משרד הבריאות מזהיר מעליה חריגה בהדבקה: 64 מקרים ביממה האחרונה

בכירים בצה"ל וברשות הפלסטינית ממשיכים בפגישות התיאום, בניגוד להצהרות ● שגרירות ארה"ב מזהירה מפני הסלמה בשטחים ● אהוד ברק נגד שופטי העליון: שתיקתם בעניין נתניהו כשל מוסרי ● גבי אשכנזי תקף את הכוונה לקצץ בתקציב משרדו: פגיעה בלתי סבירה במשרד החוץ ● איציק שמולי ביטל קיצוץ של 20 מיליון שקלים בתקציב הטיפול לגברים מכים

שר הבריאות יולי אדלשטיין. ההשכלה הגבוהה חוזרת בשבוע הבא לפעילות, אך חלק מהמוסדות ימשיכו בלמידה מרחוק (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
יולי אדלשטיין
07:58 עריכה

"מעשים שמזכירים משטרים לא דמוקרטיים, הדחת עדים על ידי סחיטה באיומים, הדלפות לא חוקיות, שיטות סובייטיות" – כך מכנה ראש הממשלה בנימין נתניהו את שיטות העבודה של "הם" – המשטרה והפרקליטות שתחת שליטת ממשלתו, בראיון אוהד לעיתון ישראל היום המתפרסם הבוקר בעיתון.

לפי נתניהו בראיון, "רבים בשמאל" בכלל מסכימים עם ה"ביקורת" שהוא מעביר על הגופים שכביכול רודפים אותו.

"רבים בשמאל חושבים שהדחת עדים על ידי סחיטה באיומים, שלוקחים אדם ומעמידים אישה מסוימת לידו במתקן חקירות, ואומרים לו – אם לא תיתן לנו מה שאנחנו רוצים נגד נתניהו, אנחנו נהרוס לך את המשפחה", אמר נתניהו בראיון.

"או כשלוקחים עובדת בית במעון שבאה להתלונן נגד הטרדה מינית על ידי עד אחר, ואומרים אם לא תתני עדות שקר שנתניהו שלח אותך, אנחנו נשלח אותך לכלא, ואותו אדם נהיה חוקר בכיר בענייני – אנשים אומרים: זה לא בסדר".

"אתה לא צריך להיות מצביע של הימין כדי להבין שהדברים האלה, מקומם לא יכירם במדינה דמוקרטית. אלה דברים מסוכנים לדמוקרטיה ולשלטון החוק. השימוש באמצעים הפסולים הללו מסכן את השוויון בפני החוק שהוא מיסודות הדמוקרטיה", קבע נתניהו בראיון, תוך ממנו משתמע שהמרואיין אינו משמש כראש הממשלה שמינה את ראשי המשטרה והפרלקיטות אלא אזרח נרדף.

המראיין, איש התקשורת הימני הוותיק אמנון לורד, שבעבר הזדהה כאיש שמאל ואחר כך הפך לתומך של נתניהו, שאל את רה"מ: "שלושת התיקים הם סביב קשרים או דיונים, משאים ומתנים, שאתה ערכת מול טייקוני תקשורת – מילצ'ן, מוזס ואלוביץ'. מה יש לך נגד התקשורת שמובלת על ידי האנשים האלה.

לאחר שנתניהו העיר ללורד על "אוי, המילה הזו, טייקון"… הוא קבע: "אתה טועה. התקשורת לא מובלת על ידי האנשים האלה, וזה לא משאים ומתנים".

בהמשך תשובתו טען נתניהו כי השיחות שקיים עם ארנון מוזס, מהם עלה האישום כי ביצע מרמה והפרת אמונים, נועדו למנוע את סגירת העיתון ישראל היום: "אני בלמתי ניסיון שאורגן על ידי מוזס לסגור את 'ישראל היום'. אני בלמתי את זה. איך? בשיחות הסרק האלה עם נוני מוזס, שנועדו לאפשר לי להגיע למצב שפיזרתי את הכנסת, סיכנתי את עצמי, והחוק בוטל. ואכן, העיתון שלכם לא נסגר".

עוד טען נתניהו נגד הפרקליטות, המשטרה והתקשורת: "הם מדליפים ומעוותים, כולל בימים האחרונים. מאיימים על עדים שישנו את העדויות שלהם אחרת ילכו לכלא. לא ייאמן. שקט. אלו עבירות פליליות. לעיני כל. אף אחד לא פוצה פה. היועמ"ש לא מטפל בזה. המשטרה לא עושה דבר. זה מזכיר משטרים לא דמוקרטיים, ומדברים אחר כך שכשמבקרים את זה – אנחנו מסכנים את הדמוקרטיה".

"וכשמישהו מעז להתלונן נגד השיטות האפלות האלה – הוא זה שמאיים על הדמוקרטיה. באנגלית אומרים, 'גיב מי א־ברייק'. אל תעבדו עלינו".

כשנשאל בידי לורד על האיומים על אנשי שלטון החוק "שמזכירים את האווירה ערב רצח אמיל גרינצוויל", לדברי לורד, ענה רה"מ: "משטרת המחשבות של השמאל. כשהתקשורת מטיפה לנו ערב־ערב בשיטה הסובייטית הזאת בטלוויזיה, מזכירים את זה, ומייד שולחים מאבטחים לשמור על הפרקליטים וכל הנציגים שלהם".

"אבל לא שמתי לב שכשהיו מאות הפגנות ליד היועמ"ש, ליד ביתו, הם לא פצו פה. הם לא אמרו שהדבר הזה עלול להסתיים בטרגדיה וכו'. הם נתנו לזה גיבוי מלא ושקט מוחלט. אין מקום לאלימות משום צד. אבל זה לא מה שעומד על הפרק. מה שעומד על הפרק זה שלרוב העם נמאס להרכין ראש לפני השקרים הללו ולפני העבריינות של חוקרים במשטרה ושל פרקליטים".

לטענת נתניהו: "זה לא התחיל איתי, אבל זה הגיע לשיא איתי. ואנשים מבינים שמי שהוזמן לספסל הזה, זה לא רק אני אלא מיליוני אזרחים שבחרו בי – ומנסים לקחת מהם את הבחירה. לסכל את ההחלטה הדמוקרטית שלהם. והם לא קונים את זה. את התיקים המופרכים האלה שתפרו בשבילי".

עיקר הראיון, כולל הכותרת, עסק בהצהרות הממשלה על כוונתה לספח את בקעת הירדן וחלקים מיהודה ושומרון. לדברי נתניהו: "לא אנחנו נוותר, אלא הפלשתינים. רק אם הפלשתינים יסכימו לשליטה ביטחונית ישראלית בכל השטח, הם יקבלו ישות משלהם שטראמפ מגדיר כמדינה. החלת הריבונות ביהודה ושומרון, ובייחוד בבקעת הירדן, היא מהלך היסטורי".

על שאלתו של לורד: "הימין האופוזיציוני כבר מאשים אותך בקיפול, דווקא בגלל עניין הריבונות בבקעה", ענה נתניהו: "קיפול?! פעם ראשונה מאז הקמת המדינה שאני מצליח להביא להכרה אמריקנית, קודם כל ברמת הגולן ובירושלים, ואחר כך בהסדר שיאפשר הכרה אמריקנית בשטחי מולדת בתוך יהודה ושומרון. אלו החלטות של טראמפ, ומי שבא איתו בדברים זה אני. לא אף אחד אחר".

"בתוך החבילה הזאת יש הזדמנות היסטורית של שינוי הכיוון ההיסטורי, שהיה חד־כיווני. כל הזמן. כל התוכניות המדיניות שהוצעו לנו בעבר כללו ויתורים על מרחבים של ארץ ישראל, חזרה לקווי 67' וחלוקת ירושלים. הכנסת פליטים. כאן יש היפוך. לא אנחנו נדרשים לוותר, אלא הפלשתינים. בלי קשר למשא ומתן. התהליך יימשך אם הם יואילו למלא אחר כעשרה תנאים קשים שכוללים ריבונות ישראלית בשטח מערבית לירדן, שמירה על ירושלים מאוחדת, אי־כניסתו של פליט אחד, אי־עקירה של יישובים, וריבונות ישראלית בשטחים נרחבים של יו"ש".

על השאלה, אם התושבים הפלסטינים בבקעה יקבלו אזרחות ישראלית, ענה רה"מ: "לא. הם יישארו כמובלעות פלשתיניות. אתה לא מספח את יריחו. יש מקבץ אחד או שניים. אתה לא צריך להחיל את הריבונות עליהם, הם יישארו נתינים פלשתינים אם תרצה. אבל השליטה הביטחונית היא גם על זה".

יצויין כי הראיון התפרסם רק הבוקר, אבל נתניהו צייץ אותו בעמוד הטוויטר שלו כבר ב-1:30 לפנות בוקר.

בנימין נתניהו (צילום: Ronen Zvulun/Pool via AP)
בנימין נתניהו (צילום: Ronen Zvulun/Pool via AP)
08:04 עריכה

אלדד יניב מגיב לראיון עם נתניהו בישראל היום ועל הדרך עוקץ את בני גנץ שזוכה לכינוי "חושם":

08:09 עריכה

יו"ר סיעת כחול לבן איתן גינזבורג נאלץ "להודות" בראיון לגלי צה"ל כי בסיעה מתנגדים לדברי נתניהו נגד מערכת אכיפת החוק:

08:13 עריכה

בנוסף למחאה הרפה, אך תקדימית של איתן גינזבורג נגד דברי רה"מ נתניהו, גינה יו"ר סיעת כחול לבן בראיון בגלי צה"ל בחריפות את דבריה של מירי רגב נגד בני גנץ (שלמעשה נאמרו לפני הבחירות, אך צוטטו שוב בכתבה שפורסמה אתמול):

08:15 עריכה

בזמן שבכחול לבן תוקפים בחריפות את מירי רגב על השתלחויותיה נגד בני גנץ ומצייצים ציוצים רפים של גינוי לדברי נתניהו נגד מערכת אכיפת החוק, מיקי זוהר מגיב במגננה:

08:48 עריכה

במקביל לראיון המחמיא בישראל היום, גם העיתון "מקור ראשון" מפרסם הבוקר ראיון אוהד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעוסק גם הוא בהצהרות הממשלה על כוונתה לספח את הבקעה וחלקים משטחי יו"ש:

09:18 עריכה

שרת התפוצות הטרייה עומר ינקלביץ' מברכת את עם ישראל לרגל חג השבועות, ועל הדרך מסבירה במרומז את יתרונותיה של ממשלת האחדות:

09:27 עריכה

ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו תוקף בחריפות את המחדל הממשלתי בשמירה על העסקים והעובדים במשבר הקורונה:

09:41 עריכה

הסתדרות המורים מאיימת לחזור בה מהתחייבותה ללמד תשעה ימים נוספים בחופשת הקיץ, אם ארגון המורים העל-יסודיים לא יתחייב אף הוא ללמד מספר ימים זהה. כך נטען בידיעה שהתפרסמה הבוקר בעיתון ובאתר "הארץ". עם זאת, יש לציין כי בידיעה לא מופיע ציטוט של מזכ"לית הארגון יפה בן דוד או חבר בכיר אחר בארגון, בשמו או בעילום שם.

אתמול הודיע יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, רן ארז, כי הוא מסרב להארכת שנת הלימודים, והבהיר כי התחייבות הסתדרות המורים (המייצגת את המורים בגנים ובבתי הספר היסודיים בלבד) להארכת שנת הלימודים לא ניתנה בשמו ובשם ארגון המורים ולכן אינה מחייבת את המורים בתיכון. זאת, מכיוון שמורי התיכונים לימדו מרחוק לאורך כל תקופת הקורונה בעוד שמורי הסתדרות המורים לא לימדו במשך כמה ימים בתחילת המשבר.

"שנת הלימודים תסתיים ב-20 ביוני ואין צורך לחשוש מאף אחד", כתב אתמול (חמישי) ארז למורים העל-יסודיים, "לא היתה כל סמכות ליפה בן דוד לחתום על כך שהעבודה המקוונת של המורים היא לא מספקת, ולכן עליהם לתת עוד תשעה ימי עבודה בחינם בפגרת הקיץ. אין לה גם כל סמכות להתחייב בשם כיתות י'. אולי היא חשבה שמאבקנו שלא להאריך את שנת הלימודים לכיתות י' יציל גם אותה מהחתימה ההזויה והלא מתקבלת על הדעת".

רן ארז (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
רן ארז (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
09:58 עריכה

לרגל חג השבועות, ח"כ מרב מיכאלי ממפלגת העבודה מברכת בנאום הערצה לספר התורה, ועל הדרך תוקפת בחריפות את אריה דרעי, ליצמן' "הרב רפי" ו"שאר הרבנים ששכחו מה זה להיות יהודים"', כדבריה, ש"התורה היא לא רק שלהם אלא של כולנו".

10:05 עריכה

10:07 עריכה

בנוסף למשרד ראש הממשלה החלופי, הממשלה תדון בישיבתה השבועית ביום ראשון הקרוב בהקמתם של משרדי ממשלה חדשים נוספים:

10:08 עריכה

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, מברך בברכת חג שבועות שמח:

10:10 עריכה

כתבת וואלה ניוז! טל שלו מדווחת כי הממשלה החדשה כה גדולה, שלא נמצא חדר לקיים בו את ישיבתה השבועית בהתאם למגבלות הקורונה ולכן היא תתקיים באודיטוריום הענק של משרד החוץ. זאת, לאחר שהשבוע נערכה ישיבת הממשלה באולם מארק שאגאל בכנסת:

10:17 עריכה

שר הסייבר והדיגיטל והתקשורת בין הממשלה לכנסת, דוד אמסלם, מברך את הממשלה, הכנסת ועם ישראל (ללא יוצאים מן הכלל!) לרגל החג:

10:20 עריכה

10:27 עריכה

יו"ר ועדת הקורונה של הכנסת, יפעת שאשא-ביטון, פנתה לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולשר החינוך יואב גלנט, וביקשה לבטל את חובת עטיית המסכות בבתי הספר מכיתה ד' ומעלה בערים שהוגדרו "ירוקות".

תלמידים בבית הספר אורות עציון בהתנחלות אפרת לובשים מסכות מגן עם חזרתם לבית הספר לראשונה מאז התפרצות הקורונה, 3 במאי 2020 (צילום: גרשון אלינסון/פלאש90)
תלמידים בבית הספר אורות עציון בהתנחלות אפרת לובשים מסכות מגן עם חזרתם לבית הספר לראשונה מאז התפרצות הקורונה, 3 במאי 2020 (צילום: גרשון אלינסון/פלאש90)
11:36 עריכה

על רקע עלייה בהיקף האלימות נגד נשים וביקורת נוקבת על מחדלי הממשלה בנושא, בוטל קיצוץ של 20 מיליון שקלים בטיפולים לגברים מכים. שר הרווחה הנכנס, איציק שמולי, מבטיח לקחת אחריות ולטפל בנושא הכאוב:

 

11:41 עריכה

ח"כ משה בוגי יעלון בברכה לחג השבועות קורא לקנות מוצרי חלב מתוצרת הארץ "הידוע באיכותו", "כדי לשמור על ביטחון תזונתי":

11:43 עריכה

13:13 עריכה

אהוד ברק תוקף בחריפות את שופטי בית המשפט העליון. ברק מגיב על הפרוטוקולים של דיוני בית המשפט העליון, שבהם אמרו השופטים כי מינויו של נתניהו הינו "כשל מוסרי" באותה נשימה שבה החליטו שלא לפסול את מועמדותו.

ברק תוקף את השופטים על כך שלא אמרו את הדברים בפומבי לפני הבחירות ואף מגדיר את הבחירה שלהם "לשתוק", כהגדרתו, כ"כשל מוסרי" שלהם. (אף כי אינו מסביר כיצד הצבעה שונה של האזרחים בבחירות הייתה מונעת את מינויו מחדש של נתניהו).

13:33 עריכה

ח"כ שרן השכל היא ליברטריאנית שמובילה מאבק נגד ההגבלות על הייבוא, בין השאר של מוצרי חלב, אבל גם טבעונית שמתנגדת לאכילת מוצרי חלב, ולא פשוט להגן על צריכה של מוצר שאתה מתנגד לקיומו:

13:34 עריכה

14:00 עריכה

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו אינו מודאג במיוחד מההתפשטות המהירה של נגיף הקורונה במדינתו הענקית, אבל ידידו ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו דווקא מודאג ואף מציע לו עזרה:

14:09 עריכה

אתר וואלה ניוז! מדווח כי ביממה האחרונה התקיימו מפגשים ודיונים בין בכירים פלסטינים וגורמים בצה"ל, למרות ההצהרות על נתק בתיאום הביטחוני בין צה"ל למנגנוני הביטחון ובכירי הרשות הפלסטינית במחאה על הצהרות ישראל בדבר הכוונה לספח חלק מהשטחים.

האתר מצטט גורמים במערכת הביטחון שטענו כי המפגשים התקיימו דווקא בעקבות דרישותיהם של בכירים פלסטינים, מחשש להסלמה ביטחונית שתפגע במשילות של הרשות, וכן לצורך הסדרה ותיאום של תנועות וכניסת פועלים פלסטינים לישראל.

משבר הקורונה: איש ביטחון של הרשות הפלסטינית, מרץ 2020 (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)
משבר הקורונה: איש ביטחון של הרשות הפלסטינית, מרץ 2020 (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)

 

14:25 עריכה

שר החוץ החדש גבי אשכנזי יוצא נגד דרישת האוצר לקצץ בתקציב המדולדל של משרדו:

14:32 עריכה

שגרירות ארצות הברית מזהירה מפני השלכות ההצהרות על סיפוח בבקעה וביו"ש. שגרירות ארה"ב הודיעה לאזרחים האמריקנים המתגוררים ביהודה ושומרון – או שמתכוונים לנסוע לגדה או לעזה – "לשמור על ערנות גבוהה ולקחת את האמצעים הנדרשים כדי להעלות את המוכנות הביטחונית".

לפי ההודעה, אנשי ממשל אמריקני שעובדים ומתגוררים בישראל מנועים מלבקר בגדה המערבית, מלבד בחלקים של כביש 1, כביש 443 וכביש 90. זאת, בנוסף, לאיסור הקיים על עובדי הממשל להגיע לרצועת עזה.

"אלימות יכולה לפרוץ תוך זמן קצר או ללא התרעה", נכתב בהודעה האמריקנית, "היעדים עלולים להיות אתרי תיירות, תחנות מרכזיות, מחסומים, שווקים, מתחמי קניות ומתקנים ממשלתיים. אזרחי ארצות הברית צריכים לבחון היטב את הסיכונים לביטחון האישי כשהם שוקלים ביקורים לאתרים שעלולים להיות יעדים פוטנציאליים".

הצהרת נתניהו על החלת הריבונות בבקעת הירדן (צילום: צילום מסך)
הצהרת נתניהו על החלת הריבונות בבקעת הירדן (צילום: צילום מסך)
14:38 עריכה

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מכנה את ממשלת נתניהו שאותה עזב לפני כשבועיים "ממשלת שמאל" ש"מקבלת בהכנעה ובהרכנת ראש" החלטות של מערכת המשפט:

 

15:51 עריכה

מתן חודרוב, כתב כלכלי וראש ועד חדשות 13, מפרסם הודעה תמוהה של הנהלת הערוץ, לפיה עובדי חברת החדשות לא יקבלו את שכרם המלא בגלל שהעבירו הודעות חדשותיות בקבוצת וואטסאפ פנימית שאינה כוללת את אנשי רשת.

16:19 עריכה

צחי הנגבי מזדהה עם ראשי רשויות דרוזיות וצ'רקסיות שתובעים תקציבי פיתוח, ומציין שהממשלה דווקא הבטיחה להקצות 200 מיליון שקל אבל איכשהו ההחלטה הזו לא יושמה.

16:26 עריכה

חמישה תלמידים ושישה אנשי צוות נדבקו בקורונה בבית הספר הגימנסיה רחביה בירושלים.

17:33 עריכה

נתניהו שוחח עם ידידו, נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו, בין השאר על שיתוף פעולה בייצור ציוד רפואי וכמובן עזרה מקצועית מהניסיון של ישראל בהתמודדות עם נגיף קורונה. בציוץ נוסף ראש הממשלה שולח תנחומים לחבר פרלמנט צרפתי בשם קלוד גואזגן שמת מקורונה.

18:44 עריכה

אלפים משתתפים בהלוויית הרקדן איימן ספייה בבית העלמין בכפר יאסיף. גופתו נמצאה אתמול סמוך לחוף עתלית, 4 ימים אחרי שנעלם בים וטבע.

18:56 עריכה

נתניהו שוחח עם מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג לרגל הרכבת הממשלה החדשה והשניים דנו בהרחבת שיתוף הפעולה.

19:19 עריכה

סרטונים ביקורתיים כלפי נתניהו הוחזרו היום לערוץ היוטיוב של בני גנץ. כחול-לבן הסירו את הסרטונים מתקופת הקמפיין והם הוחזרו לעמוד על ידי פעילי יש עתיד, כך לפי דיווח של ירון אברהם.

19:30 עריכה

בצל החשש מגל שני של התפרצות הנגיף, בירושלים עלה ל-18 מספר אנשי הצוות והתלמידים שנדבקו בקורונה בבית הספר גימנסיה רחביה. תלמידים ומורים שנחשפו אליהם נכנסים לבידוד.

20:55 עריכה

דריכות במערכת הבריאות מחשש להתפרצות של גל שני. לאחר שמספר הנדבקים בגימנסיה רחביה עלה ל-18, גם בבת ים נדבקה תלמידה בתיכון שז"ר, אחותה הלומדת בגן ילדים ותלמידה בתיכון אורט מלטון. בשני בתי הספר נכנסו לבידוד מורים ותלמידים שבאו איתן במגע.

21:28 עריכה

שר החוץ הירדני שוחח עם מקבילו הבריטי והפציר בו לפעול עכשיו למנוע את סיפוח בקעת הירדן וחלקים מהגדה. נתניהו אמר ל"ישראל היום" שהפלסטינים בבקעה לא יקבלו אזרחות ומוסי רז מדגיש שמדובר באפרטהייד רשמי.

22:00 עריכה

משרד הבריאות מתריע מפני עליה חריגה יחסית במקרי ההדבקה ביומיים האחרונים כאשר ביממה האחרונה נרשמו 64 מקרים חדשים. המשרד עוקב בדאגה ומקיים הערכות מצב כדי לשקול את הצעדים הנדרשים להתמודד עם העליה בתחלואה. "הלך הרוח שהקורונה מאחורינו אינו נכון".

סגירה