ניצול הניצולים לצרכים פוליטיים

נתניהו עם תומכים ניצולי שואה, צילום מסך מערוץ 20
נתניהו עם תומכים ניצולי שואה, צילום מסך מערוץ 20

שימוש בניצולי השואה לצורך פוליטי הוא דבר מחריד.

ניצולי שואה רבים תמכו בשמאל. אחרים תמכו בימין. היו בהם חילונים ודתיים שתמכו במפד"ל המתונה בטרם הפכה למפלגה המשיחית והגזענית מהימין הקיצוני. חלק מניצולי השואה חרדים. אחרים בכלל מתגוררים במדינות אחרות (למעשה: רוב ניצולי השואה לא חיו מעולם במדינת ישראל). היו גם חברי וחברות כנסת ניצולי שואה. במפ"ם, במפא"י, בעבודה ובמערך. בליכוד. במפד"ל. כל קצוות הקשת הפוליטית.

ניצולי שואה רבים תמכו בשמאל. אחרים בימין. היו בהם חילונים ודתיים שתמכו במפד"ל המתונה בטרם הפכה למפלגה המשיחית והגזענית מהימין הקיצוני. חלק מהניצולים חרדים. אחרים מתגוררים בחו"ל

השימוש התכוף של נתניהו בשואה אינו חדש. הדמגוגיה שמוזילה את השואה, בוקעת מפיו לא אחת.

ביבי נתניהו, דווקא היום הזכרת אותנו ניצולי השואה. למה לא הזכרת אותנו במשך השנים שהיינו צריכים לבחור בין קניית אוכל…

פורסם על ידי ‏‎Edna Sheffer Gitlin‎‏ ב- יום ראשון, 24 במאי 2020

בערב יום השואה והגבורה האחרון, זה הגיע לאחד השיאים הכי נמוכים: בניגוד לתקופת השואה, הסביר נתניהו, הפעם זיהינו את סכנת הקורונה בזמן. זה היה מדהים. והוא אמר זאת במסגרת נאום במוסד יד ושם.

פוסט שעלה לרשת
פוסט שעלה לרשת

הדוגמאות מוכרות. גם ההמצאה המופרכת שלפיה היה זה המופתי ששכנע את היטלר לבצע רצח עם, מלמדת על טשטוש מסוכן בין דמיון למציאות (טשטוש שבוקע מפי מנהיג שרבים מאמינים לדבריו ואף רואים בהם כמעט דברי אלוהים חיים, למרבה הצער). המצאה זו הייתה ביטוי נורא לשימוש פוליטי נלוז בשואה לצרכי הפחדה (המופתי אכו היה דמות נתעבת מאד. פרו נאצי שפל. אך אין קשר בינו לבין החלטת ביצוע הפתרון הסופי. נתניהו אמר את הדברים המופרכים כדי להמחיש לנו עד כמה מסוכן להאמין לפלסטינים).

בקצרה: היכולת לרתום את רצח העם המחריד והשיטתי בהיסטוריה לצרכים פוליטיים, מאפיינת את נתניהו לא אחת. זה חמור במיוחד כשהדבר נועד להצדיק מדיניות גזענית שפוגעת בזכויות אדם. והרי אם ישנו לקח מהשואה (אם בכלל קיים לקח כזה), הריהו החובה להיאבק בגזענות, בדה הומניזציה של האחר ובפגיעה בזכויות אדם, וההכרח לבצר את המשטר הדמוקרטי וזכויות האדם.

היכולת לרתום את רצח העם לצרכים פוליטיים חמורה במיוחד כשהדבר נועד להצדיק מדיניות גזענית שפוגעת בזכויות אדם. הרי אם יש לקח מהשואה – זו החובה להיאבק בגזענות, דה-הומניזציה ופגיעה בזכויות אדם

שפל מיוחד נרשם השבוע. מספר דקות לפני תחילת משפטו, סיפר נתניהו שנציגים של אלף ניצולי שואה אמרו לו "היינו ביערות ועכשיו אנחנו מתפללים בשבילך". אחד מהם אף אמר לו "זאבים באים לטרוף אותך". כמה נמוך אפשר לרדת. והרי ניצולי שואה רבים אחרים חשים כלימה למראה נתניהו בתפקיד מנהיגם.

אבל בואו נשאל את עצמנו מה מבקש הנאשם לטעון במסגרת הסאב-טקסט:

1. האם הוא טוען בעצם שרוני אלשייך, ליאת בן ארי, שי ניצן ומנדלבליט הם נאצים?

2. האם הוא טוען שהמשטרה, הפרקליטות ומה שהוא מכנה "עיתוני השמאל" הבדיוניים, הם נאצים?

3. האם הוא טוען שמתחוללת שואה מול עינינו ושהוא הקורבן שלה?

4. האם הוא יודע שיש ניצולי שואה רבים שחשים קבס כשהם צופים בו? האם הוא יודע שמיליוני ישראלים מבועתים מעצם כהונתו ומדבריו המסלימים והפתולוגיים?

5. האם הוא שמע על הדבר הזה שנקרא מנגנון בושה?

6. האם מוחאי הכפיים וחובשי המסכות מאחוריו שמעו על הדבר הזה?

אנחנו מבינים שהוא רצה לייצר תמונת נגד לתמונת הנאשם שעומד מול שופטיו. אבל זה לא יעזור לו. התמונה שנצרבה היא התמונה של הנאשם שעומד מול שופטיו. הוא הנאשם.

לקראת סיום, נזכיר: אורי עמית. ראש עיריית רמת גן. מפא"יניק. איש העבודה (שלא כמו נציגה הדמיוני של ישראל השנייה מקיסריה שתומך באשתו המתעמרת ומאפשר לה להתעמר במוחלשים ובמוחלשות מכל לאורך שנים רבות). הורשע בשנת 1994 בקבלת שוחד. השוחד הזה היה פרסום אוהד.

ועוד נדגיש: מרבית הציבור הימני לא יפעל באלימות. לא יפגע באיש באופן פיסי. ויקבל את הכרעת בית המשפט גם אם יורשע נתניהו. אך אין לדעת מה יעשו מקצת האנשים שאת יצריהם הוא מבעיר. וגם אם איש לא ינסה לפגוע פיסית באיש ולא נגיע לזוועה דומה לזוועת רצח רבין (אני כלל לא בטוח בזה לאחר כמויות האיומים המאורגנים שספג מנדלבליט ולאחר שההסתה של נתניהו נגדו ונגד ליאת בן ארי מתגברת), עצם חורבן שלטון החוק שמחולל נתניהו, היא נזק עצום וקיומי.

נדגיש: מרבית הציבור הימני לא יפעל באלימות. לא יפגע באיש באופן פיסי. ויקבל את הכרעת בית המשפט גם אם יורשע נתניהו. אך אין לדעת מה יעשו מקצת האנשים שאת יצריהם הוא מבעיר

וכפי שציין עורך הדין אביגדור פלדמן בפייסבוק: אחת מלהקת המעודדות הצייתניות מאחורי המסית, הייתה חברת הכנסת הילה אסנת-מארק מתחתית נבחרי רשימת הליכוד. היא תהיה חברת הוועדה לבחירת שופטים מטעם הכנסת, כך סוכם בהסכם הקואליציוני המביש בין הליכוד לכחול-לבן.

חברת הוועדה לבחירת שופטים עומדת לצד הסריסים והצייתניות האחרים מאחורי האיש שמסית נגד מערכת אכיפת החוק.

מהו לדעתכם המסר המועבר לשופטים במדינת ישראל?

"אני עומדת לפעול במסגרת הוועדה כנציגת הפרלמנט באופן חופשי, על פי צו מצפוני ובהתאם לאינטרס הציבורי של אזרחי מדינת ישראל"?

או אולי דווקא: "אני מריונטה על חוט שמופעלת בידי נאשם בשוחד שעושה כל שביכולתו כדי להסית, להכפיש, לאיים, להפחיד ולשסות את תומכיו בכל מי שאינו מתיישר לצדו"?

איזו חרפה.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
עוד 716 מילים ו-3 תגובות
סגירה