נתניהו: נהדק את המשמעת שהתרופפה, נפעל נגד מי שלא פועל לפי הכללים

שר האוצר כץ: כל מעסיק שיחזיר עובד מחל"ת יקבל מענק של 7,000 ש"ח ● פרץ העביר ביקורת: מתעלם מההנחיות. אעלה מחר בישיבת הממשלה הצעה למתווה שיעמוד בסיכומים ● ברקת: לגנץ אין את הכישורים והניסיון להיות ראש ממשלה ● השר אמיר אוחנה על הרג הצעיר בעל הצרכים המיוחדים: לא נחרוץ את דין השוטרים עד תום הבדיקה

ראש הממשלה נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
ראש הממשלה נתניהו
14:56 עריכה

תגובות במערכת הפוליטית לאחר שאיאד אל-חלאק, תושב מזרח ירושלים נורה למוות הבוקר בעיר העתיקה לאחר שנחשד בשוגג כחמוש. אל-חלאק עשה את דרכו למרכז לבעלי צרכים מיוחדים, אותו הוא פוקד מדי בוקר.

אף ח"כ מהקואליציה לא גינה את המעשה, נכון לשעה זו. 

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, שלח תנחומים למשפחתו, "שאיבדו את בנם בעוד אסון אלים בירושלים המזרחית. חייבים להיאבק בטיוח הצפוי ולדאוג שהשוטרים ישבו בכלא ובו זמנית לזכור שהם אמנם לחצו על ההדק, אבל הכיבוש טען את הנשק".

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד: "מותו של צעיר בעל צרכים מיוחדים הוא שובר לב וישראל כולה מרכינה ראש. זו אינה דרכנו".

ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) תקפה את השר לבטחון פנים, אמיר אוחנה, ש"לא היסס לאיים כי 'כל מי שתוקף שוטר דמו בראשו', וכנראה שכל פלסטיני, דמו בראשו". עוד הוסיפה תומא סלימאן: "למי שמזועזע מהרצח בארצות הברית, תסתכלו קרוב – עם שלם נאנק תחת כיבוש מבלי שיוכל לנשום".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) הודיע כי פנה למשטרה בדרישה לחקור את הריגשתו של הצעיר בעל הצרכים המיוחדים. "שוטרים קראו לו כשהסתובב ליד שער האריות. הוא כנראה לא הבין ולא הגיב. השוטרים התחילו לרדוף אחריו ולמרות שלא ביצע שום פשע, לא היה חמוש, ולא איים עליהם בשום צורה. פתחו באש (7 כדורים). למה? מעשה בלתי נסלח".

14:57 עריכה

ראש הממשלה ומשרדי הממשלה יקיימו הערב דיון בעקבות החשש מהתפרצות נוספת של הקורונה. במהלך הדיון צפויים להיות מצוגים נתוני התחלואה במוסדות החינוך וברחבי הארץ, ונתניהו ככל הנראה יישא הצהרה לתקשורת.

15:15 עריכה

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, הודיעה שבכוונתה ליזום דיון בוועדת הפנים של הכנסת בנוגע למותו של איאד אל-חלאק, שנורה למוות על ידי שוטרים בירושלים, וקראה לחקור את נסיבות המקרה. "במקום עוד הקלה וסלחנות לאובדן חיי אדם, יש לבצע שינוי של 180 מעלות במדיניות", מסרה זנדברג.

16:15 עריכה

החל הדיון על רקע משבר הקורונה והנתונים החדשים. בדיון עם השרים ונתניהו, הוחלט על טיפול נקודתי במקומות שבהם יש התפרצות של הנגיף והלימודים במוסדות יימשכו פרט למוסדות החינוך בהם התגלתה תחלואה.

במהלך הדיון אמר בני גנץ: "אנחנו צריכים להתמקד בהגברת האכיפה, ובכניסה לשגרת קורונה. יש להשתמש במערכת החינוך כדי להגביר דווקא את הבדיקות והאכיפה" – כך דווח בחדשות 12.

16:22 עריכה

יש עתיד-תלם בתגובה ביקורתית להחלטת השרים בעניין הלימודים במוסדות על רקע הקורונה: "בסך הכל נראה שהיה דיון רציני ומעמיק. מזל שזו רק ממשלת נתניהו החמישית ולא ממשלת חירום".

16:45 עריכה

גורם בכיר במשרד החינוך: "ראשי מערכת הבריאות התכוונו אתמול לבצע מחטף ולהודיע במסיבת העיתונאים על סגירת חטיבות הביניים מבלי להיוועץ כלל עם משרד החינוך" – כך דווח בחדשות 12.

19:01 עריכה

עיריית תל אביב-יפו חילקה במהלך היממה האחרונה 20 דוחות בסך 5,000 כל אחד למסעדות ובתי קפה שהפרו את כללי התו הסגול. בנוסף לקנסות, נסגרה המסיבה במועדון "האומן 17" והבעלים יזומן לשימוע. גם בחוף פרישמן הופסקה מסיבה כי משתתפיה לא הקפידו על כללי התו הסגול.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "הנחיתי את גורמי האכיפה העירוניים לפעול ללא פשרות ליישום הנחיות הבריאות. כפי שהיינו נחושים בעמדתנו שיש לפתוח את העסקים בעיר לפעילות – כך נפעל בנחישות למען שמירה על בריאות הציבור. ולבעלי עסקי המזון אני חוזר ומבהיר כפי שאמרתי בעבר: האחריות לשמירה על בריאות הלקוחות היא שלכם, ולא נאפשר את ההפקרות כפי שזו תועדה בחלק מבתי העסק בעיר".

19:35 עריכה

סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש (הליכוד): "מתחת לאלף בדיקות נעשו היום, ועד כה נדבקו רק 14. יש מיעוט של בדיקות ולכן המספר הזה לא משקף". 

עוד הוסיף קיש ב"פגוש את העיתונות" בחדשות 12 כי שר הבריאות, יולי אדלשטיין, היה מעורב בהחלטות בדיונים: "היו כמה עמדות, ואחת מהן הייתה שאין הבודד מעיד על הכלל. 2בסופו של דבר בדיון אצל נתניהו, שר הבריאות אדלשטיין הקשיב להמלצה – משרד החינוך לא המליץ לסגור את החטיבות והתיכונים".

"אנחנו חייבים למנוע התפרצויות נוספות", הוסיף סגן השר. "המשמעות היא הקפדה על הכללים – המסכות, הריחוק וההיגנייה. מה שאנחנו רואים בגימנסיה, משפיע על כל מערכת החינוך בירושלים. אנחנו נהיה מול כמה ימים של מבחן מאוד משמעותי. אני קורא לציבור להמשיך לשמור על הכללים".

"אני הגעתי לבית המשפט לתמוך בראש הממשלה. אני מאמין בחפותו של ראש הממשלה, ואנחנו מחכים לראות שזה יקרה".

19:49 עריכה

ח"כ איילת שקד (ימינה): "נתניהו הפר את ההבטחה שלו, פירק את גוש הימין והעביר את הכוח שלו לשמאל. דחינו הצעות מרחיקות לכת מכחול לבן".

בראיון ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 12 הוסיפה שקד: "כאשר נותנים את משרד המשפטים לשמאל, זה לא ימין. כשנותנים את משרד הביטחון ואת כל המשרדים הכי חשובים – בא נתניהו ונתן לשמאל. לחרדים הוא שמר את מה שחשוב להם".

"אנחנו לא יודעים מה יהיה בסיבוב הבא, אבל בהחלט הגוש שהיה והלך ביחד פורק אצל נתניהו", דברי שקד. "ציבור המצביעים שלנו רואים שאנחנו צדקנו, כשאנחנו נהיה קטנים נתניהו יעדיף את השמאל וזה מה שקרה".

על שר המשפטים החדש אמרה: "אני רוצה לציין את ניסנקורן שאמר שנתניהו צריך להוכיח את חפותו, לא – התביעה צריך להוכיח את אשמתו".

19:50 עריכה

ח"כ ניר ברקת, שנשאר מחוץ לממשלת האחדות בתוכנית "המטה המרכזי" בחדשות 13 מתח ביקורת על יו"ר כחול לבן בני גנץ: "אין לו את הניסיון הכלכלי, ההסתכלות הבינלאומית והפרספקטיבה הרחבה שנדרשת כדי להיות ראש ממשלה. לשמחתי הרבה בנימין נתניהו ממשיך להוביל את המדינה. אני מחויב כמו כל הליכוד להסכם, אבל מקווה שבשנה וחצי הקרובות יהיה איזשהו שינוי".

"אני לא בחרתי בגנץ", אמר ברקת והוסיף: "בקמפיין הבחירות טענתי כמו חבריי לליכוד שאין לו את הכישורים והניסיון, ודעתי לא השתנתה. יש אילוצים פוליטיים ואני שמח שיש אחדות, אבל דעתי לא השתנתה".

20:34 עריכה

ח"כ משה יעלון (יש עתיד-תלם): "כשנאשם בפלילים מנהל את משפטו מכסא ראש הממשלה, וממתין להחלטת היועמ"ש על פתיחת חקירות נוספות בפרשות בהן הוא חשוד (לכאורה) ובמקביל מקדם חקיקה דרקונית ואנטי דמוקרטית – ניתן להגדיר את מצבנו: מדינה בהפרעה!".

20:36 עריכה

ח"כ מרב מיכאלי: "כשהשר לבטחון פנים בקושי נכנס לתפקידו וכבר מאיים על האזרחיות והאזרחים שמי שיתקוף שוטר דמו בראשו, לא צריך להתפלא כשהשוטרים מיישמים נגד אדם שאפילו לא תקף אותם".

21:10 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת על רקע התחלואה בקורונה: "מוקדם מדי לומר אם מדובר בשינוי מגמה כללי, אבל לא מוקדם מדי לומר שיש התרופפות כללית במשמעת", אמר. "לצערי הקורונה לא מאחורינו. כיבינו את הלהבות הגדולות אבל נשארו גחלים וכל רוח קלה מפיחה בהם אש".

"המגפה בפירוש לא מאחורינו, היא משתוללת בעולם והיא עדיין כאן בישראל. כל עוד לא נמצא חיסון לנגיף הוא יחזור ויתפשט אם לא נקפיד על כללי הזהירות. כולנו מצווים לחזור ולשמור על הכללים". עוד הוסיף נתניהו: "כרגע החלטנו לא לסגור את כלל בתי הספר כי הנתונים לא מחייבים זאת. הימים הבאים יהיו מבחן, נפעל נגד מי שלא יקפידו על הכללים".

21:20 עריכה

על אף הביקורת על תוכנית משרד האוצר, השר ישראל כץ הודיע כי כל מעסיק, "גדול וקטן שייקח עובד בחזרה לעבודה, יקבל תמריץ של 7,000 ש"ח החל מ-1 ביולי".

בהצהרה לתקשורת הוסיף: "אנחנו רוצים לפתוח את המשק ולא לסגור כדי לעשות את זה עלינו כדי לשמור על הכללים. אנחנו רוצים לחזור לפעילות על ידי מתן תמריצים למיליון מובטלים".

21:21 עריכה

השר לבטחון פנים אמיר אוחנה הביע צער על מותו של איאד אל-חלאק, הצעיר בעל הצרכים המיוחדים שנורה הבוקר למוות במזרח ירושלים לאחר נחשד על ידי שוטרים כמפגע. "האירוע נבדק כמתחייב בחוק, ונפעל בהתאם לממצאים כדי למנוע מקרים דומים. עד לסיום הבדיקה, לא נחרוץ את דינם של השוטרים. הם נדרשים לקבל החלטות גורליות בשניות, בשטח רווי פיגועים תוך סכנה תדירה לחייהם".

21:30 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תוקף את מדיניות הממשלה בעקבות ההצהרות הערב לתקשורת: "אי אפשר שלא לתהות האם הדיונים בסוף השבוע על גל שני של קורונה, לא באים כדי להסוות את הקטסטרופה הכלכלית ואת העובדה שמחר תובא להצבעה בישיבת הממשלה ההחלטה להקמת משרדי ממשלה הזויים, בראש ובראשונה משרד רה"מ החליפי, שהוא לא פחות ולא יותר מאשר סידור עבודה ליועצי הקמפיין של כחול לבן. הממשלה ממשיכה לקחת כסף מהמובטלים בשביל להעביר לבטלנים".

21:32 עריכה

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי על הקורונה: "בימים הקרובים נגביר את האכיפה. כדי שמקומות הבילוי, המסחר ומקומות העבודה יישארו פתוחים – חייבים להישמע להנחיות".

גנץ סיפר כי התקבלה החלטה להקמת 'קומנדו קורונה', שיפעל בצורה "מתואמת ומתוזמנת בכל מקום שבו יש חשד להתפרצות – בדיקות, סגירה, מעקב אחרי שרשרת ההדבקה ובידוד".

21:34 עריכה

שר הכלכלה עמיר פרץ תקף את מתווה שר האוצר להענקת פיצויים למעסיקים: "מתעלם מההחלטה שהתקבלה ומהנחיית ראש הממשלה שקיבל את דרישתי להקצות 500 מיליון ש"ח ואפשרות להגדלתם למיליארד ש"ח למענקים למעסיקים ששימרו את עובדיהם למרות שהכנסותיהם ירדו במלמעלה מ-25%. אעלה מחר בישיבת הממשלה הצעה למתווה שיעמוד בסיכומים ולא יזנח את המעסיקים שפעלו בהגינות".

21:36 עריכה

שר החינוך יואב גלנט: "יבוצע תדריך לכל התלמידים על מנת לחדד את ההנחיות וימונו נאמני קורונה שידאגו לכך שיהיה פיקוח הולם ודיווח וקשר עם הגורמים במשרדי החינוך והבריאות. נכין גם צוות משימה עם המחוזות למקרה שיתגלו מקרים נוספים של קורונה".

21:47 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין: "במהלך החג והשבת הנחתי באופן שוטף את אנשי משרד הבריאות באשר לטיפול בעליית מספר החולים בקורונה, והצגתי בפני ראש הממשלה את עמדת המשרד בהתייעצויות שהתקיימו. פיקוח נפש דוחה שבת וחג. אנו ממשיכים לעקוב אחר התפשטות הנגיף, אתם מצדכם שמרו על ההנחיות: עטו מסיכה, שמרו על היגיינה וריחוק".

21:48 עריכה

שרת התחבורה מירי רגב: "החל מערב החג הרחבנו את שירות התחבורה הציבורית. האוטובוסים פועלים במתכונת של עד 75 אחוזי תפוסה, והחל מ-8 ביוני הרכבות ישובו לפעילות מלאה. כדי שנוכל להשיב את המשק לפעילות ועל מנת שנוכל לפתוח עוד ועוד ענפים, מחובתנו להשמע להוראות משרד הבריאות".

 

סגירה