על המנטרה של נתניהו בפתיחת משפטו

קרוליין גליק, צילום מסך מסרט של הוצאה לאור סלע מאיר
קרוליין גליק, צילום מסך מסרט של הוצאה לאור סלע מאיר

לפני פתיחת המשפט של נתניהו בו הוא מאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים, ולפני שנכנס לאולם כשמאחוריו שרים וחברי כנסת מהליכוד, מסר רה"מ נתניהו הצהרה ארוכה. אחת המנטרות הבסיסיות עליה חזר שם בצורות שונות, היא שהמשפט שלו הוא המשפט של כל הימין בישראל, שהמשפט הוא נסיון להפיל אותו ואת מחנה הימין.

קרוליין גליק, אחת הדוברות הרהוטות של הימין הלאומני, נתנה ביטוי תמציתי לטענה זו. גליק כתבה כי "משפט נתניהו הוא משפט עם ישראל", ש"הוא [נתניהו] ואנחנו [מי זה אנחנו?] עומדים לדין על כפירתנו המשותפת במשטר האליטה האשכנזית/צברית".

אלא שבניגוד לדברי גליק, משפט נתניהו אינו המשפט של העם בישראל. הוא משפטו, ולכל היותר משפטם של אלו התומכים בו. ביניהם קרוליין גליק, והשרים, וחברי הכנסת, וחברי הליכוד ושאר מלחכי הפינכה של נתניהו.

לאורך הקריירה של נתניהו, ובאופן חסר תקדים, האינטרסים של כלל הציבור: שלטון העם, ביטחון (צוללות), כלכלה ומשפט, הוכפפו לאינטרסים האישיים שלו. לכאורה בדרכי שוחד, מרמה והפרת אמונים.

נתניהו ותומכיו, ביניהם קרוליין גליק ואשכנזים אחרים כמו  נתן אשל, ישראל כץ, גלעד ארדן, עמית סגל, אראל סגל, אברי גלעד, עירית לינור, גדי טאוב, אשר יהלום (אונ' בר-אילן), דניאל פוליסר (מרכז שלם), סטיבן פלאוט (מוניטור האקדמיה הישראלית) ורבים אחרים, חלקם גזענים ושונאים מקצועיים – הם האליטה האשכנזית החדשה.

הם המתיימרים לדבר בשם הישראלים המקופחים, כאילו שהם עצמם גדלו והתחנכו במרוקו, בתוניסיה ובאלג'יריה. אם כבר – הם אלה שעומדים לדין יחד עם נתניהו על תמיכתם המשותפת במשטר המנוון והמשחית של נתניהו.

נתניהו ותומכיו, בהם קרוליין גליק, נתן אשל ואשכנזים אחרים, חלקם גזענים ושונאים מקצועיים, האליטה האשכנזית החדשה, מתיימרים לדבר בשם הישראלים המקופחים כאילו הם עצמם גדלו והתחנכו במרוקו, בתוניסיה ובאלג'יריה

בניגוד לדברי נתניהו ולגליק, האישומים נגד נתניהו הם לא על עבירות אידיאולוגיות אלא על עבירות אישיות, ונוגעים לקבלת טובות הנאה, מרמה, והפרת אמונים.

כדאי לקרוא את נחום ברנע:

"העבירות שמיוחסות לנתניהו לא נעשו למען מחנה הימין: הן נעשו למען עצמו. להדביק את המעשים האלה לימין כולו הוא להכתים מיליון וחצי ישראלים בעבירות שלא עשו. מה להם ולשמפניות".

אבל נתניהו אינו מוותר, ככל הנראה מאימת בית האסורים, והוא מאיים לשרוף הכל. היינו כבר באופרה הזו. בהתחלה זה היה 'לא היה כלום ולא יהיה כלום', עכשיו זה 'ניסיון להפיל אותי ואת מחנה הימין'.

כמו שכתב איציק אילוז: בהתחלה זה היה 'רודפים אותי', ואח"כ 'רודפים אותי ואת משפחתי', בשלב הבא זה הפך ל'משפט של הליכוד', אח"כ ל'משפט של הימין', לאחרונה זה היה 'משפט ישראל השניה' לפי אבישי בן חיים, ועכשיו זה 'משפט ישראל'. לאן עוד נגיע.

ואכן, מסקרן לגלות אילו טיעונים נוספים עוד נזכה לשמוע. האם נגלה בהמשך שמדובר במשפט נגד העם היהודי? שזהו משפט נגד האנושות?

נתניהו תקף בהצהרתו בבית המשפט את המפכ"ל לשעבר רוני אלשייך, את חוקריו במשטרה, את אביחי מנדלבליט היועץ המשפטי לממשלה, את הפרקליטות, את התקשורת, וגורמים נוספים, שלדבריו חברו יחד לעיתוני השמאל כדי לתפור לו תיקים מופרכים והזויים, במטרה להפיל ראש ממשלה חזק מהימין.

אלא שהבולטים במשטרה ובפרקליטות בשנות החקירות והאישומים, שאותם מינה נתניהו עצמו, הם אביחי מנדלבליט הדתי-לאומי, רוני אלשיך החובש כיפה ובוגר ישיבות 'נתיב מאיר' ו'מרכז הרב', ושי ניצן בוגר הישיבה התיכונית נתיב מאיר.

אלא שהבולטים במשטרה ובפרקליטות בשנות החקירות והאישומים, אותם מינה נתניהו, הם אביחי מנדלבליט הדתי-לאומי, רוני אלשיך חובש הכיפה ובוגר ישיבות 'נתיב מאיר' ו'מרכז הרב', ושי ניצן בוגר 'נתיב מאיר'

על ההשתלחות במשטרה, בפרקליטות, ביועץ המשפטי ובמערכת המשפט, כתבה פרופ' רחל אליאור:

"בואו נבחן רגע בעזרת מידע שאספו חברים שונים ברשת (תודה למאיר קליבנוב-רון ולעידו בלום) על הגורמים במשטרה ובפרקליטות ש"תפרו" לנאשם "תיקים מופרכים והזויים, במטרה להפיל ראש ממשלה חזק מהימין!" בואו להכיר את…השמאלנים החילוניים שרוצים להפיל ראש ממשלה מכהן:
שי ניצן – בן ליוצאי הונגריה וצ'כוסלובקיה, בוגר ישיבת 'נתיב מאיר' ושומר שבת.
רוני אלשייך – בן ליוצאי מרוקו ותימן, בוגר ישיבות 'נתיב מאיר' ו'מרכז הרב', חובש כיפה, שהיה מפכ"ל המשטרה שביבי עצמו מינה!
אביחי מנדלבליט – בן לאב סוחר בגדים וחבר אצ"ל, חוזר בתשובה, שהוא כידוע יועץ משפטי שביבי עצמו מינה!
המשנה ליועמ"ש רז נזרי, בוגר ישיבת 'מרכז הרב' בירושלים ו'ישיבת הגולן';
המשנה ליועמ"ש אבי ליכט, בוגר הישיבה התיכונית 'מדרשית נועם' בפרדס חנה;
היועץ המשפטי לכנסת איל ינון, בוגר ישיבת בני עקיבא כפר הרא"ה וישיבת ההסדר הר עציון באלון שבות.
שלמה פילבר, בוגר ישיבות 'שבות ישראל' באפרת ו'מרכז הרב' ומנכ"ל מועצת יש"ע.
כולם "שמאלנים מובהקים" שגדלו בציבור הדתי וצמחו בעולם הישיבות לפני שרכשו השכלה משפטית והתקבלו לעבוד בשירות המדינה, ורבים מהם מונו במישרין בידי נתניהו, חברו יחדיו בחבורה השמאלנית הנודעת, הידועה כחבורת סוד מוחלט בהחלט, הלא היא חסמב"ה, להדיח את… בן התפנוקים האליטיסטי הרוויזיוניסטי. בנימין נתניהו, העז לכזב ולומר לנוכח כלל הציבור: "אזרחי ישראל, מה שעומד היום למשפט זה הניסיון לסכל את רצון העם: להפיל אותי ואת מחנה הימין".
איש לא מבקש להפיל במשפט את מחנה הימין, הנאשם העומד בראש מחנה הימין, הוא ביבי נתניהו לבדו, רק הוא ושותפיו לשוחד, מרמה והפרת אמונים".

והיא מסכמת:

"למשמע הכזבים המופרכים בדבר 'תפירת תיקים מופרכים והזויים' בידי הפרקליטות, המשטרה והתקשורת, הפועלים בשירותו של מי בדיוק? אין לנו אלא לומר: כל השומע יצחק…רק אתה נתניהו לבדך נאשם, ולצדך נמצא כנאשם נוני מוזס, האיש שלפי דבריך הוא הנציג של ההגמוניה השמאלנית המבקשת להדיח אותך".

איננו יודעים אם נתניהו יורשע, בית המשפט דן לפי החוק, לא תמיד לפי הצדק או לפי אמות מידה מוסריות. אבל הנזק העיקרי שהביא נתניהו נמצא בתרבות השנאה, ההסתה, השיסוי, השקרים, והמלחמה בשלטון החוק וברשויות המשפט. ההרס הגדול שהביא נתניהו הוא בהזנייה של רשויות כמו המל"ל, משרד מבקר המדינה, ויתכן גם השב"כ ורשויות אחרות. יקח שנים לתקן את החורבן שנתניהו הביא על הדמוקרטיה הישראלית ועל המפעל הציוני.

איננו יודעים אם נתניהו יורשע. ביהמ"ש דן לפי החוק, לא תמיד לפי הצדק או אמות מידה מוסריות. אבל הנזק העיקרי שהביא נתניהו נמצא בתרבות השנאה, ההסתה, השקרים, והמלחמה בשלטון החוק

נתניהו שכלל את אמירתו של הנשיא ניקסון: 'אני לא נוכל' I am not a crook,
עכשיו לפי נתניהו זה 'אני לא נוכל, כל מי שנגדי הם הנוכלים'.

אמנון פורטוגלי הוא חוקר תאגידים, ניאוליברליזם ואנרגיה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
נתניהו הרס, הורס, ואם חלילה לא יורשע ויישלח לכלא לזמן רב, גם ימשיך להרוס את המדינה למען האינטרסים האישיים שלו, של ש-רע, ושל "יורש העצר" יחשיך הקטן, שאמנם מתלונן מרות על תחזוקת בית רוה"מ... המשך קריאה

נתניהו הרס, הורס, ואם חלילה לא יורשע ויישלח לכלא לזמן רב, גם ימשיך להרוס את המדינה למען האינטרסים האישיים שלו, של ש-רע, ושל "יורש העצר" יחשיך הקטן, שאמנם מתלונן מרות על תחזוקת בית רוה"מ, אבל חי בו על חשבון הציבור כמו קרציה על גב כלב.
ומה שמצחיק ועצוב בו זמנית, שכל הסוגדים לו, כל בבוני הימין הנבערים והמשיחיסטיים לא מצליחים להתחיל להבין שהאיש משתמש בהם, תוך כדי שהוא בז להם ולא רואה אותם ממטר כשאינם מביאים לו תועלת.

נניח לשם הדיון שכל ה''לשמאלנים'' הללו רצו להדיח את ביבי ולתפור לו תיק. מדוע טרחו לתפור לו 3 תיקים? הריי מספיק תיק שוחד אחד מסודר בכדיי להשליך אותו לכלא. יש לביבי ומשפחתו הסטוריה ארוכה ש... המשך קריאה

נניח לשם הדיון שכל ה"לשמאלנים" הללו רצו להדיח את ביבי ולתפור לו תיק. מדוע טרחו לתפור לו 3 תיקים? הריי מספיק תיק שוחד אחד מסודר בכדיי להשליך אותו לכלא.
יש לביבי ומשפחתו הסטוריה ארוכה של פרשות שונות שכבר יועץ משפטי קודם אמנם לא תבע אותו אבל הפגין חוסר נחת מבחינת התנהלות ציבורית. אם הינו רואים אדם בסגנון מנחם בגין שפתאום נטען נגדו שקיבל שוחד היה באמת חשד שיש שיש כאן משהו חשוד בהאשמה עצמה. אבל ביבי אינו דומה לבגין. מבחנת שחיתות ביבי עטוף בעננים של חשדות שעל חלקן כמו פרשת הצוללות אפילו לא נחקר. גם בנושא הגז הטבעי ביבי ביצע עבור בעליי הרשייון מספר תקדימים שלא אראו עד היום בארץ. מה מעלה את השאלה האם הכל כשר במתוה הגז. במסגרת כל ענן הסירחון המקיף את ביבי אין ספק לא מדובר בהתנהלות תקינה.

עוד 893 מילים ו-2 תגובות
סגירה