נציב הביקורת על הפרקליטות בודק האם הקלטות של מנדלבליט הוסתרו מחוקריו

אמסלם: אין מחלוקת שמנדלבליט הוא לכאורה עבריין; ניסנקורן: יש לי אמון מלא בו ● סמוטריץ' סיכל שיתוף פעולה בין ימינה וישראל ביתנו ● במשרד הבריאות נערכים להתיר התקהלות של עד חמישים איש במבנה סגור ● ועדת ההיתרים מבקשת חוות דעת ממנדלבליט לגבי קבלת מימון מספנסר פרטריץ', אחד מעדי התביעה נגד נתניהו ● יאיר נתניהו פרסם סרטון של נזילות בבית ראש הממשלה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט
07:38 עריכה

בוקר טוב! השבוע הושבעה הממשלה והסתיימה תקופה של שנה וחצי שבה ישראל נמצאה בתוך מערכת בחירות תמידית, התפרצות הקורונה בישראל דועכת והשבתת המדינה נמצאת בשלבי סיום (אף שכמיליון ישראלים עדיין מובטלים).

כותרות המהדורות והאתרים עוברות בהדרגה לעסוק במשפטו של ראש הממשלה נתניהו, שייאלץ לעמוד ביום ראשון על ספסל הנאשמים, וכן בנושא שכמעט לא דובר בו בשנים האחרונות – מציאות החיים בשטחי יהודה ושומרון, שממשלת נתניהו מצהירה על כוונתה לספח חלק מהם רשמית לשטח ישראל. אמש אירע ניסיון פיגוע בחווארה שבשומרון, שלמרות שהסתיים בלא-כלום זכה לסיקור מובלט בחדשות הלילה.

על רקע תוכנית הסיפוח, הרשות הפלסטינית הכריזה אתמול (לא בפעם הראשונה) על סיום וביטול ההסכמים עם ישראל ושיתוף הפעולה הכלכלי והביטחוני עמה – למרות שהרש"פ נמצאת עדיין בסגר קורונה מלא שתלוי לגמרי בשיתוף הפעולה שלה עם צה"ל. מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, הסביר הבוקר בגלי צה"ל את הצהרת הרש"פ:

 

סאאב עריקאת (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)
סאאב עריקאת (צילום: אמיר לוי, פלאש 90)

רוסיה וחלק ממדינות האיחוד האירופי השמיעו אתמול גינויים לתוכנית הסיפוח, ועריקאת "חגג" הבוקר באותו ראיון בגל"צ על הגינויים הללו:

 

07:47 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, ייאלץ להתיישב ביום ראשון עם פתיחת הדיונים במשפטו על ספסל הנאשמים כמו כל נאשם אחר.

הפרשן המשפטי של זמן ישראל, יובל יועז, כתב על כך הבוקר בטור הפרשנות שלו באתר: "בבית המשפט, ראש ממשלה הוא שווה בין שווים. לפני חודשיים כתב שופט העליון ניל הנדל כי השוויון בפני החוק הוא עקרון יסודי במשפט הישראלי, ונראה כי השופטים במשפטו של נתניהו הפנימו את המסר היטב, והעבירו לראש הממשלה אתמול מסר לפיו התירוץ 'תרמתי במשרד' לא תקף כשאתה נאשם בפלילים".

נתניהו במשרד ראש הממשלה, 25 במרץ 2020 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
נתניהו במשרד ראש הממשלה, 25 במרץ 2020 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

 

07:50 עריכה

רק ארבעה ימים אחרי השבעת הממשלה, ויו"ר הקואליציה, מיקי זוהר, כבר נוזף בשותף הקואליציוני החדש, והבכיר, כביכול, של בנימין נתניהו. הסיבה לכך, למרבה ההפתעה, היא הניסיון של גנץ להראות עצמאות כלשהי בראיון שהעניק אתמול לאילנה דיין:

08:03 עריכה

בניגוד לקואליציה, נראה כי הסיעות השונות מהקצוות השונים של המערכת הפוליטית המרכיבות את האופוזיציה יתקשו לשתף ביניהן פעולה. העיתונאי זאב קם מדווח הבוקר כי שתי מפלגות הימין שהצטרפו לאופוזיציה – ישראל ביתנו וימינה – הודיעו כי יפעלו כ"גוש אחד", מול הממשלה ומול הרשימה המשותפת ומר"צ. נותר רק לראות כיצד תתנהל יש עתיד שנמצאת בין הפטיש והסדן.

08:10 עריכה

יומיים לפני חידוש הדיונים במשפטו של ראש הממשלה נתניהו והתייצבותו בבית המשפט, יו"ר הכנסת הנכנס, יריב לוין, פותח את הקדנציה שלו במתקפה חריפה על המערכת המשפטית בישראל.

בראיון שהעניק למוסף לשבת של "ידיעות אחרונות", הצהיר לוין: "צריך לשים למערכת המשפט גבולות ברורים. השופטים צריכים לחשב מסלול מחדש". "אם בג"ץ יתערב בהסכם הקואליציוני, זה ימוטט את הממשלה – ונלך מיד לבחירות. מה שהיה, לא יהיה עוד".

"אני לא אאפשר את הסגת הגבול של הרשות המחוקקת", אמר לוין בראיון לידיעות, תוך שהוא מתעלם מהסגות הגבול של הרשות המבצעת כלפי אותה רשות מחוקקת עצמה.

לדברי לוין: "הקלות הבלתי נסבלת שבה אפשר להתערב באופן חופשי בעבודת הכנסת, ואפשר להנחית הוראות על הבניין הזה כאילו הוא נמצא מתחת, או שהוא ברמה נחותה אל מול הרשות השופטת, זה דבר בלתי מתקבל על הדעת".

"אם בג"ץ יתערב במעמד ראש הממשלה החלופי וראש הממשלה, זה ימוטט את הממשלה ויגרום להליכה מיידית לבחירות", איים לוין.

על השאלה, "האם תקבל את הכרעת בית המשפט בעניין תיקי נתניהו? השיב לוין: "אני אקבל כל הכרעה וכל אזרח צריך לקבל את הכרעת בתי המשפט. אף אחד לא חולק על זה. אבל אני משוכנע שהתיקים יקרסו".

"אני מאוד מקווה שאולי אחרי שיקראו את הריאיון הזה יבינו שמה שהיה לא יהיה. אני לא רוצה התנגשות בין הרשויות. זה לא מועיל לאף אחד. אני מאמין ששופטי בית המשפט העליון הם אנשים שיש להם כוונות טובות. הם אנשים שאוהבים את מדינת ישראל לא פחות ממני, ואני מאוד מקווה שאולי בכל זאת תהיה שם איזו מחשבה שניה. אבל אני אומר בצורה ברורה. אם נידרש לעמוד על משמר כבודה ומעמדה של הכנסת, נעשה את זה בנחישות ללא מורא".

יריב לוין (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
יריב לוין (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
08:17 עריכה

מזל טוב לשרה הטרייה מירב כהן שהפכה לאם לשלושה ילדים:

08:36 עריכה

08:49 עריכה

ביש עתיד ממשיכים לתקוף את השותף לשעבר לדרך, בני גנץ, על הצטרפותו לממשלת נתניהו. הפעם זה ח"כ משה (בוגי) יעלון בראיון לכאן רשת ב':

08:52 עריכה

בצלאל סמוטריץ', משוחרר מנטל תפקידו כשר התחבורה, מתפנה לעסוק בסכסוך ולועג לאיומים של הרשות הפלסטינית להפסיק את ההסכמים עם ישראל אם זאת תספח את בקעת הירדן וההתנחלויות.

הרפרנס על "אבא של הרשלה", למי שלא מכיר, הוא הסיפור על הרשלה מאוסטרופולי שנכנס למסעדה ודרש שיתנו לו לאכול בחינם "ואם לא, אעשה מה שאבא שלי עשה". רק אחרי שקיבל את מבוקשו גילה להם הרשלה שכל מה שאבא שלו עשה כשלא קיבל ארוחה היה ללכת לישון רעב.

 

08:56 עריכה

ראש השב"כ לשעבר, יורם כהן, התראיין הבוקר בגל"צ והזהיר מפני השלכות הסיפוח:

09:21 עריכה

גלי צה"ל חושפים הבוקר כי 10% ממיליון מובטלי הקורונה, שרובם עדיין לא חזרו עדיין לעבודה, לא קיבלו עדיין דמי אבטלה בגלל בעיות בביטוח הלאומי:

09:24 עריכה

אחרי יריב לוין, דודי אמסלם תוקף גם הוא את בית המשפט לקראת הדיון על האישומים נגד רה"מ ביום ראשון:

09:25 עריכה

העיתונאי זאב קם פרסם הבוקר על "ברית אופוזיציונית" שנרקמת בין ימינה וישראל ביתנו, אבל ימינה, שלפני שבוע עדיין לא היה ברור אם תישאר באופוזיציה, ממהרת להתנער ולהשתלח במפלגתו של ליברמן:

09:33 עריכה

יומיים לפני שרה"מ מתייצב על ספסל הנאשמים, השר דוד אמסלם קובע שדווקא היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הוא "עבריין":

09:42 עריכה

בליכוד משתלחים במערכת אכיפת החוק, בכחול לבן שותקים, וח"כ קארין אלהרר מיש עתיד עוקצת את השותפים לשעבר. אאוץ':

10:00 עריכה

עו"ד אסנת הילה מארק, המיועדת להיות חברה בוועדה לבחירות שופטים, ששימשה כח"כ מטעם הליכוד לזמן קצר בין בחירות מועד ב' וג' ונחשבת למקורבת למשפחת נתניהו, מצטרפת להתקפה המתוזמנת של הליכוד על מערכת המשפט לקראת הדיון ביום ראשון:

10:12 עריכה

יאיר לפיד עוצר להפסקת אש קצרה במתקפה שלו על שותפיו לשעבר בכחול לבן כדי לברך את השרה מירב כהן על הולדת בנה:

10:42 עריכה

שר המשפטים הטרי ניסנקורן מנסה להגיב בנימוס למתקפות של הליכוד על מערכת אכיפת החוק שתחת אחריותו. מיקי לוי מכחול לבן לא מתרשם:

12:02 עריכה

המדינה ציינה היום את יום הזיכרון ליהודים שמתו במהלך עלייתם מאתיופיה במבצע משה. בשעה האחרונה התקיים טקס זיכרון ממלכתי לזכרם בהר הרצל.

ראש הממשלה נתניהו שהשתתף בטקס חזר בנאומו על הבטחתו להחזיר לישראל את אברה מנגיסטו, הישראלי יליד אתיופיה השבוי בידי ארגון חמאס בעזה:

12:04 עריכה

נשיא המדינה ראובן ריבלין ושרת הקליטה, ילידת אתיופיה, פנינה תמנו-שטה, נאמו בטקס הזיכרון ליהודים מאתיופיה שמתו בדרכם לארץ:

12:54 עריכה

יום ירושלים שחל היום נחגג באופן צנוע בשל מגפת הקורונה, ומצעד הדגלים המתקיים מדי שנה ברחובות הבירה הוחלף בשרשרת אנושית ובטקס בכותל המערבי בנוכחות מספר אנשים מוגבל:

שר החינוך הטרי יואב גלנט השתתף באירוע בכותל וצייץ לרגל החג:

12:56 עריכה

הדייגים מוחים על המגבלות שהוטלו על ענף הדייג בשל מגפת הקורונה ועל הפיצוי הזעום שקיבלו מהממשלה. כ-40 כלי שיט ועליהם דייגים יצאו הבוקר ממעגן הקישון למשט מחאה במפרץ חיפה. 

דייגים במרינה באשקלון (צילום: יעקב לדרמן)
דייגים במרינה באשקלון, למצולמים אין קשר לידיעה (צילום: יעקב לדרמן)
13:02 עריכה

ראש הממשלה החלופי בני גנץ מציין בסדרת ציוצים מרגשים את יום הזיכרון לחללי מבצע משה – מבצע שבו השתתף כקצין ושבו עלתה לארץ שרת הקליטה החדשה ממפלגתו, פנינה תמנו-שטה.

ייתכן שבשל העניין החשוב הזה גנץ לא מצא זמן להגיב לאש הצולבת שבה נמצא שר המשפטים ממפלגתו, אבי ניסנקורן, שענה להתקפות שלוחות הרסן של שרי הליכוד על מערכת המשפט ומצא את עצמו מותקף עוד יותר מצד שותפיו לשעבר ביש עתיד.

 

13:04 עריכה

מרכזי הרווחה לקשיש נסגרו בשל מגפת הקורונה וקשישים עריריים רבים נותרו בודדים ומנותקים מקשר אנושי ומהמעקב של רשויות הרווחה. ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת נאבק כדי לפתוח אותם מחדש:

13:19 עריכה

שר החינוך, יואב גלנט, הודיע לרגל יום ירושלים כי יביא לאישור הממשלה הצעת חוק, לפיה כל תלמיד בישראל יבקר בבירה שלוש פעמים לפחות במהלך לימודיו התיכוניים.

כיום קיים נוהל המחייב תלמידים לבקר בירושלים שלוש פעמים לפחות, בכיתה ה', ז' ו-י', אך לא מדובר בחוק או בהחלטת ממשלה, אלא בנוהל המעוגן בחוזר מנכ"ל משרד החינוך ומוארך אד-הוק בידי השרים והמנכ"לים המתחלפים של משרד החינוך, שעשויים גם לבטל אותו בעתיד. כעת מבקש גלנט להפוך את הנוהל לחוק קבוע.

יואב גלנט (צילום: פלאש 90)
יואב גלנט (צילום: פלאש 90)
13:22 עריכה

רשות המיסים הודיעה כי נפתחה האפשרות להגשת בקשות עבור הפעימה השנייה של מענק הסיוע לעצמאים על הפגיעה בפרנסתם בשל נגיף הקורונה.

בניגוד לפעמים הקודמות, הפעם תאפשר רשות המסים לבקש את מענק הפעימה השנייה לעצמאים שהם "שכירים בעלי שליטה" בחברות קטנות בע"מ, שעד כה לא זכו למענק.

הגשת הבקשות למענק מתבצעת באמצעות טופס מקוון באתר רשות המיסים והתשלום מופקד תוך ימים ספורים בחשבון הבנק.

הפגנה של העצמאים מול משרד האוצר (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
הפגנה של העצמאים מול משרד האוצר (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
13:39 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, הזהיר בריאיון לאולפן ynet מפני אינתיפאדה שלישית ביו"ש. זאת, על רקע כוונת הממשלה לספח חלק מהשטחים, אף שעודה לא ייחס את האינתיפאדה שממנה הזהיר דווקא לסיפוח.

"זה רק עניין של זמן:", אמר עודה, "כל 15-10 שנים יש או מאבק עממי גדול או אינתיפאדה. זה יבוא, זו תגובה טבעית לכל כיבוש. מי שזורע ייאוש ועוד ייאוש ומעמיק את השנאה, זה מה שהוא יקבל בסוף. מה לעשות? אלה חוקי הטבע".

ראש הרשימה המשותפת איימן עודה עושה היסטוריה בבית הנשיא, ב-22 בספטמבר 2019 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
ראש הרשימה המשותפת איימן עודה עושה היסטוריה בבית הנשיא, ב-22 בספטמבר 2019 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
14:04 עריכה

גלי צה"ל מדווחים כי נתניהו וגנץ אמורים להיפגש היום ולדון במתיחות הפנימית בקואליציה שנוצרה בשל התקפות שרי הליכוד על מערכת המשפט והתקפותיו של שר המשפטים ניסנקורן על שרי הליכוד.

14:12 עריכה

ח"כ מירב מיכאלי (מגיבה באיחור) מה לסערה התקשורתית של אתמול על סילוקן מבית הספר של תלמידות שהגיעו במכנסיים קצרים:

14:14 עריכה

עופר שלח מצטרף לחבריו ביש עתיד למתקפה נגד שותפיהם לשעבר בכחול לבן, על ההשתלחויות של שותפיהם החדשים, השרים מהליכוד, נגד מערכת אכיפת החוק:

14:17 עריכה

פחות משתי יממות לפני שייאלץ להתיישב על ספסל הנאשמים, נתניהו מזכיר (ואולי גם מסלף) את טענותיה של רות גביזון לפיהן לא יזכה, כביכול, למשפט צדק:

 

14:21 עריכה

עימות פנימי חדש נוסף בקואליציה הטרייה: ח"כ שרן השכל מהליכוד, הידועה בעמדותיה הליברטריאניות בנושאים כלכליים, תוקפת את שר החקלאות, אלון שוסטר מכחול לבן על נסיונו להגביל את ייבוא מוצרי החלב:

14:41 עריכה

פרקליטות מחוז חיפה הגישה בבית המשפט המחוזי בחדרה כתב אישום נגד גבר בן 40, תושב חדרה הסובל מבעיות נפשיות, כתב אשם בגין הסתה לרצח ראש הממשלה נתניהו בשל פוסטים שכתב בפייסבוק.

הנאשם, ששמו נאסר לפרסום, יישאר במעצר בתנאי אשפוז בבית חולם פסיכיאטרי – לצורך גיבוש חוות דעת פסיכיאטרית בעניינו.

לפני כמה ימים כתב הנאשם: "חיים… גם ככה אין לי… אז אני מוכן להיות ה'קוף' שישב בכלא במקומכם אם תרצחו את בנימין נתניהו… פשוט תגידו שקיבלתם הוראה ממני".

בפוסט נוסף טען שנתניהו "בגד במדינת ישראל" והוסיף: "תרצחו את בנימין נתניהו ואלוהים יהיה חייו לכם (הטעות במקור), אני אגן עליכם… רק תעשו את זה כבר בבקשה זה בלתי נסבל… זה נדרש!".

לפי כתב האישום, הנאשם "מאשר שהוא פרסם את הפרסומים האלה, עומד מאחורי הפרסומים ונותן הסבר מדוע עשה זאת".

כתב האישום הוגש על ידי הפרקליטה עו"ד נועה בורג באישור היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדבליט. סעיף האישום הוא הסתה לאלימות.

בפרקליטות ציינו כי הפרסומים בפייסבוק "מסיתים לביצוע מעשי אלימות קשים". וכי הם "כוללים דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה אלימות, תמיכה בו או הזדהות עמו – יש אפשרות ממשית שיביאו לעשיית מעשה אלימות".

נתניהו, אתמול (צילום: פלאש 90)
נתניהו, אתמול (צילום: פלאש 90)
15:07 עריכה

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' סיכל את שיתוף הפעולה בין סיעות ימינה וישראל ביתנו – כך דווח באתר "כיפה". לפי הפרסום, השר לשעבר הסתייג מפעילות משותפת עם המפלגה, שלדבריו, הביעה עמדות אנטי דתיות במערכת הבחירות.

בשל התנגדות סמוטריץ' הכחישה ימינה את הדיווח שפורסם בתאגיד השידור כאן, שלפיו, שתי הסיעות יפעלו יחדיו באופוזיציה.

15:26 עריכה

בינתיים בטוויטר: ליברמן תוקף את איימן עודה, תמר זנדברג מבקרת את כחול לבן, יאיר נתניהו מתעד את המצב בבית ראש הממשלה ועוד.

16:05 עריכה

החלה פגישתם של ראש הממשלה נתניהו ושל ראש הממשלה החלופי גנץ.

16:13 עריכה

עורך הדין ליעד ידין, פרקליטו של הנאשם בהסתה לאלימות נגד בנימין נתניהו, עמיר פרץ ואיציק שמולי, אמר שהוגשה חוות דעת פסיכיאטרית, הקובעת שמרשו לא כשיר לעמוד לדין. "ברור לכל, שהנאשם מתמודד במשך שנים עם טראומה משירותו הצבאי והוכר בשל כך במאה אחוזי נכות". ידין אמר ש"טוב תעשה המדינה אם במקום להפנות את המשאבים להליך הפלילי תפנה אותם לטיפול נפשי בנאשם".

16:18 עריכה

השר דודי אמסלם שב ותקף את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. בחשבון הפייסבוק שלו כתב אמסלם שבישראל מתרחשת "הפיכה".

הפיכה- לא פחות ולא יותר!אני לא מכיר עוד מדינה אחת בעולם שמייחסת שוחד לרה"מ או למאן דהוא בעקבות סיקור תקשורתי אוהד.זו…

פורסם על ידי ‏דוד אמסלם David Amsalem‏ ב- יום חמישי, 21 במאי 2020

17:11 עריכה

שר החוץ גבי אשכנזי התנער מהודעת מקבילו ההונגרי, פטר שיירטו, שאמר ששתי המדינות חולקות ערכים פטריוטיים משותפים בהם התנגדות להגירה.

השניים שוחחו היום ולאחר מכן פרסם פרסם שיירטו הודעה, שבה נכתב שלהונגריה ולישראל עמדה זהה לגבי הצורך לפעול נגד הגירה לא חוקית. משרד החוץ מסר בתגובה שנושאי הזהות הלאומית וההגירה לא עלו בשיחה ומשרד החוץ ההונגרי יתבקש לפרסם הבהרה בנושא.

17:51 עריכה

השרה מירי רגב מעוניינת להצטרף אל ראש הממשלה נתניהו בדיון הראשון, שייערך בבית המשפט בשבוע הבא.

הודעת רגב –

לא לבד יעמוד ראש הממשלה בבית המשפט, לצידו ולצד רעייתו היקרה יעמדו רבים מחברי המחנה הלאומי התומכים בו ללא סייג. אני מאמינה בחפותו של ראש הממשלה ובטוחה כי ההאשמות נגדו יתבררו כלא כלום והדיון המשפטי יביא לקריסתם כמגדל קלפים.

לא ברור אם רצונה של רגב יתממש, לאור ההגבלות החלות על מספר המשתתפים בדיון בשל ההנחיות למאבק בנגיף הקורונה.

17:59 עריכה

הסתיימה פגישתם של ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החלופי גנץ. הפגישה נמשכה כשעתיים.

18:07 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע שהחליט להמשיך את הפחתת המכס על ייבוא החמאה.

18:26 עריכה

שרים וחברי כנסת מפרסמים ברכות לרגל יום ירושלים –

18:29 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה את משרדו להתיר התקהלות של עד חמישים משתתפים במבנה סגור.

18:53 עריכה

הוועדה למתן היתרים – שדנה מחדש בבקשתו של ראש הממשלה נתניהו לקבל היתר למימון הוצאותיו המשפטיות על ידי מקורביו – מבקשת מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להמציא חוות דעת בעניינו של איש העסקים ספנסר פרטרידג', המשמש אחת מעדי התביעה במשפט נתניהו.

18:55 עריכה

הודעת הליכוד וכחול לבן בתום פגישת נתניהו-גנץ –

הסתיימה פגישת עבודה בין ראש הממשלה נתניהו וראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ. הפגישה התקיימה באווירה טובה ועסקה בקידום נושאים שונים שעל סדר היום למען אזרחי ישראל ובהיערכות לקראת ישיבת הממשלה שתיערך בשבוע הבא.

19:15 עריכה

אחרי הביקורת של משרד החוץ, פרסמו בהונגריה הודעה מתוקנת לגבי שיחתם של שרי החוץ גבי אשכנזי ופטר שיירטו. בגרסה המתוקנת נכתב שבשיחה בין השניים לא עלתה סוגיית השמירה על הזהות הלאומית והמאבק בהגירה, והודעת משרד החוץ ההונגרי שיקפה את העמדה של שתי המדינות לגבי הנושאים הללו – כפי שהיא נתפסת על ידם.

עוד על שיחת אשכנזי-שיירטו – בדיווח שפורסם ב-17:11 ביומן זה.

19:47 עריכה

שר התקשורת יועז הנדל הודיע שקיבל את בקשת ועד העובדים של חדשות 13 להיפגש עימו, זאת על רקע המשבר בחברה. לדברי עיתונאים בחדשות 13, ההנהלה מעוניינת לקצץ כשליש מהעובדים – כמאה איש – ולבטל את כל התוכניות של החברה להוציא המהדורה המרכזית.

20:19 עריכה

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, דוד רוזן, בודק האם כמה מהקלטות אשכנזי-מנדלבליט הוסתרו מהצוות שהחליט לסגור את התיק בעניינו – כך דיווח הערב בחדשות 13 ברוך קרא.

דוד רוזן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
דוד רוזן, אשתקד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
20:54 עריכה

פגרת הקיץ של בתי המשפט תקוצר בשלושה שבועות – כך החליטה הנהלת בתי המשפט בתיאום עם שר המשפטים אבי ניסנקורן. הקיצור נקבע במטרה לצמצם פיגורים שנגרמו בשל הקפאת העבודה בשיאו של משבר הקורונה.

מסתמן שפגרת בתי המשפט תתחיל השנה, באופן חד פעמי, ב-11 באוגוסט במקום ב-21 ביולי, ותימשך כרגיל עד 5 בספטמבר.

21:01 עריכה

ניר ברקת אומר שהעדיף להיות חבר כנסת מן השורה ולא שר זוטר. בראיון לדפנה ליאל ששודר הערב בחדשות 12. לדברי חבר הכנסת, נתניהו התכוון למנות אותו לשר האוצר, אולם משקמה ממשלת אחדות הצטמצמו מספר משרות השרים שנותרו בידי הליכוד. על גודל הממשלה אמר ברקת: "לא נוח לי עם זה".

ברקת אמר שקבע עם נתניהו לקיים איתו מעתה פגישה אחת לחודש.לדבריו, בכוונתו להתמודד על ראשות הליכוד אחרי שנתניהו יפרוש מתפקידו.

21:13 עריכה

בעקבות העיסוק במצבו של בית ראש הממשלה – שהתעורר לאחר שיאיר נתניהו פרסם סרטון שמציג, לדבריו, נזילות בקומת המגורים של הבית – הודיעו בלשכת ראש הממשלה שנתניהו מוכן לעזוב את הבית לטובת שיפוצים ולהתגורר בקיסריה. אולם ישנה המחלוקת לגבי תיקונים, שלדעת נתניהו, יש לעשות בבית בקיסריה, שאותן מסרבת המדינה לבצע. כך דיווח הערב ירון אברהם בחדשות 12.

הודעת משרד ראש הממשלה –

ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה לא ביקשו שיפוץ בבלפור וגם לא ביקשו מעון רשמי חליפי. גורמי הביטחון והבריאות הם אלו שקבעו כבר לפני מספר שנים שמעון ראש הממשלה בירושלים מהווה סכנה חמורה לביטחונם ובריאותם של המתגוררים בו.

מצבה של הקומה השנייה במעון ראש הממשלה מהווה סכנה בריאותית מוחשית. יועץ מקצועי קבע בחוות דעת שהקומה השנייה "אינה ראויה למגורי אדם". הצנרת מתפוצצת, התקרות נוזלות ובקטריות פעילות קיימות במערכת המיזוג, בקירות ובארונות. כדי לבצע את התיקונים ההכרחיים, גורמי הביטחון הציעו לפנות את ראש הממשלה לבית מלון בעלות של מיליוני שקלים לקופת המדינה, דבר שראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה סירבו לעשות.

כדי לחסוך הון עתק לקופת המדינה ובהמלצת גורמי הביטחון, הסכימו ראש הממשלה נתניהו ורעייתו לעבור לתקופה של כחצי שנה לקיסריה כדי לבצע את התיקונים הנדרשים במעונו, תיקונים שמשרד ראש הממשלה נמנע מלעשותם לאורך שבע שנים, בניגוד להנחיות ולחוק.

21:25 עריכה

119 עולים חדשים עלו היום ארצה מאתיופיה.

22:06 עריכה

אלפי משתתפים לוקחים חלק בעצרת התמיכה בתעשיית התרבות, הנערכת בגן צ'ארלס קלור בתל אביב.

סגירה