ארדן נענה לבקשת נתניהו - וימונה לשגריר בארה"ב ובאו"ם

מבקר המדינה לאוחנה: לא אבדוק את טענותיך לגבי הפרקליטות והיועמ"ש ● מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד הודיע כי יפרוש מתפקידו ● לפיד: 1.2 מיליון מובטלים ואלה מסדרים לעצמם ג'ובים. הבושה מתה ● גורם בליכוד: צער שימינה מוכנה לחבור לאופוזיציה עם השמאל ● נתניהו מתכוון להשביע כבר השבוע 36 שרים

גלעד ארדן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
גלעד ארדן
07:22 עריכה

הממשלה אישרה אמש את ביטול המגבלה, שאסרה שהייה בגנים הציבוריים. הותר השימוש במתקני הכושר הציבוריים שבגנים. זאת חרף התנגדותו של מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. גני השעשועים יוסיפו להיות סגורים.

שרי הממשלה גם אישרו שמי ששב ארצה מחו"ל יוכל לשהות בבידוד בביתו ולא במלונית.

עוד הוחלט לממן סיוע בסך שישה מיליון שקלים לחברות התעופה שהטיסו ישראלים ארצה בתקופת התפרצות הקורונה.

נתניהו עזב את הישיבה הטלפונית, לדבריו, כדי "להקים ממשלה". בהיעדרו, נוהלה הישיבה על ידי השר ישראל כ"ץ.

07:47 עריכה

ראש הממשלה נתניהו החל אתמול בפגישותיו עם חברי סיעת הליכוד לקראת הקמת הממשלה השבוע. אתמול נועד נתניהו עם גלעד ארדן ויולי אדלשטיין. לפי דיווח שפורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות", ארדן נוטה לקבל את ההצעה להתמנות לשגריר באו"ם. אדלשטיין ביקש מנתניהו להוסיף לפעול כנגד התנגדות כחול לבן למינויו ליושב ראש הכנסת. היום ימשיך נתניהו בפגישות עם חברי סיעתו.

08:36 עריכה

מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, יגיע מחרתיים (רביעי) לביקור בזק בישראל, שבמהלכו הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו, עם בני גנץ ועם ראש המוסד יוסי כהן.

מייק פומפאו (צילום: Andrew Harnik, AP)
פומפאו בתדריך לתקשורת במחלקת המדינה בשבוע שעבר (צילום: Andrew Harnik, AP)
08:54 עריכה

אף על פי שיולי אדלשטיין דרש מראש הממשלה נתניהו ללחוץ על כחול לבן לאפשר את מינויו ליושב ראש הכנסת, במפלגתו של בני גנץ טרם התקבלה פנייה בעניין – כך דיווח הבוקר מיכאל האוזר טוב בגלי צה"ל.

09:35 עריכה

השר בצלאל סמוטריץ' מימינה אמר הבוקר שלא מתנהל משא ומתן על הצטרפות סיעתו לממשלה. "כרגע זה נראה שאנחנו הולכים לאופוזיציה", אמר. בראיון לקלמן ליבסקינד ולאסף ליברמן בתאגיד השידור כאן טען השר שנתניהו ויתר על משרד המשפטים "כדי להישאר ראש ממשלה".

09:59 עריכה

צה"ל הודיע הבוקר (שני) שישחרר ממלונות הבידוד את מי שעומדים בקריטריונים של משרד הבריאות לבידוד ביתי. זאת בהמשך להחלטת הממשלה אמש לאפשר לשבים מחו"ל להעביר את תקופת הבידוד בבית ולא במלונית.

10:59 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט, שצפוי לסיים השבוע את תפקידו, נדרש להריסת ביתו של המחבל, שלקח חלק ברצח רנה שנרב –

11:37 עריכה

המעונות הפרטיים המפוקחים של איחוד המעונות הארצי (אמ"א) הודיעו שהושג הסכם על מתן פיצויים, לכן ישובו לפעול. מדובר בכ-700 מעונות יום, שבהם לומדים 50 אלף ילדים.

12:41 עריכה

עשרים חברי כנסת ושרים מתכננים לעלות הערב להילולה בהר מירון – כך דיווחה קרן מרציאנו ב-N12. דווח שהשרים אריה דרעי ויעקב ליצמן לא יפקדו את המקום. ההשתתפות בהילולה, שעל פי רוב היא המונית, תהיה השנה מצומצמת מאוד, ועל הציבור ברחבי הארץ חל איסור להבעיר מדורות.

13:02 עריכה

יושב ראש הכנסת בני גנץ הודיע להנהלת הכנסת שהשבעת הממשלה תיערך ביום חמישי בשעה 13:00. לפני השבעתו לממשלה עתיד גנץ להתפטר מתפקידו כיושב ראש הכנסת. 24 שעות לפני ההשבעה יש להניח על שולחן הכנסת את ההסכמים הקואליציוניים.

13:27 עריכה

יושב ראש אגודת ישראל, השר יעקב ליצמן, פועל למען צירוף ימינה לקואליציה. לפי דיווח של זאב קם בתאגיד השידור כאן, נפגש ליצמן עם יריב לוין מהליכוד בניסיון להבין כיצד ניתן לגשר על הפערים, המונעים את הצטרפות הסיעה לממשלה. לדבריו, יש למנוע את פירוק גוש המפלגות, המורכב מהליכוד, ש"ס, יהדות התורה וימינה.

13:35 עריכה

בג"ץ דן בעתירות, התובעות להורות לראש הממשלה נתניהו להשיב לבן דודו, נתן מילקובסקי, 300 אלף דולרים שנתן לו ולמנוע ממנו מלקבל הלוואה מספנסר פרטרידג', אם לא יקבל אישור לכך מהוועדה למתן היתרים. כך דיווח אמוץ שפירא בתאגיד השידור כאן.

פרקליטו של נתניהו, יוסי כהן (משמאל), בבית המשפט העליון, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
פרקליטו של נתניהו, יוסי כהן (משמאל), בבית המשפט העליון, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
13:49 עריכה

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, קורא להפעיל באופן מלא, החל מיום ראשון הקרוב, את גני הילדים ביישובים שבהם רמה נמוכה של תחלואה בקורונה. במכתב ששלח אתמול למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, כתב באב"ד שיוזמתו מתואמת עם מרכז השלטון המקומי.

שי באב"ד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שי באב"ד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
14:15 עריכה

השרה ציפי חוטובלי אמרה שאם גלעד ארדן יבחר שלא להתמנות לשגריר ישראל באו"ם היא תשמח למלא את התפקיד. חוטובלי אמרה את הדברים בראיון ליניר קוזין בערוץ כנסת. ההערכה היא שאם ארדן ידחה את ההצעה, התפקיד יוצע לשר אופיר אקוניס.

14:33 עריכה

יושב ראש ימינה, השר נפתלי בנט, טוען שראש הממשלה לא מעוניין שסיעתו תצטרף לקואליציה. "נתניהו לא רוצה אותנו בממשלה", אמר. לדבריו, מועמדותו לתפקיד שר הבריאות כלל לא נשקלה. בדברים שנשא ושודרו בשידור ישיר בחשבונותיו ברשתות החברתיות אמר שנתניהו הוא שפירק את גוש הימין.

14:38 עריכה

בניגוד לכוונה המוקדמת שהייתה – להשביע ממשלה בת כ-32-30 שרים ורק בהמשך להרחיבה ל-36, נתניהו מעוניין להשביע כבר השבוע 36 שרים. כך דיווחה דפנה ליאל ב-N12. לפי הפרסום, בני גנץ לא צפוי להתנגד לכך.

בקואליציה יהיו חברות הליכוד, כחול לבן, ש"ס, יהדות התורה, העבודה וגשר.

14:49 עריכה

בכחול לבן שוקלים את בקשת נתניהו להשביע כבר השבוע את כל 36 השרים, ולא להסתפק בהשבעה של 32-30 שרים כעת, כשהיתר ימונו בהמשך – כך עדכנה דפנה ליאל ב-N12.

14:59 עריכה

גורם בליכוד על דבריו של יו"ר ימינה ושר הביטחון נפתלי בנט במסיבת העיתונאים: "מצער שבגלל מאבק פנימי על תיקים 'ימינה' מוכנה לחבור לאופוזיציית השמאל עם יאיר לפיד והיבא יזבק. ראש הממשלה נתניהו מביא מהלך היסטורי של החלת ריבונות על יהודה ושומרון ובמקום לקחת חלק במהלך בנט נכנע למאבק פוליטי פנימי, מוכן לוותר על חלקה של הציונות הדתית בממשלה, ובורח ממנהיגות".

15:08 עריכה

ל"ג בעומר. השר אריה דרעי: "לא אגיע הערב לחגוג את ל"ג בעומר במירון. אחגוג בבית. ביקשתי גם מכל חברי הכנסת של שס שלא להגיע למירון. למרות שהחגיגות בהר מירון חשובות לנו מאד, חשוב יותר להישמע להנחיות משרד הבריאות ולעשות הכל כדי למנוע את התפשטות הנגיף".

16:37 עריכה

משרד הבריאות בתגובה למתווה פתיחת חופי הים: "הנושא נידון מול הרשויות המקומיות הרלוונטיות ורק לאחר עמידה בכל אמות המידה שהגדרנו לשמירה על בריאות הציבור, נאפשר פתיחה זאת בכפוף לתו הסגול ובהתאם למתווה לוחות הזמנים שנקבע על ידי הממשלה".

16:38 עריכה

ח"כ יואב סגלוביץ מממפלגת יש עתיד תקף את הממשלה החדשה ואמר בראיון לכאן רשת ב': "36 שרים זה מעט מדי, אפשר להביא עוד. גם הבושה תתרווח, לא רק השרים. הגשתי פעמיים הצעה לסדר בנושא האלימות נגד נשים והיא נדחתה בשל המשחק הפוליטי".

17:00 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מתכוון להודיע לחברי סיעתו על התיקים שיקבלו בממשלה ביום חמישי בבוקר, זמן קצר לפני השבעת הממשלה באותו יום. סבב הפגישות של גנץ עם המועמדים יחל ביום רביעי.

17:58 עריכה

ח"כ יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד על כך שנתניהו צפוי להשביע 36 שרים: "הממשלה הגדולה בתולדות המדינה תוקם ביום חמישי. 1.2 מילון מובטלים, ואלה מסדרים לעצמם ג'ובים. הבושה מתה".

18:17 עריכה

גנץ בנאום בדיון במליאת הכנסת לציון 75 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית: "נגן על העם היהודי מפני כל איום חיצוני, בכל מקום, ובכל צורה. נפעל בעוצמה מול מבקשי רעתנו לעיתים בשקט, ולעיתים, אם יהיה צורך בכך, גם בכוח צבאי מהדהד. ולא נשכח לעולם את מחויבתנו העליונה לעשיית הטוב לטובת תיקון עולם".

18:34 עריכה

לאחר חמש שנים, ובצל משבר הקורונה, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד הודיע על פרישה מתפקידו.

18:56 עריכה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע לשר המשפטים אמיר אוחנה כי לא ייענה לבקשתו לבדוק את הנעשה בפרקליטות המדינה מעבר לנושאים שכבר נמצאים על שולחנו של המבקר. כלומר – לא יענה לבדיקת הפרקליטות והיועמ"ש.

19:45 עריכה

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד התראיין הערב בחדשות 12 והתייחס למשא ומתן הצורם של מפלגתו עם ימינה: "כולם רוצים את ימינה בממשלה. זה לא נגמר".

זוהר הוסיף כי הוא מאמין שראש הממשלה נתניהו יכבד את הסכם הרוטציה עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, והבהיר כי "שום אג'נדה של השמאל לא תקודם". לשאלה האם הוא יודע כבר מה יהיה תפקידו הבא ענה: "אני חושב שאהיה יו"ר הקואליציה, היו דיבורים גם על סגן שר האוצר. הנושא עוד לא נסגר עם ראש הממשלה".

מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
19:59 עריכה

כחול לבן החליטו לוותר על תיק הבריאות – כך דיווח הכתב הפוליטי של ישראל היום.

20:31 עריכה

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן נענה להצעת ראש הממשלה נתניהו ויכהן כשגריר ישראל באו"ם ושגריר ישראל בארצות הברית.

"אני גאה ונרגש על הזכות להיאבק על צדקתנו בזירה הבינלאומית ולהגן על ישראל מול האתגרים הצפויים בשנים הבאות", אמר ארדן.

נתניהו הודה לשר ארדן ואמר שהוא מצפה להמשך שיתוף הפעולה ביניהם בשנים הבאות במשימות החשובות של מדינת ישראל. ארדן ימשיך לכהן כשר בממשלה עד למינויו כשגריר על ידי הממשלה.

20:44 עריכה

משרד התחבורה החליט להחזיר מיום שישי הקרוב את התחבורה העירונית בימי שישי ובמוצאי שבת. השירות הבינערוני עדיין לא יפעל.

20:49 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ברך את גלעד ארדן עם קבלת התפקידים שגריר ישראל באו"ם ושגריר ישראל בארצות הברית

21:51 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה בתגובה למינוי השר גלעד ארדן לשגריר ישראל באו"ם ובארצות הברית: "הקדנציה של גלעד ארדן כשר לביטחון פנים מסמנת שפל חסר תקדים ביחסי ערבים – יהודים. הוא מותיר אחריו מאות משפחות מרוסקות בהן נרצח בן בית ושובל של טיוח וזריקת אחריות. לא נותר אלא לברך על כך שהוא יתרחק ככל האפשר מעמדת קבלת החלטות בכל הנוגע במאבק למיגור אלימות מהחברה הערבית".

22:06 עריכה

ממפלגת ימינה נמסר הערב כי ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר להציב את המפלגה בעמדות נטולות השפעה, למרות שידע שרצו שני משרדים גדולים.

"בניגוד לספינים של הליכוד, ימינה מעולם לא ביקשה 3 תיקים, מכיוון שלא מעניין אותנו להיות שרים לשם כבוד, אלא שני משרדים עם השפעה ממשית, בנוסף להשפעה בכנסת ובתחומי קרקעות המדינה, מסתננים בלתי חוקיים, עולם המשפט והתיישבות. ראש הממשלה מכיר זאת בדיוק, ובכל זאת בחר להציב את ימינה בעמדות נטולות השפעה".

22:42 עריכה

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, תקף את מתווה החזרה ללימודים של חטיבות הביניים.

"המתווה החדש שהוצג לנו הערב עובר כל גבול ומנותק מהמציאות", תקף ביבס. "לא יתכן שתלמידים יגיעו ליום אחד בשבוע, ואחרים יגיעו ליומיים. או שפותחים את כל מערכת החינוך או שלא פותחים בכלל. אני מבקש מכולכם להפעיל את כל הלחץ הנדרש כדי שכל הילדים, וכל ההורים, יוכלו לחזור לשגרה מיד".

22:42 עריכה

ח"כ עודד פורר, הגיב לפרסום תוכנית משרד החינוך לחידוש הלימודים בבתי הספר: "מתווה החזרה לבתי הספר הוא דוגמא לניהול הכושל של כל המשבר הזה. ככה זה נראה כשאין תכנית עבודה, אין יעדים ויש ניתוק מוחלט מהנעשה בשטח. ‏ניהול המשבר, בכל הבחינות, ממחיש כי התכנית היחידה שיש לממשלה הזו היא תכנית ההתנתקות של הממשלה מהציבור".

22:43 עריכה

ברכות בזירה הפוליטית לשר גלעד ארדן לרגל קבלת תפקיד השגריר באו"ם ובארצות הברית 

סגירה