גנץ על משפט נתניהו: "יעשה את זה, אין לו ברירה"

נתניהו אישר לפתוח את בתי הכנסת החל ממחר בבוקר: עד 50 מתפללים בחלל ● פרקליטי נתניהו נגד הפרקליטות: "המשך לקמפיין 'רק לא ביבי'", הפרקליטות: "התקפה פראית" ● ניסנקורן: לא אמנה בשלב זה מ"מ פרקליט מדינה, מנדלבליט ימשיך לכהן בתפקיד ● אדלשטיין יאפשר פתיחת מסעדות בעוד כשבוע ואולמות אירועים בחודש הבא

בני גנץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
בני גנץ
07:01 עריכה

בוקר טוב! יולי אדלשטיין, שר הבריאות החדש, מפתיע בהחלטה הראשונה שלו: ביטול חובת מסיכות במרחב הציבורי ובתי הספר עד יום שישי. וזאת, למעט אם לא נמצאים בהתקהלות צפופה.

ביום ראשון יתחיל משפט נתניהו וראש הממשלה צפוי לבקש שלא להגיע להקראת כתב האישום כדי "לחסוך עלויות מיותרות" בסידורי האבטחה.

מאות בני אדם הפגינו אתמול בככר רבין בתל אביב במחאה על רצח 10 נשים ופעוטה מתחילת השנה.

07:17 עריכה

כרמל שאמה הכהן אומר הבוקר בגלי צה"ל שברמת גן לא יהיו לימודים עד יום שישי. ההחלטה לבטל את חובת המסיכות התקבלה רק בחצות כך שההורים לא הספיקו לקבל את ההודעה בזמן.

"ההורים פנו אלי, אדוני ראש העיר שחררו אותנו מהמסיכות או מהלימודים, עשינו משאל הורים ואם הורים אחרי כל החופש מעדיפים לא לשלוח את הילדים … בחום, לעמוד בצורה מסודרת בשער בית הספר, לחכות שיבדקו את הצהרות הבריאות וימדדו חום, זה מצב בלתי נסבל. להודיע בחצות וחצי זה מאוחר מדי. נעשה היום הערכת מחדש, ההחלטה פותחת את הדיון מחדש".

07:46 עריכה

אלי אבידר, (ישראל ביתנו), מברך את שר החקלאות החדש אלון שוסטר, (כחול-לבן) וקורא לא לוהפסיק את ייבוא אניות "המשלוחים החיים", שמביאות לישראל בקר וצאן במסעוות שנמשכים שבועות בים וגורמים לצער בעלי חיים.

08:13 עריכה

"זה חצי מלשכתי עד היום כי לשר שאיננו שר במשרד יש למעשה חמישים אחוז מהלשכה של שר רגיל", אומר לגלי צה"ל השר החדש (בלי תיק) צחי הנגבי.

"הבעתי אכזבה מכך שלא הוזמנתי לראש הממשלה, הבינו את הרמז העדין והאלגנטי ששיגרתי, שמעו אותי וכיבדו את בקשתי לתרום במשרד חשוב, העדפתי את המשרד הזה על משרד המים וההשכלה הגבוהה, קיבלו גם את בקשתי לכהן כחבר בקבינט".

הנגבי צפוי לכהן בהמשך כשר לענייני התיישבות, כאשר המחזיקה הנוכחית בתפקיד, ציפי חוטובלי תעבור לשליחות דיפלומטית בחו"ל.

"בדרך כלל התיקים האחרים הם תיקים של פירוק והרכבה, אצלנו המצב הוא הפוך אנחנו אמורים לרכז תחת כנפיים מיניסטריאליות יחידות שנמצאות במקומות אחרים, היחידה להתיישבות … כל מי שצריך לעסוק בהתיישבות יהיה משרד אחד".

"אני מבין שאתה מתחרה בכתב אחר חובש כיפה, עמית סגל שגם הוא אוהב לקנטר אותי", אמר הנגבי לישי שנרב, כאשר זה תהה מה בדיוק עשה השר בתפקידו הקודם כשר לשיתוף פעולה איזורי.

שנרב ניסה להקשות: "אני יושב מול היומן שלך ב-2019, יש שתי פגישות על תעלת הימים, מיזם שמדברים עליו כבר שנים רבות …".

הנגבי: "חבל לבזבז את זמנו של הציבור על שטויות, אתה מקנטר אותי על דברי הבל".

 

08:47 עריכה

בדומה לרמת גן, שבה הוחלט לסגור את בתי הספר בגלל השילוב של מסיכות וחום כבד, גם בהרצליה יתקיימו היום הלימודים מרחוק. העירייה הודיעה להורי תלמידי ד' עד יב' כי הלמידה מרחוק תימשך. בעירייה בירכו את החלטת משרד הבריאות לבטל את חובת המסיכה, אבל היות וההחלטה החפוזה התקבלה רק באישון לילה, החליטו הנהלת העירייה ואגף החינוך שהלימודים יתקיימו מרחוק".

09:27 עריכה

יולי אדלשטיין מסביר את ההחלטה הראשונה שלו מאתמול בחצות וחצי, לבטל את חובת המסיכות במרחב הציבורי ובבתי הספר עד יום שישי. "יש לקחת ברצינות את ההגנה מקורונה, אבל גל החום עשוי להיות מסוכן בפני עצמו".

09:40 עריכה

שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן המשיך לתקוף הבוקר את מנכ"ל משרדו לשעבר, משה בר סימן טוב. ליצמן אמר כי חלק מההגבלות היו מוגזמות ואמר כי "המציאות איתי, אני צדקתי, אנחנו רחוקים מעשרת אלפים מתים".

ליצמן הוסיף שהוא זה שהוא היה הראשון לזהות את חומרת הקורונה והתעקש "בניגוד לדעת כולם לסגור את הגבולות". על הפרסום ב-The Marker לפיו איקאה קיבלו אישור לפתוח בגלל התרומות לחסידות גור, השיב ליצמן: לא הכרתי את פישר, בעל הבית של איקאה עד הפרסום. משרד הבריאות לא היה מעורב בפתיחת איקאה. מעשה אנטישמי.

09:44 עריכה

מאיר פרוש מאשר בכאן מורשת שיהדות התורה לא תתמוך בסיפוח שאינו נעשה בהסכמה אמריקאית. "לפי מורשת הרב שך שצריך הסכמה מהאומות. זה מה שהתשנה במציאות וגפני רצה שכך יבוא לידי ביטוי בהסכם הקואליציוני".

09:54 עריכה

משה יעלון מציף את בעיית המים של תושבי וחקלאי הבקעה. "המחסור במים לא תלוי בהחלת ריבונות, במערכת הבינלאומית או בתאום עם ירדן. הוא עוד כשלון תכנון וביצוע של ממשלת ישראל".

10:24 עריכה

לאחר שגפני ופרוש הצהירו שיתנגדו למהלכי סיפוח חד צדדיים, המתיחות בין יהדות התורה לליכוד מתגברת בחזית הכנסת הקמת הוועדות מתעכבת בגלל התנגדות של ח"כ משה גפני להקמת ועדה חדשה בראשות דוד ביטן שתעסוק בעצמאים ועסקים קטנים. גפני רוצה להשאיר את הדיון בנושא אצלו בוועדת הכספים, לפי דיווח של זאב קם, כתב הכנסת של כאן.

10:33 עריכה

צבי האוזר נבחר ליו"ר ועדת החוץ והביטחון הזמנית וליו"ר ועדת המשנה הזמנית למודיעין ושירותים חשאיים.

10:36 עריכה

הנכים חידשו הבוקר את המחאה על היעדר תקציב למען רווחתם. המפגינים חסמו את כביש החוף וחסמו את התנועה לפני מחלף זכרון יעקב מצפון לדרום. לאחר מכן הכביש נפתח לתנועה והמוחים עושים את דרכם לקריה בתל אביב.

10:53 עריכה

יוסי שרעבי, מנכ"ל משרד התרבות והספורט, מסיים את תפקידו אחרי חמש שנים.

10:56 עריכה

בועז טופורובסקי מיש עתיד אומר שגנץ ונתניהו "עסוקים בג'ובים, ג'ובות ומינוי מקורבים", והוא וחבריו מקימים את שדולת העצמאים והעסקים הקטנים בכנסת.

11:19 עריכה

משרד הבריאות הודיע שהיום עדיין לא אובחנו חולים חדשים. לפי דו"ח של המשרד וצה"ל, מצב התחלואה בתל אביב, (מקום שלישי בארץ אחרי ירושלים ובני ברק), מכניס אותה לרשימת הערים האדומות שלא מאפשרת קיום לימודים כסדרם.

11:26 עריכה

עודד פורר מכנה את החוק הנורבגי שיקודם היום בוועדה המסדרת, "חוק חזירי".

11:31 עריכה

תמר זנדברג דורשת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת האלימות ורציחות הנשים.

11:43 עריכה

הקואליציה התנגדה לקידום מזורז של חוק דמי אבטלה לעצמאים בצל משבר קורונה, ותקדם במקביל את החוק הנורבגי (שמאפשר התפטרות שרים מהכנסת וכניסת ח"כים חדשים במקומם), שיעלה לקריאה טרומית מחר במליאה.

12:14 עריכה

בתגובה לדחיית הקואליציה את חוק דמי אבטלה לעצמאים, אמר יאיר לפיד כי חבריה הם "חבורה של מנותקים יהירים, לא יודעים, לא אכפת להם ולא מעניין אותם החיים האמיתיים של אנשים אמיתיים".

מיקי זוהר הסביר שהסיבה לדחיית החוק היא שהקואליציה רוצה להעביר אותו בעצמה.

12:29 עריכה

הפרקליטות הגישה לבית משפט מחוזי בנצרת כתב אישום נגד תושב רמלה בן 33 בגין עבירות אינוס שבוצעו דרך האינטרנט בקטינה הלוקה בתסמונת דאון. הנאשם יצר קשר עם הילדה בת ה-14 באמצעות יישומון היכרויות.

12:42 עריכה

משרד החוץ תוקף את "דיפלומטיית המגאפון" של האיחוד האירופי לאחר ששר החוץ של האיחוד הזהיר את ירושלים מסיפוח חד צדדי של הגדה המערבית. "משרד החוץ הישראלי מודה לאיחוד על האיחולים והברכות לממשלה החדשה", אמר דובר המשרד ליאור חייט. הוא הוסיף את אכזבתו מכך שההצהרה מתעלמת מצרכי הביטחון של ישראל ומתמקדת בחוק הבינלאומי בהקשר להחלת ריבונות בבקעת הירדן וההתנחלויות בגדה.

"דיפלומטיית המגאפון היא לא תחליף לדו שיח ישיר ולא תקדם את התפקיד שאותו האיחוד מבקש למלא".

13:01 עריכה

אגוד המסעדות ומשרד הבריאות הגיעו להסכמה שלפיה המסעדות, הברים והמועדונים יחזרו לפעילות ב-27 במאי, תחת מגבלות תפוסה, שמירת מרחק בין סועדים ורישום באפליקציה.

במקביל, התחבורה הציבורית תשוב לפעול מחר בשעות השיא ללא מגבלות נוסעים, לפי סיכום בין משרדי התחבורה והבריאות.

13:07 עריכה

הוועדה המסדרת אישרה פטור מחובת הנחה להצעת החוק הנורבגי. 5 שרים בכחול-לבן ו-2 מהליכוד יתפטרו מהכנסת ויתנו לבאים בתור אחריהם ברשימות המפלגות להיכנס לכנסת במקומם. בש"ס צפויים להיכנס 3 ח"כים חדשים וביהדות התורה אחד או שניים.

13:42 עריכה

כתב הכנסת של כאן זאב קם מייעץ לסטודנטים של חד"ש בעברית, שאם לא נאה להם ללמוד עם חיילי צה"ל שיתכבדו לעבור למוסד לימודי אחר. ח"כ עאידה תומא סולמיאן לעומתו, עאידה תומא סולימאן, נציגת חד"ש במשותפת, אומרת שהסטודנטים הערבים שמחו השבוע בסך הכל ביקרו את המיליטריזם של המרחב הציבורי והעובדה שחיילים יושבים עם נשקים בכיתות.

13:54 עריכה

יולי אדלשטיין החליט לאפשר גם פתיחת אולמות האירועים ב-14 ביוני. החלטת שר הבריאות מגיעה לאחר שביקר במאהל מחאה שבו שבתו רעב מספר אנשים העוסקים בענף. פתיחת האולמות תתאפשר תחת מגבלות שונות, בהן רישום האורחים בכניסה, מדידת חום, יכולת ליצור קשר עם כל האורחים בהודעת טקסט, ריחוק של 2 מטר בין האורחים, מניעת התקהלות בכניסה ועוד.

עודד פורר מציין שגם הוא פנה לאדלשטיין בעניין הזה.

14:21 עריכה

הפרקליטות הודיעה כי מבחינתה בנימין נתניהו חייב להתייצב למשפטו שמתחיל ביום ראשון. "לנוכחות הנאשם במשפטו חשיבות גם בהיבט של מראית פני הצדק ואמון הציבור בהגינות ושוויוניות ההליך הפלילי ביחס לנאשמים כולם".

ההודעה מגיעה בתגובה לבקשת נתניהו שלא להתייצב לדיון ההקראה. לדעת פרקליטות מיסוי וכלכלה שחתומה על ההודעה, הדרישה להתייצב מתגברת דווקא בשל כך שמדובר "בדיון הפותח את משפטו של הנאשם. דיון הקראה אינו דיון טכני. הוא מהווה פתיחה של המשפט ויש לכך משמעות משפטיות הקבועות בדין".

עוד נאמר שם, כי נוכחות הנאשם (נתניהו) נדרשת גם כאשר הוא מיוצג על ידי סנגור. יש מקרים שבהם מותר להקריא כתב אישום ללא נוכחות הנאשם, אבל אלה חריגים.

עם זאת, הפרקליטות מוסיפה שאין בהחלטתה כדי להביע עמדה ביחס לבקשות שאולי יוגשו מצד נתניהו להיעדר מהדיונים הבאים. כעת נותר לראות מה יחליטו השופטים.

 

14:52 עריכה

טל שניידר שואלת מה הטעם בטקס חילופים של ראשות המיזם ישראל דיגיטלית, "יחידה משרדית קטנה", שתעלה הרבה כסף מיותר אם לוקחים בחשבון את תקציב הלשכה של שר התקשורת היוצא והשר בלי תיק הנכנס דודי אמסלם.

15:07 עריכה

איגוד בעלי האולמות וגני האירועים הגיב למתווה החזרה לשגרה של משרד הבריאות.

"אנו מברכים את השר אדלשטיין על ההירתמות המיידית שלו ושל צוות משרדו שנתנו בזמן שיא מתווה לחזרה לעבודה. יחד עם זאת, טרם ניתן כל מענה לקריסתם הכלכלית של 50 אחוז מהאולמות והגנים בישראל, שספגו נזקים אדירים ולא מצליחים להתאושש".

"אלו הם החברים שלנו, ועד שלא ימצא עבורם מענה שיאפשר את הצלתם – לא נוכל להשאירם מאחור ולכן אנו נאלצים להמשיך בשביתת הרעב, גם בתנאי מזג האוויר הקיצוניים. אנחנו מכירים את ישראל כץ ומשה גפני, וברור לנו שכוונותיהם טובות ומבקשים מהם להושיט לנו יד ולחלץ אותנו מהתהום בה אנו נמצאים, כך שנוכל כולנו לשוב, לעבוד, ולשמח את עם ישראל", אמרו באיגוד.

15:31 עריכה

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ שוחח היום עם ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, לאחר שזה התקשר לברכו. "דיברנו על ההזדמנויות והאתגרים שנכונים למזרח התיכון ועל חיזוק הקשר בין הולנד לישראל".

15:54 עריכה

צרפת פרסמה הודעה בה הזהירה את ישראל מפני מהלך של החלת ריבונות ביהודה ושומרון.

בהודעה קוראת המדינה לראש הממשלה נתניהו ולראש הממשלה החליפי גנץ שלא לבצע "סיפוח", שכן למהלך "יהיו השלכות משמעותיות על יחסיה של ישראל עם האיחוד האירופי".

15:55 עריכה

צוותי ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון מוזס הגישו בקשה משותפת לבית המשפט המחוזי בירושלים, לאפשר לשני נציגים מטעמם להשתתף בדיון הקראת כתב האישום ביום ראשון הקרוב. בשל נגיף הקורונה, השופטים הגבילו את מספר הנוכחים באולם, והודיעו כי לכל נאשם יותר להכניס סניגור אחד לדיון, בכדי לעמוד בהנחיות משרד הבריאות.

16:04 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר עם שר החוץ גבי אשכנזי לפגישת עבודה ראשונה. השניים סיכמו להמשיך להיפגש ולדון באתגרים המדיניים ובהזדמנויות שעל הפרק.

16:50 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בירך את שר הבריאות יולי אדלשטיין על ההחלטה להחזיר את גני האירועים לפעילות. "עכשיו נותר לתת לבעלים סיוע כלכלי ולחזור אליהם רק בשמחות".

 

17:15 עריכה

שר החוץ גבי אשכנזי פרסם היום הודעת תנחומים על מותו של שגריר סין בישראל דו ווי, שנמצא ללא רוח חיים בביתו ביום ראשון ככל הנראה בעקבות דום לב.

"בשם ממשלת ישראל, משרד החוץ ואזרחי מדינת ישראל, שר החוץ מביע את תנחומיו הכנים על מותו הפתאומי והטרגי של שגריר הרפובליקה העממית של סין ומשתתף בצער משפחת השגריר", נכתב בהודעה.

17:16 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן הודיע לנציב שירות המדינה כי בשלב זה אין בכוונתו למנות מ"מ לפרקליט המדינה. משמעות ההחלטה היא שהיועמ"ש אביחי מנדלבליט ימשיך לכהן בשני התפקידים.

17:19 עריכה

השרה עומר ינקלביץ נכנסה לתפקידה במשרד התפוצות

17:25 עריכה

ח"כ שלמה קרעי (יש עתיד-תלם) על ההחלטה של שר המשפטים ניסנקורן לא למנות מ"מ פרקליט מדינה חדש: "במקום שמנדלבליט ילך הביתה, השר נותן לו גב לחסינות שחטף לעצמו?…זו החומה שהובטחה לקליקה השלטת? איך ניתן להמשיך את המצב שבו היועמ"ש אחראי על התפקיד היחיד שיכול לבדוק ולבקר אותו? רע מאוד".

17:30 עריכה

ראש העיר תל אביב רון חולדאי נגד הממשלה החדשה: "למעלה מ-500 ימים חיכינו לממשלה חדשה. השלטון המקומי נשא את העול בדממה וחיכה לבשורה. ומהו החוק הראשון על שולחנה? דמי אבטלה לעצמאים? הוספת מיטות לבתי חולים? מענקי תמיכה באמנים? לא, לא ולא. החוק הנורווגי שיאפשר עוד כמה מקבלי משכורות מיותרות. לא לילד הזה פיללנו". 

17:51 עריכה

שר החינוך יואב גלנט החליט: מיום ראשון הקרוב הצהרונים ישובו לעבודה במתכונת מלאה.

18:17 עריכה

פרקליטי ראש הממשלה התייחסו להחלטת הפרקליטות לדחות את בקשתו של נתניהו שלא להופיע בדיון פתיחת משפטו: "תגובת הפרקליטות המחייבת את נתניהו להתייצב בדיון, אינה נובעת ממניעים ענייניים אלא באה לשרת את המסע התקשורתי להציג תמונה של ראש הממשלה נתניהו על ספסל הנאשמים, כהמשך לקמפיין רק לא ביבי".

18:18 עריכה

גלעד ארדן נפרד מהמשרד לנושאים אסטרטגיים ומאחל בהצלחה לשרה הנכנסת אורית פרקש.

18:19 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שר האוצר ישראל כץ לפגישת העבודה הראשונה בין השניים מאז נכנס כץ לתפקידו. הפגישה התמקדה במתווה היציאה ממשבר הקורונה.

19:14 עריכה

בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, נפגש היום מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ עם נציגי בעלי אולמות האירועים, על מנת לדון במתווי הסיוע הנבחנים בימים אלו עבור הענפים שנפגעו מהמשבר.

19:15 עריכה

הממשלה תתכנס ביום חמישי בשעה 16:00 לישיבת עבודה ראשונה. הנושאים עוד לא נמסרו אך כנראה מדובר באישור ההקלות שעליהן הודיע היום שר הבריאות יולי אדלשטיין וכוללות פתיחת מסעדות, בריכות ותנועות נוער. הישיבה תתקיים בכנסת.

19:40 עריכה

ח"כ איילת שקד הגיעה למאהל המחאה של בעלי האולמות וגני האירועים ואמרה: "ענף בעלי האולמות והאולמות בכלל זה אחד הענפים שנפגעו הכי קשה ממגפת הקורונה. המדינה צריכה להתייצב, לסייע ולתת להם פתרונות כדי לפתוח מחדש את העסק ולהחיות את התעשייה הזו. הממשלה כבר הייתה צריכה להציע להם תמיכה והקלות ולמעשה לא טרחו בכלל לבנות תוכנית עבורם".

שקד הוסיפה: "שוחחתי עם שר האוצר החדש, ישראל כץ ועם יו"ר ועדת הכספים משה גפני וביקשתי שיקשיבו למצוקתם הקשה של בעלי האולמות ושל המועסקים בענף. אני בטוחה שהם אכן יקשיבו ויפעלו כדי לגבש "תוכנית יציאה" מהמצב".

19:43 עריכה

ח"כ ניצן הורוביץ הגיב לנשיא שהתייחס לטיפול הממשלה באלימות וברצח נשים. "זה המבחן הראשון של הממשלה. לכן חברתי, ח"כ תמר זנדברג, תעלה מחר בכנסת יוזמה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לאלימות נגד נשים. מי שרוצה בירור וטיפול אמיתי ושקוף בנגע הזה, במקום להמשיך למרוח – צריך להתגייס ולתמוך".

19:45 עריכה

שרת התפוצות הנכנסת עומר ינקלביץ' בטקס כניסתה למשרד: "משבר הקורונה הוא אתגר אך גם הזדמנות גדולה עבור מדינת ישראל לחזק את הקשר עם יהודי התפוצות ולהושיט כתף".

שרת ההתיישבות ציפי חוטובלי בטקס חילופי השרות: "בעת הזאת נדרשת תוכנית ממשלתית רחבה לקליטת עלייה, שגם ההתיישבות ביהודה ושומרון תיקח בה חלק מרכזי".

19:55 עריכה

הפרקליטות הגיבה להודעת עורכי דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבה טענו עורכי דינו כי הפרקליטות משתפת פעולה עם קמפיין "רק לי ביבי" ומאפשרת את צילומו של ראש הממשלה יושב על ספסל הנאשמים.

"הודעת הסנגורים לתקשורת היא בלתי מתקבלת על הדעת, מעבר לכך שהיא כוזבת ומתלהמת", הגיבו בפרקליטות. "בקשת הסנגורים שרה"מ לא יתייצב להקראה עם יתר הנאשמים נשענה על נימוקים הקשורים באבטחה ועלויות. לא היה בה שום נימוק שקשור להצגת תמונה של מר נתניהו על ספסל הנאשמים. ממילא תגובת הפרקליטות לא התייחסה לשיקול הזה בשום אופן, אלא לשיקולים ענייניים בלבד.

"צר לנו על כך שעורכי הדין נתנו ידם להתקפה פראית נגד עמיתיהם, נציגי התביעה, ועל הניסיון הכוזב ליחס לנציגי הפרקליטות שיקולים זרים שלא ממין העניין", הוסיפו בפרקליטות המדינה.

20:22 עריכה

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי אמר ברקע הדיווחים בארצות הברית על מלחמת סייבר עם איראן כי "נמשיך לפעול בכלים מגוונים".

כוכבי הוסיף כי "תקפנו גם לאחרונה. נתקוף בעוצמה כדי להסיר את האיומים". לדבריו, "המרחב הבנוי שבו התמקם האויב לא יהיה מחסום לתקיפה". את הדברים אמר בטקס חילופי מפקד פיקוד העורף במחנה רחבעם שברמלה.

21:09 עריכה

שר החינוך יואב גלנט: "היום החלטתי כי כל גני הילדים ובתי הספר ייפתחו החל ממחר בשעה 07:30. בסיור שערכתי הבוקר, מצאתי כי צוואר הבקבוק הנוצר מפתיחה בשעה 07:55, מהווה מפגע בריאותי ותחבורתי ומקשה על ההורים והצוות החינוכי. אמשיך לפעול כדי להחזיר את המערכת לשגרה בהקדם האפשרי".

21:12 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ התראין לעובדה ודיבר על המשא ומתן להרכבת הממשלה. כשנשאל האם דיבר עם ראש הממשלה נתניהו על משפטו, ענה גנץ כי שאל אותו אם הוא הולך למשפט, ונתניהו ענה שכן. לגבי מידת האמון בתשובה זו, אמר שניתן יהיה לראות זאת כבר בשבוע הבא, אך הוא מאמין לו, "אין לו ברירה אחרת".

עוד הוסיף גנץ: "באתי לשרת את עם ישראל ולא את נתניהו, וגם אם בהצטרפותי לממשלה, מישהו אחר הרוויח מזה, זה לא משנה. מדינת ישראל בעת הזו זו תקלה, הוסיף".

 

21:14 עריכה

שר הרווחה והעבודה הנכנס איציק שמולי על האלימות ורצח נשים: "אני נכנס לתפקידי היישר למציאות מחרידה שבה מספר רב של נשים נרצחו מתחילת השנה. התופעה המתועבת הזו היא אחת מהבעיות הקשות והדחופות ביותר שאדרש אליהן…באחריותי לגייס את הממשלה כדי להעמיד משאבים שיאפשרו הקמת מערך ליווי, מעקב והרחקת גברים אלימים, הרחבת המעטפת להגנת נפגעות, תוספת עו"סים ועוד. נמדד בתוצאות, לא בהצהרות".

21:19 עריכה

שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד (ימינה): "הממשלה החדשה בקושי התחילה לזחול וכבר מראה איך תיראה המשילות של נבחרי הציבור בשנים הקרובות".

כמו כן, התייחס להחלטת ניסנקורן שלא למנות מ"מ פרקליט מדינה חדש: "שר המשפטים החדש, ביומו הראשון בתפקיד, בוחר במודע להשאיר על כנו את ההסדר האבסורדי והלא דמוקרטי, בו היועמש הוא גם פרקליט המדינה".

21:58 עריכה

שר הביטחון בני גנץ התייחס בראיון ל"עובדה" להפרת הבטחתו שלא לשבת עם ראש הממשלה נתניהו הנאשם בפלילים: "זה לא היה עקרון, אלה אמירה עקרונית שנכונה לשעתה. אנחנו בסיטואציה שבה לא ניצחנו את הבחירות ואנחנו בעת חירום", אמר גנץ לאילנה דיין.

גנץ הוסיף: "באו לפיד וליברמן וכל הזמן אמרו שאוטוטו יבואו שליש מהליכוד ורבע מפה ויקרה הנס הזה. החלטתי לא לחכות לזה". על לפיד אמר: "אני הנהגתי את כחול לבן, לא הייתי חניך תורן שם. ההחלטה לפרק את כחול לבן הייתה של לפיד ושל יעלון".

22:39 עריכה

חברות הכנסת מיש עתיד-תל"ם, אורנה ברביאי וקארין אלהרר הגיבו לראיון עם בני גנץ, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בעובדה:

22:42 עריכה

גילה גמליאל מגבה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין בקשתו שלא להתייצב במשפטו ביום ראשון: "הוא הגיש בקשה טכנית, חוקית וסבירה. המחוקק העניק לשופטים סמכות להפעיל את שיקול דעתם במקרים מסוג זה. בהחלט ניתן לאפשר לסנגוריו של ראש הממשלה לשמוע עבורו את הקראת כתב האישום".

22:52 עריכה

מסיעת "יש עתיד-תל"ם" נמסר בשמם של יאיר לפיד ומשה יעלון, בתגובה לראיון שהעניק שר הביטחון בני גנץ לתוכנית "עובדה": "גם מאה שלטי חוצות וסרטוני תדמית לא יסתירו את החולשה של גנץ. בני גנץ וגבי אשכנזי קרסו ברגע האמת. במקום לממש בנחישות את המנדט שקיבלו ולהקים ממשלה בראשות כחול לבן כפי שהתחייבו לבוחרים, הם זחלו לממשלת נתניהו. כל הניסיונות והתירוצים בחסות משבר הקורונה לא יעזרו. הם שותפים לממשלה המנופחת והבזבזנית בתולדות המדינה, 36 שרים ו-16 סגני שרים, בזמן של משבר כלכלי. ממשלה שאין בה לא אחדות ובטח לא חירום. ממשלה של מנותקים שבראשה עומד ראש ממשלה שנאשם בשלושה כתבי אישום חמורים שמשפטו מתחיל בשבוע הבא".

22:53 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים התייעצות עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הפנים אריה דרעי, ראש המל"ל מאיר בן שבת וגורמים נוספים.

בסיום הדיון הוחלט לאפשר את פתיחת בתי הכנסת החל ממחר, על פי המתווה הבא:
– עד 50 משתתפים בחלל.
– שמירה על מרחק של 2 מטר בין המתפללים.
– מינוי נאמן קורונה.
– עטיית מסיכות.
– הקפדה על כללי היגיינה.

סגירה