נתניהו נגד רגב: "התבטאויותייך פוגעות באחדות הממשלה"

פורסם פסק הדין המלא של בג"ץ בעניין הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו וההסכם הקואליציוני; השופט מזוז: הרכבת ממשלה בידי נאשם בפלילים משקפת כשל מוסרי ● סקר: מחנה נתניהו - הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וימינה - מקבל 67 מנדטים ● נתניהו פנה למח"ש בדרישה לחקור מי הגורם המשטרתי, שלדבריו, איים עליו ● מנהל ביה"ח ברזילי חזי לוי יתמנה למנכ"ל משרד הבריאות

נתניהו ורגב במליאת הכנסת, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו ורגב במליאת הכנסת, ארכיון
07:20 עריכה

ח"כ בצלאל סמוטריץ' לאחר הביקורת על כך שעשה לייק לציוץ של קרן נויבך בו הביעה את תמיכתה בדנה ויס בעניין התבטאותיויו של יאיר נתניהו אודותיה: "הרבה זמן לא הייתי שלם עם לייק שעשיתי לציוץ של מישהו כמו לציוץ הזה. לא קשור לימין ושמאל. רמיזות אישיות מכוערות, כלפי נשים או גברים, הן מעשה דוחה ומחוץ לתחום. אין שום דבר הגון או 'ימני' בלהגן עליהן רק כי בצד אחד יש 'עיתונאית שמאלנית' ומולה מישהו מהמחנה 'שלנו'".

בתגובות לציוץ ההסבר של השר לשעבר ניתן למצוא ביקורת, על כך שסמוטריץ' "לא היה כותב דבר כזה לו היה בממשלה", ושהכל "עניין של פוזיציה".

07:37 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בראיון ל-103FM: "גנץ לא יהיה ראש ממשלה. אין אדם אחד במערכת הפוליטית או בתקשורת או על המאדים, שחושב שהוא יהיה ראש ממשלה. אני לא אתן לנתניהו שעה אחת נוספת בתפקיד".

לפיד הוסיף כי "נתניהו שם את עצמו מעל החוק. טוען שאלפי אנשים, שוטרים, פרקליטים ואנשי מערכת אכיפת החוק תפרו לו תיקים. זה נשמע כמו הפיכה. הוא משחק באש ומדבר נגד המערכת בידיעה שזה ייגמר באלימות".

"זו לא ממשלת אחדות ולא נעליים", אמר, "זו ממשלת נתניהו החמישית והם עובדים אצלו… גנץ הוציא הוראה לדבר ברכות נגד ראש הממשלה, שעמד וצרח על מדרגות בית המשפט נגד כל מה שאנחנו מאמינים בו".

 

07:40 עריכה

הממשלה צפויה להביא היום לאישור מליאת הכנסת בקריאה ראשונה הוראת שעה לתיקון חוק יסוד "משק המדינה", המבקשת להרחיב את תוכנית הסיוע הכלכלית למשק ב-14 מיליארד שקל נוספים.

התוספת התקציבית כוללת בין היתר הרחבת המענה התקציבי למשרדי ממשלה, בפרט לצורך התאמות שנדרשות בהתאם להנחיות משרד הבריאות לחיים ב"שגרת קורונה".

07:43 עריכה

שר החינוך יואב גלנט התראיין הבוקר לגל"צ ותייחס למתווה הלימודים החדש שגובש במשרדו. "בסך הכול מסגרות בוקר יפעלו מ-8:00 עד 13:00, יהיו צהרונים מסובסדים, זו תהיה עלות מדורגת, ועד אשכול סוציואקונומי 4 אנחנו נעניק מימון מלא", אמר גלנט. "לגבי העלות – 360 שקלים לתקופה כזו זה מחיר סביר. הבאנו מתווה נכון, והדבר הכי חשוב הוא שמי שמנצח הם ילדי ישראל שימשיכו לחודש של העשרה לימוד ויעזרו להורים לדאוג לפרנסה".

עוד אמר גלנט: "כולם מרוויחים – הילדים וההורים, אני שמח שהמורים נרתמו לעניין יחד עם האוצר והרשויות המקומויות. אנחנו יוצאים לקול קורא, מבצע שמשרד החינוך לא עשה מעולם, עשרות אלפי מורים, אם המורים ירצו חופש ייכנסו במקומם סטודנטים".

גלנט התייחס גם לסוגיית הסיפוח שעל סדר היום הממשלתי: "עם ישראל שלח את נבחריו לכנסת להקים ממשלה פריטטית, זו לא הייתה משאת נפש של הליכוד. בסוף צריך להתפשר, אני מקווה שיימצאו הדרכים על מנת להבטיח את קווי היסוד שבהסכמים ובראשם הריבונות. זה חשוב לנוכח איומים פוטנציאליים ממזרח. כל היתר זה רעשים".

07:49 עריכה

שר הכלכלה עמיר פרץ נגד המתווה של שר האוצר ישראל כץ. פרץ צפוי להגיש היום לוועדת שרים לקורונה, מתווה תעסוקה חלופי בו תהיה הבחנה בין עסקים שנפגעו כלכלית לבין אלה שלא. רק עסקים שהייתה להם ירידה של 25% ומעלה יהיו זכאים לפיצויים.

07:53 עריכה

החוק הנורבגי יעלה היום להצבעה טרומית במליאת הכנסת.

08:36 עריכה

סקר מנדטים שפורסם ב-103FM על ידי מנכ"ל 'פאנלס פוליטיקס' מנחם לזר, עולה כי מפלגת הליכוד בראשות נתניהו הייתה מקבלת נתון שיא של 41 מושבים בכנסת, אילו הבחירות היו מתקיימות היום. כחול לבן של בני גנץ וגבי אשכנזי מתרסקת, על פי סקר זה, ל־12 מנדטים בלבד – המפלגה הרביעית בגודלה. גובר עליהם יאיר לפיד, שמפלגתו יש עתיד־תל"ם זוכה בסקר זה ל־14 מושבים. הרשימה המשותפת שומרת על כוחה עם 15 מנדטים

08:42 עריכה

שר התיירות אסף זמיר בראיון לכאן רשת ב': "אני נגד מהלכים חד-צדדיים. החלת ריבונות חד-צדדית היא דבר שפוגע באינטרס של מדינת ישראל להמשיך להתקיים כמדינה יהודית ודמוקרטית".

"נילחם בכל החלטה שאנחנו חושבים שהיא מסוכנת למדינת ישראל", הוסיף השר זמיר, "על פי ההסכם עם הליכוד, יש לנו שליטה על התהליך".

אסף זמיר (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
אסף זמיר (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
09:23 עריכה

על מנת לאפשר את הקמת המשרדים החדשים – הממשלה תקצץ תקנים בין היתר גם בביטוח הלאומי ובשירות התעסוקה, כך פורסם בכאן רשת ב'.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: "זאת חזירות".

09:49 עריכה

ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) על החוק הנורבגי: "אם לא די ב-52 שרים וסגני שרים, תאשר הממשלה תוספת של עוד 12 חברי כנסת בעלות עשרים מיליון ש"ח לשנה. הנה רשימת חוקים שניתן היה לקחת מנורבגיה. גני ילדים חינם, חופשת לידה בת תשעה חודשים, והעלאת שכר המינימום ל-45 ש"ח. אתם פשוט מנותקים. הגזמתם!".

09:52 עריכה

יו"ר ימינה, שר הבטחון לשעבר לשעבר, ח"כ נפתלי בנט, יכהן כחבר בוועדת חוץ ובטחון ובוועדת המשנה למודיעין ושירותים חשאיים.

בתפקיד יו"ר סיעת ימינה תכהן שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, וכן תכהן כחברה בוועדות חוקה חוק ומשפט ובועדת חוץ ובטחון. שר התחבורה לשעבר, ח"כ בצלאל סמוטריץ, יכהן כחבר בוועדות הכספים והפנים.
חבר הכנסת מתן כהנא יכהן בוועדות הכלכלה, הכנסת ורווחי הגז וח"כ אופיר סופר יכהן בתפקיד סגן יו"ר הכנסת וכחבר בוועדות עבודה ורווחה, המדע ובוועדה למיגור האלימות במגזר הערבי או בוועדה למעמד האישה ויכהן כיו"ר הועדה בחצי קדנציה השנייה.

ח"כ איילת שקד אמרה: "בכוונתנו להמשיך להילחם על הערכים והאידיאולוגיה שלנו ושלמענם נבחרנו לכנסת ישראל. נעבוד בחריצות ויעלות כמו שאנו יודעים. נהיה אופוזיציה לוחמת, לא נעשה הנחות לאף אחד. כאשר נסכים עם הממשלה נתמוך וכאשר נתנגד נלחם בכל כוחנו על מנת לתקן את המעוות. נלחם לקידום הריבונות, לבלימת ראשי ההסתדרות לשעבר- שר המשפטים ושר הכלכלה, במדיניותם לחיזוק הוועדים החזקים והתערבות בשוק החופשי, נדחוף את הממשלה לשיחרור סופי של המשק וגיבוש מנגנוני הבראה לעסקים הקטנים והעצמאיים וכמובן נמשיך במהפכה במערכת המשפט, גם מספסלי האופוזציה.
נעניק לציבור אלטרנטיבה ימנית אמיתית, חזקה ערכית ואמינה".

10:05 עריכה

העיתונאית דנה ויס התייחסה לתביעת הדיבה שתוגש בשמה ובשם מערכת חדשות 12 נגד יאיר נתניהו שהשמיץ אותה ברשתות החברתיות: "כשזה התחיל פניתי גם לדובר המשפחה עופר גולן וגם לעו"ד עמית חדד ואמרתי להם 'חבר'ה תרגיעו, תגידו לו שיפסיק, שלא ימשיך, נסגור את העניין ככה'. לצערי הרב הוא המשיך ביתר שאת והדברים מתגלגלים ברשת. לכן אתמול כשראינו את הדברים הבנו שכנראה אין ברירה אלא לנקוט בצעד הזה כי הדברים מאוד ברורים, זו לא דעה זו דיבה, זה הכפשות, זה השמצות וגם הטרדה מינית".

עוד הוסיפה ויס בראיון ל-103FM: "אני רוצה להזכיר שהתייחסות מבזה או משפילה המופנית לאדם ביחס למינו או מיניותו הם בגדר הטרדה מינית. אם זה היה עניין אישי שלי היה לי יותר קל לדפדף, אבל זה 2020 ושוב אנחנו רואים שלא משנה מה אישה עושה, ולא משנה כמה היא מתקדמת וכמה קבלות יש לה מישהו יכול ברגע אחד להחזיר את הכול, לרדד את זה במיזוגיניות למיניות שלה".

10:18 עריכה

הוועדה המסדרת אישרה שליושב ראש הכנסת יהיו 10 סגנים. נכון לעכשיו, הסגנים הם משה ארבל, אורנה בר ביבאי, קרן ברק, שרן השכל, מיקי זוהר (עד 30 בנובמבר 2021, אחריו נציג כחול לבן), מיקי חיימוביץ', מנסור עבאס, חמד עמר וח"כ מיהדות התורה.

10:23 עריכה

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ בהצהרה בפתח ישיבת הסיעה של מפלגתו: "נקיים היום ישיבה ראשונה של קבינט הקורונה ונדע להיות ערוכים. זה עלול להיות ארוך, מורכב ובהחלט אפשר שיידרשו החלטות קשות בעניין הזה".

"כפי שישראל צריכה ממשלה מתפקדת היא צריכה מערכת משפט חזקה ועצמאית", אמר השר. "שמירה על שלטון החוק היא לא עניין פרסונלי אלא של אינטרס לאומי. השוויון בפני החוק הוא ערך עליון בדמוקרטיה ויש לנו הכלים לשמור עליו בחקיקה ובהחלטות ממשלה".

על המצב בעוטף עזה אמר גנץ: "הם חיכו לממשלה הזאת כמו אוויר לנשימה. נמשיך ונפעל לקידום הביטחון בדרום ולהשבת הבנים". עוד הוסיף: "על הפרק מונחות אפשרויות שיכולות לשנות את פני האזור כולו. בשבועות הקרובים נבחן את תוכנית השלום באופן מקצועי. נפעל בחכמה ובאחריות, כי רק כך נוכל להביא הישגים היסטוריים שיחזקו את ביטחון ישראל לדורי דורות".

11:04 עריכה

הוועדה המסדרת אישרה את ההצעה להרכב ועדות הכנסת

עפ"י ההצעה, יוקמו 17 ועדות. 12 ועדות קבועות ו-5 ועדות מיוחדות. 14 ועדות יהיו בראשות חברי כנסת מהקואליציה וועדה אחת תהיה בראשות חבר כנסת מהאופוזיציה ובהמשך הוועדה עתידה להמליץ על שלוש ועדות נוספות שיהיו בראשות חברי כנסת מהאופוזיציה. הוועדה החליטה לעת עתה לא להמליץ על ראשות שתי ועדות.

להלן רשימת הועדות הקבועות מספר החברים בוועדה וההצעה לראשות הוועדות:

ועדת החוץ והביטחון (17 חברים) בראשות ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ)
ועדת החוקה, חוק ומשפט (17 חברים) בראשות ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה)
ועדת החינוך, התרבות והספורט (15 חברים) בראשות ח"כ רם שפע (כחול לבן)
ועדת הכלכלה (15 חברים) בראשות ח"כ יעקב מרגי (ש"ס)
ועדת הכנסת (17 חברים) בראשות ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן)
ועדת הכספים (17 חברים) בראשות ח"כ משה גפני (יהדות התורה)
ועדת המדע והטכנולוגיה (9 חברים) באופן זמני בראשות ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן)
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות (11 חברים) בראשות ח"כ חיים כץ (הליכוד)
ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות (9 חברים) בראשות ח"כ דוד ביטן (הליכוד)
ועדת הפנים והגנת הסביבה (15 חברים) בראשות ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן)
ועדה לענייני ביקורת המדינה (11 חברים) בראשות ח"כ עפר שלח (יש עתיד-תל"ם)
ועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי (11 חברים) לעת עתה, אין המלצה על יו"ר

רשימת הוועדות המיוחדות:
הוועדה המיוחדת לעניין ההתמודדות עם נגיף הקורונה ובחינת הערכות המדינה להתמודדות התפרצות מגיפות ורעידות אדמה בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון (הליכוד)
הוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה במגזר הערבי (11 חברים) לעת עתה, אין המלצה על יו"ר
ועדה מיוחדת לזכויות הילד (9 חברים) באופן זמני בראשות ח"כ רם שפע (כחול לבן)
ועדה מיוחדת לפניות הציבור (9 חברים) בראשות ח"כ יעקב טסלר (יהדות התורה)
הוועדה המיוחדת לעניין פיקוח על הקרן הכנסות המדינה מגז ונפט בראשות ח"כ אבי דיכטר (הליכוד)
בוועדת המדע והטכנולוגיה יכהן ח"כ מטעם סיעת הרשימה המשותפת על חשבון חבר מסיעת הליכוד.
כמן כן, הוועדה קבעה כי בכנסת ה-23 יכהנו 10 סגנים ליו"ר הכנסת. כעת הוועדה ממליצה למליאה למנות שמונה סגני יו"ר הכנסת את חברי הכנסת: משה ארבל (ש"ס), אורנה ברביבאי (יש עתיד-תל"ם), קרן ברק (הליכוד), שרן השכל (הליכוד), מיקי מכלוף זוהר (הליכוד), מיקי חיימוביץ' (כחול לבן), מנסור עבאס (הרשימה המשותפת), חמד עמאר (ישראל ביתנו).

11:17 עריכה

ח"כ יאיר לפיד מונה רשמית לתפקיד יו"ר האופוזיציה. הודעה על כך מסר יו"ר הכנסת יריב לוין בפתח ישיבת המליאה. התפקיד יקנה ללפיד אבטחת שב"כ, לשכה מורחבת, רכב שרד, תדרוך מדיני ביטחוני אחת לחודש מרה"מ, ואפשרות לנאום בכל אירוע לאחר רה"מ.

11:18 עריכה

גורם בימינה התייחס למינוי ח"כ עופר שלח ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "העיקר לתקוע אצבע בעין לימינה ולהמשיך בהשפלה של הימין", כך על פי גלי צה"ל.

11:42 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תוקף את חברי הקואליציה, "לא מספיק לכם 36 שרים, 16 סגני שרים? לא מספיק מעון ראש ממשלה אחד, לא מספיק לשכת ראש ממשלה אחת".

עוד הוסיף: "מישהו אצלכם בממשלת המנותקים זוכר מאיפה מגיע הכסף? זה כסף של אנשים עובדים. שכירים, עצמאים, משלמי המיסים. כל הישראלים הטובים שאתם לא רואים ממטר. אתם לא רואים בני אדם, אתם רואים כספומטים".

11:55 עריכה

ברוב של 66 ח"כים: החוק הנורבגי אושר בקריאה טרומית.

12:42 עריכה

במטרה לסייע לתעשייה ולעסקים קטנים ובינוניים במסגרת משבר הקורונה, גיבשו משרדי האוצר והכלכלה והתעשייה תכנית סיוע כלכלית הממוקדת בעידוד עסקים קטנים ובינוניים והתעשייה בהיקף של 700 מיליון שקלים.

התכנית כוללת סיוע בהיקף של 310 מיליון שקלים עבור השתתפות בעלות ביצוע התאמות בעסק לאור השפעת הקורונה, כגון התאמות פיזיות, מעבר למסחר מקוון והטמעת ייצור מתקדם בתעשייה.

12:59 עריכה

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) יצאה נגד האפשרות של סיפוח שטחים ביהודה ושומרון: "נתניהו הולך בעיניים פקוחות למהלך שיסכן את עתידה של מדינת ישראל בשביל האינטרסים הפוליטיים שלו".

בריאיון ל-ynet, ח"כ מיכאלי גם תקפה את חברי מפלגתה, היו"ר ושר הכלכלה עמיר פרץ ושר הרווחה איציק שמולי, על כניסתם לממשלת האחדות: "אני לא מבינה איך פרץ, איש שלום בכל רמ"ח איבריו ושס"ה גידיו, שאמר שנתנגד בכל תוקף לסיפוח חד-צדדי, נמצא בתוך הממשלה. ראינו מה נתניהו מסוגל לעשות עם הגוש".

14:12 עריכה

בראיון שיתפרסם מחר ב"ידיעות אחרונות" אומרת שרת התחבורה ושרת החוץ לעתיד על בני גנץ: "הוא לא בשל לראשות הממשלה. צריך לעבור אפייה ולגלות אם הוא סחיט על ידי האיראנים". על ראובן ריבלין, נשיא המדינה אמרה רגב: "אדם נקמן, ילדותי וקטנוני".

15:04 עריכה

שי-לי שפיגלמן תתמנה למנכ"לית משרד המדע והטכנולוגיה ותחליף את רן בר, שכיהן בתפקיד עד כה. שפיגלמן עומדת בשלוש השנים האחרונות בראש מטה ישראל דיגיטלית שבמשרד לשוויון חברתי. בעבר הייתה סמנכ"לית שיווק במרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט ישראל.

15:50 עריכה

יושבת ראש הוועדה המיוחדת לעניין ההתמודדות עם נגיף הקורונה ובחינת הערכות המדינה להתמודדות עם התפרצות מגיפות ורעידות אדמה, יפעת שאשא ביטון, קראה לשרי החינוך והבריאות לאפשר לתלמידים ללמוד בכיתות ללא מסכות פנים. לדבריה, המצב הנוכחי מהווה "סכנה בריאותית".

תלמידי כיתות ד'-י"ב מחויבים לעטות מסכות על פניהם במהלך השיעורים.

15:54 עריכה

שר התקשורת, יועז הנדל, הנחה את דואר ישראל לשוב לפעילות מלאה.

16:35 עריכה

ראש הממשלה נתניהו פנה באמצעות פרקליטו, יוסי כהן, למחלקה לחקירות שוטרים בדרישה לחקור מיהו הגורם במשטרה, שאמר, לפי דיווח ששודר שלשום בחדשות 12, שאם תידרש חקירה של נתניהו בפרשת המניות – ינהגו בו חוקריו בכבוד אך ללא הנחות, כפי שעשו בעבר. לדברי נתניהו, מדובר באיום כלפיו.

בידיעה של משה נוסבאום ששודרה במהדורה המרכזית של חברת החדשות, הובאו דבריו של גורם משטרתי: "חוקרי להב 433 עשו עבודה מעולה והתעלמו מכל הלחצים שניסו להפעיל עליהם. כך הם ינהגו גם אם היועץ המשפטי לממשלה יחליט על חקירה נוספת נגד נתניהו בתיק המניות שלו. נקבל אותו בכבוד, אך כמו בחקירות הקודמות שלו – לא נעשה לו הנחות".

במכתב ששוגר למחלקה לחקירות שוטרים נכתב ש"ככל שהדברים אכן נאמרו, קשה להפריז בחומרתם. מדובר באיום מפורש שנועד ליצור הרתעה מפני ביקורת בכלל ולהשתיק את דברי הביקורת של ראש הממשלה נגד קלקולים במשטרה בפרט. איום זה שוגר בפומבי באופן ההולם עבריינים ולא אנשי משטרה".

לדברי נתניהו, "אסור להבליג על דברים אלה. אנו דורשים שתפתחו מייד בחקירה רצינית כדי לחשוף מי עומד מאחוריהם ושתורו על העמדתם לדין".

17:17 עריכה

בכירים עלומים בליכוד ביקרו את דבריה של השרה מירי רגב, שתקפה בראיון ל"ידיעות אחרונות" את עמיתה לממשלה, בני גנץ. אותם גורמים אומרים ש"זו העת לאחדות". לדבריהם, "הגיע הזמן להפסיק את המתקפות האישיות מכל צד שהוא – הקמפיין הסתיים. הבחירות מאחורינו והמשימות המשותפות לפנינו. עלינו לשלב ידיים למען אזרחי ישראל".

17:21 עריכה

נימוקי 11 השופטים, שדחו את העתירות נגד הטלת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו ונגד הקמת ממשלת נתניהו-גנץ, עתידים להתפרסם בקרוב – כך עדכן אביעד גליקמן מחדשות 13.

17:45 עריכה

ראש הממשלה החלופי בני גנץ קטע פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות הראיון, שפורסם ב"ידיעות אחרונות", שבו תקפה השרה מירי רגב את יושב ראש כחול לבן.

17:49 עריכה

פורסמו נימוקי בג"ץ בעתירה נגד הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו ונגד הקמת ממשלת נתניהו-גנץ. ההחלטה, שהתקבלה פה אחד על ידי 11 שופטי בית המשפט העליון, נפרסת על פני 78 עמודים.

תמצית פסק הדין

פסק הדין המלא

18:19 עריכה

הליכוד בתגובה לפסק הדין של בג"ץ בעניין הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו ובעניין ההסכם הקואליציוני של הליכוד וכחול לבן –

אזרחי ישראל בחרו בראש הממשלה נתניהו ברוב עצום, כשהליכוד קיבלה את מספר הקולות הגדול ביותר שקיבלה מפלגה בתולדות המדינה. זה היה ניצחון ענק למנהיג הימין והבעת אמון חד משמעית בו.

בדמוקרטיה האזרחים מצביעים בקלפי ובוחרים את ראש הממשלה. מי שרוצה להחליף את ראש הממשלה יכול בוודאי להתמודד בבחירות ולתת לאזרחים להחליט בעצמם.

תגובת הליכוד שגויה או שקרית. הליכוד, שהעמיד את נתניהו בראשה, והרשימות שתמכו בו – ש"ס, יהדות התורה וימינה – קיבלו 58 מנדטים. יתר הסיעות – כחול לבן, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו והעבודה-גשר-מרצ – שהביעו התנגדות לכהונת נתניהו בראשות הממשלה, זכו ב-62 מנדטים, המהווים רוב מבין מושבי הפרלמנט.

18:47 עריכה

התנועה לאיכות השלטון – שהייתה בין העותרות לבג"ץ – הגיבה לפסק הדין המשלים שפורסם הערב על ידי בית המשפט –

בית המשפט קיבל את עמדת התנועה לפיה קיים חסר חקיקתי משמעותי בכל הנוגע להטלת הרכבת ממשלה על חבר כנסת נאשם בפלילים. בית המשפט אף קיבל את עמדת התנועה כי מבחינה ערכית אין זה ראוי כי ראש ממשלה יכהן תחת אישומים פליליים.

19:08 עריכה

19:13 עריכה

מנהל המרכז הרפואי ברזילי באשקלון פרופסור חזי לוי יתמנה למנכ"ל משרד הבריאות ויחליף את משה בר סימן טוב, שכיהן בתפקיד עד כה.

חזי לוי בבית המשפט העליון בירושלים, ארכיון (צילום: אורי לנז, פלאש 90)
חזי לוי בבית המשפט העליון בירושלים, ארכיון (צילום: אורי לנז, פלאש 90)
19:20 עריכה

במערכת הפוליטית הגיבו לפסק הדין של בג"ץ לגבי הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו וההסכם הקואליציוני של הליכוד וכחול לבן.

19:35 עריכה

חבר הכנסת איתן גינזבורג מכחול לבן נבחר ליושב ראש ועדת הכנסת.

19:57 עריכה

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם השרה מירי רגב: "התבטאויותייך פוגעות באחדות הממשלה".

20:01 עריכה

נתניהו וגנץ ייפגשו הערב, לאחר שפגישה קודמת ביניהם נקטעה על ידי כחול לבן בגלל דבריה של מירי רגב נגד יושב ראש כחול לבן.

20:05 עריכה

חברת הכנסת מיקי חיימוביץ' מכחול לבן נבחרה ליושבת ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה.

20:43 עריכה

"אני שמח שלא ראו אותי יחד עם השרים אחרים מאחורי ראש הממשלה במחוזי", אמר אתמול – לפי דיווח בערוץ 7 – שר בממשלה מטעם הליכוד. "זו בושה. איפה המוסריות שלנו? לא על הערכים האלה גדלנו. שרים בממשלת ישראל באים ועומדים מאחורי אדם שנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים? זו בושה".

21:26 עריכה

ראש הממשלה נתניהו בפתח הישיבה הראשונה של קבינט הקורונה: "אנחנו נקבל סקירה קודם כל על מצב התחלואה, המגמות בארץ ובעולם, פעולות מרכזיות שעשינו וכיווני הפעולה המתוכננים. אחר כך ניגש מיד לטפל בתוכנית לחלוקת הסיוע בסך 14 מיליארד שקלים".

22:02 עריכה

הודעת שר הבריאות יולי אדלשטיין על מינוי חזי לוי למנכ"ל משרדו ודברי הברכה של המנכ"ל היוצא משה בר סימן טוב –

22:08 עריכה

חבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה נבחר ליושב ראש ועדת החוקה, חוק ומשפט.

יעקב אשר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אשר במליאת הכנסת (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
22:35 עריכה

מהנעשה בטוויטר: ישראל כ"ץ מספר על הפחתת המכס על ייבוא דגים, איימן עודה תוקף את גנץ, פנינה תמנו שטה חוגגת בר מצווה, ועוד.

22:51 עריכה

מנהל המרכז הרפואי ברזילי, פרופסור חזי לוי, אמר לגלי צה"ל בתגובה להודעה על הבחירה בו למנכ"ל משרד הבריאות: "נרגש מאוד לקראת המינוי החדש. נמתין שיעבור את אישור הממשלה. עבודה רבה לפנינו ובראשה הטיפול בקורונה".

סגירה