משהו השתבש במערכת ההפעלה של ניר ברקת

ראש עיריית ירושלים לשעבר מצליח לעשות כל טעות טירון אפשרית בזירה הפוליטית ● הוא הרגיז את האיש החזק בליכוד, ישראל כ"ץ ● הוא העליב את האיש המסוכן בליכוד, גדעון סער ● הוא מעצבן את נתניהו ובני ביתו, מפר הנחיות משרד הבריאות ונעדר מהצבעות החשובות למפלגתו ● בליכוד מתבדחים בסרקזם על המיליארדר בעירייה שהפך למיליונר בכנסת ● פרשנות

ניר ברקת (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
תומר נויברג/פלאש90
ניר ברקת

להלן רשימת הבאגים האחרונה במערכת ההפעלה של חבר הכנסת מהליכוד ניר ברקת, איש ההייטק לשעבר:

  • ברקת מנהל מתקפה חריפה על שר האוצר ("טועה, אבל לא מאוחר לתקן") ועל פקידי האוצר ("לא מבינים את גודל האירוע", "עושים טעות אחר טעות");
  • ברקת משתתף במסיבת הבר מצווה המדוברת במגדל W בשכונת צמרת, בביתו של הקבלן יצחק טולדנו, יחד עם למעלה מ-50 איש בלי מסכות ובלי ריחוק חברתי (וזה אחרי שחטף ביקורת כאשר אירח את בתו בליל הסדר, בניגוד להוראות);
  • ברקת מצביע בכנסת נגד ההסתייגויות בחוק שמרחיב את הסיוע הכלכלי להתמודדות עם משבר הקורונה ב-14 מיליארד שקל – אבל לא משתתף בהצבעה על החוק, למרות שהוא נוכח במליאת הכנסת.

את המרד שלו באוצר ובכלל מנהל ברקת לבד מתוך ספסלי הכנסת. הוא לא שר, לא סגן שר ואפילו לא יו"ר וועדה נחשבת. אין חברי כנסת בליכוד שהולכים אתו, להיפך. כל מהלך מוטעה שלו מרחיב את מעגל ההתנגדות בליכוד.

גם בחירת האויבים של ברקת אינה מוצלחת. ברקת בחר להתעמת חזיתית עם האיש הכי חזק בליכוד ועם האיש הכי מסוכן בתנועה.

החזק הוא ישראל כ"ץ, שברקת קורא תגר על המעמד שלו כשר אוצר אחרי שהוא עצמו לא קיבל את התפקיד. המסוכן הוא גדעון סער. ברקת כינה אותו "בוגד" אחרי שהחליט להתמודד מול נתניהו בפריימריז על ראשות התנועה. מי שמכיר את סער יודע שהוא איש נוטר ונוקם, לא שוכח ולא סולח לעולם.

ניר ברקת, כשהיה ראש עיריית ירושלים, עם ישראל כ"ץ, כשהיה שר התחבורה (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ניר ברקת, כשהיה ראש עיריית ירושלים, עם ישראל כ"ץ, כשהיה שר התחבורה. לא במקרה, אין תמונה עדכנית של השניים יחד מאז (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

לאט אבל בטוח מבין ברקת שלא כל כך חכם היה לוותר על ראשות עיריית ירושלים, תפקיד שהוא הרבה יותר חשוב מרוב תפקידי השרים בממשלת נתניהו. ירושלים הייתה מונחת על כף ידו של ברקת. אילו היה מתמודד על התפקיד ב-2018 היה כנראה המועמד היחיד, כי איש לא היה מעז להתמודד מולו אחרי 10 שנים בכיכר ספרא.

אבל לברקת אצה הדרך. בניגוד לאהוד אולמרט, שעזב את ראשות העיר רק כאשר ידע שהוא הולך להיות ממלא המקום של ראש הממשלה אריאל שרון, ברקת הלך אל הלא נודע. האקזיט היה מהיר מדי.

בעזרת כסף לא מוגבל שבזבז בפריימריז הצליח לתפוס מקום בסוף העשירייה הראשונה ברשימה. בהתחלה זה נראה טוב. ברקת התקרב לבנימין נתניהו, ששמח להציג לציבור את שחקן הרכש החדש בליכוד – מולטי-מיליונר, הייטקיסט, אשכנזי. גלעד ארדן משופר.

בעזרת כסף לא מוגבל הצליח ברקת לתפוס מקום בסוף העשירייה הראשונה. בהתחלה זה נראה טוב. ברקת התקרב לנתניהו, ששמח להציג לציבור את הרכש החדש בליכוד – מיליונר, הייטקיסט, אשכנזי. גלעד ארדן משופר

מכאן הכול הלך קשה. נתניהו הבטיח לברקת את תפקיד שר האוצר, אחרי שברקת הראה לו סקרים שזה מינוי שווה מנדטים. ברקת הלך בינתיים וכתב תוכניות להצלת המשק, שאותן הציג בפורומים שונים כשר האוצר המיועד. ישראל כ"ץ התנגד בבוטות – יש אומרים שהציג אולטימטום – ונתניהו ידע במי כדאי לו לבחור בסופו של דבר.

על הדרך ברקת גם הצליח לעצבן את נתניהו ובני הבית בבלפור אחרי שהציג את עצמו בראיונות שונים כיורש העצר. הקשר החם הפך קריר, אפילו קפוא. ברקת למד פרק קשה על הבטחות, ניצול, שימוש וסכינאות פוליטית.

בנימין נתניהו מציג את ניר ברקת כשר האוצר המיועד שלו, בכנס בחירות ב-16 בפברואר 2020 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
בנימין נתניהו מציג את ניר ברקת כשר האוצר המיועד שלו, בכנס בחירות ב-16 בפברואר 2020 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)

ואם זה לא מספיק – פעילים בליכוד, בעיקר בירושלים, לא הפסיקו לרגע ללכלך על ברקת. הם הציפו את מקורבי נתניהו בחומרים, הקלטות, סמסים, וציטטו התבטאויות ושמועות. קרבות בוץ מהסוג הזה ברקת לא ניהל כאשר היה ראש עירייה כל-יכול.

אתמול הודיע ברקת כי ישמח לעזור לשר האוצר כ"ץ אם זה יזמין אותו להתייעצויות בלשכתו. הסיכוי שזה יקרה הוא כמו הסיכוי שדונלד טראמפ יפסיק לצייץ, או שנתניהו יוותר על מעון השרד.

כ"ץ סימן את ברקת. הוא חושד שברקת ומקורביו עמדו גם מאחורי מסע הכפשה מתוזמן שנעשה לו כאשר שימש כשר התחבורה ומועמד לשר אוצר. ברקת כמובן מכחיש. בכל מקרה, את העצות שלו הוא יצטרך להציג רק באולפנים. השפעה כלכלית כבר לא תהיה לו.

כ"ץ חושד שברקת ומקורביו עמדו מאחורי מסע הכפשה מתוזמן שנעשה לו כאשר שימש כשר התחבורה. ברקת כמובן מכחיש. בכל מקרה, את העצות שלו הוא יצטרך להציג רק באולפנים. השפעה כלכלית כבר לא תהיה לו

המכות הפוליטיות שספג ברקת גורמים לו כנראה לאבד עשתונות, אחרת קשה להסביר את קצב הטעויות, כולל בימים האחרונים. הבריחה מההצבעה בכנסת לא נראית טוב בלשכת נתניהו. ההתקפה התמוהה של ברקת על בני גנץ במוצאי שבת ("הוא לא ראוי לתפקיד ראש הממשלה") לא תשפר את היחסים עם נתניהו ברגע זה. גם לא ההתייצבות מאחורי ראש הממשלה בשורה השלישית בבית המשפט.

בליכוד מתבדחים בסרקזם על המיליארדר בעירייה שהפך למיליונר בכנסת. יש גם מי שמציע לברקת להירגע, לחשב כל מהלך וכל התבטאות. הפוטנציאל שלו בליכוד קיים, הוא עדיין פופולרי, והכסף עדיין יכול להוביל אותו רחוק. חבל שיאבד את האשראי בגלל שליפות מהירות של חסר-ניסיון.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
אפשר לקנות קולות בכסף , המון כסף קונה המון קולות , אבל ברקת לא נכנס ללב של אף אחד , כולם שמחים להיכנס לכיס של ברקת , אבל לברקת הכסף לא יספיק , אף אחד לא מסוגל לסבול את האיש הזה , ממש אי... המשך קריאה

אפשר לקנות קולות בכסף , המון כסף קונה המון קולות , אבל ברקת לא נכנס ללב של אף אחד , כולם שמחים להיכנס לכיס של ברקת , אבל לברקת הכסף לא יספיק , אף אחד לא מסוגל לסבול את האיש הזה , ממש איש דוחה , זה שהוא קונה סקרים בכסף שלו זה לא יעזור לו , מי ירים את הכפפה ויעשה לאיש הזה סקר בנפרד , כאשר הוא מקים מפלגה עצמאית , מבטיח לכם שאורלי לוי מנצחת אותו .חחחחח

עוד 689 מילים ו-3 תגובות
סגירה