חשד שעו"ד יוסי כהן עומד מאחורי התצהירים הכוזבים שמסרו עובדות בבית רה"מ

שר החינוך גלנט הודיע שבית ספר שיתגלה בו חולה קורונה - ייסגר ● עובד במשרד ראש הממשלה אובחן כחולה קורונה; ייתכן שנתניהו יידרש להיכנס לבידוד ● גנץ הנחה את כוכבי להכין את צה"ל לקראת סיפוח אפשרי של שטחים בגדה ● נתניהו וגנץ אמרו שלמשטרה לא יתאפשר לפרוץ לבתים ללא צו ● חוקרי משטרה גבו מנתניהו ומבני משפחתו עדות לגבי תלונתו על איומים שהופנו כלפיו

יוסי כהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
יוסי כהן
07:32 עריכה

אב מעון ראש הממשלה, אפי אזולאי, שנפסל לאחרונה לשרת בתוך מעון ראש הממשלה על ידי השב"כ – ממשיך בעבודתו כרגיל, כך דווח ב"מעריב". אזולאי היה אתמול בין הנחקרים בפרשת עדויות השקר של עובדות המעון. לפי הדיווח, הוא נחשב מקורב לגברת שרה נתניהו.

07:35 עריכה

עו"ד איתמר בן גביר, שמייצג את אחת מהעובדות במעון ראש הממשלה שנחקרה בחשד למתן עדות שקר בראיון לכאן רשת ב': "היא אומרת שכל הגרסה שמסרה אמיתית. היא מרגישה רפיון בידיים של להב 443. זה נשמע שמחפשים את נתניהו. אני לא זוכר את המשטרה ממהרת לפתוח תיקים על עדות שקר".

עוד הוסיף: "כשלוקחים מישהי, מפגיזים אותה בשאלות ומאיימים עליה – לא כך מתנהגים. אני אומר לרשויות החקירה – אני מבין שאתם מחפשים את נתניהו, אבל זו לא הדרך".

08:12 עריכה

שר הביטחון בני גנץ ערך אמש פגישת עבודה ראשונה עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. השניים דנו על הסוגיות השונות העומדות על הפרק. גנץ אמר למנדלבליט כי הוא רואה במערכת שלטון החוק ובאנשיה גורמים מרכזיים בשמירה על הדמוקרטיה ובכוונתו "להגן עליהם, לחזק אותם ולדאוג כי יוכלו לבצע את שליחותם ללא מורא וללא משוא פנים". כך דווח בחדשות 12.

08:14 עריכה

ח"כ משה בוגי יעלון (יש עתיד-תלם) על הקיצוצים בתקציבי המשרדים: "לקחו מהרווחה, לקחו מהבריאות, לקחו מהתעסוקה, לקחו מהעצמאים, לקחו מהציבור. למי דאגו לתקציבי עתק? לעצמם, לממשלה מנופחת של ג'ובים ומשרדים מיותרים. מנותקים נמאסתם!".

08:21 עריכה

על רקע העימות בינו לבין שר האוצר ישראל כץ, שר הכלכלה עמיר פרץ התראיין הבוקר לכאן רשת ב' ואמר: "אני מעריך את העובדה שמדובר באיש רציני שרוצה להוביל את התוכניות, אבל אמרתי לו שגם בולדוזר לפעמים מאבד כיוון".

עוד הוסיף פרץ: "המהלך שעושה שר האוצר, להאיץ את החזרה לתעסוקה מלאה, הוא חשוב. יחד עם זאת – הוא פוגע בנראטיב הישראלי. מה שהציל אותנו במשבר קורונה זה ההתגייסות של האזרחים. מעסיקים שגילו אחריות כלפי העובדים שלהם, לא יקבלו פיצוי על נאמנותם".

08:50 עריכה

סיעת ימינה תקיים היום בשעה 15:00 ישיבת סיעה עם ראשי מועצת יש"ע.

09:10 עריכה

יש עתיד-תל"ם, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו ומרצ יעלו היום במליאת הכנסת הצעות אי אמון ראשונות בממשלה. יש עתיד ומרצ יגישו אי אמון בנושא "המספר המוגזם של השרים וסגני השרים בממשלה, בתקופה בה המשק נמצא במשבר כלכלי" ו"ממשלה מושחתת, מנופחת ומספחת". המשותפת: אי אמון ב"ממשלת הסיפוח והאבטלה".

09:30 עריכה

מתיחות בין הליכוד לכחול לבן, לאחר שבמפלגה של גנץ התרעמו על נתניהו שנכח במשכן הכנסת ברביעי, אך לא הגיע להצבעות במליאה, בהן גם הצבעה על החוק הנורווגי – כך דווח בכאן רשת ב'. בנוסף, דווח שגנץ זעם על הדברים של רגב נגדו, אך דבריה היוו חלק קטן מהטענות נגד ראש הממשלה כשרובן הופנו ליחסי העבודה בתוך הקואליציה.

09:41 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן על החקיקה בנושא הקורונה: "החקיקה הכרחית אבל זכויות הפרט ימשיכו להיות נר לרגלנו גם בעת חרום….לרשויות יינתנו הכלים לאכוף את ההנחיות, אולם לא שוטרים לא יתפרצו באופן שרירותי לבתי תושבים. בימים הקרובים נמשיך בעבודה מאומצת כדי לוודא שהחקיקה תהיה אפקטיבית אך מידתית".

10:24 עריכה

השרה מירי רגב: "הבוקר הזה ליבי עם רעיית ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו. עוד האשמות, עוד הכשפות, מהסוג שמתחילות בכותרות ענק ומסתיימות בקול ענות חלושה. הציבור כבר אמר בקולו בכל דרך – די לרדיפה, די לסתימת הפיות ולשנאת החינם".

11:44 עריכה

שר הביטחון בני גנץ על נושא החקיקה החדשה בנושא הקורונה: 

1. אנחנו מסדירים את תקנות החירום בחקיקה מסודרת בניגוד למה שקרה בגל הראשון של הקורונה שבו הממשלה פעלה כמעט ללא פיקוח ומגבלות.

2. החקיקה החדשה תשפר את המצב הנוכחי לאין שיעור – יהיה פיקוח של
הכנסת, סמכויות הממשלה יוגבלו, ויהיה סדר בדיוק מה מותר ומה אסור.

3. כחול לבן תוודא שתזכיר החוק שפורסם לציבור יעבור שינויים- או שלא יועלה לוועדת השרים לחקיקה. שר המשפטים ניסנקורן ובכירי משרדו בוחנים ומוודאים שהתזכיר שיובא לאישור יאזן בין סמכויות החירום לזכויות הפרט.

4. שוטרים לא יוכלו להתפרץ לבתים באופן שרירותי. הנושא ייבחן מחדש ויגובשו כללים מידתיים.

5. הזכות להפגין תישמר, ובתי המשפט והכנסת יישארו עצמאים ופתוחים.

6. סמכויות המדינה יהיו קצובות בזמן וכפופות לפיקוח פרלמנטרי.

כן – בשעת חירום המדינה חייבת להתגונן, אבל אנחנו נדאג לשמור על זכויות האזרח ועל פיקוח גם בשעת חירום".

11:44 עריכה

ועדת החוקה אישרה את החוק הנורבגי לקריאה ראשונה: 8 תמכו בחוק ו-6 התנגדו.

11:59 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הגשתי תלונה למשטרה על שורה של איומים לרצוח אותי ואת בני משפחתי. היום, לצערי, נאלצתי להגיש תלונה נוספת נגד אדם שפל שפירט כיצד הוא מתכוון לרצוח אותי ואת משפחתי".

נתניהו ציין את התקשורת ואמר: "מתי התקשורת והשמאל שלא מפסיקים לרגע לנסות להפיל ראש ממשלה מהימין, יגנו סוף סוף את ההסתה הפרועה והבלתי פוסקת נגדי ונגד משפחתי?".

12:01 עריכה

שר הביטחון בני גנץ נפגש הבוקר עם שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן. גנץ אמר כי "דיברנו על ההתפתחויות המדיניות ועל הסוגיות האזוריות שעומדות על הפרק".

12:56 עריכה

שר העבודה והרווח איציק שמולי על החקיקה בעניין הקורונה: "'חירום' אינו סיבה מספקת לשוטרים לפרוץ שרירותית לבתים פרטיים, לממשלה להורות שבית המשפט והכנסת נסגרים ושהאזרחים מנועים מלהפגין. לפיכך, נוסחו הנוכחי של החוק יושלך הצידה ובמקומו נקדם אך ורק חוק שיאפשר למדינה להתגונן בחירום, תחת פיקוח פרלמנטרי ומשפטי, ומבלי לרמוס את זכויות אזרחיה".

13:22 עריכה

הסתיימה הישיבה בין משרדי החינוך והבריאות בעקבות ההתפשטות של הקורונה בבתי הספר. בישיבה סוכם על נוהלי בדיקות והתערבות ברורים יותר במקרים של התפרצות. משרד הבריאות המליץ להתקין מחיצות בין תלמידים בשנה הבאה.

13:23 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ, סגן השר פטין מולא, ומ"מ מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ עם מנהיג העדה הדרוזית השייח טריף ועם ועד ראשי העדה, על מנת לגבש תוכנית חומש נוספת לפיתוח והעצמה של העדה הדרוזית והצ'רקסית.

13:27 עריכה

יו"ר ארגון המורים רן ארז: "אין פתרון אחר אלא לחזור ללימודים מקוונים מהבית" – את הדברים אמר בראיון לכאן רשת ב'. עוד הוסיף: "התחייבנו כלפי מנכ"ל משרד החינוך שנלווה ונכין את התלמידים לבחינות הבגרות, ואנחנו נוכיח שאחוז הזכאות השנה לא יפחת לעומת שנה שעברה. אנחנו ערבים לכך".

13:38 עריכה

שר הכלכלה עמיר פרץ על החקיקה בעניין הקורונה: "הזכות לבריאות היא זכות יסוד. בעתות חירום, לעתים נאלצת המדינה, שתפקידה לשמור על זכותו של כל אזרחי לבריאות, לפגוע בזכויות אחרות. תפקידי בממשלה לעשות כל דבר אפשרי כדי שלא ייפגעו זכויות – אלא אם זה הכרחי להגנה על האינטרס הציבורי".

13:51 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ ושר התיירות אסף זמיר נפגשו הבוקר עם נציגי המלונאים ושמעו מהם על הקשיים שחווה הענף עקב הירידה בתיירות הנכנסת. השניים סיכמו על מתווה סיוע לענף בגובה 300 מיליון שקל.

14:01 עריכה

שר התרבות חילי טרופר דיבר אמש עם שאול מזרחי, הבעלים של מועדון ההופעות הבארבי בתל אביב, ששובת רעב מול בית ראש הממשלה. טרופר אמר למזרחי שהוא יכול לפתוח את המועדון ב-14 ביוני להופעות, אבל בישיבה בלבד בשלב הראשון. לפיו, אם הוא ישים כיסאות הוא יוכל להכניס עד 75 אחוז מהתפוסה הרגילה. מזרחי אמר לחדשות 12 שהשיחה עודדה אותו, אבל הוא ממשיך לשבות רעב עד שהוא יקבל את הדברים שהשר אמר במסמך כתוב.

14:30 עריכה

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "החוק הנורבגי עבר הבוקר בוועדת החוקה בהליך מהיר מאוד, כי כשרוצים אפשר להעביר חוקים ממש מהר. מה עם איזה חוק עבור העצמאים?".

15:05 עריכה

יושב ראש ימינה, נפתלי בנט, אמר שכשמפת הסיפוח תגובש באופן סופי – תוכל הסיעה לקבל החלטה בעניין.

בישיבת סיעה נדרש בנט גם למגפת הקורונה ומתח ביקורת על כך שלא נעשות מספיק בדיקות. הוא הביע התנגדות להטלת סגר וקרא לבודד רק את נשאי הנגיף.

15:08 עריכה

חוקרי משטרה גבו מראש הממשלה נתניהו ומבני משפחתו עדות במעון ראש הממשלה בירושלים, במסגרת הטיפול בתלונתו על איומים שהופנו כלפיו.

15:37 עריכה

ראש הממשלה נתניהו אמר שאין כוונה להשתיל חיישנים בילדים. "דיברנו על צעצוע לילדים. על צמיד. על טבעת. זה לגמרי וולונטרי. כולם יכולים להירגע", אמר נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת.

נתניהו אמר שברצונו להפריך "פייק ניוז", ולצד הכחשת הטענות בעניין התקנת חיישנים, אמר ראש הממשלה שלא יאפשר פריצה של המשטרה לבתים ללא צו. טענה כוזבת שאותה ביקש נתניהו להפריך היא הכוונה להשבית את הממשלה הכנסת ובתי המשפט.

לדבריו, יש לעשות כעת שני דברים – להדק את המשמעת הציבורית לגבי הקורונה ולפתוח את הכלכלה.

דברי נתניהו –

יש עלייה בימים האחרונים בתחלואה, כולכם ראיתם את זה. באופן מובהק זה קשור לרפיון מסוים בכללים. אין אפס, הנגיף לא טס לבד באוויר אלא נישא על ידי בני אדם ומועבר מאדם לאדם על ידי התעטשות או השתעלות או מגע. ככל שהמרחק קטן והמגע גדל, הנגיף גדל ומתפשט. אנחנו נדרשים לעשות עכשיו שני דברים שאנחנו עושים אותם בממשלה ובכנסת, וזה קודם כל להדק את המשמעת מצד אחד ומצד שני לפתוח את הכלכלה.

שרי הבריאות והאוצר הביאו שורה של צעדים בפני הממשלה וקבינט הקורונה ואנחנו פועלים כדי לעשות את שני הדברים במשולב. הם חשובים. הצלחנו בזה עד עכשיו ואנחנו צריכים להמשיך להצליח בזה ואני בטוח שנעשה את זה.

אנחנו פועלים בכמה חזיתות אבל חשוב לי לטפל בסילוקם של כמה סעיפי פייק ניוז שמופיעים בתקשורת.

לגבי זכויות הפרט וצנעת הפרט – שוחחתי עכשיו עם השר לביטחון פנים וסיכמנו חד משמעית שלא נאפשר פריצה של משטרה לתוך בתים של אזרחי ישראל ללא צו. לא יהיה דבר כזה. נמצא את האיזון המתאים בין הצורך לאכוף את הנחיות הבידוד לבין הצורך לשמור על זכויות הפרט וצנעת הפרט של אזרחי ישראל. חד משמעית לא יהיה דבר כזה. אנחנו ערים לכך שבציבור יש מחשבה שאנחנו נפרום את האיזון הזה – לא עשינו את זה עד עכשיו ולא נעשה את זה גם בהמשך.

הדבר השני, זאת הזדמנות לפוגג אגדה אורבנית מדהימה שאני או מישהו אחר מתכוון לשתול או להשתיל באופן תת עורי חיישנים לילדים או מבוגרים. תיאוריות הקונספירציה מגיעות לפעמים למקומות הזויים. אני לא זוכר דבר כזה. דיברנו על צעצוע לילדים, צמיד וולנטרי שכל אחד יכול לבחור אם לשים כדי לשמור על מרחק, עדיין לא פיתחו את זה ואני לא יודע אם יפתחו. בכל מקרה זה וולנטרי, זה בחירה, ולא תהיה שום שתילה של שום חיישן לאף אחד, כולם יכולים להירגע.

הדבר השלישי, אנחנו לא מתכוונים להשבית את הפעולה של מוסדות המדינה. לא של הממשלה, לא של הכנסת, לא של בתי המשפט, לא של אף אגף. אגב לא עשינו את זה עד עכשיו ובשיא הקורונה הצלחנו להמשיך להפעיל את כל מוסדות המדינה ואנחנו נמשיך לעשות זאת. חשוב להבין את זה.

יש לנו משימה משולבת – להחזיר את המשמעת כדי שנעצור את ההתפשטות הגיאומטרית של המחלה ומנגד לפתוח את הכלכלה ולהוסיף מקומות עבודה. אלה המשימות המיידיות שלנו ואני משוכנע שיש לנו יכולת לעשות את זה. אני מדבר עם מנהיגי העולם וכולם מסתכלים על מדינת ישראל בהערכה גדולה, כולל 4 מנהיגים שדיברתי איתם ב-24 השעות האחרונות שלוקחים מאיתנו דוגמה. עד עכשיו פעלנו בהצלחה ובואו נמשיך בהצלחה הזאת יחד.

15:50 עריכה

ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון בני גנץ אמר בפתח ישיבת הסיעה, שכחול לבן פועלת בשלושה תחומים: חזרה לשגרה תחת הקורונה, שמירה על שלטון החוק וחתירה לקידום תהליכים מדיניים. בניגוד למערכות הבחירות, שבהן נמנע מלהתבטא באופן נחרץ בנושא, אמר גנץ כי יפעל לקדם "ככל האפשר" את תהליך השלום.

אני מבקש ראשית לברך על החלטת משרד הבריאות והשר יולי אדלשטיין, בהתאם למה שסוכם בקבינט הקורונה וכפי שהדגשתי בהתייעצויות במהלך סוף השבוע – לעבור למהלך יזום של הגדלת הבדיקות במוקדי סיכון.

בכדי שנוכל להיכנס לשגרת קורונה, חייבים לנקוט גם במדיניות של "טיפול ממוקד" לזהות את הבעיה ולהתמודד איתה.

הנחיתי גם את משרד הביטחון להיערך לחיזוק הסיוע גם בנושא הבדיקות ובמידת הצורך, גם בפתיחת מלונות קורונה נוספים בהתאם להתפתחויות.

את תהליך הבדיקות והאיתור נקיים וחשוב לקיים, במקביל למדיניות אכיפה אפקטיבית, ובמקביל להסברה באופן שיאפשר לנאשים להבין מה הם צריכים לעשות, לפתוח את העסקים, אבל לעשות זאת בזהירות הראויה.

אני פונה בהזדמנות הזו לאזרחי ישראל – הקפידו על ההנחיות! זה בנפשנו.

בנוסף, התפרצות מחודשת תסיג אותנו לאחור ותפגע בכלכלת ישראל ובחברה הישראלית כולה.

בימים אלו נערכת במשרד המשפטים עבודת מטה שתסדיר את פעילות הממשלה בנושא הקורונה בעת חירום כפי שדרשו הגורמים המשפטיים.

אנחנו נקפיד, שלא יהיו הנחיות דרקוניות, שוטרים לא יערכו חיפושים באופן שרירותי, לא תהיה פגיעה בזכות להפגין או בפעילות בתי המשפט, והשימוש בהנחיות יוקצב בזמן ובפיקוח פרלמנטרי ראוי ונכון.

מערכת ההנחיות שנבנית תהיה כפופה לביקורת, ולזמנים קצובים וקצרים יחסית.

יהיה שיפור אדיר בכללים ובהנחיות ביחס למה שהיה קיים קודם.

אני מדגיש – כי אני שומע שבציבור יש חרדות ותהיו שמא אנחנו הולכים לאזורים חשוכים, לא נאפשר פגיעה בזכויות הפרט. חוק שלא יעמוד בעקרונות שהתוויתי לא נקדם אותו ונעלה אותו.

לא יקום ולא יהיה.

אנחנו ממשיכים לעבוד על המתווה ומשפרים אותו בימים אלו ביחד עם גורמי המקצוע ובהובלתו של שר המשפטים, והנוסח המעודכן יוצג לציבור בקרוב שמתאים למציאות ושומרת על הציבור.

אתמול גם נפגשתי עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. מלבד הנושאים המקצועיים בהם דנו הקשורים לממשלה ולמשרד הביטחון, ראיתי לנכון לציין בפניו ואני חוזר על זה כאן: כחול לבן מחויבת לשמירה על שלטון החוק.

אנחנו ניתן למערכת המשפט ולגופי האכיפה את כל הגיבוי הנדרש בכדי שיוכלו לפעול ולבצע את תפקידם כראוי. יש לי אמון מלא במערכת שמורכבת ממשרתי ציבור נאמנים.

אנחנו נשמור עליהם חזקים ובטוחים למען הדמוקרטיה הישראלית ואזרחי ישראל. אנחנו נמשיך לגבות אותם במעשים ובכל הכלים העומדים ברשותנו.

בנושא הביטחוני, בשבועיים האחרונים ערכתי מספר דיונים ביטחוניים על רקע העלייה המסויימת שיש באירועי הפח"ע ופעילות הטרור ביהודה ושומרון וגם ברצועת עזה, והפסקת התיאום הביטחוני.

במקביל לציר המדיני בו אנו פועלים ביחד עם ראש הממשלה וצוותו ועם גורמים בינלאומיים נוספים ובראשם אנשי הממשל האמריקאי – אנחנו נמשיך לקדם ככל האפשר את תהליך השלום. החתירה לשלום תוך שמירה על הביטחון הן חלק מאדני היסוד של כל אזרח בישראל ושל כחול לבן באופן קונקרטי.

למרות כך אנחנו מבינים שאנחנו נמצאים בסיבה נפיצה ולכן הנחיתי את הרמטכ"ל ומערכת הביטחון לבחון את המשמעויות ואת ההיערכות הנדרשת לכל אפשרות של השפעות של התהליכים האלו על המרחב, ולהציג מספר מתווי פעולה שיותאמו לתרחישים השונים.

תוכנית השלום של הנשיא טראמפ היא הזדמנות להסדיר ולקדם גבולות קבע למדינת ישראל.

אנו פועלים בימים אלו, בכדי שנוכל לקדם אותה במקביל לשמירה על הנכסים האסטרטגיים שלנו, על שיתוף הפעולה עם מדינות האזור וכמובן נקפיד על ביטחון אזרחי ישראל.

15:53 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים היום פגישת עבודה ראשונה עם ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון בני גנץ.

16:55 עריכה

חבר הכנסת אופיר אקוניס מהליכוד, שעתיד להתמנות לשר בממשלה, כשהשר לשיתוף פעולה אזורי גלעד ארדן יתמנה לשגריר ישראל באו"ם, סירב להשיב על השאלה האם בני גנץ – שבממשלתו צפוי אקוניס להיות חבר – ראוי לכהן כראש הממשלה.

17:35 עריכה

השר דודי אמסלם תקף את חבר הכנסת יואב סגלוביץ' וטען שכראש יחידת להב 433 הוא שיבש חקירה. לדברי אמסלם, קביעתו מבוססת על דברים שאמר גבי אשכנזי.

17:43 עריכה

שר החוץ גבי אשכנזי נפגש היום עם שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב במשרד החוץ בירושלים. ממשרד החוץ נמסר שהשניים קיימו פגישת היכרות במהלכה דנו בסוגיות האזוריות שעל הפרק.

17:55 עריכה

שר החינוך יואב גלנט הודיע שבית ספר שיתגלה בו חולה קורונה – ייסגר. לדבריו, אם בבית הספר מתחמי לימוד נפרדים, תישקל האפשרות לסגור רק חלק מבית הספר.

18:10 עריכה

שר הביטחון בני גנץ הנחה את הרמטכ"ל אביב כוכבי "להגביר את ההכנות של הצבא" לסיפוח אפשרי של חלקים בגדה המערבית.

18:36 עריכה

חבר הכנסת גדעון סער הגיש הצעת חוק, שתגביל את יכולתה של המדינה לערער על זיכוי של נאשם בפלילים.

18:45 עריכה

חבר הכנסת יעקב מרגי מש"ס נבחר ליושב ראש ועדת הכלכלה של הכנסת.

יעקב מרגי (צילום: יהודה חיים, פלאש 90)
מרגי, אשתקד (צילום: יהודה חיים, פלאש 90)
18:50 עריכה

חבר הכנסת צבי האוזר מדרך ארץ נבחר הבוקר ליושב ראש ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

18:54 עריכה

ארבע הצעות אי אמון בממשלה, שהגישו הרשימה המשותפת, יש עתיד – תל"ם, ישראל ביתנו ומרצ – נדחו.

19:04 עריכה

באופוזיציה תוקפים את שר הביטחון גנץ, שמשלים עם סיפוח שטחי הגדה.

19:08 עריכה

על רקע המחלוקות ביניהם, שר הבריאות יולי אדלשטיין הורה לבכירי משרדו שלא להתראיין לתקשורת – כך דיווח יואב אבן ב-N12.

19:23 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בשיחת ועידה עם בכירי הבית הלבן ג'ארד קושנר ואבי ברקוביץ, שגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן ושגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר בעניין סיפוח שטחים בגדה המערבית.

19:56 עריכה

שר הפנים ויושב ראש ש"ס אריה דרעי הביע צער על מותו של איאד אל-חלאק, שנהרג שלשום מאש כוחות הביטחון.

20:17 עריכה

עובד במשרד ראש הממשלה אובחן כחולה קורונה. חקירה אפידמיולוגית מתבצעת כעת.

20:20 עריכה

מליאת הכנסת אישרה את הקמת משרד ראש הממשלה החלופי, משרד ההתיישבות, משרד משאבי המים, המשרד לחיזוק וקידום קהילתי, משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה.

20:29 עריכה

לאחר שעובד משרד ראש הממשלה אובחן כחולה קורונה, נשקלת הכנסתם לבידוד של ראש הממשלה נתניהו, שר החינוך גלנט ושר האוצר כ"ץ.

20:47 עריכה

שר החינוך יואב גלנט בוחן חזרה למתכונת של לימודים בקפסולות בשל התפשטות נגיף הקורונה במוסדות החינוך.

21:15 עריכה

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ייפגש עם ממלא מקום מפכ"ל המשטרה מוטי כהן ועם גורמים נוספים בניסיון למנוע פגיעה בבעלי מוגבלויות – בעקבות הירי שלשום בעיר העתיקה בירושלים באיאד אל-חלאק, שנהרג מאש שוטרי מג"ב. כך דיווח הערב משה נוסבאום בחדשות 12.

21:56 עריכה

חברות וחברי כנסת הביעו הערב תמיכה במחאה נגד אלימות כלפי נשים.

22:28 עריכה

לאחר בדיקה התברר כי שר האוצר ישראל כ"ץ לא יידרש להיכנס לבידוד. טרם התקבלה החלטה בעניין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך יואב גלנט.

22:41 עריכה

נבדק חשד שפרקליטה של שרה נתניהו, עורך הדין יוסי כהן, עמד מאחורי התצהירים הכוזבים שמסרו לכאורה לבית המשפט שתי עובדות במעון ראש הממשלה בירושלים – כך דיווח הערב גיא פלג ב-N12.

סגירה