בני גנץ התפטר מתפקידו כיו"ר הכנסת

סמוטריץ' לנתניהו: תהיה אמיץ ותודה בזה שאתה רוצה לפרק את גוש הימין ● אדלשטיין החליט לקבל את תיק הבריאות ● נתניהו הציע לשטייניץ את תיק החינוך ● בר סימן טוב הודיע על פרישתו מתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות ● מחרתיים תיערך ישיבת פרידה של הממשלה המכהנת

יו"ר כחול לבן, בני גנץ ביום פיזור הכנסת, 11 בדצמבר 2019 (צילום: Flash90/יונתן זינדל)
Flash90/יונתן זינדל
יו"ר כחול לבן, בני גנץ ביום פיזור הכנסת, 11 בדצמבר 2019
06:46 עריכה

בני גנץ צפוי להגיש היום את התפטרותו מתפקיד יושב ראש הכנסת, לקראת השבעת הממשלה החדשה מחרתיים. ההתפטרות תיכנס לתוקף לאחר 48 שעות, וביום חמישי יושבע גנץ לתפקיד ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון.

יריב לוין נחשב למועמד המוביל לתפוס את תפקיד יושב ראש הכנסת. יולי אדלשטיין מעוניין לשוב לכהן בתפקיד, אך לשם כך נדרשת הסכמה של כחול לבן, שטרם הושגה.

07:07 עריכה

היום חל ל"ג בעומר. אתמול, ערב החג, חל איסור להבעיר מדורות. בהר מירון נערכה ההילולה השנתית במתכונת מצומצמת ובהשתתפות כ-150 נוכחים. עשרות מבקרים שניסו להגיע למקום בניגוד להנחיות נעצרו על ידי המשטרה. בניגוד להוראות, בירושלים ובבית שמש הובערו מדורות. ראש הממשלה נתניהו גינה את הפרת ההנחיות.

07:17 עריכה

תלמידי כיתות ד'-ו' ישובו ללימודים מיום ראשון הקרוב – כך הודיע אמש משרד החינוך. במשרד בוחנים את האפשרות שהתלמידים ילמדו בימי שישי בלבד או ב"מודל גמיש" בימים ראשון-חמישי, אחרי שתלמידי כיתות א'-ג' יסיימו את הלימודים. מתווה עורר ביקורת בציבור.

07:22 עריכה

מחר (רביעי), עד השעה 13:00 בצהריים – 24 שעות לפני השבעת הממשלה – יונחו על שולחן הכנסת ההסכמים הקואליציוניים שחתמו סיעות הכנסת. בקואליציה של ממשלת נתניהו-גנץ יהיו חברות סיעות הליכוד, כחול לבן, ש"ס, יהדות התורה, העבודה וגשר. שלשום הודיעה ימינה שלא תהיה חברה בממשלה, אולם מאז נמשכו המאמצים לצירופה לקואליציה.

08:00 עריכה

מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, יגיע מחר (רביעי) לביקור בזק בישראל, שבמהלכו ייפגש עם ראש הממשלה נתניהו, בני גנץ וראש המוסד יוסי כהן. בשל הביקור נדחתה השבעת הממשלה – שהייתה מתוכננת למחר – ביום.

08:50 עריכה

09:57 עריכה

הודעת הליכוד על המשא ומתן עם ימינה –

ראש הממשלה התקשר הלילה פעם נוספת לבנט וקרא לו להצטרף יחד עם מפלגת ימינה לממשלה. בנט דרש בשיחה את תיקי התחבורה, הבריאות וראשות ועדת החוקה. תיקים שאין להם קשר לציונות הדתית ולגודל האלקטורלי של מפלגת ימינה. לא דובר בשיחה על הועדה לפניות הציבור.

10:08 עריכה

פיצוץ אירע במגעים להצטרפות ימינה לקואליציה, לאחר שנתניהו ובנט שוחחו הלילה. הכתבים הפוליטיים מוסרים על כך פרטים –

10:18 עריכה

נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרים וחברי כנסת סופדים ללוחם צה"ל, עמית בן יגאל, שנהרג הלילה בפעילות מבצעית בשומרון.

10:23 עריכה

מחרתיים, ביום חמישי, בשעה 11:30 תתקיים ישיבת פרידה מהממשלה ה-34. תהיה זו הישיבה ה-234 במספר של הממשלה הנוכחית. הישיבה תתקיים באמצעות ועידת וידאו.

12:32 עריכה

12:59 עריכה

בני גנץ יגיש את התפטרותו מתפקיד יושב ראש הכנסת רק לאחר שנתניהו יודיע לנשיא שהצליח להרכיב ממשלה. בשלב זה משהה גנץ את התפטרותו מהתפקיד. כך עדכן יואב קרקובסקי מתאגיד השידור כאן.

13:43 עריכה

משה בר סימן טוב הודיע שיפרוש מתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות.

13:59 עריכה

ציפי חוטובלי תקבל הצעה לכהן כשרת ירושלים ומורשת – כך דיווחו טל שניידר מ"גלובס" ויואב קרקובסקי מתאגיד השידור כאן. המינוי נועד לאותת לאנשי הציונות הדתית, שגם אם סיעת ימינה לא בקואליציה, קולם סביב שולחן הממשלה נשמע.

14:10 עריכה

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ' שיגר היום מכתב לחברות הכנסת ולחבריה, לקראת השבעת הממשלה מחרתיים, ובו כתב שההשבעה תתקיים במתכונת מצומצמת בשל התפשטות נגיף הקורונה בארץ ולנוכח הנחיות משרד הבריאות והמטה לביטחון לאומי.

לטקס ההשבעה לא יגיעו אורחים ובני משפחה, להוציא בני זוגם של "סמלי שלטון" (הנשיא, ראש הממשלה, יושב ראש הכנסת).

14:39 עריכה

שרת התרבות והספורט מירי רגב הציגה מתווה לפתיחת מוסדות התרבות, שלפיו, מ-14 ביוני ייפתחו אולמות והיכלי תרבות, אך הפעילות בהם תיעשה במתכונת מצומצמת, תוך שמירה על כללי הריחוק החברתי. אנשי תרבות ביקרו את המתווה, ובמוסדות תרבות ברחבי הארץ התקיימו אירועי מחאה.

14:44 עריכה

שורה של בכירים בענף החקלאות קוראים ליושב ראש כחול לבן בני גנץ למנות את אלון שוסטר לשר החקלאות ופיתוח הכפר.

14:51 עריכה

ראש הממשלה נתניהו הציע ליולי אדלשטיין להתמנות לשר הבריאות. קודם לכן הציע נתניהו לאדלשטיין, מספר פעמים, לכהן כשר החינוך. אדלשטיין מעוניין לשוב לכהן כיושב ראש הכנסת, דבר שכחול לבן מתנגדת לו.

14:54 עריכה

שר הבריאות יעקב ליצמן שיבח את עשייתו של משה בר סימן טוב, שהודיע על פרישתו מתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות: הישגים רבים נזקפים לזכותו.

אני מבקש להביע הערכתי הגדולה לידידי משה בר סימן טוב, שהודיע לי על סיום תפקידו כמנכ"ל משרד הבריאות. בשיחתי עמו היום שיבחתי אותו על עבודתו הנפלאה, השקעתו הרבה וההישגים הרבים למערכת הבריאות שנזקפים לזכותו, כמי שהיה שותף מלא ופעיל איתי כשר במשך חמש שנים רצופות ואינטנסיביות.

15:03 עריכה

16:05 עריכה

עם פתיחת המליאה – ח"כ עודד פורר תוהה לאן נעלם יו"ר הכנסת, ח"כ בני גנץ.

16:08 עריכה

ח"כ אורלי פרומן מיש עתיד-תל"ם אמרה היום בראיון לערוץ הכנסת, כי לאחר שצבי האוזר ויועז הנדל עזבו, היא קיבלה הצעות להצטרף אליהם. "מה שהם עשו זה אופוטרינזם לשמו. אין לי שום דרך אחרת לאמר את המעשה הלא הוגן והגון שהם עשו…הם ניסו לשכנע אותי לבוא איתם".

16:54 עריכה

השר אריה דרעי פרסם הודעה ובה כתב: "מברך על הודעת המשטרה לפתוח בבדיקה כיצד נכנסו לחגיגות ל"ג בעומר במירון, אנשים, ביניהם זמרים, שלא הורשו להיכנס".

"השר דרעי מביע צער על כך שהוכנסו למירון אנשים שאינם קשורים לארוע, בעוד מהציבור הרחב נמנעה הכניסה. יצויין כי השר דרעי פירסם אתמול הודעה כי לא יגיע לחגיגות במירון בשל הנחיות משרד הבריאות, ואף ביקש מכל הח"כים של ש"ס שלא להגיע למירון ולהישמע להוראות משרד הבריאות", נמסר מלשכת השר.

18:22 עריכה

בכירים בליכוד אומרים כי יולי אדלשטיין קיבל הצעה לכהן כשר הבריאות. כעת מחכים לתשובתו – כך דווח בחדשות 12.

18:26 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: "ש"ס ויהדות התורה 'קיבלו הבטחה כי התקצוב הממשלתי שהובטח להן לטובת ישיבות ומוסדות חרדים יוסיף לעבור גם בתקופת החירום, והוא אף צפוי לתפוח לאחריה' – חלם זה פה!".

18:59 עריכה

יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ מהליכוד יולי אדלשטיין קיבל את הצעת נתניהו לכהן כשר הבריאות.

19:04 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו על כך שח"כ יולי אדלשטיין יכהן כשר הבריאות: "אני מודה לאדלשטיין שנעתר לבקשתי ובחר בתיק בכיר וראשון במעלה המהווה אתגר מרכזי למדינת ישראל, במיוחד בעת הזאת. בנוסף לתפקידו המיניסטריאלי, ישמש אדלשטיין כחבר בקבינט המדיני-בטחוני וכמ"מ יו"ר קבינט הקורונה. אני מודה לח"כ אדלשטיין ומאחל לו הצלחה רבה בתפקידו".

שר הבריאות החדש, אדלשטיין: 
"לאחר שירתתי את אזרחיי ישראל במשך 7 שנים בתפקיד יור הכנסת, בחרתי להענות לאתגר המרכזי והמשמעותי שלפניו ניצבת מדינת ישראל והוא מאבק בקורונה והתאמת מערכת הבריאות בישראל לאתגרים החדשים".

בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
19:46 עריכה

 השר היוצא ח"כ יעקב ליצמן ברך את אדלשטיין עם קבלתו את תיק הבריאות: "מהיכרותי הקרובה ברור לי שח"כ יולי אדלשטיין, כאדם ראוי וערכי, מתאים ביותר לתפקיד המאתגר והחשוב. אני בטוח שכשר הבריאות יוכל להמשיך להוביל את מערכת הבריאות בהתמודדות מול נגיף הקורונה ושאר האתגרים העומדים לפתחנו, בעזרת השם. אני מתכוון לקיים הליך חפיפה מסודר עם שר הבריאות הבא כבר בימים הקרובים. בהצלחה יולי".

19:49 עריכה

החיכוכים בין ימינה והליכוד. גורם בימינה: "נתניהו טרק את הדלת לכניסתנו לממשלה. הוא חיפש את הדרך המושלמת להשפיל את ימינה ואת כל ציבור בוחריה, והצליח בכך. אדלשטיין לא דרש בכלל את תיק הבריאות, בנט כן, וזה הגיע לימינה לאור תפקודו במשבר הקורונה. זה מהלך מחושב של נתניהו לחיסול הברית עם הציונות הדתית. הבגידה של נתניהו בגדולי הנאמנים מסמנת את תחילת הסוף שלו בפוליטיקה".

גורם בליכוד תקף בחזרה: "ש"ס ואגודה מהווים 16 מנדטים וקיבלו שלושה שרים וראשות ועדה אחד. ימינה, עם שישה מנדטים, דרשה ארבעה תיקים וראשות ועדת חוקה. במשך שבועות ימינה לא הסכימו לוותר בגלל מחלוקות פנימיות ביניהם על חלוקת תיקים, מה שהביא לדרישות שאי אפשר לעמוד בהן".

20:20 עריכה

נתניהו נגד ימינה: "המטרה שלי היא שממשלת האחדות תכלול את כל גוש הימין, ימינה דחתה את ההצעה הנדיבה שנתתי להם למרות גודלם היחסי. הם ביקשו ארבעה תפקידים בכירים, על שישה חברי כנסת. הבקשה שלהם בלתי אפשרית. עוד לפני זה, ימינה סירבה להמליץ עליי. אני מקווה שיתחולל פה שינוי. בכל מקרה הציונות הדתית היא בשר מבשרינו".

20:42 עריכה

השר יובל שטייניץ נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שהציע לו את תיק החינוך. שטייניץ טרם השיב.

20:49 עריכה

השר בצלאל סמוטריץ' מימינה הגיב לסרטון של ראש הממשלה בנימין נתניהו בו תקף את מפלגתו: "אחלה סרטון ראש הממשלה. אבל גם כשאתה בקמפיין תשתדל לומר אמת ולא למרוח את הציבור…האמת היא שלא נפגשת איתנו אפילו פעם אחת ולא ניהלת בכלל משא ומתן. החלטת מהרגע הראשון שאתה לא רוצה אותנו, וזו זכותך, אבל אז אל תצפה שנמליץ עליך בפני הנשיא. מותר לך לרצות לפרק את גוש הימין, אבל תהיה אמיץ ותודה בזה".

21:49 עריכה

על רקע העימותים באמצעי התקשורת, בשיחות סגורות נתניהו דווקא אומר כי הוא שומר לימינה את תיק החינוך – כך דווח הערב בכאן 11.

21:59 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימשיך הערב את שיחות חלוקת התיקים לקראת השבעת הממשלה, ואחרי יובל שטייניץ וניר ברקת הוא צפוי לפגוש את אופיר אקוניס ואבי דיכטר. מחר נתניהו צפוי להמשיך בפגישות עם הח"כים והשרים האחרים בליכוד.

22:11 עריכה

יו"ר הכנסת בני גנץ שיגר את מכתב ההתפטרות שלו מתפקיד יו"ר הכנסת, לקראת השבעת הממשלה ביום חמישי.

22:14 עריכה

סיעת הליכוד אישרה את מועמדות יריב לוין לתפקיד יו"ר הכנסת – יולי אדלשטיין הצביע בעד.

22:15 עריכה

ח"כ איילת שקד עם האמת שלה על המשא ומתן על כניסת ימינה לממשלה

22:34 עריכה

השר יריב לוין שככל הנראה צפוי לכהן בממשלה הבאה כיו"ר הכנסת הבאה, התפטר הערב מתפקיד שר התיירות.

22:35 עריכה

ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו על הדיווח לפיו בממשלה הבאהה תוקם מנהלת חרדים: "הנהגת המפלגות החרדיות משריינת לעצמה תקציבים מוגדלים בזמן משבר כלכלי. העצמאים, החיילים, ומשרדי המילואי, ימשיכו לשרת ולשלם את החשבון".

22:36 עריכה

דיווח: יכול להיות שהשבעת הממשלה תתקיים ביום חמישי בשעה 22:00.

סגירה