חיות נגד אוחנה: "השקפתו חסרת-אחריות, קרובה לאנארכיה"

נשיאת בית המשפט העליון במתקפה יוצאת דופן על שר המשפטים הנכנס: "רואה בחומרה את דבריו"

אסתר חיות (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
יונתן סינדל, פלאש 90
אסתר חיות

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, התבטאה הבוקר (ה') באופן חריג בחריפותו נגד שר המשפטים הנכנס, אמיר אוחנה.

"בעקבות ראיון ששודר אתמול עם שר המשפטים, חשוב לי לומר לכם כי בעיניי יש לראות בחומרה את העובדה ששר משפטים במדינת ישראל, ביום השבעתו לתפקיד, בוחר לשתף אותנו בהשקפת עולם משפטית חסרת-תקדים וחסרת-אחריות", אמרה חיות בהשתלמות לנשיאים וסגני נשיאים של בתי משפט במעלה החמישה.

"לפי השקפתו (של אוחנה) לא חייבים לכבד את כל פסקי-הדין הניתנים על ידי בית-משפט", אמרה חיות, "במלים אחרות, כל בעל דין יוכל מעתה בברכת שר המשפטים לבחור איזה פסק דין צריך לקיים ואיזה לא. ואני רוצה לומר על כך רק דבר אחד – בין תפיסת העולם הזו ובין אנרכיה של 'איש הישר בעיניו יעשה' – הדרך קצרה".

אוחנה בראיון אתמול: "התנהלו עם נתניהו באופן לא הוגן"

אוחנה אמר אתמול בריאיון לערוץ 12: "אני נערך לאפשרות שבפרקליטות 'יתפרו לי תיק'. קיבלי אזהרות בנושא מאנשים ומקורבים. אני מאמין שזה לא סביר (אבל) לוקח את זה כאפשרות. לא תמיד צריך לצאת מנקודת הנחה שבמערכת יושבים מלאכים צחורים שמקבלים החלטות משיקולים מקצועיים בלבד". עם זאת, אוחנה הדגיש שאינו מדבר על בעלי תפקידים בהווה בפרקליטות.

אוחנה התייחס בראיון לטענות שנשמעו לפיהן קיבל את התפקיד כדי לחלץ את רה"מ נתניהו ממצבו המשפטי, וענה "אני תומך נלהב של פסקת ההתגברות, הרבה לפני חקירות נתניהו. את דעותיי באשר לחקירות נתניהו והאופן שבו התנהלו עם כל ההדלפות אמרתי בצורה ברורה". כשנשאל אם הוא עומד מאחורי עמדתו לפיה היועץ המשפטי לממשלה ניהל את תיקי נתניהו בדרך לא הוגנת השיב בחיוב.

אוחנה נשאל בראיון על אמירתו השנויה במחלוקת, לפיה לא כל פסיקה של בית המשפט ובג"צ צריך לקיים, והשיב "השיקול העליון צריך להיות שמירת חיי האזרחים, כן. טלי חתואל גרה בגוש קטיף ונורתה על ידי מחבלים שהגיעו לציר כיסופים. מסתבר שהמחבלים הגיעו לשם בחסות מבנים שהצבא כסכנה ביטחונית, אבל בג"צ למרות שאין לו מומחיות החליט למנוע את ההריסה".

 

עוד 293 מילים
סגירה