השנה לפחות נחסך מאיתנו הדבר הזה

סרה דו אסור (Serra do Açor).אחרי גל השריפות (צילום: עידו בן-יצחק)
עידו בן-יצחק
סרה דו אסור (Serra do Açor).אחרי גל השריפות

הבדיחה הידועה על חגי ישראל היא "ניסו להרוג אותנו, לא הצליחו, בואו נאכל". ל"ג בעומר הוא קצת אחר. יותר בכיוון של "ניסינו להרוג אותם, לא הצלחנו, בואו נזהם אוויר".

השנה לפחות נחסך מאיתנו הדבר הזה. מצד אחד אש זה אחלה. בלי האש אולי עוד היינו נשארים במערות. או אפילו גרוע מזה, לא היינו מתוודעים לטעמו של צ'יפס. אבל כשלא שולטים בה, היא יכולה להפוך לקטסטרופה.

מצד אחד אש זה אחלה. בלי האש אולי עוד היינו נשארים במערות. או אפילו גרוע מזה, לא היינו מתוודעים לטעמו של צ'יפס. אבל כשלא שולטים בה, היא יכולה להפוך לקטסטרופה

באוקטובר 2017 פקד את חצי האי האיברי גל שריפות ענק, כתוצאה משילוב קטלני של מזג אוויר יבש ורוחות עזות מהשוליים של סופת ההוריקן אופליה שנעה מעל האוקיינוס האטלנטי. בפורטוגל לבדה היו למעלה מ-400 שריפות בו זמנית, והעשן שהיתמר היה רב כל כך עד שגרם לגשם שחור אפילו באסטוניה. יותר מ-40 אנשים נהרגו בשריפות, ורבים עוד יותר איבדו את בתיהם.

אחד האזורים שנפגעו הכי קשה בשריפות היה סרה דו אסור (Serra do Açor). כשהגעתי לשם, חצי שנה אחרי השריפות, העצים השרופים ושלדי הבתים עוד היו שם, אבל העשבים והשיחים הקטנים כבר שכחו מהעניין וצמחו מחדש בשדות ובטראסות, ומילאו את השחור בקצת צבע. איך אומרת הקלישאה – הטבע משקם את עצמו? לאט לאט.

עידו בן-יצחק אוהב לטייל, אוהב לצלם, והכי אוהב לשלב בין שניהם. כשהוא לא עושה את זה, הוא גר בירושלים, עובד כעורך דין ומגדל שני חתולים

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 202 מילים
סגירה