אלשיך: "לא האמנתי שהמשפט יתחיל כשנתניהו ראש הממשלה"

השרים אוחנה, רגב והנגבי הודיעו שילוו את נתניהו לבית המשפט ● במקביל למשפט ייערכו הפגנות בעד ראש הממשלה ונגדו ● בכירים בליכוד תקפו את הפרקליטות והתקשורת; גלנט: "עושים לראש הממשלה משפט שדה" ● הממשלה תאשר מחר מינוי של שבעה סגני שרים והקמה של שלושה משרדים - משרד ראש הממשלה החלופי, משרד למשאבי המים ומשרד ההתיישבות

רוני אלשיך (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
יונתן סינדל, פלאש 90
רוני אלשיך
17:54 עריכה

מחר, בשעה 15:00 בצהריים, ייפתח בבית המשפט המחוזי ירושלים משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בפרשת המתנות – תיק 1,000 – נאשם נתניהו במרמה והפרת אמונים. גם בתיק 2,000 – הקלטות נתניהו-מוזס – נאשם ראש הממשלה במרמה והפרת אמונים. בתיק זה נאשם גם המוציא לאור והבעלים של "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס. בפרשת בזק-וואלה – תיק 4,000 – נאשם נתניהו בשוחד. בפרשה זו נאשמים גם אנשי העסקים, בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ'.

בקשותיהם של ארבעת הנאשמים להיעדר מהדיון – נדחו. הבקשות לשדר דיון זה בשידור ישיר – לא התקבלו.

בראש ההרכב עומדת השופטת רבקה פרידמן פלדמן ולצידה השופטים משה בר-עם ועודד שחם. ההערכה היא שהמשפט יימשך חודשים ארוכים. בשל משבר הקורונה נדחתה פתיחת המשפט מ-17 במרץ ל-24 במאי.

נתניהו צפוי להימנע מלשבת על ספסל הנאשמים כשצלמים יתעדו את הנעשה באולם בית המשפט, כדי למנוע תיעוד של המעמד. ככל הנראה, הוא יתיישב על ספסל הנאשמים, לצד מוזס ובני הזוג אלוביץ', רק אחרי שנציגי התקשורת יעזבו את האולם.

18:20 עריכה

הממשלה תתכנס מחר לישיבת עבודה ראשונה. ביום השבעתה, ביום ראשון האחרון, קיימה הממשלה ישיבה חגיגית לציון המעמד; כעת מתחילה הממשלה בעבודתה השוטפת. הישיבה תחל בשעה 11:00 ותימשך שעתיים.

ישיבתה הראשונה של הממשלה, 17 במאי 2020 (צילום: אלכס קולומויסקי, פול - פלאש 90)
ישיבתה הראשונה של הממשלה, השבוע (צילום: אלכס קולומויסקי, פול – פלאש 90)

בישיבה ידונו השרים בהקמה של משרד עבור ראש הממשלה החלופי ובייסוד משרד משאבי המים ומשרד ההתיישבות. בנוסף צפויה הממשלה לאשר מינוי של סגני שרים ומינוי קבינט מדיני-ביטחוני. כמו כן תציין הממשלה בישיבתה את יום ירושלים, שחל אתמול.

בשל גודלה של הממשלה – המונה 34 חברים – ובשל ההנחיות לשמור על ריחוק חברתי מוקם שולחן חדש, שיהיה גדול דיו לכל חברי הממשלה. השולחן, באורך של 15 מטרים וברוחב של 4 מטרים, מוקם בטרקלין שאגאל בכנסת.

• סדר היום לישיבת הממשלה השנייה של הממשלה ה-35

19:17 עריכה

בישיבתה השבועית תאשר מחר הממשלה מינוי של שבעה סגני שרים

יואב קיש מהליכוד יתמנה לסגן שר במשרד הבריאות
גדי יברקן מהליכוד יתמנה לסגן שר במשרד לביטחון הפנים
יצחק כהן מש"ס יתמנה לסגן שר במשרד האוצר
יואב בן צור מש"ס יתמנה לסגן שר במשרד הפנים ולסגן שר במשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל
אורי מקלב מיהדות התורה יתמנה לסגן שר במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים
מאיר פרוש מיהדות התורה יתמנה לסגן שר במשרד החינוך
משולם נהרי מש"ס יתמנה לסגן שר במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים

כל שבעת סגני השרים הם מתוך מכסת שמונת סגני השרים של מחנה הליכוד, הכולל את ש"ס, יהדות התורה, הבית היהודי וגשר. מחנה כחול לבן, הכולל את העבודה ודרך ארץ, הודיע שלא ימנה סגני שרים כלל.

• נספח לסדר היום של ישיבת הממשלה – בנושא מינוי סגני שרים

19:29 עריכה

מחר, בעת פתיחת משפט נתניהו, יפגינו חברי תנועת הדגלים השחורים מול מעון ראש הממשלה תחת הסיסמה "נאשם בפלילים – לא ראש הממשלה שלי".

19:35 עריכה

שר החינוך יואב גלנט הביע תמיכה בראש הממשלה נתניהו לקראת פתיחת משפטו מחר.

19:51 עריכה

חבר הכנסת גדעון סער אמר שלא הופתע מכך שראש הממשלה לא מינה אותו לשר בממשלה. לדבריו, נתניהו לא רצה אותו בצמרת רשימת הליכוד.

בראיון לרינה מצליח בתוכנית "פגוש את העיתונות" סיפר הערב סער, שהפגישה שקיים עם ראש הממשלה הייתה ארוכה וכנה. הוא שב וסיפר שהוצע לו להתמנות לשגריר ישראל באו"ם ובארצות הברית. לדבריו, לא הוצעו לא הצעות נוספות.

סער הביע את הסתייגותו מתוכנית טראמפ שכוללת הקמה של מדינה פלסטינית. לגבי משפט נתניהו, שיחל מחר אמר סער שזהו "לא יום קל". חבר הכנסת אמר שהממשלה היא "גדולה מדי", והביעה תקווה שימינה תצטרף לקואליציה.

20:04 עריכה

מחר, בזמן משפטו, יפגינו ליד בית המשפט תומכים של ראש הממשלה נתניהו. ייתכן שאל נתניהו יתלוו לבית המשפט מירי רגב, מיקי זוהר, מאי גולן, שלמה קרעי, קרן ברק וקטי שטרית.

20:12 עריכה

ימים אחדים לפני שסיים את כהונתו כשר המשפטים, אמיר אוחנה פנה לבדוק ללא אישור היועץ המשפטי לממשלה האם שי ניצן נכנס למערכת המחשבים של הפרקליטות בשעה שלא היה מורשה לכך – כך דיווח הערב אביעד גליקמן בחדשות 13.

20:18 עריכה

מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך: "לא האמנתי שהמשפט יתחיל כשנתניהו ראש הממשלה. זו תעודת עניות לכל אלה שמסביבו".

בשיחה עם משה נוסבאום מחדשות 12 אמר אלשיך ש"ההתקפה של השר אמסלם נועדה לערער את שיווי המשקל של המערכת כולה. זו התנהגות מאפיוזית, שלא מתאימה למדינה דמוקרטית".

לדבריו, "מה שמזעזע לא פחות זו השתיקה של רוב הפוליטיקאים. אם המנהיגות תמשיך לשתוק אחרי מתקפות כאלה – יגיע מהר מאוד תורם של הרכב השופטים שדן בתיק נתניהו".

אלשיך הביע התנגדות למינוי של מפכ"ל מחוץ למשטרה. "אין שום סיבה, צורך והצדקה להצניח מועמד מבחוץ. יש מועמדים ראויים בתוך הארגון ואין שום הצדקה לטלטל את המשטרה. אם זה בכל זאת ייעשה – זה יהיה רק משיקולים זרים".

20:32 עריכה

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר שילווה מחר את ראש הממשלה נתניהו לבית המשפט. אוחנה אמר את הדברים הערב בראיון לדנה ויס בחדשות 12.

21:01 עריכה

חיילים שלחמו בלבנון ואנשי צד"ל מוחים בתל אביב בקריאה לערוך טקס זיכרון ממלכתי לנופלים במערכה בשנות שהותה של ישראל ברצועת הביטחון.

21:24 עריכה

לרגל חג שבירת הצום עיד אל-פיטר מאחלים שורה של נבחרי ציבור חג שמח.

21:36 עריכה

בגלל מגבלות הקורונה, כל אחד מהנאשמים במשפט, שיחל מחר, יוכל להכניס איתו פרקליט אחד בלבד. לא ברור לחלוטין מי משני עורכי הדין שמלווים אותו, עמית חדד ומיכה פטמן – ייכנס מחר עם נתניהו לאולם בית המשפט, אולם ההערכה, שפורסמה בכלי התקשורת הערב, היא שפטמן הוא שיתלווה לראש הממשלה.

מיכה פטמן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מיכה פטמן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
21:42 עריכה

השרה מירי רגב עדכנה את עוקביה בפייסבוק שתלווה מחר את ראש הממשלה בדרכו אל בית המשפט.

שבוע טוב ובשורות טובות.
מחר, מיליוני אזרחים יעמדו לצידו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ומשפחתו, בבית המשפט המחוזי בירושלים.

עם ישראל אוהב ומעריך את ראש הממשלה וזועק על העוול והרדיפה הבלתי פוסקת נגדו ונגד מה שהוא מייצג עבור רבים רבים בישראל.

מחר אגיע לבית המשפט כדי לחזק את ראש הממשלה ולתמוך בו, אהיה שם כדי לייצג את מיליוני האזרחים שמאמינים בחפותו.

בנימין נתניהו, אל תירא, אתה לא לבד.
בעזרת ה' נעשה ונצליח.

22:01 עריכה

חבר הכנסת יאיר גולן בוחן את האפשרות לרוץ בראשות רשימה עצמאית – כך דיווח עקיבא נוביק מחדשות 13.

22:10 עריכה

בינתיים בטוויטר: לקראת פתיחת משפט נתניהו מחר – המערכת הפוליטית כמרקחה.

22:36 עריכה

חברת הכנסת שרן השכל תועדה במסעדה, אף שלפי ההנחיות, טרם הותרה פתיחה של מסעדות.

סגירה