רשויות החוק מונעות ממני נפתלי לעיין בתיק ההטרדה המינית שנסגר

פרסום ראשון מני נפתלי ועורך דינו ביקשו מהמשטרה לעיין בתיק הפלילי של נפתלי, אשר נסגר מחוסר ראיות, כדי להיערך לדיון על החקירה בתביעת הדיבה שהגיש נגד משפחת נתניהו ● אבל המשטרה והפרקליטות מונעים מהם את האפשרות לעיין בתיק כבר חצי שנה ● עורך דינו של נפתלי: "פגיעה בזכויותיו ובתביעה שהגיש" ● המשטרה: "הבקשה הועברה לפרקליטות" ● משרד המשפטים טרם הגיב

מני נפתלי
מני נפתלי

המשטרה והפרקליטות מונעות ממני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון רה"מ, לעיין בתיק חקירת ההטרדה מינית שיוחסה לו, ואשר נסגר מחוסר ראיות, ובכך פוגעות בתביעת הדיבה של נפתלי נגד משפחת נתניהו ומקורביה. כך נודע לזמן ישראל.

התביעה שהגיש נפתלי בבית משפט השלום בהרצליה עוסקת, בין היתר, בהטרדה מינית, לכאורה, שיוחסה לו. פרקליטו, גונן בן יצחק, ביקש מהיחידה הארצית לחקירות הונאה, שם נוהלה החקירה, לעיין בתיק כדי להיערך לדיונים בתביעה.

הבקשה נשלחה ליחא"ה בסוף אוקטובר 2019, אך מאז נפתלי ובן יצחק לא זכו לעיין בתיק. לטענתם, הם נדחים בלך-ושוב, ובכך נפגעות זכויותיו של נפתלי כאזרח וכתובע בעתירה. המשטרה הודיעה להם בנובמבר שהעבירה את ההחלטה בנושא לידי הפרקליטות, אך מאז נפתלי ובן יצחק לא שמעו לא מהמשטרה ולא מהפרקליטות, ולא הצליחו לקבל מהן תשובה שתאפשר להם לעיין בתיק.

"בחודשים האחרונים, מאז החילופים בצמרת המשטרה, אני מרגיש שהמערכת כולה עובדת נגדי", אומר נפתלי לזמן ישראל. "לא הטרדתי מינית אף אחת, אבל במשטרה זרקו פצצה של פרשת הטרדה מינית ונעלמו, ובינתיים משפחת נתניהו מנצלת את זה לספינים ולקמפיינים שלה נגדי, ואני לא יכול לתת לזה מענה".

עורך הדין בן יצחק מציין כי פנה כמה וכמה פעמים למשטרה בנושא. "מעולם לא אמרו לי 'לא', תמיד אמרו שזה בבדיקה, שזה בטיפול, ובינתיים חלפה חצי שנה, התיק נסגר ואנחנו לא יודעים איפה אנחנו עומדים. לא ברור לי למה העיכוב הזה".

לחשוד בעבירה יש זכות לעיין בתיק שמתנהל נגדו?

עו"ד גונן בן יצחק (צילום: יח"צ)
עו"ד גונן בן יצחק (צילום: יח"צ)

"בוודאי שיש לו זכות כזאת, גם אם לא תמיד ולא באופן גורף ניתן ליישם אותה. אם היה מדובר בחקירה שמתנהלת בימים אלה, הם היו יכולים לטעון שעצם העובדה שנעיין בה יפגע בה, ואולי הייתה להם עילה למנוע את זה מאתנו. אבל כאן מדובר בחקירה שנסגרה, ושאנחנו צריכים לראות לצורך משפטי, אז כן, הם חייבים לתת לנו לראות, כי אין מניעה חקירתית שמאפשרת להם לאסור עלינו זאת.

"הם יכולים לבקש שלא נפרסם את תוכן החקירה כי יש ענייני צנעת הפרט, אך בכלל לא דובר על פרסום, אלא על עיון לצורך משפט. אם אנו מתמודדים בבית המשפט עם השמצות פרועות שקשורות, בין השאר, לחקירה הזאת, אנחנו צריכים לראות אותה כדי לדעת במה מדובר".

תביעת דיבה מתוקשרת

נפתלי התלונן בעבר על תנאי עבודה קשים והשפלות מצד רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, וזכה בתביעה לפיצויים שהגיש נגד משרד הר"מ. בעקבות זאת הפך לעד מדינה נגד משפחת נתניהו ב"פרשת המעונות" ולפעיל נגד ראש הממשלה.

ב-2015 הגיש נפתלי בבית משפט השלום בהרצליה תביעת לשון הרע בסך חצי מיליון שקל נגד קבוצת מקורבים למשפחת נתניהו, שהאשימו אותו בהתנהלות לא תקינה בעבודתו כאב בית. בין השאר הוזכרו בתביעה טענות על הטרדה מינית, כביכול, שיוחסו לנפתלי בחקירה שהתנהלה נגדו באותו הזמן.

"מאז החילופים בצמרת המשטרה, אני מרגיש שהמערכת כולה עובדת נגדי. במשטרה זרקו פצצה כזאת של פרשת הטרדה מינית ונעלמו, ובינתיים משפחת נתניהו מנצלת את זה לספינים ולקמפיינים נגדי"

עם הנתבעים נמנים מפלגת הליכוד; יועץ התקשורת לשעבר של נתניהו ניר חפץ, שכיום משמש כעד מדינה בתיק 1000 ו-4000; עורכי הדין דוד שמרון, שולמית אשבול ויוסי כהן שייצגו את נתניהו בתביעות מול נפתלי; אמנון זכאי, ששימש כקניין במשרד ראש הממשלה; ועפרה שמשון, עובדת ניקיון ומבשלת במעון רה"מ.

פרקליט המדינה לשעבר, עו"ד שי ניצן, הודיע בסוף 2017 כי הוא סוגר את תיק החקירה נגד נפתלי בפרשת ההטרדה המינית. התלונה הוגשה במאי 2015, ועסקה בטענה של עובדת במעון ראש הממשלה, כי נפתלי הטריד אותה בזמן ששניהם עבדו במעון. במהלך החקירה עלה חשד כי נפתלי שיבש את החקירה. נפתלי הכחיש מכל וכל את כל הטענות נגדו, ולא נמצאו לאף אחת מהן ראיות.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "הפניה הועברה לעיון הפרקליטות לקבלת החלטה בעניין זה, ועל כן יש לפנות אליהם בנושא".

משרד המשפטים לא השיב עד כה לפניותינו לבקשת תגובה.

עוד 561 מילים
סגירה