דיווח: נתניהו צפוי להדיח את שטייניץ מהממשלה

נתניהו מינה את אלי כהן לשר המודיעין ● יו"ר כחול לבן בני גנץ יקים מחר "משרד ראש ממשלה חליפי" בעלות של מיליוני שקלים ● שלח: נעשה הכל כדי לפרק ממשלה שקמה על ידי שני גנבים ● נתניהו: מגנה את אירוע הירי בטירה - נמשיך להיאבק בפשיעה במגזר הערבי ● עודה: המשטרה מטפלת בפשיעה רק כשמופנית כלפיה

יובל שטייניץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
יובל שטייניץ
14:55 עריכה

יו"ר יש עתיד ושר האוצר לשעבר, ח"כ יאיר לפיד על הוצאת רשות החברות הממשלתיות מהאוצר: "לא פחות מאסון כלכלי", אמר. "בזמנו הובלתי את הרפורמה ברשות שהעבירה אותה מהפסד שנתי של 600 מיליון שקל לרווח שנתי של יותר משני מיליארד. עכשיו הם זורקים את הכל לפח בגלל פוליטיקה של כסאו. טירוף".

16:37 עריכה

ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, אמר כי אירוע הירי בטירה בו נפצעו שני שוטרים הוא אירוע חמור ו"המשטרה צריכה להבין שאקדח שיורה באזרחים במערכה הראשונה ירה על שוטרים במערכה השלישית".

עודה הוסיף כי "לצערי המשטרה מתעוררת ונאבקת בארגוני הפשיעה בצורה רצינית רק כאשר האלימות מופנית כלפיהם". המשטרה ממשיכה בחקירת האירוע שהתרחש בלילה, בו אחד השוטרים נפצע קשה והשני קל.

18:31 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הוסיף הבהרה להתייחסותו לאירוע הירי הלילה בטירה, בראיון ל"פגוש את העיתונות" בחדשות 12: "אני לא מאשים את המשטרה באירוע הזה, שאנחנו ברשימה המשותפת צועקים כל הזמן שיש נשק בלתי מורשה בקרב האזרחים הערבים. המשטרה לא עובדת בזה. אנחנו מדברים על ארגוני פשע מאורגן. מי שיכול לטפל בארגוני פשע זה אך רק המשטרה. אני לא תולה תקוות בשר לבטחון פנים החדש. אקדח שיורה באזרחים במערכה הראשונה – יירה על שוטרים".

על הכניסה לאופוזיציה אמר עודה: "אני חושב שאחד כמו בנט יש לו שתי אופציות – או להיות במדבר של האופוזיציה או במדבר של הקואליציה. בממשלה הזאת יש שני ראשים, אני חושב שראוי שבאופוזיציה יהיו שני ראשים".

19:00 עריכה

מחר צפויה, אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון (שוב), תושבע הממשלה ה-35, הממשלה המנופחת ביותר בתולדות ישראל. 

בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12, התראיינו השרה היוצאת יפעת שאשא ביטון מהליכוד, ח"כ רם בן ברק מיש עתיד-תל"ם וח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן. 

שאשא ביטון שמכהנת כיו"ר ועדת הקורונה אמרה: "הוועדה עוד לא זמנה להתפרק, הקורונה עדיין כאן, וגם אם יתמזל מזלנו, למשבר יש אדוות כלכליות וחברתיות. מישהו צריך לעקוב אחרי מה שקורה בנושא הזה. אנחנו למדנו במשבר האחרון שיש הרבה מאוד דברים שהתארגנו בעת המשבר והם ישרתו אותנו בשגרה – צריך לעשות את זה הפוך".

על גודל הממשלה אמרה: "אני אומר את זה בצורה הכי פשוטה – זה מחיר הדמוקרטיה וככה זה עובד. בסופו של דבר היינו צריכים להחליט. אנחנו רצינו ממשלת אחדות רחבה".

רם בן ברק יש עתיד-תל"ם התייחס לכניסת כחול לבן לממשלה עם הליכוד: "מסתבר שבמהלך כל הזמן הזה שאנחנו בנינו תכניות ופעלנו, באותו זמן, במקביל, אנשים בחוסן לישראל ניהלו משא ומתן במקביל. מה שנתניהו עושה לליכוד, הוא עושה למדינת ישראל. הוא פירק את הדמוקרטיה במפלגה שלו, והוא יפרק את המפלגה במדינה".

איתן גינזבורג (כחול לבן), יו"ר ועדת הכנסת המיועד, חזר על המסרים של חברי מפלגתו ואמר כי "זו לא ממשלת החלומות שרצינו להקים". "הגענו למצב של משא ומתן והחלטות. אנחנו רצינו פחות שרים. הודענו שלא נאייש את משרות סגני השרים שלכאורה מגיעים לנו. אנחנו הולכים לשרת את התושבים. ביום ראשון תושבע ממשלה ונקווה שזה אכן יקרה. השרים שלנו שמונו, הולכים לייצג את האזרחים שבחרו בכחול לבן", דבריו גינזבורג.

19:01 עריכה

ח"כ חיים כץ (הליכוד), שר העבודה והרווחה לשעבר, נחקר ביום חמישי ברשות המיסים בחשד לביצוע עבירות מס – כך דווח ב"הארץ". על פי החשד, כץ ביצע עבירות מיסוי עם רכישתן של כמה מדירותיו. דבר החקירה נגד כץ פורסם בשנה שעברה, ובשבוע שעבר אישר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לחקור את כץ כחשוד.

19:03 עריכה

ח"כ אחמד טיבי הוקיע את הירי הלילה בטירה: "נשק לא חוקי הוא מתכון למוות ידוע מראש. המשותפת תמיד דרשה לנקות את היישובים מנשק זה. זה הורג אותנו. אבל איך זה שמסוקים מוזנקים לאוויר ועשרות ניידות כאשר נפגעים שוטרים והם מבוששים להגיע מיד כשהקורבן הוא אחמד, מוחמד או מחמוד?".

19:14 עריכה

ח"כ יזהר ישי, שר המדע והטכנולוגיה המיועד מכחול לבן השיב ב"פגוש את העיתונות" לשאלה מדוע נטש קריירה מפוארת בהייטק והגיע לכנסת: "בפוליטיקה אני מייצג ציבור גדול של אנשים שראוי שיהיו מוצגים. אני רואה בזה שליחות".

על גודל הממשלה אמר ישי: "אני מרגיש לא בנוח עם גודל הממשלה. אבל אני רוצה להתייחס דווקא לדברים החיוביים – זו ממשלה שבאה סוף סוף לפתור את המשבר החמור".

19:20 עריכה

ח"כ עופר שלח (יש עתיד-תל"ם) על כך שהשתלח בגנץ מול התמיכה בו בזמן הקמפיין: "אני לא מכיר דרך אחרת בתוך קבוצה פוליטית מאשר לעבוד בכל הכוח להצלחתה. אנשי יש עתיד עבדו אולי יותר מאנשי כחול לבן. אנחנו נעשה הכל בשביל לפרק את הממשלה שקשורה בהסכם בין שני גנבים".

20:03 עריכה

סער, הנגבי, ודיכטר יגיעו הערב לפגישה אצל נתניהו בניסיון להשלים את סבב חלוקת התיקים בליכוד.

20:24 עריכה

ראש הממשלה נתניהו החליט למנות את השר אלי כהן לתפקיד שר המודיעין.

ראש הממשלה נתניהו: "אני שמח לבשר כי החלטתי למנות את השר אלי כהן לתפקיד שר המודיעין. בתפקידו כשר הכלכלה, השר כהן פעל רבות להצלחה ולשגשוג הכלכלה בישראל ועתיד להיות שותף מרכזי בממשלה שתוקם. למדינת ישראל אתגרים ביטחוניים רבים ואני סמוך ובטוח כי יחד נמשיך לפעול לביצור חוסנה וביטחונה של מדינת ישראל".

השר אלי כהן: "הייתה לי הזכות לשרת את מדינת ישראל במשך שלוש וחצי שנים כשר הכלכלה והתעשייה וכחבר בקבינט הבטחוני מדיני. הגענו להישגים אדירים בכלכלה וכעת אני ממשיך לאתגר הבא. אני שמח, גאה ומודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון שנתן בי, לכהן כשר המודיעין. מערך המודיעין הישראלי הוא בעל שם בינלאומי ובעל חשיבות עצומה לביטחון המדינה. אפעל לחיזוק ולשדרוג מערך המודיעין, למען המדינה ולמען אזרחי ישראל".

20:27 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לבטחון פנים גלעד ארדן גינו את אירוע הירי הלילה בטירה במהלכו נורו שני שוטרים.

21:35 עריכה

דיווח של איילה חסון: מגעים עם איילת שקד על כהונה כשגרירת ישראל בצרפת. בימינה הגיבו: "פייק ניוז מוחלט".

22:12 עריכה

ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם) שלח מכתב לרופא הכנסת בבקשה לבצע סדרת בדיקות לח"כ מיקי זוהר, "מחשש לאיבוד קשר עם המציאות".

הסיבה לכך היא שזוהר התראיין אתמול בתוכנית "אופירה וברקו" ואמר כי אף אחד מבעלי העסקים "לא קרס ולא יקרוס".

22:31 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ יקים מחר "משרד ראש ממשלה חליפי" בעלות של מיליוני שקלים – כך דיווח עקיבא נוביק בחדשות 13.

המשרד יכלול מנכ"ל, לשכה ויועצים, "הכל כדי לנהל את מחצית הממשלה שברשותו אבל גם כדי לצרוב בתודעה שגם הוא ראש ממשלה". "זה נחוץ כדי לנהל חצי ממשלה", אמרו אנשיו, "יש לו שרים לעבוד מולם, לקבל החלטות ממשלה ולבחון אותן. כל מה שראש ממשלה עושה ולא קשור למשרד הביטחון".

22:59 עריכה

נתניהו מתכוון להדיח את יובל שטייניץ והוא לא יכהן כשר האנרגיה בממשלה הבאה – כך דווח בחדשות 12.

23:07 עריכה

השרה הנכנסת לחיזוק קהילתי אורלי לוי-אבקסיס: "מאז תחילת השנה נרצחו 8 נשים, 5 במהלך משבר הקורונה. המגיפה הזו לא פחות מסוכנת מכל וירוס. המאבק באלימות נגד נשים הוא אחד הנושאים החשובים ביותר שהמשרד בראשותי יטפל בו. אני מתחייבת לעשות כל שביכולתי להיאבק בתופעה הנוראה הזו".

סגירה