הפונדמנטליסטים היהודים מקריבים אותנו למולך

מימין: איילת שקד, נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ'
מימין: איילת שקד, נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ'

ביהדות אסור בתכלית האיסור להקריב קורבן אדם. ערך האדם הוא קדוש ומי שיקריב אדם למען אלוהים "יכרת זרעו", כלומר לא תהיה לו המשכיות בעולם. כיום כבר אין יותר שבטים פרימיטיביים שלוקחים נער צעיר ומעלים אותו באש כקורבן למען אלוהים, אבל הפונדמנטליזם היהודי התפתח והשתכלל, ובשנת 2020 הוא שולט בנו כמעט לחלוטין.

השליטה הצבאית באדמות איו"ש, בניגוד לכל היגיון ביטחוני, היא הביטוי הנשגב ביותר של אלוהים עבור הלאומנות הדתית. עבור האדמה הזו הם נכונים להקריב את מיטב בנינו ובנותינו. לא משנה כמה גברים נשים וטף האלוהים של אדמות חברון, רמאללה וג'נין יקח לנו, הם כולן וכולם מתים למען קידוש האדמה הזו. אסור לשקול אף פתרון אחר פרט למלחמת דת עקובה מדם, כי אלוהים נמצא באדמה ואם נאבד את האדמה נאבד את אלוהים. אבל לא רק קורבן אדם מוכנים הלאומנים הדתיים להקריב, אלא גם את הדמוקרטיה עצמה ואפילו את מדינת ישראל כולה.

השליטה הצבאית באדמות איו"ש, בניגוד לכל היגיון ביטחוני, היא הביטוי הנשגב ביותר של אלוהים עבור הלאומנות הדתית. עבור האדמה הזו הם נכונים להקריב את מיטב בנינו ובנותינו

הרי סיפוח השטחים יוביל למלחמה ולדרישה של הפלסטינים לקבל שוויון זכויות כאזרחים החדשים בישראל המורחבת. אבל הלאומנות הדתית לעולם לא תסכים ש"תת הגזע הערבי" יקבל שוויון במדינתם היהודית והטהורה, ולכן יהיו בישראל בני אדם סוג א' וסוג ב'. ומה עם מי שיעז להתנגד? לפי התכנית של השר בצלאל סמוטריץ' מי שלא יקבל על עצמו את מרות השלטון היהודי "יפגוש צהל נחוש".

הרמב"ם אמר: "כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ויתפרנס מן הצדקה, הרי חילל את השם וביזה את התורה". הציבור החרדי לא רק שמתפרנס מהתורה, במשבר כלכלי הם אשכרה מוציאים לחם מהפה של מי שכן עובד. לפי מנהיגות הציבור החרדי, אפשר להותיר את הציבור שלהם בלי כלים בסיסים כדי להתמודד עם עולם העבודה, וכך להקריב את הכלכלה על מזבח לימודי התורה.

מחקר של פרופסור דן בן דוד מעלה כי העובדה שיש פה מגזרים עם ריבוי טבעי גבוה, שלא לומדים לימודי ליבה ולא משתלבים בשוק העבודה, מהווה סכנה מידית וממשית למדינת ישראל כולה.

פריון העבודה של מדינת ישראל מידרדר בקצב מסחרר, התוצר לשעה של ישראל נמוך משמעותית מאשר יתר מדינות ה-OECD ולכן גם השכר נמוך יותר. מישראל יש בריחת מוחות שמרסקת את ההשכלה הגבוהה וגורמת לנו לאבד את המשאב הכי יקר שלנו, המשאב האנושי. ועבור מי? סקטור שמסרב להשתלב בשוק העבודה ומוכן להקריב את הכלכלה הישראלית.

גם הקורונה הדגימה לנו כיצד המדינה מוכנה להקריב את אזרחיה כקורבן עבור הפונדמנטליזם היהודי. 70% מחולי הקורונה בישראל הם חרדים, אז מדוע לא הוטל סגר רק על אזורים עם ריכוזי תחלואה גבוהים כמו בני ברק ואלעד? בפינלנד עשו סגר אזורי לפי אזורי הדבקה, אבל בישראל הפוליטיקה מעל הכל, והפוליטיקאים הכי חזקים בשטח הם הפונדמנטליסטים היהודים, שצברו כוח והשפעה בלתי נתפסים מאז קום המדינה. לכן צריך להקריב את שאר מדינת ישראל ולהביא אותה לסף לקריסה כלכלית, רק כדי לא להעליב את האלוהים שהוא "רגשות הדתיים".

בפינלנד עשו סגר אזורי לפי אזורי הדבקה, אבל בישראל הפוליטיקה מעל הכל,  לכן צריך להקריב את שאר מדינת ישראל ולהביא אותה לסף לקריסה כלכלית, רק כדי לא להעליב את האלוהים שהוא "רגשות הדתיים"

כמו בסרט תלמה ולואיז, מדינת ישראל נראית כמי אין לה מה להפסיד ולכן דוהרת לעבר צוק שבסופו מעגל אינסופי של אלימות ועוני, חורבן הבית השלישי. והכל כי נתנו לפונדמנטליסטים היהודים להקריב אותנו למולך בעודנו בחיים.

שמאלני ציוני גאה, תל אביבי, לומד משפטים ומלמד עברית. הוביל מחאות למען קהילת להט״ב, שיויון לנשים והדמוקרטיה הישראלית וכעת דובר של ח"כ יאיר גולן. גר עם הכלבה שלו, ירדנה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 515 מילים
סגירה