בקשת רה"מ לפטור מהדיון בביהמ"ש חושפת אותו לסכנה ביטחונית חמורה

צילום מסך מתוך סרטון של ניר גונטז' המצלם מחוץ למעון ראש הממשלה ומעוכב בטענה שפגע בבטחון המדינה כשצילם את סידורי האבטחה, הארץ
צילום מסך מתוך סרטון של ניר גונטז' המצלם מחוץ למעון ראש הממשלה ומעוכב בטענה שפגע בבטחון המדינה כשצילם את סידורי האבטחה, הארץ

פרקליטי ראש הממשלה נתניהו הגישו בימים האחרונים בקשה מפורטת לבית המשפט המחוזי בירושלים בניסיון לפטור את ראש הממשלה הנאשם בפלילים מחובת הגעה לדיון ביום א' 24.5.2020, דיון בו יקריאו בבית המשפט את כתב האישומים של הנאשמים, בהם נתניהו.

אלא שבניסיונם למלט את הנאשם נתניהו מהמעמד הבלתי נעים בעליל והראשון מסוגו בהיסטוריה הקצרה של מדינת ישראל, חושפים לכאורה עורכי דינו של ראש הממשלה סודות הנוגעים לאופן אבטחת ראש הממשלה ובכך מעמידים אותו ומאובטחים אחרים בסכנה.

בניסיונם למלט את הנאשם נתניהו מהמעמד הבלתי נעים והראשון מסוגו בהיסטוריית המדינה, חושפים לכאורה פרקליטיו סודות הנוגעים לאבטחתו, ומעמידים אותו ומאובטחים אחרים בסכנה

סוד גלוי הוא שמערך האבטחה של שירות הביטחון הכללי עבר רביזיה מאז הלילה הארור בנובמבר 1995, עת נרצח ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל.

מערך האבטחה סביב ראש הממשלה הוא מהסודות השמורים. ראש ממשלה במדינת ישראל נמצא תחת איום תמידי לפגיעה מן החוץ, ולמרבה הצער חשש גם לניסיונות פגיעה מבית.

על כן נשמרים פרטי האבטחה, מספר המאבטחים המלווים את ראש הממשלה, זהותם, מספר הרכבים המלווים את השיירה, צירי התנועה וזמני ההגעה כסוד שמור.

אדם, אשר יפרסם מידע הנוגע למערך האבטחה של ראש הממשלה צפוי לעונש כבד.

אלא שלמרות האמור לעיל, החליטו עורכי דינו של ראש הממשלה לנהוג בדרך בלתי מקובלת, ולהעדיף את הסיכוי לפטור את הלקוח המפורסם מהדיון על פני בטחונו האישי ובטחון הכוח.

מלבד הטענה שהדבר "יחסוך למדינה כספים רבים", כך כותבים עורכי הדין של רה"מ בבקשתם לבית המשפט המחוזי בירושלים:

"כאמור, נוכחותו של המבקש בדיון תחייב את נוכחותם של כחמישה מאבטחים באולם בית המשפט. המשמעות היא שבהגדרה, הדיון לא יוכל להתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות עקב התפרצות נגיף הקורונה".

מבדיקה שערכתי עם בכיר לשעבר במערך האבטחה של ראש הממשלה, אין תקדים שזכור לו לפרסום מספר המאבטחים סביר ראש הממשלה.

מערך האבטחה סביב רה"מ הוא מהסודות השמורים. מס' המאבטחים המלווים, זהותם, מס' הרכבים בשיירה, צירי התנועה וזמני ההגעה. המפרסם מידע הנוגע למערך האבטחה הזה צפוי לעונש כבד

אדגיש, כי עוד מספר הערות הנוגעות למשפט הלקוני המופיע בסעיף 13 לבקשה לפטור את הנאשם נתניהו מדיון הושמטו על ידי – כדי לא להוסיף "חטא על פשע" ולגרום לפגיעה מיותרת במערך האבטחה.

ככל שידוע לי, עם פרסום הבקשה סערו הרוחות באגף האבטחה של שירות הביטחון הכללי, בשל פרסום נתונים אודות אבטחת "האישיות".

במילים אחרות, וכמאמר הפתגם הערבי: אַגַ'א יְכַּחֶּלְהַא – עַמַּאהַא أجا يكحّلها عمَّاها – בא לעזור וגרם נזק (מילולית: בא לאפר אותה בכחל לעיניים ועיוור אותה).

עו"ד גונן בן יצחק, בן 48 נשוי + 4. ממייסדי ארגון העובדים "תנופה לעובד". בעבר איש שב"כ ומפעילו של "הנסיך הירוק", והיום פעיל חברתי וחבר עמותת "חוזה חדש" נגד השחיתות השלטונית, ועמותת "ישראל יקרה לנו" הנלחמת ביוקר המחייה בישראל

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 368 מילים ו-1 תגובות
סגירה