ברקת: אני אעבוד קשה ואהיה ראש ממשלה אחרי נתניהו

דיווח בחדשות 12: אייזנקוט ולפיד נפגשו במטרה לשיתוף פעולה פוליטי ● נתניהו בתגובה לאיומי חמינאי: מי שמאיים על ישראל בסכנת השמדה שם עצמו בסכנה דומה ● חדשות 13 לבג"ץ: הורו לרשת לא להפקיע מאיתנו את שידור משפט נתניהו ● בני בגין: בימים אלה הכיעור שובר שיאי שפל, זה משחק מסוכן ● הממשלה תאשר הקמת משרד רה"מ חליפי

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש עיריית ירושלים ניר ברקת במסיבת עיתונאים במלון ממילה בירושלים, 23 בפברואר 2015 (צילום: הדס פרוש/פלאש 90)
הדס פרוש/פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש עיריית ירושלים ניר ברקת במסיבת עיתונאים במלון ממילה בירושלים, 23 בפברואר 2015
21:19 עריכה

קבינט מדיני-בטחוני בהרכב של 16 שרים חברים, שלושה שרים משקיפים ועוד שר משקיף אחד ברוטציה יובא לאישור הממשלה ביום ראשון.

21:17 עריכה

לאחר שבראיון ל"ישראל היום" רמז הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט כי הוא מתכוון להיכנס בהמשך לחיים הפוליטיים, בחדשות 12 פורסם הערב כי אייזנקוט נפגש עם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. לפי הדיווח, השניים שוחחו על אפשרות של שיתוף פעולה עתידי ביניהם. אייזנקוט הכחיש, ויו"ר יש עתיד-תל"ם סירב להתייחס לדברים.

19:41 עריכה

ח"כ ניר ברקת (ליכוד) התארח בתוכנית "אופירה וברקו" בערוץ 12 וענה לשאלה "אם היית ראש ממשלה, היית מחלק ככה את התיקים?": "אני ויתרתי, ואני חושב שעוד אנשים היו צריכים לוותר – בעת מצוקה, בחירום, זה לא נראה טוב. הייתי שם הרבה פחות תיקים, כי דווקא בממשלת אחדות גדולה אפשר לבקש מיותר אנשים לוותר וכך להאיץ תהליכים".

ברקת הבהיר: "אני אהיה ראש ממשלה אחרי נתניהו, אני מתכוון לעבוד מאוד קשה כדי לזכות באמון הציבור והליכודניקים ובעזרת השם לתרום את חלקי ואני אצליח.

16:43 עריכה

ובנתיים באופוזיציה

16:38 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו חוזרים ואומרים – מי שמאיים על ישראל בסכנת השמדה שם עצמו בסכנה דומה".

16:11 עריכה

שר התקשורת הנכנס, יועז הנדל, פרסם את סיכום השבוע הראשון במשרדו החדש. "התחלתי לעבוד. בכל תקופת ההקמה היו נביאים שהבטיחו שממשלת אחדות לא תקום. אני מעריך שהממשלה הזאת תשלים את כהונתה המלאה. ישראל יכולה להיות מעצמה בתחום הקדמה הטכנולוגית, אנשי משרדי אחראים לוודא שזה קורה", אמר השר.

סיכום שבוע ראשון במשרד התקשורת.אחרי תקופה ארוכה שהסתכמה בקמפיינים, שנאת חינם והרבה מילים, השבוע התחלתי לעבוד.בכל…

פורסם על ידי ‏יועז הנדל Yoaz Hendel‏ ב- יום שישי, 22 במאי 2020

14:30 עריכה

בני גנץ מפרסם פוסט לרגל השבוע הראשון בממשלה חדשה. הוא מדבר על הכניסה ה"טבעית" שלו למשרד הביטחון, מינוי אמיר אשל למנכ"ל, פגישות עם בכירי צה"ל ושב"כ, (יש על מי לסמוך"), וכן הפגישה עם ראש הממשלה. לפי גנץ הפגישה עם נתניהו עסקה ב"עבודה הממשלה", ולפי דיווחים אחרים היא עסקה ביישור ההדורים אחרי הראיון של גנץ לאילנה דיין שהקפיץ את ראש הממשלה.

לדברי גנץ, ההצהרה של חמינאי לפיה ישראל היא גידול סרטני, ממחישה את האתגרים של ישראל: אני לא מציע לאיש לבחון אותנו … דברי הרהב של אויבנו מעידים על חולשה".

כמו בכל סוף שבוע, כמה מילים ממני אליכם, הפעם כראש הממשלה החליפי ושר הביטחון.ביום ראשון השבוע, הממשלה החדשה יצאה לדרך….

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום שישי, 22 במאי 2020

14:20 עריכה

אנשי חדשות 13 פנו לבג"ץ יחד עם עמותת הצלחה וארגון העיתונאים בדרישה לאפשר להם לשדר את משפט נתניהו.

הנהלת רשת 13 שמצוייה בסכסוך עם החדשות, רוצה להוציא את סיקור המשפט לשידור חיצוני מ-Ynet או גוף אחר. בחדשות 13 דורשים "להורות לרשות השניה לחייב את רשת לפעול בהתאם לחוק ולא להפקיע את שידור משפט ראש הממשלה מחברת החדשות".

14:06 עריכה

השופט המחוזי לשעבר אמנון סטרשנוב אמר הבוקר לנסים משעל ב-103fm שהשופטים במשפט נתניהו לא יושפעו ממעמדו הרם של נתניהו.

"זה לא עושה להם לדעתי שום דבר מעבר לכך שיש להם תיק פלילי ונאשם ותביעה שחייבת להוכיח את האשמות מעבר לכל ספק סביר… התקשורת נותנת יד לשפיטה על ידי הציבור אתמול היתה תכנית טלוויזיה (המקור) שבה כבר הרשיעו אותו והוויכוח הוא אם הוא נכנס לכלא או לא … הפגנות כוח כאלה מצד הימין וקריאות גנאי של השר לכאורה אמסלם כלפי היועמ"ש דווקא מחמירות את אותו צד שחושב שנעשה לו עוול ושזה משפט פוליטי … ההפגנות האלה יכולות לגרום לאנטגוניזם, בבית משפט אומרים כשהעו"ד צועק כנראה שאין לו טענות טובות".

13:32 עריכה

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מימינה חושב שהמורה שהשאירה ילדה בכתה ב' יום לימודים שלם, בסך הכל ביקשה "להפוך את בית הספר לסביבת לימודים מכובדת ומכבדת שנראית קצת אחרת מחוף הים". הוא מתייחס להפגנות ההורים מול בית הספר היום, בו קראו למורה להתפטר, ותוהה מתי מנכ"לית הסתדרות המורים תצא להגנת הצוות של בית הספר הזה.

12:55 עריכה

רוסיה מקדמת מפגש בינלאומי בהשתתפות ארה"ב, האו"ם, האיחוד האירופי וקבוצה של מדינות ערביות לרבות הפלסטינים. המפגש מיועד לדיון במתווה טראמפ, לפי דיווח של ברק רביד.

12:39 עריכה

אלי אבידר מישראל ביתנו מפרסם סרטון שבו הוא מפרט את הסכנה שנשקפת לדמוקרטיה מצד המהלכים האחרונים של נתניהו ומקורביו, תוך הסכמה שבשתיקה מצד גנץ ואשכנזי. בין היתר, הוא מתריע מפני שימוש בצבא לדיכוי מחאות והארכת הסמכות לשב"כ לעקוב אחר אזרחים כביכול כחלק מצרכי מאבק בקורונה. אבידר פרסם סרטון בגרסה שונה גם בערבית, ובו דיבר על כך שפתיחת המשפט ביום ראשון היא נצחון לדמוקרטיה.

"לנתניהו אין שום כוונה לתת למשפט להתנהל ועד לרגע זה הוא בכלל לא הקים את מערך ההגנה שלו, אמיר אוחנה מונה לשר לביטחון פנים כדי לעצור את המשפט … גנץ לצערי עוד יהיה זה שיצדיק את הצעדים האנטי דמוקרטיים של נתניהו … בני גנץ ואשכנזי לא יכולים לצלוח את תעלת בלאומליך, והם לא ישמרו על הדמוקרטיה … הדיקטטורה תיבנה כאן אם פקידי ציבור בכירים ימשיכו להצדיק את מהלכי נתניהו כמהלכים לזמן קצר, וזה לא לזמן קצר … בדיוק כך נוצרת דיקטטורה גם כשאנחנו בטוחים שלנו זה לא יקרה. אני קורא לפיקוד הבכיר של צה"ל להפסיק שימוש בצבא למטרות אזרחיות כי השלב הבא יהיה דיכוי מחאות אזרחיות".

12:01 עריכה

בני בגין כותב בשעה האחרונה שבימים ובחודשים אלה הכיעור שובר שיאי שפל". לדבריו, ההתקפות של מקורבי ראש הממשלה כלפי מערכת האכיפה מהוות סיכון של ממש.

"כבר לא מדובר רק בחוויה אסתטית אלא במשחק מסוכן. אתמול הצהיר חבר הממשלה בשידור: אין מחלוקת בעם ישראל שמנדלבליט הוא לכאורה עבריין. ותודה לאל על הלכאורה". בגין מכוון להצהרה של השר דודי אמסלם, שלדעתו, המעורבות של היועמ"ש בפרשת הרפז הופכת אותו לעבריין של ממש.

בגין ממשיך ומצטט את דבריו של נתניהו עצמו שהצהיר שרוב הישראלים סבורים שמשפטו הוא ניסיון לילופי שלטון באמצעים לא דמוקרטיים.

"השמש זרחה והכותב כתב והמפיץ הפיץ … הימים רעים. לפני ארבעה חודשים סיפרתי כאן על היכרותי עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט: ישר דרך, פועל צדק ודובר אמת בלבבו. עכשיו אנחנו יודעים גם את כושר עמידתו, ללא מורא, בגל המכוער העולה עליו ושוטף את כולנו".

מי שהאריך ימים יודע, שלא רק שנות חסד ולא רק חודשי יופי ממלאים את חיינו, אלא גם ימי כיעור. היש בהם דרגות? היש שיעור…

פורסם על ידי ‏זאב בנימין בגין‏ ב- יום שישי, 22 במאי 2020

10:53 עריכה

הורים הפגינו מול בית הספר בפתח תקוה שבו הושפלה תלמידה כשהושארה יום שלם בתחתונים. התלמידה תעבור לבית ספר אחר והמורה תישאר בתפקידה.

10:19 עריכה

יאיר לפיד מגיב להצעת ההחלטה למשרד חילופי לראש הממשלה החליפי. "כל פעם אתה חושב שמגיע שיא הניתוק ואז מגיע עוד אחד, מה מביאה ממשלת המנותקים השבוע? לא דמי אבטלה לעצמאי, לא מענקים לעסקים קורסים – הקמת משרד חילופי לראש ממשלה חילופי".

10:14 עריכה

משה יעלון מגיב למשבר עם הרשות הפלסטינית, שהחליטה להקפיא את התיאום הבטחוני עם ישראל בתגובה לכוונות הסיפוח של הממשלה. יעלון אומר ש"הפטפטת וההכרזות על סיפוח או החלת ריבונות על אזורים שונים באיו"ש כבר גרמו לנזקים ביחסים עם ירדן ועכשיו עם הרש"פ. אנחנו משלמים מחירים על דיבורים ולא על מעשים?".

10:05 עריכה

הממשלה תאשר ביום ראשון הקמת משרד ראש ממשלה חליפי, לפי דיווח של N12. ראש הממשלה המהכהן והחליפי יתאמו ביניהם את ההסדרים שיאפשרו את הפעלתו של משרד ראש הממשלה החלופי על בסיס התשתית המנהלית של משרד ראש הממשלה", נאמר בהצעת ההחלטה.

09:47 עריכה

לפי דיווחים שונים, מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית פינו את כוחותיהם מהכפרים בעוטף ירושלים, כחלק מהפסקת התיאום הבטחוני בין שני הצדדים. הנתק החל אתמול, כאשר הרשות הודיעה על ביטול הקו החם לשיתוף פעולה ביטחוני ועל הקפאת הפגישות בדרגי המח"טים. הפסקת התיאום היא מחאה על תכניות הסיפוח של הממשלה החדשה.

09:16 עריכה

האיחוד האירופי הוציא אתמול הודעה שמגנה את האיומים שהשמיע המנהיג העליון של איראן כלפי ישראל ושמטילים ספק בלגיטימיות שלה. לפי הודעת הגינוי, הצהרות חמינאי "לא מקובלות לחלוטין ומהוות מקור לדאגה עמוקה. הן גם לא מתיישבות עם המטרה של האיחוד האירופי לחתור למזרח תיכון שלו ויציב. האיחוד האירופי מדגיש את מחוייבותו הבסיסית לבטחונה של ישראל".

בניגוד לאזהרה האחרונה של האיחוד נגד תכנית סיפוח השטחים, שניתנה בשמו של שר החוץ של האיחוד ג'וזף בורל, הודעת הגינוי היום היא בשם הארגון כולו.

09:07 עריכה

הפוליטיקאים מציינים את יום ירושלים שחל היום. השר דודי אמסלם אומר שזו "העיר הכי יפה מרגשת וקסומה בעולם".

יולי אדלשטיין אומר ש"דווקא היום עלינו לשוב ולהדגיש את החשיבות הרבה בהחלת הריבונות ביהודה ושומרון, ולהביע את המסר החד משמעי – איש לא ייקח את המקומות האלו מאיתנו".

08:59 עריכה

נתניהו מצטט את ד"ר אבישי בן חיים שלדעתו המשפט של ראש הממשלה הוא למעשה כתב אישום של "ההגמוניה" נגד ישראל השניה: ביום ראשון לא מתחיל המשפט של נתניהו אלא המשפט שלי, שלנו".

08:20 עריכה

ברוך קרא אומר הבוקר שחדשות 13 תפנה לבית המשפט לבקש סיוע שיאפשר להם לסקר את משפט נתניהו ולשדרו. מי שרוצה למנוע מהם לעשות את זה היא ההנהלה של רשת 13, שפנתה לגופים אחרים בהם Ynet בבקשה שישדרו את המשפט עבורם. עובדי חדשות 13 מצויים במאבק מול ההנהלה, שמובילה אותם כעת לנסות למדר את עובדי רשת. ההנהלה לעומת זאת רוצה להוציא חלק משידורי החדשות להפקות חיצוניות.

07:34 עריכה

ח"כ שלמה קרעי יגיע למשפט נתניהו בראשון והבוקר עולה להתקפה ברשת כאן ב':

"ראש הממשלה הכי מושמץ בתקשורת מגיע לבית המשפט עם כתב אישום על סיקור אוהד, זה אבסורד. כל המטרה שקוראים לו לבוא להתייצב זה בשביל משפט ראווה נצמדים לנקודות טכניות בדרך כי אין כאן מהות".

"אולמרט, לא יודע אם הוא ביקש לא להגיע והכריחו אותו. אם יש לכם דברים אמיתיים ומעטפות כמו שהיה אצל אולמרט, לשופטים לתובעים, למנדלבליט, תציגו אותם בבית המשפט. קראתי את כתב האישום זה הכל מופרך, יש לו עורכי דין וכשיצטרכו הוא יבוא. השופטים אמרו לא, אין לנו ברירה והוא חייב לבוא".

"האינטרס ברור אנחנו רואים את מנדלבליט שמסתתר מאחורי צווי איסור פרסום שלא רוצה שהציבור ידע שפתאום לא ברור מי העביר לוועדת האיתור שהתיק נסגר מחוסר אשמה כשזה לא נכון אם אתה נקי כפיים תן לאור השמש לחטא ואתה מעיף את פרקליט המדינה שמעז לנגוע במשהו שנוגע אליך".

07:20 עריכה

"כשאתה מסתכל מזרחה, טרוריסטים לא מגיעים לפה משום ארגון. מי לא רוצה לבוא לפה? אבל יש שקט, יד נעלמה דואגת לשקט", אומר תת אלוף במיל' עמוס גלעד שמייחל לכך שסיפוח השטחים ירד מסדר היום.

לדעתו, התכנית מערערת את היציבות בירדן וסודקת את היחסים העכורים ממילא בין המלך עבדאללה לראש הממשלה נתניהו. "אני מייחל לכך שהתכנית הזאת תקרוס כמגדל קלפים. מה שבנינו עם ירדן זה נס".

בהקשר להפסקת התיאום הבטחוני עם הרשות הפלסטינית, גלעד אמר כי הוא "מוטרד מכך שהאווירה בינינו לרש"פ תשתנה לרעה. היום האיום המרכזי שאנחנו צריכים להתמקד בו זה האיום האיראני ובמקום להתרכז בו אנחנו עלולים להישאב שוב ליו"ש".

07:08 עריכה

בוקר טוב! שרים וח"כים מהליכוד, בהם מירי רגב, יגיעו לתמוך בבנימין נתניהו בפתיחת משפטו ביום ראשון בצהריים בירושלים.

בצלאל סמוטריץ' קרא אמש לצה"ל להשתלט על שטחי A ו-B ולפרק את הרשות הפלסטינית. זו האחרונה החליטה להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל בכל הרמות במחאה על כוונות הסיפוח. בין השאר הופסקו פגישות מדרג מח"טים ובוטל הקו החם שפעל בין כוחות הביטחון שלהם לאנשי הצבא של שני הצדדים.

סגירה