הפסיון של נתניהו

הורדת ישו מהצלב, Holy Sepulcher Church. 4th century (צילום: iStock-Catherine-Leblanc)
iStock-Catherine-Leblanc
הורדת ישו מהצלב, Holy Sepulcher Church. 4th century

לפני כאלפיים שנה, ישוע נצלב בירושלים.

היום, באותו מקום ממש, מתחיל הפסיון של המשיח החדש שקם ליהודים הטובים שרואים את הבשורה. עם כתר קוצים לראשו, גורר צלב כבד על כתפו, צועד הנאשם בנימין נתניהו את הויה דולורוזה.

קמפיין "זה המשפט של כולנו" הוא גניבה נרטיבית מרהיבה של רגע השיא, הקתרזיס של סיפור ישוע, שמת למען החטאים של כולנו.

על פי המסורת הנוצרית, הנבואה לסיפור הצליבה של ישוע מופיעה בתנ"ך, בספר ישעיהו פרק נ"ג: "ויהוה הפגיע בו את עון כולנו…כשה לטבח יובל…והוא חטא ברבים נשא, ולפושעים יפגיע".

קמפיין "המשפט של כולנו" הוא גניבה נרטיבית מרהיבה של רגע השיא בסיפור ישוע, שמת על חטאי כולנו. עפ"י המסורת הנוצרית, הנבואה לסיפור הצליבה של ישוע מופיעה בישעיהו פרק נ"ג: "ויהוה הפגיע בו את עוון כולנו"

לפני מספר ימים, כמו ישוע בסעודה האחרונה, שסיפר לסועדים כי אחד מהם יבגוד בו, נתניהו צייץ מחשבון הטוויטר שלו מאמר מ"ישראל היום" עם הכותרת "למנדלבליט נותרו שתי ברירות קשות". מנדלבליט בתפקיד יהודה איש קריות.

שרה נתניהו, למרות שהיא אשתו של הנאשם, משחקת בסיפור הזה את מריה הקדושה. איזו עוד עבריינית מורשעת הצליחה להשאר טהורה?

12 השליחים עומלים יומם וליל להפיץ את הבשורה, אראל סג"ל בתפקיד יוחנן במאמר ב"ישראל היום": "המשפט של כולנו", מירי רגב בתפקיד מרים המגדלית: "לא תלך לשם לבד", ואבישי בן חיים בתפקיד מתי, שהבשורה הקדושה שלו פותחת את הברית החדשה. הרי לכם תיאוריית ישראל אחת וישראל שתיים מהדרשה על ההר:

"אַשְׁרֵי עֲנִיֵּי הָרוּחַ כִּי לָהֶם מַלְכוּת הַשָׁמָיִם… אַשְׁרֵי הָעֲנָוִים כִּי־הֵמָּה יִירְשׁוּ אָרֶץ…אַשְׁרֵי הַנִּרְדָּפִים בִּגְלַל הַצְּדָקָה כִּי לָהֶם מַלְכוּת הַשָׁמָיִם, אַשְׁרֵיכֶם כִּי־יְחָרֲפוּ וְרָדְפוּ אֶתְכֶם וְדִבְּרוּ עֲלֵיכֶם בְּשֶׁקֶר כָּל־רָע בַּעֲבוּרִי… אַתֶּם מֶלַח הָאָרֶץ…"

ומי הם אותם עניי הרוח, הענוים, נרדפים שדיברו עליהם בשקר בעבורי (הנאשם), אלו שירשו את הארץ? אלו שלהם מלכות שמים והם הם ולא אחרים בעצם מלח הארץ?

ישראל השנייה כמובן!

והנה דבריו ממונולוג ביזארי במיוחד בערוץ 13, על רקע תמונת ענק של הנאשם בפלילים:

"ומוואדי סאליב דרך ילדי תימן ועד ש"ס…צויירו כאירוע עברייני. אבל זה לא הסתיים שם…משפט נתניהו איננו משפט פרטי שלו, אלא גם שלי…ביום ראשון לא מעמידים את נתניהו למשפט, אלא אותי. ביום ראשון מתחיל המשפט נגדי ונגד רבים רבים שמבינים שאין פה מאבק משפטי שתכליתו צדק, אלא מאבק הגמוני שתכליתו אי צדק".

צילום מסך מערוץ 13 (צילום: צילום מסך מערוץ 13)
צילום מסך מערוץ 13 (צילום: צילום מסך מערוץ 13)

שרה כמריה הקדושה. עבריינית מורשעת שנשארה טהורה. 12 השליחים מפיצים את הבשורה. אראל סג"ל כיוחנן: "המשפט של כולנו", מירי רגב כמרים המגדלית: "לא תלך לשם לבד", ואבישי בן-חיים הוא מתי

מה היה משפט הכהן הגדול והסנהדרין את ישוע אם לא מאבק הגמוני שתכליתו אי צדק? והרי לכם אסתר חיות ושופטי בית המשפט העליון בתפקיד הסנהדרין הרקוב והרשע.

ואם לא די בכך, רן כרמי בוזגלו וחבריו אפילו ממחיזים את המשפט ברחובות. אחד לאחד הצגות הפסיון של ישוע שנערכות ברחובות בכל העולם ובפרט במקסיקו לכבוד הפסחא. מתחפשים לישוע ולרומאים ומשחזרים את האירוע ההסטורי כך בדיוק ברחובות, ומגיעים לעיתים לפסגות אקסטטיות של אנטישמיות. כשהייתי תינוקת ההורים שלי נקלעו לאירוע מומחז שכזה, והיו בטוחים שאם יגלו את יהדותנו, לא נצא משם חיים. קבלו את הנוצרים החדשים, עובדי הנאשם, בן האלהים.

והכל הכל קורה ברדיוס של קילומטרים בודדים בהפרש של 2000 שנה. הו, איזה קולנוע!

נתניהו לא אדיוט, הוא בחר והורה על שליחיו להפיץ את הבשורה, עם קצת התאמות, של הסיפור הכי מצליח בתולדות האנושות, הסיפור של הנצרות. לכן כאשר אנשי ליכוד מסבירים שזה רק יעזור לנאשם כאשר יופצו תמונות שלו על ספסל הנאשמים, הם צודקים. ממש כפי שכתר הקוצים ששמו למצחו של ישוע ולעגו לו שהוא "מלך יהודים" רק הפך לסמל של הלעג והבוז שרכשו הכופרים העיוורים לבן האלוהים.

יש לא מעט אירוניה בכך, שאחרי 2000 שנות גלות בהם נרדפנו כי נוצרים מסויימים טענו שרצחנו את ישוע, חזרנו לאותה נקודה. הפעם הממסד היהודי הם "ישראל הראשונה", ותלמידיו המסורים של בן האלוהים – עניי הרוח, הענוים, הנרדפים, מואדי סליב, ילדי תימן ועד ש"ס – "ישראל השנייה".

2000 שנה החזיקו יהודים בעקרונות דתם העתיקה גם במרתפי האינקוויזיציה ומחנות הריכוז בשואה, אבל תוך קצת יותר מעשור, הופ, נאשם בפלילים המיר את דתם של מיליון ביביסטים.

2000 שנה החזיקו יהודים בעקרונות דתם העתיקה גם במרתפי האינקוויזיציה ומחנות הריכוז בשואה, אבל תוך קצת יותר מעשור, הופ, נאשם בפלילים המיר את דתם של מיליון ביביסטים

כל פעם ששליחיו של בן האלוהים יחזרו שוב ושוב על כך ש"זה המשפט של כולנו" דעו בוודאות שמהפסוק הזה בנבואה של ישעיהו בנוייה הנצרות. "וְהוּא חֵטְא-רַבִּים נָשָׂא".

ניצן ויסברג, מרצה ויועצת למתודולוגיית חדשנות design thinking ופעילה חברתית בתחום החינוך. עבדה כפרופסור יועצת באוניברסיטת סטנפורד לפני שחזרה לארץ וגילתה שארצה שינתה את פניה. כיום היא חיה בהוד השרון עם אישה היקר וארבעת ילדיהם.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
ביבי וחבר שריו החלולים יעשו מאמץ עילאי כדי לגרור את כולנו אל "השותפות הקולקטיבית" באשמה. זהו ניסיון נואל שנוסה הרבה פעמים בעבר על ידי פוליטיקאים חסרי מצפון. ביבי הוא הנאשם ולי אין קמצוץ... המשך קריאה

ביבי וחבר שריו החלולים יעשו מאמץ עילאי כדי לגרור את כולנו אל "השותפות הקולקטיבית" באשמה. זהו ניסיון נואל שנוסה הרבה פעמים בעבר על ידי פוליטיקאים חסרי מצפון. ביבי הוא הנאשם ולי אין קמצוץ של חלק בעברותיו. אתה האיש!…

עוד 661 מילים ו-3 תגובות
סגירה