כאלף בני אדם מפגינים בתל אביב נגד רצח נשים

ח"כ שרן השכל סירבה להתמנות לשגרירה באוסטרליה ● גנץ החליף את בנט בביטחון: אעשה הכול כדי לקדם מהלכים מדיניים ● השר היוצא ליצמן: פעלנו אולי יותר מדי חזק; אדלשטיין: נערך לגל שני ● יבקש שלא להתייצב בפתיחת משפטו: מדובר בדיון טכני ● שר המשפטים ניסנקורן: לשמור על עצמאות הרשות השופטת

  • הפגנה נגד רצח נשים, כיכר הבימה תל אביב (צילום: Flash90/תומר נויברג)
    Flash90/תומר נויברג
  • הפגנה נגד רצח נשים, כיכר הבימה תל אביב (צילום: Flash90/תומר נויברג)
    Flash90/תומר נויברג
  • הפגנה נגד רצח נשים, כיכר הבימה תל אביב
07:18 עריכה

יעקב ליצמן, שסיים אתמול את כהונתו כשר הבריאות, ביקר אמש את מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב: "אני חשבתי שהייתה בהלת יתר, וברגע שהמנכ"ל שלי אמר שהוא חושש מעשרת אלפים מתים, אני צעקתי בישיבת ממשלה מול כל השרים בנוכחותו, שאני חולק על זה, שזה לא יהיה, וזה סתם מוגזם, אבל לא משנה".

בראיון ליעקב אייכלר בכאן רשת ב' אמר אמש ליצמן: "ראש הממשלה קיבל את ההגזמה הזאת, והוא נענה לפחדים של המנכ"ל, ולפי זה, אני לא יכול לבוא בטענות אליו, כי בסך הכל המצב מצוין".

ליצמן החל אתמול את כהונתו כשר הבינוי והשיכון. שר הבריאות החדש הוא יולי אדלשטיין. בשבוע שעבר הודיע בר סימן טוב על פרישה מתפקידו.

07:34 עריכה

היוצר שמואל הספרי, שכתב וביים את הסדרה "פולישוק" נדרש לדמיון בין הסאטירה שחיבר לבין המציאות –

07:42 עריכה

יושב ראש יש עתיד – תל"ם, יאיר לפיד, תקף בחשבון הטוויטר שלו את הממשלה החדשה על היוזמה לחקיקת החוק הנורבגי, שיקל על התפטרות שרים מהכנסת לטובת מינוי ח"כים אחרים תחתיהם.

בראיון לאריה גולן בכאן רשת ב' אמר הבוקר לפיד שהממשלה החדשה "מכוערת, מנופלת ומקולקלת". לדבריו, "אין קבוצה בישראל שחבריה לא סובלים אחד את השני יותר מהחברים בממשלה החדשה. אין דבר שליברמן והמשותפת אמרו אחד על השני בחייהם, שיהיה גרוע יותר ממה שאמרו נתניהו וגנץ אחד על השני בשנה האחרונה".

08:29 עריכה

מחרתיים, ביום רביעי, ייפתחו חופי הים לבילוי ושהייה. עד כה הותר להגיע לים רק לפעילות ספורט כמו גלישה.

09:43 עריכה

עמירם בן אוליאל הורשע ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה. בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע את בן אוליאל גם בשני ניסיונות רצח, שתי עבירות הצתה וקשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני.

בפיגוע, שאירע ב-2015 ביישוב דומא שבגדה המערבית, נהרגו ריהאם וסעד ובנם עלי.

• הכרעת דין
• תקציר הכרעת דין

10:22 עריכה

משרד הבריאות מבהיר שבניגוד לפרסומים בתקשורת, מתווה בתי הכנסת טרם עבר בהחלטת ממשלה, והדבר עתיד לקרות בימים הקרובים.

10:29 עריכה

במשרד הכלכלה והתעשייה בירושלים נערך טקס חילופי שרים.

עמיר פרץ (מימין) ואלי כהן בטקס החילופים, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
פרץ (מימין) וכהן בטקס החילופים, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

השר הנכנס, עמיר פרץ –

אני נכנס היום לכאן, למשרד הכלכלה והתעשייה עם תחושה של אחריות רבה. התפקיד שלי הוא לעשות הכל כדי שכל ישראלי יידע שהוא לא לבד ושהמדינה תעמוד לצידו. משבר הקורונה הוא גם הזדמנות להפוך את הכלכלה הישראלית לכלכלה אנושית. כלכלה בה כל אזרח יידע שיש תכניות ברורות וישימות עם אופק כלכלי עבורו ועבור משפחתו. כלכלה שמתמודדת עם משבר ומתקנת עיוותים של שנים רבות: ביחס לעצמאיים, בדאגה לשכירים, ובחיזוק השקעה במפעלים ובתוצרת הארץ. הממשלה שהוקמה היא ממשלה פריטטית מאוזנת. הן פוליטית, מדינית, ובעיקר כלכלית. כוחם של הגורמים שהחזיקו בעמדות כלכליות קיצוניות שהובילו לקפיטליזם חזירי בממשלות הקודמות קטן יותר בקואליציה הנוכחית, וזה נותן לנו סיכוי גדול יותר לקדם את תפיסת הכלכלה האנושית. כלכלה שבה הזכות להתפרנס בכבוד, לחיות בכבוד ולהזדקן בכבוד, היא הבסיס שלנו, כחברה ישראלית, בסיס לסולידריות ולערבות הדדית בהן אהבנו פעם להתהדר. הגיע הזמן להשיבן – לא רק את הביטויים הנשגבים, גם את התוכן מאחוריהם. אלי ידידי, אני מודה, על כל אשר עשית, ועל כל ההישגים שלך בתקופה זו.

השר היוצא, אלי כהן –

אנו מסכמים את העשור הכלכלי הטוב ביותר של מדינת ישראל. הבאנו בשנה האחרונה את הייצוא הישראלי לשיא של 114 מיליארד דולר, אישרנו הקמה והרחבה של מאות מפעלים והתייצבנו, ערב הקורונה על נתוני אבטלה הטובים ביותר מאז קום המדינה, הגדלנו את שיעור המועסקים בהייטק, שברנו את מונופול מכון התקנים, עברנו לתקינה בינלאומית, הובלנו את צו הייבוא האישי ורפורמות בעולם הצרכנות אשר הזניקו את ישראל ב-16 מקומות במדד התחרותיות של ה-OECD, פתחנו מאיצים ברחבי הארץ והענקנו לעסקים קטנים מעטפת סיוע, ייעוץ ומימון, חיים חדשים וצמיחה למאות עסקים. רגע לפני הקורונה התייצבנו על נתוני האבטלה הטובים ביותר מאז ומעולם, ואני בטוח שעוד נשוב אליהם.

אני מאחל למחליפי בתפקיד, עמיר פרץ, הצלחה רבה. אין לי ספק שאתה, יחד עם עובדות ועובדי משרד הכלכלה והתעשייה המקצועיים והמסורים, ובעזרת נשות ואנשי התעשייה והעסקים בישראל, תמשיך להצעיד בעוז את המשק הישראלי בפרט ואת מדינה ישראל בכלל, לשיאים חדשים.

11:06 עריכה

"תוכנית השלום של טראמפ מציבה בפנינו הזדמנות היסטורית לעצב את גבולות ישראל. התוכנית תקודם באחריות עם שכנינו באזור אל מול ארצות הברית" – כך אמר הבוקר שר החוץ הנכנס גבי אשכנזי בטקס חילופי השרים.

11:07 עריכה

בקואליציה ובאופוזיציה תוקפים את שר הכלכלה עמיר פרץ על דבריו בדבר "כלכלה אנושית" ונגד "קפיטליזם חזירי".

12:04 עריכה

הוגברה האבטחה סביב ביתו של ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון, בני גנץ. הרחוב שבו הוא מתגורר בראש העין נחסם, והנכנסים אליו נבדקים.

12:44 עריכה

בג"ץ דן בעתירה המבקשת לבטל את האיסור הגורף על עליית יהודים להר הבית. עורך הדין איתמר בן גביר, פרקליטם של העותרים, הפעילים יהודה עציון וארנון סגל, טען ש"זו החלטה פוליטית של ראש הממשלה, שמאחוריה הסכם סודי עם ירדן, וראוי שיהיה חשוף לציבור".

13:07 עריכה

ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, הגיש לבית משפט השלום בעיר תביעת לשון הרע בסך חצי מיליון שקלים נגד השרה מירי רגב, זאת משום שטענה שאסר על הנחת תפילין בעיר.

13:27 עריכה

במשרד הבינוי והשיכון נערך טקס חילופי שרים. נעזור לכולם. "לא משנה – חילוני, חרדי", אמר השר הנכנס יעקב ליצמן.

13:28 עריכה

חבר הכנסת איתן גינזבורג נבחר ליושב ראש הוועדה המסדרת של הכנסת ויחליף את אבי ניסנקורן, שהתמנה לשר המשפטים.

ח"כ איתן גינזבורג (צילום: אסתר עדינה ולמן דוברות הכנסת)
איתן גינזבורג (צילום: אסתר עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
14:00 עריכה

שר התקשורת יועז הנדל נועד עם מנכ"ל המשרד נתי כהן, והשניים סיכמו שהאחרון יסיים את תפקידו. כהן ימשיך בתפקיד עד שימונה מחליף.

14:13 עריכה

14:17 עריכה

ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון, בני גנץ, שוחח עם בני משפחותיהם של הדר גולדין ואורון שאול, שגופות בניהן מוחזקות בעזה, ועם בני משפחותיהם של אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, שנמצאים ברצועה, ואמר שלהם שיפעל להשבתם מידי חמאס.

14:22 עריכה

14:29 עריכה

במשרד החקלאות נערך טקס חילופי שרים: אלון שוסטר מכחול לבן החליף את צחי הנגבי מהליכוד, שכיהן בתפקיד מינואר האחרון.

14:41 עריכה

ישראל ביתנו מחרימה את ישיבת האופוזיציה שנערכת בשעה זו – כמו גם את יתר ישיבות האופוזיציה – כי היא מסרבת לשבת עם הרשימה המשותפת. כך עדכן יקי אדמקר מ"וואלה! ניוז".

14:46 עריכה

משפחתו של סלומון טקה תובעת שני מיליון שקלים וחצי מהמשטרה ומהקצין שירה בו. לטענת המשפחה, אי הגשת עזרה לטקה, לאחר שנורה, השפיעה על תוצאות המקרה.

14:55 עריכה

לאה ושמחה גולדין, הוריו של הדר גולדין, על שיחתם עם שר הביטחון הנכנס בני גנץ: "התרגשנו כשרה"מ החליפי ושר הביטחון הנכנס, רא"ל בני גנץ, צלצל לומר לנו שהוא מחויב באופן מלא להשיב הביתה את בננו הדר ואת סמ"ר אורון שאול המוחזקים בידי חמאס".

"אמרנו לגנץ שאסור להחמיץ את ההזדמנות הקיימת להשבת החיילים והאזרחים ועל הממשלה החדשה לפעול כאן ועכשיו ולעמוד בחובתה כלפי המשפחות".

15:12 עריכה

יו"ר סיעת יש עתיד ח"כ מאיר כהן הודיע במכתב ליו"ר הכנסת יריב לוין כי ח"כ יאיר לפיד הוא ראש האופוזיציה.

בהתאם לחוק ראש האופוזיציה יהיה חבר הכנסת מהסיעה הגדולה ביותר מסיעות האופוזיציה, ומבין סיעות שוות בגודלן זו שזכתה במספר הקולות הרב ביותר בבחירות, שעליו הודיעה אותה סיעה ליושב ראש הכנסת.

15:31 עריכה

השר לירושלים ומורשת ושר החינוך היוצא רפי פרץ נכנס לתפקידו. פרץ אמר בטקס חילופי השרים: "בחודשיים האחרונים, על רקע משבר הקורונה, נוכחנו כולנו לדעת כמה הנושא השנתי שקבעתי, ערבות הדדית, היה חשוב וקריטי לכולנו".

על הקמת הממשלה אמר: "בכל מערכת בחירות התחדדו השסעים בין חלקי החברה, גדלה השנאה, המחלוקת העמיקה וגרמה לחברה להיות מקוטבת ומשוסעת. הקרעים הפנימיים הם האיום הגדול ביותר על החברה והמדינה בישראל".

15:34 עריכה

ח"כ תמר זנדברג הודיעה כי תציע בכנסת השבוע להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא רצח נשים. "חיכינו מספיק ונשים מאבדות את חייהן. לפני שנה וחצי הצעה דומה הציתה מחאה גדולה אבל מאז התכנית הממשלתית תקועה ונשים ממשיכות להירצח. מצפה מחברי וחברות כנסת, קואליציה ואופוזיציה, לתמוך".

15:35 עריכה

ששר הכלכלה עמיר פרץ על איילת שקד: "כשהאופוזיציה מימין תוקפת את המילים כלכלה אנושית בזמן שאחרי המדינה במצוקה כלכלית אדירה, אני יודע שאני בדרך הנכונה".

16:24 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מדלבליט, נשא דברים בטקס חילופי שרי המשפטים שנערך במשרד המשפטים בירושלים ללא קהל.

"אתמול, הוקמה במדינת ישראל ממשלה חדשה, לאחר תקופה ארוכה של אי יציבות פוליטית, שבמהלכה היו שלוש מערכות בחירות. אנו בייעוץ המשפטי לממשלה נפעל בשיתוף פעולה מלא עם הממשלה החדשה ועם שריה כדי לאפשר להם להגשים את מדיניותם בגבולות החוק, כפי שנעשה תמיד. אני מבקש להודות לשר המשפטים היוצא, חבר הכנסת אמיר אוחנה. אין זה סוד כי היו מחלוקות בינינו, אך לצד המחלוקות הייתה גם עשייה משותפת חשובה וטובה, ואציין באופן מיוחד את העבודה המשותפת בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה.

"במהלך תקופה מאתגרת ואינטנסיבית זאת פעלנו בשיח מתמיד, בין היתר לקידום תקנות שעת החירום הנדרשות על מנת לאפשר לממשלה להתמודד עם האיום הבריאותי החמור שנשקף לאזרחי המדינה. אני מאחל לך הצלחה בתפקידך החשוב כשר לביטחון פנים ומשוכנע שעוד נזכה לעבוד ביחד בנושאים מרכזיים וחיוניים. זוהי כמובן גם הזדמנות לברך את השר הנכנס, חבר הכנסת אבי ניסנקורן, לרגל כניסתך לתפקיד.

"אתה תגלה במהרה שמשרד המשפטים מורכב מעובדי מדינה מצוינים, מסורים, אחראים, ששמים לנגד עיניהם מעל לכל את טובת המדינה ואת האינטרס הציבורי. ישנם אתגרים רבים הניצבים לפתחך, ואנחנו פה כדי לסייע לך לעמוד בהם. אכן, למשרד המשפטים משימות רבות, כשמטרת העל של כולן היא להבטיח את שלטון החוק במדינת ישראל.

"בהקשר הזה, אבקש להזכיר את דבריו של אחד מגדולי המשפטנים שכיהנו גם בבניין הזה – נשיא בית המשפט העליון בדימוס, מאיר שמגר זכרונו לברכה, שקבע באחד מפסיקותיו כי: "ביטויו העיקרי של שלטון החוק הוא בכך שהוא אינו שלטונם של אנשים – לפי החלטותיהם, שיקוליהם ומאווייהם הבלתי מוגבלים – אלא בכך שהוא נשען על הוראותיהן של נורמות יציבות, השוות לכול ואשר מחייבות את הכול במידה זהה".

"זהו ערך היסוד אותו אנו מציבים כל העת לנגד עינינו, ושלאורו אנחנו פועלים. דרכנו היא אחת – דרך המשפט והצדק. גם כשהרוחות סוערות בחוץ, גם כאשר מנסים להסיט אותנו מדרכנו באמצעים כאלה ואחרים, גם כאשר מעלים טענות כזב ומנסים לפגוע בעבודתנו, אנו ממשיכים ונמשיך לצעוד בדרך הזו ללא כחל ושרק.

"בהצלחה רבה לך השר הנכנס, ואני מאחל לכולם חזרה טובה ומוצלחת לשגרה, שמי ייתן ולא תוּפָר".

16:54 עריכה

שר המשפטים היוצא, אמיר אוחנה בטקס חילופי שר המשפטים: "אני עוזב את תפקידי ברגשות מעורבים. הדברים עליהם התריעו רבים לפני ואני התרעתי לא באו על תיקונם. גם התיקונים הנדרשים בתביעה ובפרקליטות הכללית לא קרו. המערכת מכוילת להגן על עצמה יותר מאשר היא מכוילת להגן על אמון הציבור בה".

16:55 עריכה

החילופים במשרד המשפטים. השר הנכנס אבי ניסנקורן הביע תמיכה ברשות השופטת ואמר: "מי שחשובה לו זהותה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ישמור על עצמאותה של הרשות השופטת".

עוד הוסיף כי "יש לי אמון מלא בבית המשפט העליון, בפרקליטות המדינה ובייעוץ המשפטי לממשלה – שעושים תפקידם נאמנה, ללא מורא ובאיזונים ראויים. התופעה שבה שומרי הסף נאלצים להסתובב ברחוב מאובטחים, היא בלתי נסלחת, ואפעל בכל כוחי להעלים אותה מהציבוריות הישראלית".

16:59 עריכה

בצלאל סמוטריץ' נפרד ממשרד התחבורה: "נפרדתי בהתרגשות מהמשרד, מהעשייה החשובה ומהאנשים המדהימים שיש שם. לא יכולתי לבקש לעצמי בית ספר ומורים טובים יותר לתפקיד ביצועי ראשון". סמוטריץ' הודעה למנכ"לית קרן טרנר אייל, שפוטרה על ידי השרה הנכנסת רגב.

17:23 עריכה

שר הביטחון בני גנץ החליט למנות את אלוף (במיל') אמיר אשל, מפקד חיל האוויר וראש אגף התכנון לשעבר, למנכ"ל משרד הביטחון. אשל יחל בתפקידו בימים הקרובים.

17:39 עריכה

גנץ עם סרטון שמתייחס לביקורת נגדו והצהרה: "מספיק דיבורים, הגיע זמן למעשים".

17:53 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יבקש מבית המשפט המחוזי בירושלים שלא להתייצב לפתיחת משפטו.

נתניהו צפוי לנמק את בקשתו בכך שמדובר בדיון טכני בלבד, כך שההגעה אליו איננה מצדיקה את העלות הגבוהה של סידורי האבטחה בבית המשפט.

הדיון, שבו יוקרא כתב האישום נגד נתניהו, ייערך ביום ראשון הקרוב בבית המשפט המחוזי שבעיר, תחת הגבלות משרד הבריאות.

17:57 עריכה

השר לביטחון פנים הנכנס, אמיר אוחנה, ערך היום, עם כניסתו לתפקיד סדרת פגישות עם מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, מ"מ נציב שירות בתי הסוהר גונדר אשר וקנין ונציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי.

18:03 עריכה

לקראת החלפת התפקידים, שר הביטחון היוצא נפתלי בנט וזה הנכנס בני גנץ נפגשו. 

בנט: "אין בלוני נפץ. אין בלוני תבערה. אין רקטות. עוטף עזה שקט. אף אזרח ישראלי לא נהרג מתחילת השנה. הגברנו התקפות על איראן פי שלושה, ואכן איראן פינתה בסיסים והחלה לסגת מסוריה". עוד הוסיף: "העברתי לבני גנץ את המצב הבטחוני השקט ביותר מזה שנים, אך הכל יכול להתהפך מקצה לקצה,
אם נהסס לרגע, או חלילה נפסיק את הלחץ ואת המתקפות הבלתי פוסקות על האויב". בנט הדגיש: "אסור לתת לאויב לנשום. שלא יהיה להם יום או לילה. לא 'הכלה' אלא הכרעה".

18:07 עריכה

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, נכנסה לתפקידה. בטקס שהתקיים במשרד התחבורה אמרה השרה רגב כי "אחד היעדים המרכזיים שלי כשרת התחבורה הוא לא רק לקרב בין המרכז לפריפריה, אלא לחבר את ישראל. חיבור הפריפריה- הצפון, הדרום ויהודה ושומרון, לכל חלקי הארץ, בדגש על חיבור ישראל הראשונה לישראל השנייה היא המפתח לישראל מחוברת וזה חלק מתפיסת עולמי".

18:09 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן נועד עם נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות

18:18 עריכה

שר הבריאות היוצא התייחס בטקס החלפת התפקידים למשבר הקורונה: "אני לא יודע כמה חולים יש כרגע, אבל המספר נמוך ואנחנו יוצאים מזה. הצלחנו, חלק גדול בגלל הבידודים והזהירות, אולי יותר מדי חזק, אבל עשינו דברים טובים".

ליצמן הוסיף: "משרד הבריאות הוא משרד חזק וטוב. אני רגיל כל שנים להגיד 'מאיפה אנחנו יודעים שזה טוב', כי תחולת החיים בארץ במצב טוב, מספר 6 בעולם. זו לא הבעיה, הבעיה היא כשנכנסים לחדר מיון, לבית החולים, שם הבעיה ושם צריך לתקן".

18:20 עריכה

ח"כ איילת שקד: "צריך לפתוח את המשק כולו ומיד…לבטל את התו הסגול ולהסיר את הרגולציה המכבידה. לאור נתוני השבועיים האחרונים אין לזה הצדקה". שקד שיגרה "בהצלחה" לשר האוצר הנכנס ישראל כץ.

18:23 עריכה

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו התקשר לברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקמת הממשלה.

השניים שוחחו על המאבק במגפת הקורונה וסיכמו על שיתוף פעולה טכנולוגי, בדגש על מציאת תרופה וחיסון.

18:26 עריכה

שר הבריאות הנכנס אדלשטיין נשא דברים בטקס חילופי השרים במשרד.

"אנחנו נמצאים בתקופה מאוד מאתגרת. עכשיו בכוונתי לדאוג לכך שנשקיע את כל המשאבים כדי להיערך נכון לגל השני של הקורונה", דברי אדלשטיין.

18:48 עריכה

השר לביטחון הפנים היוצא, גלעד ארדן, נשא נאום פרידה בטקס חילופי השרים.

"ביטול וסיכול מינוי גל הירש למפכ"ל הוא עוול מטורף לקצין שסיכן חייו למעננו. אני קורא מכאן ליועמ"ש לסגור את התיק האחרון נגד הירש. אף אדם לא צריך לעבור עינוי דין של חמש שנים ולשלם מחיר כה כבד", אמר ארדן.

19:12 עריכה

שר הביטחון הנכנס בני גנץ בטקס חילופי השרים בקריה בתל אביב: "גבולות ישראל בטוחים אך אינם יציבים. מסביב יהום הסער. נמשיך לשמור על ביטחון אזרחי ישראל באוויר, בים, ביבשה ובסייבר. נגדע ונשמיד שורשים רעים שצומחים מול ישראל". גנץ הוסיף: "הגיעה השעה לאמץ מתווה שירות חדש המאפשר חיזוק של הצבא תוך שמירה על מודל צבא העם".

20:14 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפיד סיפר על כך שנתניהו העלה פוסט שבו אביו, טומי לפיד ז"ל, הסביר את נצחונו בבחירות 96'. "זה נכון ביבי, גם אבא שלי וגם אני חיבבנו והערכנו אותך. גם אבא שלי וגם אני תמיד ראינו את עצמנו כחלק מהמחנה הלאומי-ליברלי שגם אתה השתייכת אליו. שנינו ישבנו איתך בממשלות. בגלל זה כואב לראות מה קרה לך".

20:15 עריכה

לאחר ששר הבריאות היוצא יעקב ליצמן אמר אמש כי הייתה בהלת יתר סביב משבר הקורונה, שרים אמרו לחדשות 12: "ליצמן נתן לבר סימן טוב להיות השחקן הראשי בהצגה, ופעמים רבות הוא לא היה נוכח בארוע בכלל. גם אם הייתה הגזמה ובהלה, ליצמן לא היה שם כדי להתריע עליה".

20:23 עריכה

ח"כ משה בוגי יעלון על סיפוח שטחים בגדה המערבית: "אני בעד מה שרבין דיבר עליו – ריבונות ישראלית על ההתיישבות ובקעת הירדן, אבל בשום שכל ובתיאום. לא לעשות את זה באופן חד צדדי" – דבריו בחדשות 13.

20:43 עריכה

מסתמן כי תתקבל החלטה לבטל את חבישת המסכות בכיתות. זאת, בעקבות מחאת ההורים ובעקבות השרב הכבד – כך דווח בחדשות 12.

20:51 עריכה

ח"כ שרן השכל (ליכוד): "החלטתי לוותר על ההצעה לכהן כשגרירת ישראל באוסטרליה ולהמשיך את העבודה מכאן, כנסת ישראל". בנוסף, הטיחה ביקורת בחבריה למפלגה על "טייטלים ריקים" ועל "תקציבים מנופחים ומיותרים".

חברים יקרים,החלטתי לוותר על ההצעה לכהן כשגרירת ישראל באוסטרליה, ולהקדיש את הקדנציה הנוכחית (כמו את הקודמת) לטיפול…

פורסם על ידי ‏Sharren Haskel שרן השכל‏ ב- יום שני, 18 במאי 2020

21:27 עריכה

חוזר הביתה, בלי מדים: שר הביטחון בני גנץ במפגש ראשון עם פורום מטכ"ל.

 

21:29 עריכה

ח"כ עאידה תומא סלמיאן (הרשימה המשותפת) בהפגנה במחאה על האלימות כלפי נשים. "6 נשים כבר נרצחו בזמן המשבר הזה – ולממשלה אין פתרונות ואין הצעות. נראה שלממשלה החדשה הזו פשוט לא אכפת. אין על מי לסמוך, רק על עצמנו".

סגירה