מחשש לשלומם, תתוגבר האבטחה של התובעת והשופטים במשפט נתניהו

בקשתם של נתניהו, מוזס והזוג אלוביץ' שלא להופיע לפתיחת משפטם - נדחתה ● רגע לפני הדיון, החוק הנורווגי הוסר מסדר היום של הכנסת ● יועצו של יושב ראש כחול לבן, רונן צור, העריך שגנץ יחל את כהונתו כראש הממשלה לפני המועד שנקבע; הליכוד: החום, כנראה, בלבל את צור ● על המדינה להשיב תוך חודשיים לעתירה, הדורשת לפתוח את כל תפקידי הלחימה לנשים

בית המשפט המחוזי ירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
בית המשפט המחוזי ירושלים
07:25 עריכה

בתגובה לראיון אמש של בני גנץ בתוכנית עובדה, אומרים בליכוד: "המעון של ראש הממשלה החליפי לא עלה במו"מ כדרישה מצד הליכוד וראש הממשלה נתניהו".

07:26 עריכה

שר ירושלים ומורשת, רפי פרץ, בירך על ההחלטה לפתוח את בתי הכנסת החל מהיום. "יום ירושלים, אין תזמון טוב מזה לחזור לתפילה שאנחנו כל כך אוהבים ולקולות המיוחדים בבתי הכנסת".

07:36 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד דורש ממשרד החינוך, בעקבות ביטול המסעות לפולין, להחזיר את הכסף להורים. "יש כסף לג'ובים אז תמצאו כסף להחזיר להורים".

07:40 עריכה

השר עמיר פרץ התייחס בראיון בכאן רשת ב' לאפשרות שישראל תחיל ריבונות על יהודה ושומרון: "איננו תומכים בסיפוח חד צדדי, על ישראל להיות קשובה להתרחשות בסביבה וברשות הפלסטינית. יש גורמים בתוך האופוזיציה שתומכים במהלכים יותר קיצוניים באשר להחלת ריבונות, שאולי היו רוצים ללכת יותר רחוק ממה שהממשלה תוכל לאשר", דברי פרץ.

עוד הוסיף: "עלינו לבצע טיפול נכון ומאסיבי בעצמאים בדרך להחזרתם לפעילות מלאה, ולפצות אותם על הנזק שנגרם להם. אנחנו רוצים לתת תקווה, שכל מובטל שנמצא בביתו ידע שהוא לא לבד. אבטלה היא מחלה לא פחות מסוכנת מכל מחלה אחרת".

07:40 עריכה

החופים, בתי התפילה והמוזיאונים יחזרו לפעילות החל מהבוקר. בים, המתרחצים יתבקשו לשמור על מרחק אחד מהשני, ובבתי הכנסת, במסגדים ובכנסיות, הכניסה תוגבל ל-50 בני אדם.

07:52 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ מעוניין לפשט את מענק התעסוקה שעליו הכריזה הממשלה בסך 6 מיליארד שקלים. בשיחה עם גורמים מקצועיים, דיבר השר על מענק של 6,000 – 7,000 ש"ח שיוענקו לעסק עבור כל עובד שיוחזר, ללא תלות בגודל העסק ושיעור המועסקים – כך דווח בכאן רשת ב'.

07:54 עריכה

האופוזיציה תקבל לידיה שלוש ועדות כנסת נוספות, לצד הוועדה לביקורת המדינה; הוועדה לקידום מעמד האישה, הוועדה לטיפול בנגע הסמים והוועדה למיגור האלימות במגזר הערבי.

08:18 עריכה

ח"כ מרב מיכאלי בעקבות פנייה של 4 עתירות לבג"ץ בדרישה לפתוח את כל תפקידי צה"ל לנשים – "צה"ל נשא הצבא האחרון בין הצבאות המערביים שממיין אנשים לפי איברי רבייה ולא לפי יכולות וכישורים".

09:02 עריכה

ח"כ עפר שלח מיש עתיד צפוי לעמוד בראשות הוועדה לביקורת המדינה.

09:57 עריכה

יו"ר ועדת החינוך ח"כ ניצן הורוביץ התייחס בפתח ישיבת הוועדה היום לסוגיית המכנסיים הקצרים.

"חבל שבימים כאלה של חום קיצוני חוזרים הסיפורים המיותרים על תלמידות שלא מורשות להיכנס לכיתה בכלל מכנסיים קצרים. זה לא צריך לקרות. אין מקום למשטרת צניעות במערכת החינוך. הדברים האלו נובעים מתפיסות מיושנות ושגויות ומהשפעתה של הכפייה הדתית. אני אלחם על העניין הזה, כדי שהסיפורים האלו יפסקו ומערכת החינוך תהיה חופשיה מלחצים מיותרים מסוג זה", אמר בדיון.

09:59 עריכה

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד הגיב לדבריו של בני גנץ בתוכנית "עובדה": "גנץ היה לפני שנה איש הגון. הוא יושב בטלוויזיה ולא אומר אמת אז הוא כבר לא אדם הגון", אמר לפיד בערוץ הכנסת.

10:15 עריכה

השר אסף זמיר מגבה את אשתו לאחר שספגה ביקורות: "דעתכם על אשתי פחות מעניינת אותי. אני אוהב אותה אהבה קיצונית, שאני מאחל לכל אחד ואחת מכם…בכל מקום שבו מישהו חושב שאני מובך ממנה – תדעו שאני גאה בה ורק מרגיש בר מזל שהיא מסכימה לחיות איתי".

10:45 עריכה

מליאת הכנסת מתכנסת כעת לדון ולהצביע בקריאה טרומית על החוק הנורבגי. מיד לאחר מכן תתקיים הצבעה על הצעה של ח"כ תמר זנדברג להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לרצח נשים.

10:48 עריכה

ח"כ מאיר כהן (יש עתיד-תל"ם) הגיב בראיון ל-103FM,  לריאיון של יו"ר כחול לבן בני גנץ בתכנית 'עובדה' אמש.

כהן אמר: "אני שומע שאנחנו אשמים בפירוק ושאנחנו תכננו את הפירוק, חבל שזה נאמר", אמר והוסיף לגבי ההתפתחויות שהיו כ-24 שעות לפני פירוק כחול לבן המשותפת: "היינו משוכנעים שבני יעמוד בהבטחותיו ובמילתו. כ-24 שעות לפני הבנתי שמשהו לא בסדר, גנץ קרא לי כמה זמן לפני ושאל, 'אם יהיה פירוק, האם אתה תהיה ממלכתי?'".

11:17 עריכה

החוק הנורבגי הוסר מסדר היום של הכנסת בגלל חילוקי דעות בקואליציה.

11:23 עריכה

ח"כ ניצן הורוביץ: "קואליציה דמיקולו. בצעד המשמעותי הראשון כבר נכשלה. לא ועדות ולא חוק נורבגי. ושלא יעבדו עליכם: זו לא בעיה 'טכנית'".

11:25 עריכה

שר החינוך יואב גלנט על הארוע בו נאלצה תלמידה להסיר את שמלתה: "חמור ומקומם. הוריתי הבוקר על קיום בדיקה ותחקיר והצגת המסקנות בפני מנכ"ל המשרד על מנת למנוע מקרים דומים בעתיד".

11:42 עריכה

הבוקר סיכם איגוד בעלי האולמות וגני האירועים עם שר האוצר ישראל כץ על מתווה סיוע כלכלי שיאפשר את המשך פעילות העסקים שנפגעו כלכלית בחודשים האחרונים. המתווה מגיע לאחר שאתמול אישר הבריאות יולי אדלשטיין את מתווה פתיחת העסקים.

11:52 עריכה

הכנסת אישרה את הקמתה של ועדת משנה שתעסוק בנושא רצח נשים, תעקוב אחרי הנושא ותוודא את העברת התקציבים ומימוש הרפורמה.

ח"כ תמר זנדברג אמרה "השגנו היום ניצחון קטן בדרך שעדיין ארוכה במיגור התופעה המזעזעת של רצח הנשים. אנחנו נמשיך לעקוב".

11:54 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה: "אם נתניהו היה משקיע במיגור אלימות מהחברה הערבית, מניעת רצח נשים ודמי אבטלה לעצמאיים כמו שהוא משקיע בהשפלתו של גנץ עם החוק הנורווגי ומלונות חלופיים… טוב, אז זה לא היה נתניהו".

12:47 עריכה

יו"ר הקואליציה חבר הכנסת מיקי זוהר (ליכוד) אמר ל"מעריב" כי הכנסת משכה את הצעת החוק מסדר יומה משום ש"עדיין לא הוקמה ועדת החוקה", ואילו יו"ר סיעת כחול לבן ויו"ר הוועדה המסדרת ח"כ איתן גינזבורג הבהיר, כי "החוק הנורווגי לא נגנז. אין עדיין הסכמה על וועדות ולכן גם ועדת חוקה שאמורה לדון בחוק לא קמה עדיין".

גורמים בכנסת טענו כי בליכוד זועמים על הראיון שהעניק אמש יו"ר כחול לבן בני גנץ לתוכנית "עובדה", ממנו עלתה לטענתם ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועל כך כך ששר המשפטים אבי ניסנקורן החליט שלא למנות מ"מ לפרקליט המדינה.

12:50 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "מתחילת השנה נרצחו 11 נשים. רק לפני ארבעה ימים נרצחה מאיה וישניאק ז"ל, בת 22. תמכנו היום בהקמת ועדת משנה בנושא רצח נשים וקידום התוכנית למען מיגור האלימות נגד נשים. גבר שמרים יד על אישה הוא לא גבר".

12:51 עריכה

ישיבת הממשלה נדחתה ליום ראשון בשעה 11:00, כמה שעות אחרי פתיחת משפטו של ראש הממשלה.

12:52 עריכה

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד-תלם): "טוב שהחוק הנורבגי המנותק מהמציאות ירד מסדר היום. מביש שהסיבה האמיתית היא לא הסתכלות על המשק השחוק, אלא קרבות פנימיים וחוסר אמון בתוך הקואליציה. אזרחי ישראל קיבלו היום תצוגת תכלית מביכה של סדרי העדיפויות של ממשלת ישראל".

14:05 עריכה

ח"כ ניצן הורוביץ על סערת המכנסיים: "שמעתי שאומרים 'שבסך הכל מדובר בקוד לבוש יותר מכובד לבית ספר'. זה לא נכון. זו כפייה על בנות בלבד מתוך תפיסה שאישה צריכה להיות יותר 'צנועה'. למה בעצם? הכל נובע מאותה אפליה עמוקה של נשים. משטור ושליטה. ושלא יקשקשו שיש בנות שרוצות בזה. מי שרוצה תבוא בארוך ואף אחד לא יזרוק אותה מהכיתה".

14:05 עריכה

שר החינוך הנכנס יואב גלנט וסגנו מאיר פרוש נפגשו היום לפגישת עבודה בלשכתו של השר.

עוד נמסר כי השר גלנט הציג את תפיסת העולם שלו בכל הקשור לחינוך כל ילדי ישראל, לשיפורים שברצונו לקדם ולנושאים שברצונו להתמקד. סגן השר פירט בפני השר את הנושאים המעיקים בסוגיות שונות שקשורות למשרד החינוך והצביע על ההדגשים שניתן באמצעותם לשיפור המצב.

14:56 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לחבר הכנסת אבי דיכטר לעמוד בראש ועדת תמלוגי הגז בכנסת. דיכטר ציפה להתמנות השבוע לשר בממשלה, וביקר את נתניהו על כך שמינה לחברים בממשלה מי שמשובצים במקומות נמוכים ממנו ברשימת הליכוד לכנסת.

לפי דיווח של זאב קם בתאגיד השידור כאן, נתניהו יציע לחבר הכנסת דוד ביטן לעמוד בראש ועדת העלייה והקליטה.

15:48 עריכה

הליכוד עתר הבוקר לבג"ץ נגד היועץ המשפטי לממשלה בדרישה לחייבו לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בטענה שקיבל מיליוני דולרים מקרן וקסנר בשנים 2006-2004.

15:51 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע על מינוי קרן טרנר למנכ"לית משרד האוצר. היא תחליף בתפקיד את שי באב"ד, שכיהן כמנכ"ל מ-2015. בשנים 2020-2016 שימשה טרנר מנכ"לית משרד התחבורה.

ביום חמישי האחרון, עוד בטרם החלה את כהונתה כשרת התחבורה, הודיעה מירי רגב לטרנר על סיום עבודתה כמנכ"לית המשרד. זאת על אף שטרנר בחופשת לידה.

קרן טרנר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
טרנר בטקס החלפת שרים במשרד התחבורה בירושלים, שלשום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
16:05 עריכה

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את בקשת נתניהו שלא להתייצב לפתיחת משפטו בשבוע הבא. אתמול הודיעה הפרקליטות על התנגדותה לכך שראש הממשלה לא יופיע לדיון הראשון, שייערך ביום ראשון הקרוב.

גם בקשותיהם של ארנון (נוני) מוזס ושל שאול ואיריס אלוביץ' שלא להתייצב לדיון – נדחו.

16:51 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים להחלטה לחייב את נתניהו להתייצב לפתיחת משפטו.

16:55 עריכה

בסביבת ראש הממשלה נתניהו אומרים שהוא יתייצב, כנדרש, ביום ראשון הקרוב לפתיחת משפטו.

17:32 עריכה

חברת הכנסת קרן ברק מהליכוד תכהן כסגנית יושב ראש הכנסת.

קרן ברק (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
ברק בכנסת, אשתקד (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
18:11 עריכה

בג"ץ הורה למדינה להשיב בתוך חודשיים לעתירה הדורשת לפתוח את כל תפקידי הלחימה בצה"ל לנשים. העותרות, העומדות לפני גיוס, התייחסו בעתירתן ליחידות אגוז, דובדבן, שייטת 13, סיירת מטכ"ל והסיירות בחטיבות החי"ר והצנחנים.

18:16 עריכה

יועצו של גנץ, רונן צור, אמר בראיון ליעל דן בגלי צה"ל, שהוא סבור שיושב ראש כחול לבן יתמנה לראש הממשלה עוד לפני המועד שנקבע בהסכם שנחתם עם נתניהו – 17 בנובמבר 2021.

מהליכוד נמסר בתגובה: "נראה שהחום הכבד היום בילבל את רונן צור. ממליצים לו לשתות מים קרים".

18:18 עריכה

חברת הכנסת שרן השכל מהליכוד מונתה לסגנית יושב ראש הכנסת.

18:22 עריכה

במערכת הפוליטית מוסיפים להגיב להחלטת בית המשפט לחייב את נתניהו להתייצב לפתיחת משפטו.

18:23 עריכה

19:27 עריכה

שר התקשורת יועז הנדל הודיע על מינוי לירן אבישר בן חורין למנכ"לית המשרד. בעבר שימשה אבישר בן חורין ראש המטה של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר.

19:33 עריכה

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, הביע את התנגדות ארצו להחלת החוק הישראלי בגדה המערבית. לברוב אמר את הדברים בשיחת טלפון שקיים עם מקבילו הישראלי, גבי אשכנזי.

19:41 עריכה

בהמלצת המשטרה, משרד המשפטים יאבטח את ליאת בן ארי, התובעת במשפט נתניהו. בעבר כבר הוצמדה אבטחה לבן ארי.

ליאת בן ארי (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
בן ארי בדצמבר האחרון (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
20:01 עריכה

ועדת ההיתרים תדון מחר, שוב, בבקשת נתניהו לקבל מימון ממקורביו למימון הוצאותיו המשפטיות.

20:10 עריכה

חמש מחברות מועצת הביטחון של האו"ם, גרמניה, פולין, בלגיה, צרפת ואסטוניה, הודיעו שלא יכירו בשינויים בגבולות 67' ללא הסכמה של הישראלים והפלסטינים. בהודעה נכתב שהפתרון היחיד הוא הקמתן של שתי מדינות, כשירושלים היא בירתן.

20:22 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיש לבג"ץ את תגובתו לעתירה של הפורום המשפטי למען ישראל נגד החלטתו כביכול למנות עצמו לממלא מקום פרקליט המדינה. בתגובת מנדלבליט נכתב, שהיועץ המשפטי לא מינה עצמו לממלא מקום פרקליט המדינה.

לדבריו, משפקעה כהונתו של ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, בתחילת מאי, נותרה המשרה בלתי מאוישת. במצב דברים זה, הודיע מנדלבליט להנהלת הפרקליטות כי עד למינוי פרקליט מדינה, יש לפעול בדומה לפתרון הביניים שיושם בפרק הזמן שלאחר סיום כהונתו של פרקליט המדינה הקודם, שי ניצן, ועד למינויו של אלדד כממלא מקום.

פתרון ביניים זה, הסביר מנדלבליט, נובע מכך שמרבית סמכויות פרקליט המדינה מקורן מלכתחילה בסמכויותיו של היועץ המשפטי לממשלה, לכן בהיעדרו של פרקליט מדינה קבוע או ממלא מקום לפרקליט המדינה – חוזרות סמכויות אלו באופן אוטומטי לידי היועץ המשפטי.

20:28 עריכה

משמר בתי המשפט עתיד להגביר את האבטחה סביב השופטים במשפט נתניהו, רבקה פרידמן פלדמן, עודד שחם ומשה בר-עם. זאת על רקע הערכת מצב שקיימו גורמים במשטרה ובהנהלת בתי המשפט. כך דיווח הערב אביעד גליקמן בחדשות 13.

21:00 עריכה

ממלאת מקום מנכ"לית משרד המשפטים, סיגל יעקבי, לא צפויה להמשיך בתפקידה. יעקבי מונתה לתפקיד על ידי שר המשפטים אמיר אוחנה, אחרי שהופסקה כהונתה של אמי פלמור כמנכ"לית. כעת עתידה יעקבי להמשיך בתפקידה הקודם ככונסת הנכסים הרשמית והאפוטרופסית הכללית.

סיגל יעקבי (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
יעקבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
21:07 עריכה

ראש הממשלה נתניהו קיבל היום החלטות בעניין ארבעה מינויים של חברים בסיעת הליכוד:
פטין מולא יתמנה לסגן השרה לנושאים אסטרטגיים, אורית פרקש הכהן;
טלי פלוסקוב תתמנה בעוד שנה וחצי לסגניתו של שר העבודה והרווחה, איציק שמולי;
דוד ביטן יעמוד בראש ועדת העלייה והקליטה של הכנסת;
אבי דיכטר ישמש יושב ראש הוועדה לתמלוגי גז בכנסת.

21:12 עריכה

מרכז הבית היהודי אישר הערב את הצטרפות המפלגה לקואליציה. 200 חברים תמכו בהצטרפות, 90 התנגדו ושישה נמנעו.

בהסכם נקבע שיושב ראש המפלגה, רפי פרץ, ימונה לשר לירושלים ומורשת.

21:24 עריכה

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הגיב לציוץ של ראש הממשלה נתניהו, שטען שדבריו של האייתוללה מזכירים את הפתרון הסופי של הנאצים. חמינאי כתב ש"השמדת המשטר הציוני איננה השמדת היהודים. איננו נגד היהודים", הבהיר.

21:44 עריכה

בינתיים בטוויטוספירה: ציוצים נבחרים של נבחרי ציבור.

סגירה