בתום הערכת מצב אצל רה"מ: התיכונים והחטיבות לא ייסגרו

כחול לבן וישראל בכר הגיעו לפשרה לאחר שנשמע בהקלטה מכנה את גנץ "טיפש" ● כעשרת אלפים תלמידים ומורים נמצאים בבידוד ● תושב הצפון נעצר בחשד שפרסם פוסט, שבו איים לפגוע בנתניהו ● בנט: ישראל איבדה אפשרות לבצע 60,000 בדיקות ביום

ראש הממשלה נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
ראש הממשלה נתניהו
06:58 עריכה

מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה ראשונה את החוק הנורווגי, הקובע ששרים וסגני שרים, שיתפטרו מחברותם בכנסת, יוכלו לשוב אליה אם תופסק חברותם בממשלה. 61 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק, ו-30 התנגדו לה. עתה תשוב ועדת החוק, חוקה ומשפט לעסוק בהצעה לקראת הצבעה בקריאה שנייה ושלישית.

07:09 עריכה

עובד אחזקה במשרד ראש הממשלה אובחן כחולה בקורונה – כך דווח אמש. חקירה אפידמיולוגית בוחנת האם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך יואב גלנט נחשפו לעובד ויידרשו לשהות בבידוד.

08:12 עריכה

זאב אלקין, המכהן כשר למשאבי המים וכשר להשכלה גבוהה ומשלימה, מעוניין למנות שני מנכ"לים שיכהנו תחתיו – אחד לכל משרד שבראשותו, כך דווח הבוקר ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet.

"אלה שני משרדים שונים ולא יכול להיות מנכ"ל אחד", הסביר אלקין. "אני רוצה להביא מישהו מקצועי למים ומישהו מקצועי לחינוך".

08:27 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש היום עם ראשי מועצת יש"ע וישוחח עימם לגבי תוכנית טראמפ לאזור.

08:44 עריכה

כ-200 אלף ישראלים, המהווים כ-2.5% מהאוכלוסייה, נדבקו בקורונה – כך עולה מבדיקה סרולוגית, שנערכה על ידי הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות, בהובלתו של פרופסור דני כהן מאוניברסיטת תל אביב, לצד המרכז הלאומי לבקרת מחלות ושירותי הדם של מגן דוד אדום. נתון זה גבוה בהרבה מזה שהוצג עד כה באתר משרד הבריאות, שלפיו אותרו 17,219 חולים.

המחקר החדש מבוסס על דגימות דם שנלקחו במרץ-אפריל מכ-1,700 נבדקים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל. לדברי כהן, על כל מקרה מאומת בישראל – יש בין 11 ל-16 מקרים שלא התגלו.

09:26 עריכה

בשיחה שהתקיימה אתמול בחלק הסגור לתקשורת של ישיבת הסיעה של הליכוד הפנה שר הבריאות יולי אדלשטיין את האחריות לניסוח חוק הקורונה למשרדו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט – כך דיווח הבוקר זאב קם בתאגיד השידור כאן. זאת על רקע הטענות שהחוק פוגע בזכויות הפרט.

10:47 עריכה

השר יזהר שי מכחול לבן שיגר מכתב לראש הממשלה נתניהו ולראש הממשלה החלופי גנץ ובו קרא להם לדרוש מהשר דודי אמסלם "לחזור בו מדבריו הקשים כנגד משטרת ישראל" אמש בכנסת, או, אם ידחה זאת, להציע לו לסיים את תפקידו כשר המקשר בין הממשלה לכנסת. שי לא ציין בפנייתו למה מהדברים שאמר אמסלם הוא מתייחס.

11:07 עריכה

המשטרה עצרה תושב הצפון בן 21 בחשד שפרסם פוסט שבו איים לפגוע בראש הממשלה בנימין נתניהו. החשוד יובא לדיון הארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון.

11:49 עריכה

שגריר ארצות הברית בישראל, דייוויד פרידמן, הביע צער על מותו של איאד אל-חלאק, שנהרג בסוף השבוע מאש כוחות הביטחון בעיר העתיקה בירושלים.

11:51 עריכה

במשרד ראש הממשלה בירושלים החלה פגישתו של נתניהו עם ראשי רשויות ביהודה ושומרון.

12:03 עריכה

פרשת דוד ביטן: פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לכדורגלן העבר חיים רביבו, כי בכוונתה להעמידו לדין בכפוף לשימוע באשמת שוחד שנתן למשנה לראש עיריית תל אביב יפו, ארנון גלעדי. לפי החשד, רביבו שיחד את גלעדי בעשרת אלפים שקלים כדי שזה יקדם פרויקט נדל"ן. גלעדי, החבר במועצת העיר תל אביב, חשוד בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים.

בינואר האחרון זומן חבר הכנסת ביטן לשימוע, לאחר שהוחלט להעמידו לדין בלקיחת שוחד, מרמה, הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס.

12:21 עריכה

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד ביקר את השר יזהר שי, שקרא לנתניהו ולגנץ לשקול להעביר מתפקידו את השר דודי אמסלם בשל דבריו נגד המשטרה.

12:55 עריכה

השר דודי אמסלם תקף את עמיתו לממשלה, יזהר שי, שקרא לנתניהו לדרוש ממנו להתנצל על דבריו על המשטרה, או לחלופין, לפטרו. בתשובתו נמנע אמסלם מלהתייחס לתוכן דבריו, ורק דוחה את עצם הביקורת עליהם.

13:09 עריכה

משעות הבוקר נסגרו בתי ספר בבאר שבע, חולון, רהט, שדרות וערערה לאחר שתלמידים ומורים אובחנו כחולים בקורונה. משרד החינוך עדכן ש-217 תלמידים ומורים מ-31 מוסדות נדבקו בנגיף; כעשרת אלפים תלמידים נתונים בבידוד. כל בית ספר שבו מתגלה חולה קורונה – נסגרים שעריו.

13:48 עריכה

המכון הישראלי לדמוקרטיה שיגר למשרד המשפטים חוות דעת על תזכיר חוק הקורונה, הקובעת ש"המודל המוצע חוטא לתכלית התזכיר שהוא החלפת משטר תקנות שעת החירום בחקיקה ראשית. מדובר למעשה בשימור ובהארכת המצב הקיים, תחת אצטלה של שינוי. זאת, שעה שיש לאפשר לכנסת חלק מהותי יותר בהסדרת הסמכויות, כפי שמתחייב מאופיין החמור של הפגיעות בזכויות האדם שהחוק מאפשר".

במכתב נטען ש"ההחלטה על הכרזת מצב החירום – הפעלת ההגבלות, היקפן ומשכן – יהיו בידי הממשלה באופן מוחלט. בכך תתפרק הכנסת מסמכותה המרכזית להסדיר בשם ציבור האזרחים בחקיקה את האיזונים המורכבים והעדינים בין האינטרס הציבורי בבריאות הציבור לבין זכויות אדם".

החוקרים, פרופסור מרדכי קרמניצר, ד"ר עמיר פוקס ועו"ד לילה מרגלית, מציעים שלכל הפחות, יידרש אישור מראש של התקנות בוועדת הכנסת המיוחדת למשבר הקורונה כתנאי לכניסת התקנות לתוקף, ובמקרים דחופים ומיוחדים, ייכנסו התקנות לתוקף מותלה של כשבוע.

עוד הם מציינים, כי "יש לצמצם את העילה להתקנת התקנות לכך שמדובר במניעת הדבקה נרחבת בנגיף, הגנה על אוכלוסיות הסיכון והגנה על המערכת הרפואית מפני שיבוש חמור בפעולתה כתוצאה מהתפשטות המגפה. קשה למצוא הצדקה לפגיעה כה קשה בכלכלה ובזכויות האדם, אם לא מדובר בתכליות מצומצמות אלה".

כמו-כן, נכתב כי "החוק לא קובע דבר על תהליך התקנת התקנות בממשלה. לא יתכן כי תהליך התקנת התקנות יכלול "סבב טלפוני" של שרים בשעות מאוחרות, ועל החוק לקבוע הליך מוסדר ומושכל להתקנת התקנות בממשלה, לרבות שלב ההתייעצות".

בנוסף, מוצע בחוות הדעת כי "ראוי לשקול הקמת ועדה מלווה ציבורית, אשר תורכב מצוות מומחים כולל נציגי ציבור, שבראשה יעמוד רופא בעל ניסיון בהחלטות מסוג זה, אשר תקבל נגישות בזמן אמת לכל המידע הרלוונטי ותוכל לשמש כגורם מבקר, לצורך שמירה על אמון הציבור".

בשולי הדברים, מציינים החוקרים כי היה מספיק זמן לפרסם תזכיר בזמן סביר המאפשר יותר מיום עבודה אחד על מנת שהציבור יוכל להגיב עליו.

14:00 עריכה

חבר הכנסת ניר ברקת השתתף אמש במסיבת בר מצווה שנערכה בתל אביב ובה הופרו הנחיות הקורונה. ברקת גם הופיע לצד נתניהו בפתח משפטו של האחרון מבלי לשמור על כללי הריחוק החברתי. בליל הסדר אירח חבר הכנסת את בתו בניגוד לכללי הסגר שהיו נהוגים באותה עת.

14:05 עריכה

בתום כשעתיים הסתיימה הפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויושב ראש הכנסת יריב לוין לבין ראשי מועצת יש"ע.

מלשכת נתניהו נמסר שראש הממשלה אמר בפגישה: "עומדת בפנינו הזדמנות היסטורית להחלת ריבונות בשטחי יהודה ושומרון". ראש הממשלה שב על מחויבותו לנהל משא ומתן על בסיס תוכנית טראמפ. נתניהו עדכן שהדיונים עם האמריקנים עדיין נמשכים. סוכם על המשך הידברות.

14:11 עריכה

בעלי מועדון "הבארבי", שאול מזרחי, ששובת רעב מול מעון ראש הממשלה בירושלים, קיבל צו שבו נקבע שעליו להתפנות מהמקום תוך שש שעות. מזרחי מסר בתגובה: "אני לא מתפנה, ימות העולם".

14:19 עריכה

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, הביע דאגה מהעלייה בשיעור הבדיקות החיוביות. לדבריו, אחוז בדיקות אלה עלה מחצי אחוז לאחוז וחצי. גרוטו אמר את הדברים בדיון שנערך בכנסת.

14:34 עריכה

הוארך בשלושה ימים מעצרו של אורי ג'נח, חייל מקיבוץ גשר הזיו, שלפי החשד פרסם בפייסבוק פוסטים מאיימים נגד ראש הממשלה נתניהו. לפי החשד, ג'נח כתב שצריך "להוריד את ביבי" וכן שמגיע לו "מות בסקילה".

15:01 עריכה

ח"כ סמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת נכנס לבידוד לאחר שנהגו האישי נמצא חיובי לנגיף הקורונה.

15:11 עריכה

משרד הבריאות צפוי להמליץ לסגור את חטיבות הביניים והתיכונים עד סוף השנה – כך דווח בחדשות 12.

15:28 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם ראשי מועצת יש"ע, ודן עמם בסוגיית החלת הריבונות וסיפוח שטחי יהודה ושומרון.

במהלך הדיון אמר נתניהו כי הוא מחויב לנהל את המו"מ על בסיס תוכנית טראמפ, והדגיש כי הדיונים עם האמריקאים עדיין ממשיכים. בנוסף, קרא לנוכחים לתמוך במהלך. בתום הפגישה, שארכה כשעתיים, מסרו ראשי המועצה כי הם "מצפים להמשך השיח".

15:47 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין נפגש עם מנהלי ארבע קופות החולים: "כפי שכבר אמרתי – נרחיב את בדיקות הקורונה, כולל א-סיפטומטיים. נרחיב את היכולת שלנו מ-15,000 בדיקות ל-30,000 בתוך חודשיים. הצגתי את מדיניות הבדיקות וביקשתי כי הנהלים יחודדו בכל קופות החולים".

15:49 עריכה

450 ראשי מטות, מתנדבים ובוחרים יגישו מחר לבית המשפט תביעה נגד יו"ר כחול לבן בני גנץ, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, עם הכותרת "קולי נגנב".

"זו התחייבות יסוד שהופרה – לא לשבת בממשלה תחת נאשם בעבירות חמורות"; מכחול לבן סירבו להגיב.

בני גנץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
בני גנץ (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
16:37 עריכה

בשלב נאומים בני דקה במליאת הכנסת, דיבר ח"כ אופיר סופר מימינה על האירוע בו בדואים מהנגב עם התעמתו עם קציני צה"ל ליד בסיס צאלים: "צריכים לחכות לאיזשהו אסון? צריכים לראות ג'יפ צה"ל מרוח על הכביש עם הרוגים ונפגעים?". ח"כ סופר קרא לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה לפעול, "לא מצפה לזה מעמיר פרץ".

16:54 עריכה

שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט (ימינה) גולל בפוסט בפייסבוק את מה שלדעתו מנע מישראל להחריב את פרויקט מכון ויצמן לביצוע 60,000 בדיקות קורונה ביום.

"שני מדענים נפלאים ממכון ויצמן החליטו להירתם למשימה הלאומית. הם הסבו רובוט מיוחד במכון וביצעו מספר פריצות דרך, כך שכל רובוט כזה מסוגל לפענח כ-15,000 בדיקות ביום, ברמת אמינות גבוהה מאוד". בנט המשיך ואמר כי פקידים במשרד הבריאות עשו "הכל כדי לחבל, להקשות ולתקוע מקלות בגלגלים. בתחילה סירבו לאשר למכון ויצמן גישה לנגיף, אחר כך מיררו את חייהם בעוד דרישות הזויות ולכלכו עליהם בתקשורת".

בסופו של דבר קרא בנט לראש הממשלה להפעיל את כוחו, "להעיר מחדש את הפרויקט ולפקוד על משרד הבריאות להתנפל עליו מחדש".

איך ממשלת ישראל הצליחה להחריב את פרויקט מכון וייצמן לביצוע 60,000 בדיקות קורונה ביום. **‏תהיו כאן איתי. ‏כפי שאתם כבר…

פורסם על ידי ‏נפתלי בנט – Naftali Bennett‏ ב- יום שלישי, 2 ביוני 2020

17:04 עריכה

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי, התייחס בראיון לכאן רשת ב' לדיווחים אודות דחייה אפשרית נוספת בחזרת רכבת ישראל לפעילות.

מרגי ציין בראיון כי הוא "חושש שהרכבת לא תיפתח בשבוע הבא אם משרד התחבורה לא יכין מתווה ברור לשמירה על בריאות הציבור".

17:49 עריכה

שרת התחבורה מירי רגב: "כולנו תקווה שנתוני התחלואה לא יובילו לשינוי במועד פתיחת הרכבת ונוכל להחזירה בשבוע הבא לפעילות מלאה כמתוכנן".

17:52 עריכה

שר האוצר ישראל כץ נפגש היום עם נציגי ארגוני הנכים וסוכם כי המתווה להעלאת קצבאות הנכות ל-3,700 ש"ח יובא לאישור הממשלה במסגרת התקציב הקרוב. השר כץ אמר כי "בכוונתי להביא במסגרת התקציב הקרוב את המתווה להעלאת הקצבאות ולפעול בכל העוצמה על מנת לעודד תעסוקה בקרב אנשים עם מוגבלות".

18:01 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב משיב לשר הביטחון לשעבר נפתלי בנט: "יש סיפורים שגם אם חוזרים עליהם 60,000 פעם הם לא הופכים למציאות. מישהו מעלה על דעתו שהיינו מוותרים על אופציה כזאת אם היא הייתה אמינה?".

18:59 עריכה

שר החינוך יואב גלנט תוקף את משרד הבריאות: "נתוני התחלואה שהציגו לא השתנו דרמטית ואין שום הצדקה להביא לסגירה של החטיבות והתיכונים. זו תהיה פגיעה חסרת אחריות בתלמידים, בהורים ובמורים. ממשיכים להיות עם אצבע על הדופק. בכל מקום שבו מזוהה חולה מאומת, המוסד החינוכי נסגר".

19:27 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הערב התייעצות והערכת מצב בנושא מערכת החינוך.

19:48 עריכה

שרי האוצר והתרבות סיכמו על חבילת סיוע של 200 מיליון שקלים לעולם התרבות. עיקרי ההסכם: מוסדות התרבות יפוצו על ההפסדים הצפויים להם עקב הגבלת כמות הקהל. המוסדות יצורפו למתווה המענקים על החזרת עובדים מחל"ת. סוכם שהתקציב למוסדות ב-2020 יהיה זהה לזה שחולק ב-2019.

19:50 עריכה

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו על הניסוי במערכת הנשק LORA: "במקביל למלחמתנו בקורונה, אנחנו ממשיכים לשמור על ביטחון ישראל – בהגנה ובהתקפה. כל הכבוד לתעשייה האווירית ומערכת הביטחון. הניסוי המוצלח היום, הוא עוד בשורה טובה לאזרחי ישראל ועוד בשורה רעה לאויבי ישראל".

20:01 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין ימליץ על סגירת בתי הספר התיכונים וחטיבות הביניים בירושלים – כך דווח הערב בחדשות 12.

20:09 עריכה

שר הביטחון בני גנץ סייר היום בגזרת הצפון יחד עם הרמטכ"ל אביב כוכבי. גנץ אמר: "במהלכו העמקנו באתגרים המורכבים בזירה, מהנוכחות האירנית בסוריה דרך ההתפתחויות בלבנון וסקרנו את מוכנות הכוחות".

20:11 עריכה

השר לבטחון פנים אמיר אוחנה: "משטרת ישראל, מחוז דרום ואני לא נישאר אדישים להתפרעויות בכבישי הדרום ולתופעת הגניבות מבסיסי צה"ל. המשך יבוא".

20:46 עריכה

כחול לבן וישראל בכר הגיעו להסכם פשרה ולפיו בכר יוותר על 50,000 משכרו בעקבות ההקלטות שנחשפו לפני הבחירות ובהן בכר מכנה את גנץ פחדן וטיפש. סה"כ יקבל בכר מהמפלגה סכום של 700,000 ש"ח – כך דווח בחדשות 12.

21:47 עריכה

שר התקשורת יועז הנדל הודיע כי יעצור את האפשרות להפיץ באופן מסחרי מסרונים אשר מתחזים לכאלו שנשלחו ממספר טלפון של אדם שאין לו קשר למסרון.

השר הנדל קיבל את ההחלטה לאחר שאמש התלוננה בפניו השרה מירי רגב על מסרונים מזויפים שנשלחו בשמה.

"תופעות דומות של זיוף מסרונים התגלו במערכות הבחירות האחרונות. החלטה זו תחסום את התופעה ומהווה בשורה חשובה למאבק בפייק ניוז וחיזוק הדמוקרטיה", אמר הנדל.

21:47 עריכה

השר לבטחון פנים אמיר אוחנה ביטל ביקור מתוכנן אצל אביב של איאד אל-חלאק שנורה למוות בירושלים, בעקבות סרטון שפרסם האב שבו הודיע שהוא לא מעוניין בשום ביקור של נציג ישראלי.

21:59 עריכה

ראש ממשלת ג'סטין טרודו: "הבהרתי לנתניהו ולגנץ שאני מתנגד באופן עמוק לצעדים חד צדדיים ולסיפוח בגדה המערבית".

22:26 עריכה

שר הכלכלה עמיר פרץ נפגש הערב עם ראשי ארגוני העצמאים תחת ארגון לה"ב ואמר: "חייבים להכניס את דמי האבטלה לעצמאים בחוק ההסדרים הקרוב. אני רואה בכך דבר הכרחי ונחוץ מיידית. אסור בשום פנים ואופן להגיע לאובדן אמון בין המדינה לעצמאים. העצמאים עמדו לצד המדינה, ועכשיו, המדינה צריכה לעמוד לצידם".

סגירה