נתניהו הודיע על מינוי אוחנה לשר לביטחון הפנים ומינוי רגב לשרת התחבורה והתשתיות

בעקבות דחיית ההשבעה, גנץ חזר בו מהתפטרותו מתפקיד יושב ראש הכנסת; שר התיירות יריב לוין משך את התפטרותו מהממשלה ● הסתיימה ללא תוצאות פגישת נתניהו-פרץ ● ביום ראשון יתחדשו הלימודים ביישובים שבהם רמת התחלואה בקורונה נמוכה ● חופי הים ייפתחו לרחצה ביום רביעי ● רכבת ישראל, שאמורה הייתה לחדש את נסיעותיה ביום ראשון, תשוב לפעילות בעוד כשבועיים

נתניהו (משמאל) ורגב בכנסת, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
הדס פרוש, פלאש 90
נתניהו (משמאל) ורגב בכנסת, ארכיון
06:58 עריכה

יו"ר גשר אורלי לוי-אבקסיס, חתמה אמש על הסכם קואליציוני עם הליכוד וקיבלה לידיה תיק חדש – "המשרד לחיזוק וקידום קהילתי".

כשרה, תהיה לוי-אבקסיס אחראית על תחומים ורשויות שנמצאים כעת בידי המשרד לביטחון פנים, כמו הרשות למאבק באלימות, בסמים ובאלכוהול, פרויקט עיר ללא אלימות, המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת ועוד.

על פי ההסכם בין שתי המפלגות, לוי-אבקסיס תהיה חברה בקבינט החברתי-כלכלי ובקבינט הפיוס שיוקם בממשלה החדשה.

07:01 עריכה

הלילה ב-22:00 תושבע הממשלה החדשה.

07:07 עריכה

שר האוצר היוצא, משה כחלון, בראיון פרישה ב"ישראל היום": "אם יגיע גל נוסף של קורונה אסור יהיה לחזור על המהלכים שעשינו. הם היו מהלכים נכונים, הקרבנו את הכלכלה על מזבח הבריאות. אי אפשר לעשות שוב 'לוק דאון' למשק אם יהיה גל נוסף, זה מסוכן. כרגע אפשר לומר שעברנו את זה".

כחלון הדף את הביקורת על כך שקולו לא נשמע ועל כך שלא הוביל את הטיפול במגיפה ואמר: "אומרים את זה בגלל שלא התראיינתי. זה מכעיס. הייתי שם, הייתי נוכח. קיבלתי החלטות ושום החלטה לא התקבלה בלעדיי. מבלי להזכיר שמות, התקשורת נוטה לשבח שרים שעושים הרבה רעש בתקשורת כאילו הם עושים הרבה עבודה. דומיננטיות לא נמדדת במספר הראיונות. יש לי הרבה כבוד לתקשורת, אבל היא לא חזות הכל".

07:54 עריכה

לאחר שעשה ביקור בזק אתמול בישראל, מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו התראיין לכאן רשת ב' והתייחס להקמת ממשלת האחדות בישראל: "אנחנו נתנהל כפי שתמיד התנהלנו ביחסים בין ארצות הברית לבין ישראל. נעבוד עם שני המנהיגים הנבחרים, ואנחנו בטוחים שממשלת האחדות שתוקם בשעות הקרובות תשיג דברים טובים לישראלים וליחסים בין המדינות שלנו", אמר פומפאו.

על סוגיית הסיפוח אמר פומפאו: "הממשלה הישראלית תחליט בנושא הזה, מתי לעשות את זה ואיך. אני מקווה שהפלסטינים יבינו ששלום הוא טוב בשבילם". בנושא האיראני אמר כי "אלו זמנים קשים בעולם, אבל זו מערכת יחסים חשובה מאוד בתקופה חשובה ביותר. דיברתי עם נתניהו וגנץ על נושאים רבים ונרחבים, בין היתר על ההתמודדות עם איראן והמאמץ להאריך את אמברגו הנשק על איראן".

מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו,נחת בישראל. אפריל 2020 (צילום: Flash90)
מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו,נחת בישראל. אפריל 2020 (צילום: Flash90)
07:58 עריכה

26 ישראלים שהיו תקועים במרוקו בעקבות הקורונה נחתו הבוקר בישראל.

אמש פרסם ברק רביד בחדשות 13, כי הניסיונות להביא את הישראלים התקועים ארצה היו כרוכים במשבר דיפולמטי בין מרוקו לישראל – שר החוץ ישראל כ"ץ (שאתמול לא נפגש עם פומפאו, אלא גבי אשכנזי, השר הנכנס) פרסם הודעה שהעלתה את חמתם של המרוקאים.

08:01 עריכה

ח"כ אופיר סופר (ימינה) התייחס בראיון בגל"צ לעובדה שמפלגתו, כפי שנראה לפי שעה, תלך לאופוזיציה: "ההליכה לאופוזיציה לא קלה לנו. נתניהו סימן לנו את הדרך החוצה, ייתכן שהוא לא רוצה מסה קריטית של ציונות דתית בתוך הקואליציה", אמר סופר.

08:23 עריכה

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, על הממשלה המסתמנת שתושבע הלילה: "בחסות הלילה, כמו גנבים, נחתמו הסכמים, הומצאו משרדים, נתפרו ג'ובים לכולם. בחסות הלילה יושבעו היום שרי ממשלת נתניהו החמישית. 52 שרים וסגני שרים. מאות מיליונים על חשבון הציבור. ממשלת ניתוק לאומי יוצאת לדרך".

08:23 עריכה

ח"כ משה יעלון (יש עתיד-תל"ם) התייחס בראיון לגל"צ לאיומים על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט: "התרגלנו לשמוע שהיועמ"ש מותקף. ברור שזה משליחיו של נתניהו. אני מכיר את האנשים שתוקפים את מנדלבליט, מי שמטפח אותם לכאורה זה נתניהו".

08:48 עריכה

רה"מ בנימין נתניהו וח"כ חיים כץ סיכמו כי ימונה לראשות ועדת העבודה, הרווחה והבריאות. 

כץ: " אני חוזר לנהל את הוועדה הכי חשובה לחיים עצמם. נפעל לשיפור איכות השירותים בבריאות והרווחה ולחיזוק רשת הביטחון לציבור העובדים והגמלאים. יש לפנינו עבודה רבה ונכונו לנו עוד אתגרים מורכבים לצלוח, נעשה זאת בתבונה, ברגישות ובנחישות לטובת אזרחי ואזרחית ישראל".

08:58 עריכה

בתום המשא ומתן בין ימינה והליכוד שעלה על שרטון, יו"ר המפלגה ושר הביטחון הנוכחי, נפתלי בנט, נפרד מהקואליציה ותקף את נתניהו בפוסט מפורט בעמוד הפייסבוק שלו.

"ראש הממשלה בחר להיפטר מימינה שהיתה עמוד השידרה הלאומי שלו,
ובחר בדרך ההפוכה, הקלה יותר. דרך שאינה ימין. דרך בלי ריבונות, בלי משילות, בלי עמידה לאומית", כתב בנט. "מעולם לא הצבעתי נגד נתניהו בכנסת.
מעולם לא הצעתי מועמד אחר זולתו להרכבת הממשלה. אך גם מעולם לא בגדתי במצפוני. נלחמתי על עמדותיי, גם כשזה היה כרוך בעימות עם ראש הממשלה נתניהו. וזה פחות נוח לו".

בנט אמר כי ביקש מנתניהו את תפקיד שר הבריאות, "כדי להיות מוכנים להתפרצות נוספת בחורף…התכוונתי להיכנס בכל מאודי ובכל כוחי למשימה. ראש הממשלה אפילו לא טרח לחזור אלינו. כך גם סמוטריץ, שהוא לכל הדעות שר תחבורה מעולה, ביקש להמשיך לפעול במשרדו. נתניהו סירב. הוא תקשר איתנו רק דרך סרטונים וציוצים בהם אמר דברים שאינם נכונים". 

"אנחנו מרימים היום את הראש, ויוצאים למערכה. נציג חלופה שלטונית של ימין ציוני, חזק, נקי, כלל-ישראלי, שאינו רק מקטר, אלא עושה. אנחנו פותחים את שורותינו לכל הציבור הלאומי הרחב, על כל גווניו וזרמיו. קוראים לזה הנהגה. בעזרת ה', נעשה את זה הרבה יותר מהר משאתם חושבים. אופוזיציה. מתחילים", דבריו של בנט.

8 שנים שלנו בממשלת נתניהו מסתיימות היום. ראש הממשלה בחר להיפטר מימינה שהיתה עמוד השידרה הלאומי שלו,ובחר בדרך ההפוכה,…

פורסם על ידי ‏נפתלי בנט – Naftali Bennett‏ ב- יום רביעי, 13 במאי 2020

09:03 עריכה

חברי כחול לבן קיבלו הודעה להתייצב ב-10:00 במשכן הכנסת. יו"ר המפלגה, בני גנץ, מתחיל בסבב חלוקת התיקים לקראת ההשבעה הלילה.

09:29 עריכה

ח"כ יאיר גולן עם איחולי הצלחה עוקצניים לשרה החדשה לענייני קידום קהילתי אורלי לוי-אבקסיס

09:30 עריכה

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה): "היום תושבע הממשלה הרביעית של נתניהו שקמה בזכות קולות שפוליטיקאים גנבו מהשמאל. הקול שלי לא יהיה אחד מהם".

09:34 עריכה

שיר פרידה של מפלגת ימינה מהקואליציה

09:48 עריכה

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר הגיב לאיומים כלפי היועמ"ש בראיון בגלצ ואמר: "אני מגנה את כל מי שאיים על מנדלבליט. צר לי שכשעשו את ההפגנות מול ביתו וכשניתצו את מצבת אביו לא ראינו אף אחד יוצא מגדרו. למה? כי מי שעשה בזמנו את ההפגנות היה השמאל".

10:03 עריכה

השר רפי פרץ החליט לעזוב את ימינה וימונה לשר לענייני ירושלים.

10:07 עריכה

משרד הבריאות הסכים שהגנים יחזרו ללימודים מלאים בשבוע הבא, בערים עם תחלואה נמוכה.

10:28 עריכה

איתמר בן גביר, שזכה לנטישה מצדו של רפי פרץ, במסר לאלה שחווים זאת עתה – בנט, שקד וסמוטריץ'

10:29 עריכה

בצלאל סמוטריץ' (ימינה) עם תגובה עמומה אך עוקצנית לכך שרפי פרץ נטש את המפלגה והצטרף לנתניהו: מפתח למכונית מיצובישי

10:31 עריכה

בליכוד מגיבים לדבריו של בנט נגד נתניהו, לאחר פיצוץ המשא ומתן בינם לבין מפלגתו ימינה: "אם בנט היה מקבל את תיק הבריאות הוא היה אומר שזו ממשלת החלומות של הימין. בגלל שלא קיבל הוא החליט לגרור את ימינה לאופוזיציה ועוד קודם לכן לא המליץ על נתניהו לנשיא המדינה, בניגוד לרצון בוחריו.

"בבחירות מועד א' בנט לא עבר את אחוז החסימה ובזבז קולות לימין. בבחירות מועד ג' – רק בגלל כיסאולוגיה – בנט העדיף לזרוק 6 מנדטים של הימין לאופוזיציה עם לפיד וליברמן במקום להצטרף לממשלה שתוביל מהלך היסטורי של החלת הריבונות. תם עידן בנט".

10:35 עריכה

הכנסת צפויה לאשר אבטחה לכל ילדי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול בני גנץ, בלי קשר למקום מגוריהם – כך דיווחה טל שניידר בגלובס. המשמעות הכלכלית – 35 מיליון ש"ח בשנה על אבטחת בני משפחה.

10:48 עריכה

ימינה: "מגישים כעת בקשה לפיצול מהרב רפי פרץ. מאחלים לו הצלחה".

11:15 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש עם ח"כ אלון שוסטר והודיע לו כי הוא ימנה אותו לשר החקלאות בממשלה החדשה.

11:17 עריכה

ח"כ מיקי חיימוביץ' נפגשה עם יו"ר כחול לבן בני גנץ בנוגע לתפקידה בממשלה החדשה, אך החליטה שלא להתמנות לשרה ולהמשיך ולעסוק בתחומים הקרובים לליבה. על כן, היא תמונה ליו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, שתעסוק גם בנושאים של פיקוח על חוק צער בעלי חיים. חיימוביץ' תשמש גם סגנית יו"ר הכנסת ותהיה המועמדת מטעם כחול לבן לתיק הקשור בתחומי עיסוקה שיימסר למפלגה בעוד שנה וחצי, בהתאם להסכם הקואליציוני.

12:01 עריכה

ביחידת הסייבר של להב 433 נחקרים בשעה זו שני חשודים, גבר ואישה, בהסתה ואיומים נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

אחת מהחשודים, פעילה פוליטית תושבת חולון, כתבה על פי החשד את ההודעה הבאה בקבוצת ווטאספ של תומכי ראש הממשלה בנימין נתניהו: "חברים, זה הטלפון של מנדלבליט. תתחילו להציק לו. לשאול אותו על הקלטות וכל שאלה שעולה בדעתכם. טמטמו אותו".

12:06 עריכה

גנץ מינה את איציק שמולי לשר העבודה והרווחה, ואת חילי טרופר לשר התרבות והספורט.

12:07 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ: "האיומים על היועץ המשפטי לממשלה הם חציית גבול מסוכנת ואני בטוח שגורמי אכיפת החוק יטפלו במאיימים. בממשלה שנקים אני מתכוון לתת גיבוי מלא לכל עובדי הציבור ומשרתיו. נדאג לשמור על פקידי הציבור ולכבד את שלטון החוק. ביקורת כן – הסתה ואיומים – לא".

12:10 עריכה

ח"כ ניצן הורוביץ על החזרת תנועות הנוער לפעילות: "אם ילד יכול ללכת לקניון אין סיבה שלא יילך לפעולה בצופים. קבוצות קטנות, בחוץ, עם השגחה. הכי נכון. הסיבה שכל הבלתי-פורמלי סגור, זה כי אין להם לובי של כסף שמאיים וצועק. ואני אומר את זה באחריות כיו"ר ועדת חינוך. לכן, עם הפעלת כל המערכת ביום א', צריך להחזיר גם תנועות נוער וחוגים".

12:12 עריכה

ח"כ רם בן ברק (מרצ) יחרים את השבעת הממשלה: אני יכול להבין את ההיגיון בלהסתיר את הבושה ולהימנע מצילומים במוספי סוף השבוע, אבל אין שום סיבה שבעולם להשביע את ממשלת נתניהו החמישית בשתיים בלילה. מי שאני מייצג לא רוצה לראות אותי שותף למופע של השבעת ממשלה מנותקת, מנופחת ומושחתת באישון לילה. אותי לא תראו שם.

13:19 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט והרמטכ"ל קיימו פגישת סיכום.

13:30 עריכה

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, נפגש לפני מספר דקות עם ח"כ אבי ניסנקורן. גנץ וניסנקורן דנו במינויו הצפוי של ניסנקורן לשר המשפטים עם השבעת הממשלה הצפויה. כמו כן, גבי אשכנזי וגנץ דנו על מינויו הצפוי לשר החוץ.

14:10 עריכה

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ החליט למנות את ח"כ פנינה תמנו-שטה לשרת העלייה והקליטה.

14:12 עריכה

אחרי שהובטח לו השר לענייני ירושלים, נתניהו מנסה לשכנע כעת את פרץ לוותר ולהסכים לקחת במקום את תיק ההתיישבות – כך דווח בכאן רשת ב'.

14:25 עריכה

גנץ נפגש כעת עם ח"כ יזהר שי ועידכן אותו כי החליט למנות אותו לשר המדע והטכנולוגיה עם השבעת הממשלה הצפויה.

15:22 עריכה

חבר הכנסת אחמד טיבי מהרשימה המשותפת יתמודד מול חבר הכנסת יריב לוין מהליכוד על תפקיד יושב ראש הכנסת. סיכוייו של טיבי להיבחר לתפקיד אפסיים, כי מרבית חברי הכנסת צפויים לתמוך במועמדותו של לוין.

בהודעת הרשימה המשותפת על מועמדותו של טיבי נכתב: "אל מול ממשלת הסיפוח וחוק הלאום יש להציג אלטרנטיבה רעיונית מול ההדרה והאפליה הניכרים בכל התחומים, לרבות בתוכנית היציאה ממשבר הקורונה. הרשימה המשותפת תהיה חוד החנית במאבק זה נגד ממשלת נתניהו החמישית ותהיה קול לכל נפגעי הממשלה הזו. ועל כן מועמדה ליושב ראש הכנסת הוא המועמד הטוב ביותר למימוש עקרונות אלה".

15:52 עריכה

סיעת יש עתיד – תל"ם הגישה את מועמדותה של חברת הכנסת קארין אלהרר לתפקיד יושבת ראש הכנסת. אלהרר תתמודד על התפקיד מול ריב לוין מהליכוד ואחמד טיבי מהרשימה המשותפת. לוין – הזוכה לתמיכת קואליציה של סיעות, הכוללות את הליכוד, כחול לבן, ש"ס, יהדות התורה, העבודה, דרך ארץ, הבית היהודי וגשר – עתיד להיבחר לתפקיד.

15:55 עריכה

חבר הכנסת יועז הנדל מדרך ארץ יתמנה – כצפוי – לשר התקשורת בממשלה החדשה. הנדל יחליף בתפקיד את דודי אמסלם, המכהן כשר התקשורת מיולי האחרון.

15:58 עריכה

שורה של חברים בסיעת הליכוד, שעמם נפגש נתניהו, דחו את התפקידים שהציע להם ראש הממשלה – כך דיווח עמית סגל ב-N12.

בשעה זו טרם ידוע אם השרים יואב גלנט, גילה גמליאל, דודי אמסלם וחברי הכנסת ניר ברקת ואבי דיכטר יתמנו לשרים בממשלה החדשה.

16:28 עריכה

גילה גמליאל דחתה את הצעת נתניהו לכהן כשרת ההשכלה הגבוהה, לשם הקמת משרד זה יפוצל משרד החינוך. בחמש השנים האחרונות מכהנת גמליאל כשרה לשוויון חברתי.

עמית סגל דיווח בחדשות 12 שגמליאל מעוניינת להתמנות לשרה להגנת הסביבה.

16:40 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ נפגש עם חבר מפלגתו איתן גינזבורג והודיע לו שהחליט למנותו ליושב ראש ועדת הכנסת.

ח"כ איתן גינזבורג (צילום: אסתר עדינה ולמן דוברות הכנסת)
איתן גינזבורג (צילום: אסתר עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
16:49 עריכה

דודי אמסלם דורש מנתניהו להתמנות לשר לירושלים ומורשת, אולם תיק זה כבר הובטח ליושב ראש הבית היהודי, רפי פרץ, שעזב לשם כך את סיעת ימינה. לאחרון הוצע להתמנות לשר ההתיישבות, אולם הוא דחה את ההצעה. תפקיד אחר שהוצע לפרץ הוא שר במשרד החינוך.

16:51 עריכה

ייתכן שבשל הקשיים בחלוקת התיקים תידחה השבעת הממשלה, שאמורה להיערך הלילה, ליום ראשון.

17:02 עריכה

יושב ראש כחול לבן גנץ הודיע לחברת הכנסת מירב כהן על מינויה לתפקיד השרה לשוויון חברתי.

מירב כהן (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
כהן בכנסת, אשתקד (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
17:08 עריכה

תמונת המצב במחנה גנץ, המורכב מכחול לבן, העבודה ודרך ארץ –

• בני גנץ, כחול לבן – ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון
• גבי אשכנזי, כחול לבן – שר החוץ
• אבי ניסנקורן, כחול לבן – שר המשפטים
• עמיר פרץ, העבודה – שר הכלכלה והתעשייה
• איציק שמולי, העבודה – שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים
• חילי טרופר, כחול לבן – שר התרבות והספורט
• יועז הנדל, דרך ארץ – שר התקשורת
• אלון שוסטר, כחול לבן – שר החקלאות ופיתוח הכפר
• יזהר שי, כחול לבן – שר המדע והטכנולוגיה
• פנינה תמנו-שטה, כחול לבן – שרת העלייה והקליטה
• מרב כהן, כחול לבן – השרה לשוויון חברתי
• צבי האוזר, דרך ארץ – יושב ראש ועדת החוץ והביטחון
• מיקי חיימוביץ', כחול לבן – יושבת ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה
• איתן גינזבורג, כחול לבן – יושב ראש ועדת הכנסת
• אסף זמיר, כחול לבן
• אורית פרקש הכהן, כחול לבן
• עומר ינקבליץ', כחול לבן
• רם שפע, כחול לבן
• מיכאל ביטון, כחול לבן
• מרב מיכאלי, העבודה – מתנגדת להצטרפות מפלגתה לקואליציה

טרם ברור מי יכהן כשר התיירות. ככל הנראה יהיה זה או אסף זמיר או אורית פרקש הכהן.

17:12 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ הודיע לצבי האוזר מדרך ארץ על מינויו ליושב ראש ועדת החוץ והביטחון.

17:13 עריכה

חבר הכנסת מיכאל ביטון יתמנה לשר במשרד הביטחון.

17:21 עריכה

יושב ראש ההסתדרות, ארנון בר-דוד, דורש מיושב ראש ימינה, השר נפתלי בנט, להתנצל על ההשוואה שערך בין ההסתדרות לחמאס.

17:41 עריכה

חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד יתמנה לסגן שר הבריאות. כשר הבריאות יכהן חבר הכנסת יולי אדלשטיין.

17:46 עריכה

אבי דיכטר הודיע שיחרים את השבעת הממשלה. דיכטר, שמכהן כיום כסגן שר הביטחון, אמר בימים האחרונים שהוא מצפה להתמנות לשר בממשלה, אולם הוא כלל לא הוזמן לפגישה עם נתניהו.

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו כתב דיכטר –

יש גבול לזלזול! החלטתי שלא להשתתף היום בהצבעה על כינון הממשלה. למרות העובדה שנבחרתי בעשירייה הראשונה ברשימת הליכוד, ראש הממשלה וראש תנועת הליכוד לא טרח כלל להיפגש עימי עד שעה זו ולהציע לי תפקיד ראוי בממשלה. זאת, בשעה שתפקידי שרים הוצעו לח"כים הממוקמים הרחק מאחוריי ברשימת הליכוד ואף לחברי כנסת שאינם חלק ממפלגת הליכוד. זוהי יריקה בפרצופם של 130 אלף מתפקדי ליכוד שבחרו בי לצמרת הליכוד.

17:59 עריכה

ראש הממשלה נתניהו החליט שמערכת החינוך תשוב בשבוע הבא לפעילות מלאה ביישובים שבהם רמה נמוכה של תחלואה. בין היישובים שבהם לא ייפתחו הלימודים באופן מלא – ירושלים, בני ברק, בית שמש, חורה, נתיבות וערערה.

18:00 עריכה

18:04 עריכה

סגן יושב ראש הכנסת, איתן גינזבורג, פתח את ישיבת המליאה. זמן קצר אחר כך הכריז גינזבורג על הפסקה. עדיין לא ברור אם השבעת הממשלה תיערך הלילה או בשבוע הבא.

18:07 עריכה

חופי הרחצה ייפתחו ביום רביעי הקרוב – כך הודיע שר הפנים אריה דרעי.

18:09 עריכה

נדחתה הפעלתה של רכבת ישראל. הרכבת לא תשוב לפעילות ביום ראשון הקרוב, אלא ב-1 ביוני.

18:17 עריכה

השבעת הממשלה נדחתה לשבוע הבא. נתניהו הוא שפנה לגנץ וביקש ממנו לדחות את ההשבעה. יושב ראש כחול לבן בני גנץ משך את מכתב ההתפטרות שלו מתפקיד יושב ראש הכנסת.

השבעת הממשלה צפויה להיערך ביום ראשון הקרוב, בשעה 13:00 בצהריים.

18:41 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ נפגש עם חברת הכנסת עומר ינקלביץ' והודיע לה על מינויה לשרת התפוצות. ינקלביץ' תהיה השרה החרדית הראשונה בתולדות ממשלות ישראל.

עומר ינקלביץ' (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
ינקלביץ' בכנסת, אשתקד (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
18:48 עריכה

18:55 עריכה

ברשימה המשותפת, ביש עתיד – תל"ם, בישראל ביתנו ובמרצ תוקפים את הממשלה המוקמת.

19:06 עריכה

חבר סיעת כחול לבן, רם שפע, יתמנה ליושב ראש ועדת החינוך, התרבות והספורט.

רם שפע (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
רם שפע (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
19:11 עריכה

יושב ראש הבית היהודי רפי פרץ נפגש בשעה זו עם ראש הממשלה נתניהו. מיכאל שמש דיווח בתאגיד השידור כאן שפרץ דחה את ההצעה לשמש שר במשרד החינוך.

19:20 עריכה

יושב ראש יש עתיד, יאיר לפיד – שעתיד להתמנות ליושב ראש האופוזיציה – תקף את ממשלת נתניהו-גנץ: "הכל בשביל ג'ובים".

19:36 עריכה

יושב ראש ימינה, נפתלי בנט: מהרגע הראשון לא הייתה כוונה להכניס אותנו לממשלה. בנט מחה על כך שיהודה ושומרון לא מוזכרים בקווי היסוד של הממשלה. "נתניהו נכנע ומחק את הריבונות מקווי היסוד", טען. "נתניהו מחק מקווי היסוד כל זכר לימין".

שקד (מימין), סמוטריץ' ובנט במסיבת העיתונאים שערכו בירושלים, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שקד (מימין), סמוטריץ' ובנט במסיבת העיתונאים שערכו בירושלים, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"נתניהו רוצה לצידו גמדים מוחלשים ולא ימנים חזקים, וזה אנחנו", אמר. "פירוק גוש הימין זה הטעות הפוליטית הגדולה ביותר של נתניהו בעשור האחרון", קבע בנט.

יושב ראש האיחוד הלאומי – תקומה, בצלאל סמוטריץ': "נשרת את העם מהאופוזיציה". סמוטריץ' אמר שאם החלת ריבונות תובא לכנסת – ימינה תתמוך בה. "נהיה אופוזיציה ימינית, אמונית ועניינית", הבטיח.

"גוש הימין שירת את מחנה הימין. צר לנו מאוד שנתניהו בחר לפרק אותו ברגע שהוא מצא כלה חדשה מגוש השמאל", אמרה איילת שקד.

19:55 עריכה

אורית פרקש הכהן מכחול לבן תתמנה לשרה לעניינים אסטרטגיים. בהודעת המפלגה נכתב ש"חברת הכנסת פרקש היא המועמדת המובילה של סיעת כחול לבן לקבלת תיק כלכלי ככל שיתפנה במהלך כהונתה של הממשלה".

19:58 עריכה

ראש הממשלה נתניהו החליט למנות את אמיר אוחנה לתפקיד השר לביטחון הפנים ואת גדי יברקן לתפקיד סגן השר לביטחון הפנים והממונה על שילוב יוצאי אתיופיה.

19:59 עריכה

חבר הכנסת אסף זמיר מכחול לבן יתמנה לשר התיירות.

אסף זמיר (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
זמיר בכנסת, אשתקד (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
20:01 עריכה

מהליכוד נמסרה תגובה למסיבת העיתונאים שערכו בנט, סמוטריץ' ושקד –

בנט זרק את כל מפלגתו לאופוזיציה רק כי לא קיבל את תיק הבריאות. הוא יודע שזאת האמת ולכן הוא מזיע ומשקר. מי שפרש מגוש הימין זה בנט שניהל מגעים עם גנץ כדי להיכנס לממשלת מיעוט וסירב להמליץ לנשיא על ראש הממשלה נתניהו בניגוד להתחייבותו לבוחר. בזמן שראש הממשלה נתניהו יחיל ריבונות על יהודה ושומרון, כפי שמופיע ומתחייב בהסכמים הקואליציוניים, בנט יבלה באופוזיציה עם לפיד, ליברמן ויזבק. תם עידן בנט.

20:22 עריכה

20:55 עריכה

מירי רגב תכהן בשנה וחצי הקרובות כשרת התחבורה והתשתיות הלאומיות, ואז תתמנה לשרת החוץ.

נתניהו –

אני שמח לבשר הערב כי שרת התרבות והספורט מירי רגב נענתה לבקשתי להיות שרת התחבורה והתשתיות הלאומיות של מדינת ישראל ושרת החוץ הבאה של מדינת ישראל בחלק השני של כהונת הממשלה.
השרה רגב קיבלה על עצמה את אחד התפקידים המשמעותיים והמשפיעים ביותר על חיי האזרח והכלכלה. רגב עושה היסטוריה בכך שתהא האישה הראשונה בממשלות ישראל שתכהן בתפקיד שרת התחבורה.
מירי רגב הוכיחה כבר במשרד התרבות והספורט שהיא יודעת לחולל רפורמות אדירות ופורצות דרך.
בנוסף החלטתי כי בעוד שנה וחצי השרב רגב תיכנס לתפקיד שרת החוץ של מדינת ישראל. אחד התפקידים הבכירים והחשובים ביותר בהנהגת המדינה. השרה רגב תשמש כחברה מן המניין בקבינט המדיני ביטחוני. תשמש כשרה הממונה על מרכז ההסברה, וכמו כן תכהן בוועדה למינוי שופטים.

מירי רגב –

בתום חמש שנים בהם כיהנתי כשרת תרבות ספורט הובלתי את מהפכת הצדק התרבותי וצדק חלוקתי בתחום התרבות והספורט, אני נכונה לאתגר הלאומי הגדול שהוצע לי על ידי ראש הממשלה, נתניהו ונכונה להוביל שינויים פורצי דרך בתחום התחבורה והתשתיות הלאומיות והמאבק בתאונות הדרכים.
כמו כן העובדה שאכהן גם שרת החוץ הבאה של ישראל היא כבוד גדול ואני אפעל לייצג נאמנה את האינטרסים של מדינת ישראל ואפעל לביצור מעמדה של ישראל בזירה הבין לאומית.
אני מודה לראש הממשלה, בנימין נתניהו על האמון בי ומאחלת הצלחה גדולה לממשלת ישראל.

20:58 עריכה

יפעת שאשא ביטון מסיעת הליכוד תכהן כיושבת ראש ועדת הקורונה בכנסת. עד כה כיהן כיושב ראש הוועדה עפר שלח מיש עתיד. בשנה וחצי האחרונות מכהנת שאשא ביטון כשרת הבינוי והשיכון, משרד שאותו יאייש בממשלה החדשה יעקב ליצמן.

21:02 עריכה

יריב לוין הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו ולמזכיר הממשלה צחי ברוורמן שהוא מושך את התפטרותו מתפקידו כשר התיירות.

21:31 עריכה

נציגי סיעות הקואליציה הניחו על שולחן הכנסת את "החוק הנורבגי".

• מסמך: הצעת החוק

21:39 עריכה

חבר הכנסת מיקי זוהר ימשיך לכהן כיושב ראש הקואליציה.

נתניהו –

ח"כ מיקי זוהר פעל בשנים האחרונות ללא לאות למען המדינה והליכוד ואין מתאים ממנו לסייע לי בהובלת הקואליציה בשנים הבאות. אני מודה לו שהסכים לקבל את התפקיד ואני בטוח שלא ירחק היום בו הוא יגיע לשולחן הממשלה. סיכמתי עם ח"כ מיקי זוהר כי לאחר שנה וחצי בתפקידו כיו"ר הקואליציה הוא יהיה הראשון בתור לקבלת תפקיד שר במידה ויתפנה תפקיד, במידה ולא יתפנה תפקיד מינסטרילי, הוא ימונה ליו"ר ועדת החוקה וימשיך במקביל בתפקידו כיו"ר הסיעה.

זוהר –

אני מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי ושמח לקחת על עצמי את התפקיד החשוב הזה באמצעותו אוביל קדימה את הקואליציה הבאה בהנהגת רה"מ נתניהו. מדובר בקואליציה מורכבת ובתפקיד לא פשוט, אך אני מאמין שבעזרת השם אעשה את התפקיד על הצד הטוב ביותר למען עם ישראל.

21:41 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ הודיע שימסור את החלטתו לגבי מינוי שר המיעוטים בימים הקרובים.

21:52 עריכה

עומר ינקלביץ', שתתמנה לשרת התפוצות, זוכה לברכות מהתנועה הרפורמית.

22:08 עריכה

ראש הממשלה נתניהו הודיע שהחליט למנות את חבר הכנסת חיים כץ לתפקיד יושב ראש ועדת העבודה והרווחה בכנסת.

נתניהו –

ח"כ חיים כץ פועל בשנים האחרונות רבות למען השכבות החלשות ולמען רבים מאזרחי מדינת ישראל. אני בטוח כי ימשיך לעשות זאת גם בתפקידו כיו"ר ועדת העבודה והרווחה בכנסת.

כץ –

אני מודה לראש הממשלה נתניהו שנתן בי את האמון לתפקיד זה. מקווה להביא לשיפור איכות חייהם של האוכלוסיות המוחלשות וציבור הגמלאים והעובדים במדינת ישראל.

22:15 עריכה

חברי סיעת ימינה, נפתלי בנט, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ', תקפו הערב את נתניהו ונפרדו מתפקידיהם.

22:35 עריכה

כך צפויה להיראות הממשלה ה-35 עם השבעתה, נכון למידע שפורסם עד כה –

ראש הממשלה – בנימין נתניהו, הליכוד
ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון – בני גנץ, כחול לבן
שר החוץ – גבי אשכנזי, כחול לבן
שר האוצר – ישראל כ"ץ, הליכוד
שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל – אריה דרעי, ש"ס
שר הבריאות – יולי אדלשטיין, הליכוד
שר המשפטים – אבי ניסנקורן, כחול לבן
השר לביטחון הפנים – אמיר אוחנה, הליכוד
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים – מירי רגב, הליכוד
שר הבינוי והשיכון – יעקב ליצמן, יהדות התורה
שר הכלכלה והתעשייה – עמיר פרץ, העבודה
שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים – איציק שמולי, העבודה
שר התרבות והספורט – חילי טרופר, כחול לבן
שר החקלאות ופיתוח הכפר – אלון שוסטר, כחול לבן
שר התקשורת – יועז הנדל, דרך ארץ
שר התיירות – אסף זמיר, כחול לבן
השר לשירותי דת – יעקב אביטן, ש"ס
שרת העלייה והקליטה – פנינה תמנו-שטה, כחול לבן
שר המדע והטכנולוגיה – יזהר שי, כחול לבן
השרה לנושאים אסטרטגיים והסברה – אורית פרקש הכהן, כחול לבן
השרה לשוויון חברתי – מרב כהן, כחול לבן
שרת התפוצות – עומר ינקלביץ', כחול לבן
השר לשיתוף פעולה אזורי – אופיר אקוניס, הליכוד
השרה לחיזוק וקידום קהילתי – אורלי לוי-אבקסיס, גשר
• שר במשרד הביטחון – מיכאל ביטון, כחול לבן

טרם ידוע מי יאייש את משרד החינוך, משרד האנרגיה, המשרד להגנת הסביבה, המשרד לירושלים ומורשת, המשרד לענייני מודיעין ומשרד ההתיישבות. המועמדים הבולטים לכהן בתפקידים אלה הם השרים יובל שטייניץ, גילה גמליאל, זאב אלקין, צחי הנגבי, ציפי חוטובלי, דודי אמסלם, יואב גלנט, חברי הכנסת ניר ברקת ואבי דיכטר ויושב ראש הבית היהודי רפי פרץ. מי שיכריע יהיה נתניהו.

יושב ראש כחול לבן גנץ אמר שיודיע בימים הקרובים מי יחזיק במשרד המיעוטים.

22:52 עריכה

היועצים המשפטיים לממשלה לשעבר אהרן ברק, יצחק זמיר, מיכאל בן יאיר, אליקים רובינשטיין ויהודה וינשטיין ופרקליטי המדינה לשעבר גבריאל בך, דורית ביניש, עדנה ארבל, ערן שנדר, משה לדור ושי ניצן פרסמו הודעת תמיכה פומבית ביועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שסופג איומים על חייו ועל חיי משפחתו.

"אנו מביעים הזדעזעות מן המתקפה השפלה והמסוכנת על היועץ המשפטי לממשלה", כתבו בהודעתם. עוד כתבו שהם "מחזקים את ידיו במילוי התפקיד החיוני לקיום הדמוקרטיה, הממשל התקין וזכויות האדם, ומצפים מהנהגת המדינה שתביע הסתייגות נחרצת מן ההתקפה על היועץ המשפטי לממשלה".

22:55 עריכה

המרצה והחוקר ד"ר חגי בן ארצי, אחיה של שרה נתניהו, הביע תמיכה בהחלטתה של ימינה שלא להצטרף לממשלה שבראשות גיסו, בנימין נתניהו. בן ארצי אמר לערוץ 7 על המהלך, ש"כך בונים אלטרנטיבה אמיתית להנהגת המחנה הלאומי והמדינה".

22:58 עריכה

הסתיימה פגישתם של ראש הממשלה נתניהו ויושב ראש הבית היהודי רפי פרץ. מיכאל שמש עדכן בתאגיד השידור כאן, שהושגה התקדמות בין הצדדים.

23:06 עריכה

מירי רגב, שעתידה להתמנות לשרת התחבורה, הודיעה למנכ"לית המשרד, קרן טרנר, על סיום תפקידה. טרנר מכהנת בתפקיד משנת 2016.

סגירה