, כי למרות ההבטחה ולמרות שהמשרד לביטחון פנים יועד לה – ראש הממשלה מייעד את שר המשפטים אמיר אוחנה לתפקיד – שבו מכהן בשנים האחרונות השר גלעד ארדן.

17:05 עריכה

נפתר משבר הצהרונים. משרד האוצר קיבל את דרישת מרכז השלטון המקומי למימון הפעלת הצהרונים בגנים לכלל התושבים בכל הרשויות. סהיכום יאפשר את פתיחת הצהרונים מבלי להטיל עלויות גבוהות על ההורים. המתווה יפורסם בקרוב, יחד עם ההנחיות להפעלתם.

17:51 עריכה

שר החינוך רפי פרץ עם ההחלטה על פתיחת הצהרונים: "בשורה טובה להורים! השגנו עם משרד האוצר והשלטון המקומי הסכם באשר למתווה הפעלת הצהרונים. נביא בכך לשחרור משמעותי של המשק ולהחזרתו ההדרגתית לשגרה יעילה".

17:53 עריכה

הליכוד החליט להשאיר את הוועדה המסדרת בידי ח"כ אבי ניסנקורן מכחול לבן.

19:04 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לרגל יום הניצחון על גרמניה הנאצית שיחול מחר, 9 במאי.

19:10 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ ברך על הקמת הממשלה העתידית, ועל סיום המשבר הפוליטי. בהתייחסות ראשונה מאז הוטל אתמול המנדט על נתניהו, אמר גנץ: "זו לא תהיה ממשלת החלומות, בוודאי לא בגודלה הצפוי", אמר. "זו כנראה גם לא ממשלת החלומות של נתניהו. אבל בסופו של יום – אחדות זה מה שעם ישראל רוצה, אחדות זה מה שאזרחי ישראל צריכים".

"בזמן הזה בשבוע הבא, אם לא יצוצו משברים חדשים ומיותרים, אמור וצריך לבוא לסיומו המשבר הפוליטי הגדול בתולדות המדינה – ותהיה סוף-סוף ממשלה בישראל. ממשלת אחדות שתוקם למרות כל הקשיים, אחרי שבר גדול בחברה הישראלית שדורש ריפוי. ממשלת חירום, מול למעלה ממיליון מובטלים וסכנה רפואית שעדיין מרחפת באוויר ועלולה לחזור".

הגיע הזמן לשים סוף למשבר הפוליטי הגדול בתולדות המדינה.כבכל סוף שבוע, כמה מילים ממני אליכם. חשוב לי שתקראו עד הסוף….

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום שישי, 8 במאי 2020

19:14 עריכה

ההצעה האחרונה של הליכוד לימינה על פי דיווח של כתבת חדשות 12 דפנה ליאל: שר החינוך, שר ירושלים ומורשת, סגן שר הבטחון, יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, אחריות על השירות הלאומי ואולי גם החטיבה להתיישבות.

בימינה אמרו בתגובה: "לא קיבלנו שום הצעה, אם הליכוד רוצה לשמור על גוש הימין ולא לפרק אותו שלא ישלחו הצעות דרך התקשורת. אם הליכוד מעוניין הוא מוזמן לדבר איתנו בצאת השבת".

19:46 עריכה

השרה מירי רגב מגיבה לדיווח על כך שסירבה לקבל כל תפקיד שאינו התיק לביטחון פנים: "השרה מבקשת להבהיר כי היא לא מנהלת שיח על תפקידה באמצעות כלי התקשורה. השרה רגב אמרה לא פעם כי היא מעוניינת בתפקיד השרה לבטחון פנים וכי היא סומכת על ראש הממשלה שיקבל את ההחלטה הנכונה. כל מי שמנסה לייצר ספינים ולהכניס דם רע בין השרה רגב לבין נתניהו פועל לשווא".

19:48 עריכה

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו יגיע לביקור בישראל ב-13 במאי ויפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ – כך אישרה מחלקת המדינה בארצות הברית.

בהודעה נכתב כי פומפאו ייפגש עם השניים וידון איתם בנושא המאבק בקורונה ו"בנושאים ביטחוניים הקשורים לפעילותה החתרנית של איראן באזור".

סגירה