סבב התיקים: ינקלביץ' בעדיפות על חיימוביץ', אדלשטיין מועמד לחינוך

מנהל בתי המשפט מבקש לקצר את פגרת הקיץ לשבועיים ● הקראת כתב האישום נגד נתניהו לא תועבר בשידור ישיר ● הממשלה תאשר שהייה בגנים ציבוריים ● ימינה לא תצטרף לקואליציה, בנט: נתניהו יצטער על פירוק גוש הימין ● נתניהו החל להיפגש עם חברי הליכוד לקראת מינוי השרים ● מזכיר המדינה פומפאו יגיע לישראל ביום רביעי וייפגש עם נתניהו וגנץ

מיקי חיימוביץ ומירב כהן. מתמודדות עם עמר ינקלביץ' על תפקיד השרה של כחול-לבן (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
נועם רבקין פנטון/פלאש90
מיקי חיימוביץ ומירב כהן. מתמודדות עם עמר ינקלביץ' על תפקיד השרה של כחול-לבן
07:05 עריכה

תלמידים בגני הילדים, בפעוטונים ובמשפחתונים ישובו היום ללימודים, כחודשיים לאחר שפעילותם הופסקה. ברבים מהמוסדות הפעילות תיעשה ברוטציה, כשמחצית מהילדים יגיעו בימים ראשון עד שלישי, והיתר בימים רביעי עד שישי. בכל קבוצה יהיו עד 17 ילדים.

כ-50 אלף פעוטות השוהים במעונות המפוקחים הפרטיים החברים בארגון אמ"א (איחוד מעונות ארצי) וכ-20 אלף פעוטות במשפחתונים המפוקחים לא ישובו למוסדות, כי טרם הושג הסדר בין איגודי העובדים לבין הרשויות.

היום חוזרים ללימודים גם תלמידי כיתות א'-ג' ביישובים הערביים.

07:24 עריכה

השבוע יגיע מזכיר המדינה של ארצות הברית מייק פומפאו לביקור בזק בישראל. פומפאו ייפגש ביום רביעי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם יושב ראש כחול לבן בני גנץ ועם ראש המוסד יוסי. פומפאו ידון עם עמיתיו בהשפעת איראן על האזור ובהתמודדות עם מגפת הקורונה.

מייק פומפאו (צילום: Andrew Harnik, AP)
פומפאו בתדריך לתקשורת במחלקת המדינה בחודש שעבר (צילום: Andrew Harnik, AP)

ביום הביקור צפויה להיות מושבעת ממשלת נתניהו-גנץ.

07:30 עריכה

בבית המשפט המחוזי יתקיים היום דיון בתביעה של סיעת יש עתיד – תל"ם נגד השימוש של חוסן לישראל בשם "כחול לבן". שם זה שימש את המפלגות חוסן לישראל בראשות בני גנץ, יש עתיד בראשות יאיר לפיד ותל"ם בראשות משה (בוגי) יעלון, כשהללו התמודדו ברשימה מאוחדת בשלוש מערכות הבחירות האחרונות. לאחר פירוק הרשימה לשתי סיעות, האחת חוסן לישראל והשנייה יש עתיד – תל"ם, נותר השם בחזקתם של הראשונים.

07:36 עריכה

ביום רביעי הקרוב צפויה להיות מושבעת ממשלת נתניהו-גנץ. בקואליציה יהיו חברות הליכוד, כחול לבן, ש"ס, יהדות התורה וגשר. טרם הושג הסכם להצטרפות ימינה לממשלה.

נתניהו ייפגש היום ומחר עם חברים במפלגתו בעניין מינוים לשרים בממשלה. הוא צפוי להודיע על חלוקת התפקידים ביום שלישי. בין המשרדים שטרם פורסם מי יאיישם – החינוך, התחבורה, ביטחון הפנים והבריאות.

08:25 עריכה

בעוד שבועיים, ב-24 במאי, ייפתח משפטו של ראש הממשלה נתניהו באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים. לצד נתניהו יעמדו לדין בבית המשפט המחוזי בירושלים, ארנון (נוני) מוזס ובני הזוג שאול ואיריס אלוביץ'.

בימים הקרובים יקבל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החלטה, האם להמליץ להיענות לבקשה לשדר דיונים מהמשפט. מנדלבליט צפוי להתנות את תמיכתו בהסכמת ארבעת הנאשמים.

בראש הרכב השופטים עומדת השופטת רבקה פרידמן פלדמן, ולצידה השופטים משה בר-עם ועודד שחם.

08:41 עריכה

מהיום מותרת התקהלות של עד 50 איש במרחב הפתוח.

עוברי אורח בתל אביב, 8 במאי 2020 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
עוברי אורח בתל אביב, שלשום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
09:15 עריכה

רוב דחוק בקרב הציבור בישראל – 51% – מעריכים שישנם סיכויים גבוהים שתתחולל מחאה חברתית נגד הממשלה, בדומה למחאת קיץ 2011 – כך נמצא בסקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה, שנתון זה מתוכו פורסם הבוקר בגלי צה"ל.

הסקר נערך מ-30 באפריל עד 3 במאי בקרב 615 מרואיינים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל.

10:27 עריכה

יושב ראש האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ, הגיב בזלזול על הדיווח, שלפיו "בליכוד שוקלים לפצל את ימינה".

10:38 עריכה

לקראת חלוקת התפקידים בליכוד, עיון ברשימת המפלגה לכנסת –

(1) בנימין נתניהו – ראש הממשלה ב-11 השנים האחרונות (וכן במשך שלוש שנים בשלהי שנות התשעים). לפי ההסכם הקואליציוני, בעוד שנה וחצי יסיים את כהונת ראש הממשלה ויתמנה לראש הממשלה החלופי.

(2) יולי אדלשטיין – כיהן במשך כשבע שנים כיושב ראש הכנסת. בכחול לבן מתנגדים לכך שישוב לתפקיד. דווח שאמר לסביבתו שאם לא יתמנה ליושב הכנסת יכהן כחבר כנסת מהשורה.

(3) ישראל כ"ץ – מכהן בשנה האחרונה כשר החוץ, וקודם שירת כשר התחבורה וכשר החקלאות בממשלות ישראל. עתיד להתמנות לשר האוצר.

(4) גלעד ארדן – מכהן בחמש השנים האחרונות כשר לביטחון הפנים. אמר לאחרונה שאין זה נכון להחליף את השר במשרד זה בעיצומו של המשבר הנוכחי. למרות זאת לא צפוי להמשיך בתפקיד. הוצע לו לכהן כשגריר מעבר לים. אם ידחה את ההצעה, יקווה, בוודאי, להתמנות לשר החינוך או לשר הבריאות.

(5) גדעון סער – כיהן בעבר כשר החינוך וכשר הפנים בממשלות נתניהו. קרא תיגר כנגד ראש הממשלה והתמודד מולו על תפקיד יושב ראש הליכוד, אך הובס. נתניהו ככל הנראה לא יציע לו תפקיד של שר בממשלה.

כינוס בחירות של הליכוד, 1 במרץ 2020 (צילום: Sebastian Scheiner, AP)
כינוס בחירות של הליכוד, 1 במרץ 2020; מימין: לוין, אלקין, ארדן, אוחנה, זוהר, נתניהו, אדלשטיין, אקוניס, רגב, כ"ץ, כחלון וכהן (צילום: Sebastian Scheiner, AP)

(6) מירי רגב – מכהנת בחמש השנים האחרונות כשרת התרבות והספורט. אמרה שהיא מעוניינת להתמנות לשרה לביטחון הפנים. פורסם שאמרה שאם לא תקבל את התפקיד, לא תכהן בממשלה כלל. ב-ynet דווח שלשום שרגב דחתה את ההצעה לכהן כשרת התחבורה.

(7) יריב לוין – בחמש השנים האחרונות מכהן כשר התיירות ונחשב מקורב לראש הממשלה. אם כחול לבן תתמיד בהתנגדותה למינוי אדלשטיין ליושב ראש הכנסת, צפוי לוין לכהן בתפקיד.

(8) יואב גלנט – מכהן כשר העלייה והקליטה. קודם לכן כיהן כשר הבינוי והשיכון. ההערכה היא שהאלוף בדימוס, שהיה מעוניין לכהן כשר הביטחון, יתמנה לשר לענייני מודיעין, כך דווח, בין היתר, ב"וואלה! ניוז".

(9) ניר ברקת – כיהן במשך עשור כראש עיריית ירושלים. קיבל הבטחה פומבית שימונה לשר האוצר, תפקיד שימלא ישראל כ"ץ. לא בטוח שעם השבעת הממשלה יתמנה לשר. ייתכן שייאלץ להסתפק בהבטחה שיכהן כשר בהמשך כהונת הממשלה.

(10) גילה גמליאל – מכהנת בחמש השנים האחרונות כשרה לשוויון חברתי, משרד שיועבר לכחול לבן. כל משרד שישאיר אותה סביב שולחן הממשלה ייחשב עבורה כהישג.

(11) אבי דיכטר – בחצי השנה האחרונה מכהן כסגן שר הביטחון. בעבר כיהן כשר לביטחון הפנים וכשר להגנת העורף. בממשלה הנוכחית לא צפוי בשלב זה לקבל תפקיד של שר.

(12) זאב אלקין – בחמש השנים האחרונות מכהן כשר לירושלים ולמורשת, ובמרבית הזמן הזה גם כשר להגנת הסביבה, תפקיד שאותו – לפי ההערכות – ימשיך למלא.

(13) חיים כץ – התפטר באוגוסט האחרון מתפקידו כשר העבודה והרווחה בעקבות ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום. על רקע מצבו המשפטי לא יתמנה לשר בממשלה.

(14) אלי כהן – מכהן זה למעלה מארבע שנים כשר הכלכלה והתעשייה, תחילה מטעם כולנו וכעת מטעם הליכוד. לא יתמנה לשר בממשלה.

(15) צחי הנגבי – כיהן בשלל משרדים ממשלתיים, בהם המשפטים, ביטחון הפנים ואיכות הסביבה. בשלוש השנים האחרונות מכהן כשר לשיתוף פעולה אזורי, ומינואר גם כשר החקלאות. לא ברור איזה תפקיד יוצע לו.

(16) אופיר אקוניס – מכהן כשר המדע והטכנולוגיה זה למעלה מארבע שנים, ובחודשים האחרונים גם כשר העבודה והרווחה. לפי דיווח ב"הארץ", יקבל הצעה להתמנות לשגריר. לא יוצע לו לכהן כשר בממשלה.

(17) יובל שטייניץ – בחמש השנים האחרונות מכהן כשר האנרגיה. בעבר כיהן, בין היתר, כשר האוצר. עתיד להוסיף לכהן במשרד האנרגיה.

(18) ציפי חוטובלי – מכהנת כמעט ארבעה חודשים כשרת התפוצות. בשלב הנוכחי לא צפויה להמשיך לכבוש את ספסלי הממשלה.

(19) דודי אמסלם – מכהן מיולי האחרון כשר התקשורת. אחת האפשרויות היא שיכהן כשר לירושלים ולמורשת.

(20) גדי יברקן – כשעקר משורות כחול לבן לליכוד קיבל הבטחה להתמנות לשר בממשלה, אך הסיכויים להתממשותה של הבטחה זו אפסיים.

(21) אמיר אוחנה – מכהן כמעט שנה כשר המשפטים. נחשב לדמות אהודה בבית ראש הממשלה. אחת האפשרויות היא שימונה לשר לביטחון הפנים, אך גם אם אופציה זו לא תתממש, צפוי להוסיף ולכהן כשר בממשלה.

• יפעת שאשא ביטון – מספר 29 ברשימת הליכוד לכנסת – מכהנת זה למעלה משנה כשרת הבינוי והשיכון, תפקיד שאותו ימלא יעקב ליצמן. לא תכהן כשרה בממשלה.

• אורלי לוי-אבקסיס – יושבת ראש גשר, שפרשה מהסיעה המשותפת של מפלגתה עם העבודה ומרצ וחברה למחנה נתניהו, עתידה להתמנות לשרה בממשלה.

11:19 עריכה

בסביבתו של מבקר המדינה מתניהו אנגלמן אומרים שהוא לא צפוי לבדוק את טענותיו של שר המשפטים אמיר אוחנה לגבי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולגבי פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן – כך דיווח אביעד גליקמן מחדשות 13.

אתמול פרסם אוחנה פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, שבו כתב שיפנה היום למבקר. שר המשפטים, שעתיד לסיים השבוע את כהונתו בתפקיד, הזכיר בפוסט את הפרסום בחדשות 13, שלפיו, נכנס ניצן – לכאורה בניגוד לחוק, למערכת הממוחשבת של משרד המשפטים.

11:38 עריכה

תאגיד השידור כאן הצטרף לבקשה של "גלובס" לשדר את פתיחת משפטו של ראש הממשלה נתניהו. (עוד על המשפט – בדיווח שפורסם ביומן זה בשעה 08:25).

11:45 עריכה

סיעת ימינה הודיעה שלא תהיה חלק מהקואליציה המוקמת.

לאור הרכב הממשלה ומדיניותה המסתמנת כממשלת שמאל בראשות נתניהו, ולאור הזלזול הבוטה של ראש הממשלה כלפי ימינה וציבור בוחריה, החליטה מפלגת ימינה לשרת את הציבור באופוזציה בקדנציה הקרובה ולהילחם משם למען המחנה הלאומי.

חרף ההודעה עדיין לא נסתם הגולל על הצטרפותה לקואליציה המתהווה. עד השבעת הממשלה ביום רביעי יוכלו הליכוד וימינה להסכים על הצטרפותה לממשלה.

11:57 עריכה

סיעת הליכוד הגיבה להודעת ימינה על כך שלא תהיה חלק מהממשלה החדשה.

אם ימינה הייתה מקבלת עוד תיק, זו הייתה מבחינתם ממשלת ימין? זאת הממשלה הראשונה בתולדות המדינה שתחיל ריבונות על יהודה ושומרון, ומצער שימינה לא תהיה חלק מזה רק בגלל מאבקים פנימיים בתוכה על חלוקת תיקים. אנו מקווים שימינה יתעשתו, יגלו אחריות לאומית ויכנסו לממשלה שתוביל מהלך היסטורי בתולדות הציונות.

12:23 עריכה

ימינה תקיים בחמש אחר הצהריים ישיבת סיעה בכנסת. הישיבה תהיה סגורה לתקשורת.

12:39 עריכה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן נפגש עם שר המשפטים אמיר אוחנה, שתובע לקיים בדיקה מערכתית של הפרקליטות. מלשכתו של אנגלמן נמסר שהוא יבחן את הטענות ויעדכן בהחלטתו בימים הקרובים.

12:44 עריכה

13:00 עריכה

ראשי מועצות וראשי מטות דרוזים בכחול לבן פנו ליושב המפלגה בני גנץ בדרישה שימנה את סאלח סעד לשר לענייני מיעוטים – כך דיווחה דפנה ליאל ב-N12. סעד כיהן כחבר כנסת בשנים 2019-2017 מטעם מפלגת העבודה.

סאלח סעד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
סאלח סעד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
13:09 עריכה

בבית המשפט המחוזי התקיים דיון בעקבות פניית יש עתיד – תל"ם, התובעת מחוסן לישראל להפסיק לעשות שימוש בשם כחול לבן.

13:25 עריכה

סיעת הליכוד הגישה בקשה לקיים דיון נוסף, בהרכב מורחב, בשאלת סמכותם של חברי ועדת הבחירות להיחשף לחומר, הגלוי ליושב ראש הוועדה.

13:51 עריכה

לצד ההודעה הרשמית של ימינה על כך שתשרת את הציבור מהאופוזיציה, בסיעה העבירו מסרים בוטים יותר על כך שייערכו "ליום שאחרי נתניהו".

14:10 עריכה

ראש הממשלה נתניהו החל לקיים פגישות עם חברי סיעת הליכוד לקראת מינוי שרי הממשלה. הפגישה הראשונה של נתניהו הייתה היום עם השר גלעד ארדן. ארדן הביע בעבר את רצונו להמשיך ולכהן כשר לביטחון הפנים, אך ההערכה היא שהוא יועבר ממשרד זה. בהמשך היום ייפגש נתניהו עם יולי אדלשטיין.

נתניהו ככל הנראה לא יודיע על המינויים לפני יום שלישי. השבעת הממשלה צפויה להיערך ביום רביעי.

14:24 עריכה

יושב ראש ימינה, השר נפתלי בנט, הכחיש דיווח, שפורסם בתאגיד השידור כאן, שלפיו, רפי פרץ ואיילת שקד הביעו הסתייגות מההודעה על כך שפניה של הסיעה הם לאופוזיציה. דוברו של בנט טען שהדיווח הוא "פייק ניוז".

14:41 עריכה

14:44 עריכה

בית הדין האזורי לעבודה בנצרת הקפיא את מינוי אברהם ברקאי לרופא האחראי על שירותי בריאות התלמיד במחוז צפון. ברקאי הורשע בעבר בהחזקת חומר פדופילי. שר החינוך רפי פרץ בירך על ההחלטה.

בטרם קיבל בית הדין את ההכרעה, נדרשה לעניין גם חברת הכנסת מרב מיכאלי –

14:49 עריכה

בפגישה של נתניהו היום עם גלעד ארדן נידונה האפשרות שיתמנה לשגריר ישראל באו"ם – תפקיד שבו מכהן כעת דני דנון – או שיתמנה לשר החינוך או לשר התחבורה. כך דיווח עמית סגל ב-N12. בשולי הדיווח הזכיר סגל שישנה גם אופציה שארדן יאייש את תיק הבריאות.

15:33 עריכה

עמותת חוזה חדש הגישה תביעת לשלון הרע נגד יאיר נתניהו על סך חצי מיליון שקל. התביעה הוגשה לבית משפט שלום בת"א בגין פרסומים של נתניהו הצעיר ברשתות החברתיות, כלפי תנועת המחאה נגד ראש הממשלה, שידועה גם כ-Crime Minister.

15:49 עריכה

איילת שקד מבהירה כי הודעת ימינה על כך שלא תצטרף לממשלה היתה על דעתה ובאישורה.

"הודעת ימינה היתה על דעתי ובאישורי. הצעת הליכוד מבזה ונטולת השפעה ומשמעותה פירוק גוש הימין. גם ניסיונות הפיצול ייכשלו כולם", כתבה שרת המשפטים לשעבר והח"כית בהווה.

16:08 עריכה

כמה עשרות בני אדם הפגינו בירושלים במחאה על האיסור לעלות למירון בל"ג בעומר. המפגינים חסמו צירי תנועה סמוך לככר זקס בבירה, והמשטרה עצרה חמישה מהם.

במקביל, בתל אביב מאות מפגינים דרוזים וצ'רקסים חוסמים את צומת השלום (עזריאלי). הם מוחים על היעדר פתרונות לסוגיות תקציביות וכרגע יש שם עומסי תנועה כבדים.

16:12 עריכה

בשירות התעסוקה מדווחים על 54 אלף איש שחזרו לעבודה מה-19 באפריל, אז החל המשק להיפתח. מהיום חמישי אחר הצהריים ועד נרשמו 2,738 דורשי עבודה ו-5,466 חזרו לעבודה.

16:38 עריכה

אביגדור ליברמן מביע את אכזבתו מפרשיתו מצה"ל של קצין מבטיח שסומן לרמטכ"לות. "הצטערתי למשמוע על כוונתו של רפי מילוא לפרוש … מדובר באחד הקצינים והאמיצים שהכרתי בתפקידי בשר הבטחון ואני מקווה שתימצא הדרך להישארותו בצה"ל", כתב שר הביטחון לשעבר.

מילוא הוא כיום מפקד המכללה לפיקוד ומטה ובסוף השבוע האחרון פורסם בידיעות אחרונות שהוא מתכוון לפרוש מהצבא בקיץ. מילוא היה בעבר מפקד השייטת ומילא תפקידים בכירים בחטיבת גולני. בשנה שעברה מילוא נכנס ללא אישור למנהרה של חיזבאללה בגבול הצפון וספג מהרמטכ"ל עונש של שנת עיכוב בקידום.

16:52 עריכה

דודי אמסלם מודיע על הוזלת חיובי הטלפון על קווים נייחים מתחילת מרץ. "ההחלטה המתבקשת והמתחשבת נועדה למנוע חיוב עודף ולא הוגן למנויים בחשבונות קווי הטלפון הנייח בתקופת משבר הקורונה", כתב שר התקשורת, שהורה לחברות (הפרטיות) להגדיל את החבילה ללקוחות שחרגו מהמגבלה ששילמו עבורה, כך שהתשלום על החיוב העודף תהיה בעלות מופחתת.

17:34 עריכה

הממשלה צפויה לאשר הערב שהייה בבידוד ביתי ולא במלוניות לחוזרים מחו"ל. לפי הדיווח ב-ynet, השר לביטחון פנים גלעד ארדן הציע שהמשטרה תפקח על הבידוד הביתי. בנוסף, הממשלה אמורה לאשר גם ביטול מגבלה על שהייה בגנים ציבוריים למעט כאלה שיש בהם מתקני כושר.

עיתונאית N12 דנה וייס קובלת על כך שהממשלה מאשרת פתיחה של מכוני כושר בתשלום אך לא את אלה שבגנים הציבוריים.

17:45 עריכה

הסתיימה הפגישה בין נתניהו לבין ח"כ יולי אדלשטיין (ליכוד), שדורש לקבל את תפקיד יו"ר הכנסת, אותו ביצע עד לא מזמן.

18:14 עריכה

סיעת ימינה התכנסה בעשה האחרונה בכנסת לאחר שקודם לכן יצאה הודעה על כך שתישאר מחוץ לממשלה. לפי דיווח של דפנה ליאל מ-N12, שקד אמרה "שאין מקום לשלוש מפלגות באופוזציה, שצריכה להתאחד למפלגה אחת.

לפי דיווח של מיכאל שמש מכאן, בנט אמר שנתניהו יצטער על כך שהחליט לפרק את גוש הימין.

18:21 עריכה

הקראת כתב האישום נגד נתניהו לא תועבר בשידור חי ותהיה הגבלה על מספר האנשים באולם.

לפי החלטת שופטי המחוזי בירושלים, לדיון שייערך בעוד שבועיים יוכלו להיכנס הנאשמים וכן פרקליט אחד מטעם המדינה וסנגור לכל אחד מהנאשמים, בנימין נתניהו, נוני מוזס, שאול ואיריס אלוביץ'.

הדיון יוקרן בטלוויזיה במעגל סגור בשני אולמות נוספים וכאמור לא יועבר בשידורר ישיר. השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר עם ועודד שחם הורו גם על חבישת מסיכות באולם.

18:50 עריכה

חברי מפלגת ימינה התכנסו לפני כשעה קלה לישיבת סיעה במשכן הכנסת. בישיבה הוצגה תמונת המצב ביחס לכניסת המפלגה לממשלה והטעמים להליכה לאופוזיציה, עליה הודיעו מוקדם יותר בימינה.

ישיבת סיעה של ימינה, היום (צילום: מפלגת ימינה)
ישיבת סיעה של ימינה, היום (צילום: מפלגת ימינה)

בישיבה הוסכם פה אחד על דעת כל חברי הרשימה, כי לאור חוסר הרצון של רה"מ נתניהו לראות את ימינה בקואליציה, ולאור הדרתה של הציונות הדתית ממוקדי ההשפעה וממקום מרכזי בממשלה, הדבר הנכון הוא לשרת את הציונות הדתית והציבור הישראלי מהאופוזיציה.

"אין לנו עניין בג'ובים ותארים ללא כל השפעה. לאחר שנים שהצלחנו להשפיע בממשלה, נתניהו מרחיק אותנו מהגה ההשפעה ומייעד אותנו לספסלים האחוריים, נטולי כל השפעה. יידע נתניהו, שמי שמפקיר שותפים נאמנים כאשר הוא בימים טובים, לא ימצא אותם לצידו בימים סגריריים. ימינה תיבנה מהאופוזיציה, תציג תכניות נועזות בתחום המדיני, הבטחוני, הכלכלי והיהודי.
בעוד שנה וחצי המשחק בימין ייפתח וימינה תהווה אלטרנטיבה ימנית אמיתית.
על פירוק הבלוק חתום נתניהו".

19:32 עריכה

במשרד האוצר דנים בשעה זו האם לתת לאל על הלוואה או מענק של מאות מיליוני דולרים כדי להחיות את החברה או פשוט לתת לה להתדרדר לפירוק. עובדי החברה הפגינו אחר הצהריים מול משרדי האוצר ודרשו מהמדינה לתת ערבות להלוואה של 400 מיליון דולר. כמו כן, הם מתנגדים לתכנית המתגבשת בין ההנהלה לאוצר, לפיה יפוטרו כ-2,000 עובדים, שמהווים שליש מכוח האדם של חברת התעופה.

19:51 עריכה

אהוד ברק נותן גיבוי לאיילה חסון ואומר שהיא "קול אמיץ ועקבי בעניין מנדלבליט ואשכנזי לאורך שנים, גם כשתקפו אותה שוב ושוב כל פעם מכיוון אחר. בעניין הזה לא ניתן לייחס לה שום פניות. גם למי שלא מזדהה עם כל עמדה שלה לא ראוי לתקוף אותה היום".

לאחר שביום שישי פרסמה פרטים משיחה מוקלטת שבה לכאורה אמר הפצ"ר דאז אביחי מנדלבליט לרמטכ"ל גבי אשכנזי שיסייע לו בפתרון הסתבכותו בפרשת הרפז. כיום מנדלבליט הוא היועמ"ש שהגיש את שלושת כתבי האישום נגד נתניהו, ובהקלטות ההן הוא כביכול מטיל בו דופי.

20:21 עריכה

איילה חסון פרסמה הערב תכתובת מייל שמעמיקה את התהיות על ההחלטה להגדיר את שיחת מנדלבליט-אשכנזי מ-2014 כהאזנת סתר.

מדובר במייל ששלחה הפרקליטה המלווה טוני גולדנברג לפרקליט המדינה דאג שי ניצן, ובו כל תמלילי השיחה. באותו מייל, שנשלח 3 שבועות לפני חקירת הפצ"ר דאז אביחי מנדלבליט, השיחה לא הוגדרה כהאזנת סתר. השינוי הזה קרה רק בחקירה.

חסון: "המייל הזה, שלושה שבועות לפני החקירה, שבה כותבת הפרקליטה הבכירה לניצן, שולחת לו את כל התמלילים מהשיחה שהפכה להאזנת סתר, הם לא רואים שמדובר בהאזנת סתר? למה הם לא אומרים מיד שזו האזנת סתר? אין תשובה אמיתית למה הפרקליטות אומרת שרק בזמן חקירתו של מנדלבליט התברר שמדובר בהאזנת סתר".

הפרשן המשפטי של חדשות 13, ברוך קרא, אמר שגם במערכת המשפטית מבינים את הנזק הגדול כביכול, של אי פרסום השיחה. "נתניהו ימשיך לרכב על העניין הזה כל עוד שהוא לא יתפרסם".

אביעד גליקמן, הכתב המשפטי של הערוץ, אמר שלפי הפרקליטות, השיחה נערכה ב-2010 כאשר מנדלבליט ואשכנזי לא היו חשודים ושלמרות שמדובר בהאזנת סתר, מנדלבליט אומת בחקירתו עם הקלטת, וטען לגופה שהוא בכלל דיבר על ניסיון למנוע פגיעה בצבא, והשיחה בין השניים התקיימה אחרי שהיועמ"ש דאז יהודה ויינשטיין הורה למנדלבליט לעדכן את אשכנזי בעניין הזה.

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ככל הנראה יסרב לבקשת שר המשפטים אמיר אוחנה לבדוק את תפקודו של מנדלבליט בפרשת הרפז. הדרישה של אוחנה הגיעה אחרי שחסון פרסמה ביום שישי מספר משפטים משיחת מנדלבליט-אשכנזי, מהן עלה לכאורה שהפצ"ר הבטיח לרמטכ"ל דאז לפעול לטובתו בפרשת הרפז

20:40 עריכה

מנהל בתי המשפט השופט יגאל מרזל פנה לשר המשפטים אמיר אוחנה בבקשה שיפעל לתקן את מצב החירום המיוחד בבתי המשפט. הכוונה היא לקצר את פגרת הקיץ הקרובה מחודש וחצי לשבועיים בלבד במחצית השניה של אוגוסט, כדי להשלים פערים שנוצרו בשל מצב החירום שהשבית את פעילות בתי המשפט בזמן קורונה.

פניה זו יוצאת דופן בכך שהיא מקבלת פומבי לפני שמרזל ואוחנה תיאמו את הנושא ביניהם, בניגוד להחלטה להקפיא את עבודת בתי המשפט בתקופת הקורונה, שהתקבלה לאחר תיאום בין השניים.

"על דעת נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, אחד הפתרונות שאנו מבקשים לקדם הוא קיצור פגרת הקיץ בכארבעה וחצי שבועות כך שתימשך שבועיים בלבד. קיצור זה יאפשר לבתי המשפט ולבתי הדין לעבודה להוסיף ולשמוע הליכים במהלך חודשי הקיץ ובכך להקל מן העומס הרב שהצטבר ולתת שירות לציבור המתדיינים…", לשון הפניה.

20:53 עריכה

נתניהו, כחלון וגילה גמליאל החליטו לפצות את החיילים הבודדים המשוחררים במענק של עד 4,000 שקל. זאת, כתגובה לביקורת על כך שחלקם לא היו זכאים לדמי אבטלה במשבר קורונה. במקביל, הוחלט שחיילים משוחררים יוכלו למשוך חלק מכספי הפקדון הצבאי לכל מטרה שירצו בה.

21:01 עריכה

במסגרת סבב חלוקת התיקים, נתניהו פגש היום את גלעד ארדן ויולי אדלשטיין. מחר יגיעו שאר בכירי הליכוד, למעט גדעון סער שלא זומן ויישאר מחוץ לממשלה.

אם ימינה לא תיכנס לממשלה עד יום רביעי, יולי אדשלטיין יקבל את תיק החינוך, אמיר אוחנה את המשרד לביטחון הפנים, מירי רגב את תיק התחבורה ויריב לוין יהיה יו"ר הכנסת, כך לפי הערכת ספי עובדיה בחדשות 13.

רביב דרוקר בחדשות 13 העריך כי במסגרת חלוקת התיקים המתגבשת בכחול-לבן, מיקי חיימוביץ' (שרצתה להיות שרת חקלאות או הגנת הסביבה), תקבל את ועדת הפנים ואילו עומר ינקלביץ' תהיה שרת הגמלאים והשוויון החברתי.

21:25 עריכה

מעדכון הקורונה שפרסם הערב משרד הבריאות עולה, כי עד כה מתו מהנגיף 252 בני אדם, מהם 5 היום. מספר המונשמים עומד על 65 וסך החולים ירד ל-4,795.

22:09 עריכה

מועצת טורעאן שבגליל התחתון הכריזה על 3 ימי אבל בתגובה לרצח הצעיר (27) שמת הערב מפצעיו. מאויד עדוי היה אחיינו של ראש המועצה והרקע לרציחתו הוא סכסוך בין החמולות ביישוב.

22:37 עריכה

הממשלה אישרה לחוזרים מחו"ל בידוד ביתי במקום במלוניות. מעתה, מי שיוכל להתבודד בביתו לא יצטרך ללכת למלונית עם הגעתו ארצה.

00:20 עריכה

הממשלה אישרה הערב שינויים בתקנות שעת חירום, וכן החלטת ממשלה לתקצוב 6 מיליון ש"ח להשבת ישראלים מחו"ל.

להלן עיקרי השינויים מהודעת הממשלה:

תקנות שעת חירום (הגבלת פעילות)(תיקון):

  • הגבלת פעילותם של עסקים וחנויות בשעות הערב בתקופת הרמדאן, ביישובים שמרבית תושביהם מוסלמים, תיעשה מעתה רק ביישובים שהוכרזו כ"אזור מוגבל".
  • תבוטל המגבלה על שהייה בגנים ופארקים ציבוריים. פעילות במתקני כושר תתאפשר תחת שילוט של הרשות המקומית בדבר הצורך בשמירה על ריחוק פיזי ומניעת התקהלות. יובהר כי עדיין קיימת מגבלה על שימוש במתקני שעשועים המצויים בגן ציבורי או בשטח ציבורי אחר.
  • הפטור מחבישת מסכה במהלך טיפול נפשי הניתן לחסר ישע, יתאפשר גם ללא שמירת מרחק של 3 מטר, זאת בנוסף לפטור דומה שכבר ניתן בטיפול בקטין.

תקנות שעת חירום (בידוד במקום לבידוד מטעם המדינה)(תיקון):

חוזרים מחו"ל שיוכיחו יכולת לקיים בידוד ביתי באופן מלא ותקין (כמו דירה לבד, או יחידת דיור נפרדת לחלוטין מדיירים אחרים בבית), יורשו לקיים את הבידוד בביתם או במקום מתאים אחר העומד לרשותם. בנוסף, מי שכבר שוהה במלונית ויוכיח יכולת לבידוד ביתי, יוכל לצאת ולהשלים את תקופת הבידוד בביתו.

שבים מחו"ל שלא יוכלו לקיים בידוד ביתי יופנו לבידוד במלוניות על חשבון המדינה.

בנוסף, חוזר מחו"ל (כמו גם אחרים המחויבים בבידוד) לא יורשה להגיע לבידוד הבית באמצעות תחבורה ציבורית, למעט במוניות ובהתאם לכללים (שימוש במסכות, נסיעה עם חלונות פתוחים), וזאת כדי למנוע הדבקה פוטנציאלית בתחבורה ציבורית.

אדם שיפר את חובת הבידוד או שייסע בתחבורה ציבורית ייקנס ויידרש להשלים את הבידוד במלונית.

האכיפה תתוגבר והמשטרה תאכוף ותוודא את בידוד הבית של השבים מחו"ל ותיעזר לצורך כך גם במפקחי רשות האוכלוסין וההגירה.

תוקף התקנה עד ליום ג', 19 במאי 2020.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
סגירה