שקר ה"סיפוח"

ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך נאום ברמת גן, מדבר על בקעת הירדן ומבטיח להחיל עליה ריבונות ישראלית אם ישוב וייבחר, 10 בספטמבר 2019 (צילום: מנחם כהנא/סוכנות הידיעות הצרפתית)
מנחם כהנא/סוכנות הידיעות הצרפתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך נאום ברמת גן, מדבר על בקעת הירדן ומבטיח להחיל עליה ריבונות ישראלית אם ישוב וייבחר, 10 בספטמבר 2019

הנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים, העומד בראשות ממשלת ישראל בחסות בג"צ ובחירת רוב חברי הכנסת, מתעתד, לטענתו, לספח בתחילת יולי את בקעת הירדן ולהחיל את החוק הישראלי על ההתנחלויות ביהודה ושומרון. ההסכם עם כחול-לבן מדבר על קבלת ההסכמה האמריקאית, כאשר האמריקאים אומרים שזו "החלטת ישראלית". לאחר ה"הסכמה" האמריקאית, רשאי נתניהו להביא את ההחלטה לדיון בקבינט, בממשלה ולאישור הכנסת.

לכאורה פתוחה הדרך לסיפוח. אבל מהו באמת ה"סיפוח"? תכנית המאה של טראמפ שעליה נשען נתניהו ומתגאה בה, ובה גם תומך לכאורה בני גנץ, מדברת על הקמת מדינה פלשתינית על פני 70% מיו"ש והעברת שטחים בתוך הקו הירוק לידי הפלשתינים בתמורה לסיפוח והחלת החוק הישראלי על ההתנחלויות ביו"ש. האם באמת מתקיים כאן סיפוח? או בעצם מדובר כאן על תכנית חלוקה? שקר הוא אמת וסיפוח הוא חלוקה מחדש. אורוול מודרני כותב כעת את ההיסטוריה.

האם באמת מתקיים כאן סיפוח? או בעצם מדובר כאן על תכנית חלוקה? שקר הוא אמת וסיפוח הוא חלוקה מחדש. אורוול מודרני כותב כעת את ההיסטוריה

זו לא חלוקה שהשמאל היה רוצה – יו"ש למדינה פלשתינית והקו הירוק למדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. אבל זו חלוקה. מדינה פלשתינית בהסכמת מנהיג הימין הישראלי. נכון שהפלשתינים טרם הסכימו לכך, אבל הרי תכנית המאה מדברת על כך. הנהגת ישראל שמתרברבת ב"סיפוח" בונה למעשה על מהלך חד צדדי שעומד בבסיסה של תכנית טראמפ ובה ינתנו לפלשתינים 4 שנים להחלטה פלשתינית אם להצטרף לתכנית ואחריהן, אלוהים גדול.

אבל מה אם הפלשתינים יחליטו להיכנס למו"מ? העולם כולו לצידם, האמריקאים מעוניינים במו"מ ויסכימו גם לשינוי בתכניתם אם המו"מ יעלה יפה.

ישראל אם כן נכנסת למהלך של חלוקת השטחים שבין הירדן לים מחדש, ולראשונה מאז החלטת החלוקה של האו"ם בשנת 1947. לכאורה תוקם מדינה פלשתינית בהסכמת הימין הישראלי. אבל ה"סיפוח" המובטח הוא בעצם תכנית הונאה.

סיפוח חד צדדי יוביל לכאוס אזורי, אינתיפאדה בשטחים, ניתוק חוזה השלום בין ישראל לירדן, סנקציות אירופאיות על ישראל והפיכת אזרחיה כולם למצורעים ברחבי העולם. עצירת טיסות בשל הקורונה תיראה כמו הפסקת פרסומות באמצע תכנית אימה. נתניהו אולי בדרכו הנכלולית רוצה להוביל למלחמת גוג ומגוג שאחריה יאבד משפטו בתהום הנשייה, אבל מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה את הטירוף הזה. אין שום מחיר פוליטי, ביטחוני, כלכלי, חברתי או בריאותי שמצדיק מהלך של סיפוח שאלה הם המחירים שהמדינה תצטרך לשלם עבורו.

סיפוח חד צדדי יוביל לכאוס אזורי, אינתיפאדה בשטחים, קץ השלום בין ישראל לירדן, סנקציות אירופאיות והפיכת ישראלים למצורעים בעולם. עצירת הטיסות בקורונה תיראה כהפסקת פרסומות בסרט אימה

בני גנץ וגבי אשכנזי יודעים זאת. ראש השב"כ, ראש אמ"ן והרמטכ"ל יודעים זאת, גם ראש המל"ל, ראש המוסד, שר הביטחון ושר החוץ (כבר אמרנו?). כל אדם שעל כתפיו מונח ראש חושב, יודע זאת.

כל העולם יודע זאת ובכל זאת ראש ממשלת ישראל הנמצא בהליכי משפט פלילי, ממשיך לטחון לתומכיו את המוח בעניין הסיפוח ואולי אף להוביל מהלכים פוליטיים לקידומו של סיפוח. הימין הישראלי מדמיין את האידאולוגיה של ארץ ישראל השלמה מתממשת כאן ועכשיו ואין לו שום תשובה להפיכת ישראל למדינה דו לאומית או מדינת אפרטהייד מוקצה ומנודה.

את השקר של ה"סיפוח" צריך לעצור עכשיו בחודש מאי ויוני. מי שצריך לעצור אותו הם חברי כחול לבן, ראשי מערכות הביטחון הנוכחיים, שופטי העליון שייאלצו לדון בבג"צ נגד הסיפוח, מאות ואלפי פקידים, בעלי תפקידים בשירות המדינה שעל ראשם תיפול המדורה הזאת של שני מיליון פלשתינים הדורשים ביטוח לאומי וזכות הצבעה, טיפול רפואי ותקציבי חינוך בריאות ופינוי אשפה.

את הסיפוח הזה צריכים לעצור כל אזרחי ישראל שעל כיסם תיפול העלות של הסיפוח – גיוסי מילואים למלחמה באינתפאדה, שלטון צבאי ביו"ש, מימון חלופי לרשות הפלשתינית שתקרוס והפניית כל תקציבי המדינה להחלטה מטורפת של אדם אחד הנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים ובזאת מוכיח את חוסר כשירותו וכשרותו לקבל החלטות הרות גורל, אשר יש סכנה ברורה ומיידית שהן משרתות את האינטרס האישי שלו ולא את האינטרס הלאומי הציבורי.

את הסיפוח צריכים לעצור כל אזרחי ישראל שעל כיסם תיפול עלותו – גיוסי מילואים למלחמה באינתפאדה, שלטון צבאי ביו"ש, מימון חלופי לרשות הפלשתינית שתקרוס

את הסיפוח צריכים לעצור גם אנשי הימין הישראלי. חברי הליכוד, אנשי ימינה והמתנחלים. האפשרות של המתנחלים להישאר בהתנחלויות תלויה בכך שלא יתרחש סיפוח. הסיפוח הוא הצתת פתיל ההשהיה של פיצוץ שאחריו לא יוכלו להתקיים התנחלויות.

כל זמן שישראל משתפת פעולה עם הרש"פ והחיים ביו"ש מתנהלים בתיאום והסכמה, ניתן עדיין לשלוט בתוצאות הכיבוש וביחס לפלשתינים על כל מוראותיו ומגרעותיו. מהלך חד צדדי יגרום להתפרצות שאחריה איש לא יודע כיצד ייראה השטח ואם ניתן יהיה לחיות בו.

מערכות חשמל ינותקו, פיגועים יומיומיים ימנעו תנועה בדרכים, צה"ל ייאלץ לכבוש מחדש את שטחי A+B ולנהל בעצמו את חיי שני מליון פלשתינים עוינים מצויידים בנשק של הרש"פ ותמיכה בין לאומית. ראשי המתנחלים הם הראשונים להבין ולדעת את תוצאות ההחלטה על הסיפוח והם שצריכים ללכת לנתניהו ולהוריד אותו מהעץ.

הפתרון ביו"ש יכול להיות מבוסס רק על חלוקה מוסכמת לשתי מדינות דמוקרטיות שבהן יהודים חיים בשטח פלשתיני בהסכמה ובוחרים למוסדות בישראל ופלשתינים חיים בשטח שתחת ריבונותם ואלה שחיים בשטח ישראל יכולים לבחור למוסדות הפלשתינים במדינה הפלשתינית שלהם. תושבי מזרח ירושלים למשל.

הפתרון ביו"ש יכול להיות מבוסס רק על חלוקה מוסכמת לשתי מדינות דמוקרטיות שבהן יהודים חיים בשטח פלשתיני בהסכמה ובוחרים למוסדות בישראל ופלשתינים חיים בשטח שתחת ריבונותם

שום סיפוח לא יכפה על שני מיליון פלשתינים את רצונו של ראש ממשלת ישראל, הנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים. איש לא מאמין לו ואיש לא נותן בו אמון. לא באזור ולא בעולם.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
צונמי מדיני הבטיחו לנו כבר מזמן. אך בפועל מעמדה של ישראל רק הלך והתחזק בעולם בזכות "הנאשם בשוחד". היחידים שעושים גלים זה אנשי שמאל הזויים שעוד לא הבינו שהמציאות השתנתה והם הם ינסו בכול ... המשך קריאה

צונמי מדיני הבטיחו לנו כבר מזמן. אך בפועל מעמדה של ישראל רק הלך והתחזק בעולם בזכות "הנאשם בשוחד". היחידים שעושים גלים זה אנשי שמאל הזויים שעוד לא הבינו שהמציאות השתנתה והם הם ינסו בכול הכח ליצר דלגיטימציה של ישראל כלפי העולם.

עוד 820 מילים ו-1 תגובות
סגירה