אושרה סופית פתיחת המסעדות והבריכות ממחר

משרד החינוך יפעיל קייטנות לגנים ולכיתות א'-ד' עד 6 באוגוסט ● תכנית האוצר להצלת המשק: מענק של עד 7,500 לעסק על כל עובד שחוזר מחל"ת ● ברקת תקף את תכנית התמריצים של האוצר ● לראשונה כשר ביטחון גנץ ביקר בעוטף עזה ● חדשות 12 הגישה לביהמ"ש תביעת דיבה נגד יאיר נתניהו ● המתמחים מוחים נגד 26 שעות משמרת

מסעדה בתל אביב (צילום: Flash90/מרים אלסטר)
Flash90/מרים אלסטר
מסעדה בתל אביב
07:11 עריכה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף כמיל אבו רוקון, הזהיר בדיונים סגורים, שבהם השתתפו שר הביטחון והרמטכ"ל, שהחלת החוק הישראלי בשטחים עלולה להביא לגל פיגועים ולשבירה של התיאום הביטחוני בין הצדדים – כך דיווח הבוקר צחי דבוש בגלי צה"ל.

07:32 עריכה

מחר תתקיים בכנסת הצבעה על החוק הנורבגי, המאפשר לשרים להתפטר מהכנסת ולאחר מכן, אם הם חפצים בכך, לשוב ולהתמנות לחברי כנסת. זאת אחרי שבשבוע שעבר נדחתה ההצבעה על החוק בשל חילוקי דעות בין הליכוד וכחול לבן.

08:54 עריכה

חבר הכנסת איתן גינזבורג מכחול לבן מתח ביקורת על הדברים שנשא ראש הממשלה נתניהו לפני פתיחת משפטו: "לא אהבתי את זה, זה לא הסגנון שלנו". בראיון בתחנת הרדיו 103fm אמר חבר הכנסת בהתייחס לתגובת חברי כחול לבן: "לא קיבלנו הוראות איך לדבר".

מדבריו של גינזבורג עלה שהוא אינו שולל חקיקה של החוק הצרפתי, הדוחה חקירות של ראש הממשלה עד לסיום תפקידו.

09:19 עריכה

גורמים בליכוד ובכחול לבן אומרים שהיוזמה לשינוי השיטה לבחירת היועץ המשפטי לכנסת צפויה לרדת מסדר היום כדי למנוע חיכוך בין שתי הסיעות – כך דיווח הבוקר זאב קם בתאגיד השידור כאן.

09:38 עריכה

אחרי הלחץ האמריקאי על ישראל – שבא לידי ביטוי, בין היתר, בביקורו של מזכיר המדינה פומפאו בארץ – החליטה ועדת המכרזים הבין-משרדית, שחברת האצ'יסון הסינית לא תקים את מתקן התפלת המים בפלמחים. מדובר במתקן ההתפלה הגדול מסוגו בעולם, שיוקם, כך נקבע, על ידי חברת IDE הישראלית. בכך נמנע משבר בין ישראל לארצות הברית.

ועדת המכרזים מורכבת מגורמים ממשרד האוצר, משרד האנרגיה, רשות המים וחברת ענבל.

11:10 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו ליברמן על נאום נתניהו בבית המשפט: "ברור שראש הממשלה חצה את כל הקווים האדומים והוא מוכן לגרור את ישראל למלחמת אזרחים". חבר הכנסת אמר את הדברים בראיון בתאגיד השידור כאן.

11:40 עריכה

ראש הממשלה נתניהו מעוניין להחיל את ריבונות ישראל בשטחים ולהעביר את תקציב המדינה, ואחר כך ייתכן שירצה לפזר את הכנסת ולקיים בחירות – כך טוענים גורמים בקואליציה, לפי דיווח של דפנה ליאל ב-N12.

12:19 עריכה

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה פנה לממלא מקום מפכ"ל המשטרה מוטי כהן וביקש ממנו לחקור מי הם ה"בכירים במשטרה", שדבריהם פורסמו אמש בחדשות 12, ולשיטתו, שלחו איום לעבר ראש הממשלה נתניהו.

אתמול דיווח משה נוסבאום כי, לדברי בכירים במשטרה, "חוקרי להב 433 עשו עבודה מעולה והתעלמו מכל הלחצים שניסו להפעיל עליהם. כך הם ינהגו גם אם היועץ המשפטי לממשלה יחליט על חקירה נוספת נגד נתניהו בתיק המניות שלו. נקבל אותו בכבוד, אך כמו בחקירות הקודמות שלו – לא נעשה לו הנחות".

במכתב ששלח הבוקר לכהן ביקש אוחנה "לנקוט בכל האמצעים כדי לאתר את הגורם" – שאותו הגדיר "פחדן" משום ש"הסתתר מאחורי מעטה של אנונימיות". השר קרא למפכ"ל לעשות שימוש בפוליגרף, בפלטי שיחות או בכל אמצעי אחר שימצא לנכון.

13:20 עריכה

"ברור שהדברים שנאמרו לחלוטין לא מקובלים עלינו. אנחנו מתנגדים להם בכל תוקף" – כך אמר שר העבודה והרווחה והשירותים החברתיים, איציק שמולי, בהתייחס לדבריו של ראש הממשלה נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים שלשום.

"אני, ואני אומר את הדברים גם על דעת, אני חושב, כל גוש כחול לבן – העבודה, מאמינים בשלטון החוק, יודעים שהשופטים בירושלים ובמקומות אחרים, כמו גם גורמי אכיפת החוק, יעשו את הכל כדי שהאמת תצא לאור בכל הליך משפטי וגם בהליך של ראש הממשלה. רק הרדיפה אחר הצדק עומדת לנגד עיניהם, גם של גורמי אכיפת החוק וגם של השופטים, ולא רדיפה אחר אדם כזה או אחר", אמר בראיון בכאן רשת ב'.

איציק שמולי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
שמולי בתל אביב בינואר האחרון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

שמולי סירב להשיב לשאלה למה לא התייחס עד כה למשפט נתניהו ולדבריו של ראש הממשלה שלשום. "לא נהיה במצב שבו בגלל שאנחנו מצליחים לקדם מדיניות חברתית בעולם של הרווחה, אנחנו נפקיר את הדמוקרטיה", הבהיר.

"כאשר מנסים לצייר תמונה כאילו המערכת רודפת בן אדם מסוים – זה דבר שהוא לא מקובל עליי, כי אני מאמין במערכת שלטון החוק, הגם שלפעמים אני לא מסכים לחלק מהפסיקות, הגם שאני מודע לעובדה שיש גם דברים שצריך לתקן (כמו בכל מערכת)".

הוא גם התייחס להחלה של החוק הישראלי בשטחים. "סיפוח חד צדדי עומד בסתירה לאינטרס הלאומי של מדינת ישראל ומאיים על יכולתה להתקיים בעתיד כמדינת יהודית ודמוקרטית", קבע השר. "היכולת שלנו לעכב, למנוע או לרסן את המהלך הזה היא הרבה יותר גדולה מתוך הממשלה".

13:37 עריכה

ראש הממשלה נתניהו הגיב לדיווח שפורסם אמש בחדשות 12 – שלפיו, אמרו גורמים במשטרה, שאם יוחלט לחקור אותו בתיק המניות, הם יפעלו בכבוד אך ללא הנחות – ואמר שזהו איום וניסיון לסתימת פיות.

האיום האנונימי של חוקרי המשטרה אמש בחדשות 12 לפתוח בחקירת סרק נוספת נגד ראש הממשלה, בתגובה על כך שחשף את השימוש בסחיטה…

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום שלישי, 26 במאי 2020

14:12 עריכה

עיריית פתח תקווה תחנוך כיכר על שמם של צילה ובנציון נתניהו, הוריו של ראש הממשלה. ראש העירייה רמי גרינברג: "זהו כבוד עבורנו לקרוא כיכר על שמם של בני הזוג נתניהו". לא ידוע מתי ייערך טקס החנוכה.

נתניהו (מימין) ואביו, בנציון, בביתו של האחרון בירושלים ב-2009 (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
נתניהו (מימין) ואביו, בנציון, בביתו של האחרון בירושלים ב-2009 (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

בנציון נתניהו (2010-1910), חוקר והיסטוריון, וצילה לבית סגל (2000-1910), שסייעה לבעלה בעבודתו, היו נשואים מ-1944 ועד מותה.

14:26 עריכה

בינתיים בטוויטר: רפי פרץ מסביר על הבעייתיות שבנסיגה מלבנון, מתן כהנא מנמק את הצורך בחוק צרפתי, אחמד טיבי משבח את ארקיע, ועוד.

14:34 עריכה

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה לדבריו של השר איציק שמולי – שהביע בראיון בכאן ב' את התנגדותו להחלת הריבונות הישראלית בשטחים – ש"החלת הריבונות תתבצע בדיוק כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים שהם ברורים מאוד".

14:42 עריכה

שר האנרגיה, יובל שטייניץ, התייחס לדיווחים על כך שהחברה הסינית שהתמודדה במכרז להקמת מתקן התפלה בפלמחים לא זכתה בגלל לחץ מצד ארצות הברית. "הייתי בפגישה עם פומפאו ונתניהו. לא נראה לי שהמתקן הזה בראש מעייניהם של האמריקאים", אמר שטייניץ בראיון בכאן רשת ב'.

הוא גם התייחס לגודלה של הממשלה, הכוללת 34 חברים: "אני מבין את התחושה הלא נוחה". לגבי ראש הממשלה, העומד למשפט, אמר שטייניץ: "הוא אדם ישר ואמיץ שישראל בראש מעייניו".

15:24 עריכה

ח"כ נפתלי בנט על בעיית העצמאיים בעקבות משבר הקורונה: "מכל השיחות שלי עם עצמאיים ובעלי העסקים עולה שעיקר הבעיה כרגע אינה רק בהחלטות הגדולות של הממשלה, אלא ביישומן בפועל…עצמאים רבים נופלים בין הפעימה הראשונה לשנייה, ובפועל לא מקבלים שום פיצוי. אחרים לא מצליחים לקחת הלוואות מהקרנות".

15:30 עריכה

השרה לשעבר, ח"כ איילת שקד על החלטת בית המשפט בעניין מלכה לייפר: "היא בוודאי תגיש ערעור לעליון. צריך שההליך הזה יהיה מזורז. נגרם נזק גדול ליחסי ישראל אוסטרליה ופגיעה קשה מאוד בקורבנות".

16:31 עריכה

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) מקשרת בין התפטרותו של יעקב ליצמן מתפקיד שר הבריאות לבין העובדה שלייפר הוגדרה ככשירה לעמוד לדין: "זה מה שקורה שיש לו את הכוח להשפיע על חוות דעת פסיכיאטריות מפסיק לכהן כשר הבריאות. האמת יוצאת לאור. ההסגרה הזאת הייתה צריכה לקרות מזמן".

16:49 עריכה

חדשות 12 והעיתונאית דנה ויס החליטו להגיש תביעת דיבה נגד יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות התבטאויות נגדה.

"מדובר בהתבטאויות דיבתיות, מיזוגניות, אשר אף עולות עד כדי הטרדה מינית, שפורסמו בימים האחרונים בטוויטר על ידי יאיר נתניהו ואחרים", נאמר בהודעת חדשות 12.

16:50 עריכה

יאיר נתניהו בתגובה לכך שחדשות 12 החליטו להגיש נגדו תביעת דיבה: "בדיחה. צפו פגיעה".

17:19 עריכה

בהתאם להחלטת שר האוצר, ישראל כ"ץ, הפיץ היום משרד האוצר תזכיר חוק להערות הציבור הכולל מתווה למענק עידוד תעסוקה בהיקף של 6 מיליארד שקלים. המענק, בסכום של 7,500 שקל, יינתן לעסקים בעבור כל עובד שיוחזר לשוק העבודה.

17:36 עריכה

שרי הממשלה מאשרים בשעה זאת במשאל טלפוני שורה של הקלות במגבלות הקורונה שצפויות להיכנס לתוקף מיידי, בהן פתיחת המסעדות, הבריכות וגני האירועים.

18:08 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, ביקר היום בפיקוד דרום ביחד עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, אלוף פיקוד דרום הרצי הלוי ומפקד אוגדת עזה תא"ל אליעזר טולדנו.

זהו הסיור הראשון שעורך גנץ במסגרת תפקידו והוא התמקד בזירה הפלסטינית בעזה ובכלל האתגרים בזירה הדרומית- ברמה הביטחונית והאזרחית.

18:09 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נשיא קולומביה על התגברות המעורבות האיראנית באמריקה הטינית. "נתניהו בירך על החלטת קולומביה להכריז על חיזבאללה ומשמרות המהפכה כארגוני טרור", נמסר.

18:28 עריכה

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, אמר כי הוא מקווה שמתווה משרד האוצר לעידוד התעסוקה לא יאושר כפי שהוא: "אנו מודים לשר האוצר על אישור הצעותינו להקצאת 500 מיליון ש"ח לחיזוק ההון האנושי בתעשייה הישראלית. עם זאת, המודל המוצע, על פיו יינתן מענק רק למי שהוציא עובדים לחל"ת משדר מסר שלילי מאד לחברות שהתאמצו לשמור על העובדים במקומות העבודה או להחזירם מהר ככל הניתן ואנו כבר מוצפים פניות של חברות כאלה".

19:01 עריכה

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) התייחס למתווה שר האוצר להחזרת העובדים במשק לעבודה, ואמר כי מדובר ב"צעד חשוב שצפוי להקטין דרמטית את אחוז האבטלה אבל דורש מקצה שיפורים".

בין השאר דורש קרעי לוודא שהעובדים שיוחזרו יזכו למלוא התנאים להם היו זכאים טרם יציאתם לחל"ת, וכן לשנות את מדרגות הפיצוי.

19:30 עריכה

קבינט הקורונה החדש יתכנס מחר בפעם הראשונה כדי לדון בהמשך היציאה מהמשבר.

20:02 עריכה

ח"כ עאידה תומא סלמיאן הגיעה להפגנת המתמחים מול בית שר הבריאות. "הם דורשים לשים סוף לתורניות של 26 שעות, ואני מתחייבת לייצג את הדרישה הזאת בכנסת".

20:37 עריכה

ח"כ ניר ברקת נגד התוכנית של האוצר להחזיר את המשק לפעילות: "התכנית של פקידי האוצר מעוותת ומבזבזת כספי ציבור. במקום זאת חייבים לפצות ישירות את העסקים שנפגעו ואת ששת המילארדים שהוקצו צרי לתת לאזרחי ישראל כדי לעודד צריכה במשק, כך נסייע לעסקים לצמוח ולהחזיר את העובדים לעבודה. זו הוכחה נוספת לכך שאת אגף התקציבים באוצר צריך לפרק ולבנות מחדש". כזכור, בתקופת הבחירות, נתניהו הבטיח לברקת את תפקיד שר האוצר.

20:39 עריכה

הלימודים בגנים ועד כיתה ד' ימשיכו עד 6 באוגוסט. "המתווה להפעלת בתי הספר ובגנים במהלך החופש הגדול נבנה במטרה לסייע להורים העובדים ולהחזיר את המשק לפעילות מלאה, וכן נועד גם כדי לאפשר את השלמת הפערים החינוכיים והלימודיים שצברו התלמידים במהלך משבר הקורונה", כך נתניהו שקיבל את ההחלטה יחד עם שר החינוך יואב גולנט.

20:39 עריכה

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד: "מחזק את הרופאים המתמחים במחאת הצודקת. 26 שעות משמרת זה לא אנושי ולא מקצועי".

21:11 עריכה

הממשלה אישרה סופית: החל ממחר תותר הפעלה של מסעדות, ברים ופאבים (ישיבה במקום), בריכות שחיה (למעט בריכת פעוטות), אטרקציות תיירותיות, רכבל וכלי שייט ציבוריים.

בנוסף, צומצמה המגבלה על כמות השוהים המותרת במקומות הפתוחים לקהל בהם חנויות, קניונים, שווקים ועסקים לטיפולים לא רפואיים בגוף האדם.

21:42 עריכה

שר הבריאות יולי  אדלשטיין מסר בעקבות אישור ההקלות החדשות: "הממשלה נתנה הערב מתנת חג שבועות לאזרחי ישראל. הגברנו משמעותית את שחרור המשק מלפיתת הקורונה".

"פתחנו את הברים, המסעדות, הבריכות, וגם בבתי הכנסת יוכלו להתפלל יחד עד 70 איש בחג השבועות. אבל כל זה יוכל להימשך רק אם כל אחת ואחד מאיתנו יקפיד על הנחיות משרד הבריאות. בלי זה הנגיף יחזור ואיתו גם הסגר", הוסיף.

22:21 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לפרסום על כך שוועדת השרים לחקיקה לא תכונס בשבועות הקרובים: "הממשלה עוד לא הוקמה וכבר היא משותקת. מה כן יעלה מחר? עוד חוק ג'ובים. עוד לשכות. עוד נהגים. עוד תקציבים לפוליטיקאים מנותקים בממשלה הכי מנותקת (והכי מנופחת) בתולדות המדינה. מנותקים נמאסתם!".

07:02 עריכה

בעקבות הביקורת שנשמעה נגד הקמת משרד ראש הממשלה החליפי, יו"ר כחול לבן בני גנץ אומר בשיחות סגורות כי בכוונתו למנות רק ארבעה בעלי תפקידים במשרד החליפי – כך פורסם בחדשות כאן.

בסביבתו אומרים כי המספר לא כולל נהגים ומזכירות, אבל לדבריהם המטרה היא להקים "משרד מינמלי". ראש הממשלה בנימין נתניהו לעומת זאת נערך למימוש הרוטציה ומבקש להקים מנגנון רחב בהרבה שיאפשר לכמה שיותר מאנשיו להיכנס למשרד החליפי, אחרי שיעזוב את משרד ראש הממשלה.

סגירה