הסתדרות המורים קוראת לחזרה למתכונת של לימודים בקפסולות ולשילוב של למידה מרחוק

ראש שירותי הבריאות סדצקי הביעה דאגה בשל עלייה בתחלואה בקורונה; החל לפעול מערך בדיקות סרולוגיות, שיתבצע בקרב עשרות אלפי נבדקים ● השימוע של חבר הכנסת דוד ביטן ייערך בחודש הבא ● הוגשה תביעה כספית נגד גנץ, שהפר את הבטחתו שלא להצטרף לממשלת נתניהו ● יושב ראש מועצת יש"ע אלחייני: טראמפ אינו ידיד ישראל; נתניהו: אני מגנה את הדברים בתוקף

בית הספר פולה בן-גוריון בירושלים, 31 במאי 2020 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
בית הספר פולה בן-גוריון בירושלים, 31 במאי 2020
21:59 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את דבריו של יושב ראש מועצת יש"ע, שטען שנשיא ארצות הברית אינו ידיד של ישראל.

אני מגנה בתוקף את דבריו של יו"ר מועצת יש"ע. הנשיא טראמפ הוא ידיד גדול של מדינת ישראל. הוא הוביל מהלכים היסטוריים לטובת מדינת ישראל ובינהם: הכרה בריבונות ישראל ברמת הגולן, הכרה בירושלים כבירת ישראל, העברת השגרירות האמריקנית לירושלים והכרה בחוקיות של מפעל ההתיישבות ביו"ש. חזון השלום של הנשיא טראמפ כולל הכרה בישראל כמדינה יהודית, שליטה ביטחונית של ישראל בכל השטח מערבית לירדן, ירושלים מאוחדת, פירוק החמאס מנשקו, מניעת כניסת פליטים לישראל ועוד. מצער שבמקום הכרת הטוב יש מי שמתכחש לידידות זו שלא הייתה גדולה ממנה.

21:53 עריכה

בינתיים בטוויטר: רפי פרץ נפגש עם השגריר הבריטי, מיקי זוהר נכנס לתפקיד יושב ראש הכנסת, אביגדור ליברמן תוקף את הזמרת דואה ליפה, ועוד.

21:32 עריכה

רשות המיסים דורשת מראש הממשלה בנימין נתניהו כ-600 אלף שקלים בשל הוצאות מס על ביתו הפרטי בקיסריה – כך דיווח הערב אביעד גליקמן בחדשות 13.

נתניהו, לפי הפרסום, הנחה את אנשי משרדו למצוא דרך שבה ההוצאות יושתו על המדינה. במשרד ראש הממשלה פנו לקבל חוות דעת בנושא ממשרד המשפטים. ב-2017 קבע בג"ץ, בעתירה שהגיש שחר בן מאיר, שעל נתניהו לשלם את המס.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה ש"מאז קום המדינה רשות המיסים לא דרשה תשלום מס מראשי ממשלה בעניין זה, והדבר אף מעוגן בחקיקה. עם זאת, באופן חסר תקדים החליטה רשות המיסים לדרוש מראש הממשלה בנימין נתניהו תשלום מס רטרואקטיבית, וזאת על אף שלא הייתה דרישה כזאת מאף ראש ממשלה בעבר".

20:38 עריכה

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה סבור שיש "לצמצם ככל הניתן פגיעה באזרחים נורמטיביים שיוחסו להם עבירות הקשורות בסם הקנאביס. בכוונת השר לביטחון הפנים למנות צוות שיבחן אפשרות להמלצה על מדיניות מקלה ברוח דברים אלה" – כך נכתב בתשובה שמסרה היום המדינה לבג"ץ בעתירה בנושא.

20:29 עריכה

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, פנתה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקשה לשוב למתכונת של לימודים בקפסולות לתלמידי הגנים וכיתות א'-ג'. לגבי תלמידי כיתות ד'-ט' – קראה בן דוד לשלב למידה מרחוק לצד לימוד בבתי הספר.

20:19 עריכה

יושב ראש ימינה נפתלי בנט ביטל פגישת פיוס שיזם עימו אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו. עקיבא נוביק, שדיווח על כך הערב בחדשות 13, סיפר שהפגישה בוטלה על ידי בנט לאחר שהליכוד פרסם הודעה בגנות ימינה.

20:16 עריכה

בכירים במשרד הבריאות אומרים שישראל על סיפה של התפרצות נוספת של נגיף הקורונה – כך דיווח הערב נדב איל בחדשות 13. לדבריהם, שורה של מקרי הידבקות בנגיף בירושלים, כך נמצא, לא קשורים להתפרצות שאירעה בגימנסיה העברית ברחביה. על רקע זה סומנה עיר הבירה כמוקד ההתפרצות.

20:00 עריכה

העימותים בקואליציה נמשכים: כחול לבן שיתפו בחשבון הטוויטר הרשמי של המפל ידיעה שבכותרתה דווח על "אוזן קשבת, לראשונה זה שנים" במשרד התרבות והספורט. מירי רגב, שרת התרבות והספורט עד לאחרונה, לא נשארה חייבת: "כחול לבן… לא תוכלו למחוק את המהפכה שהבאתי לעולם התרבות בישראל".

18:59 עריכה

קופות החולים יחלו בשבוע הבא בביצוע של בדיקות סרולוגיות בקרב כ-70 אלף נבדקים במטרה לאתר חולי קורונה – כך הודיע משרד הבריאות. היום החל בבני ברק מבצע בדיקות סרולוגיות, באמצעות מגן דוד אדום. בדיקות דם אלה לא מיועדות לזיהוי של חולים בזמן אמת, אלא חולים שהחלימו מהנגיף. הבדיקות ייערכו בכ-140 יישובים. מערך הבדיקות נחשב לאחד המקיפים מסוגו בעולם.

18:40 עריכה

כל מוסד חינוכי שיאותר בו מקרה תחלואה ייסגר – כך נקבע בדיון בנושא מערכת החינוך שקיים היום ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החינוך יואב גלנט ועם ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת.

נתניהו, כך נמסר מלשכתו, הנחה את שר החינוך להמשיך לפעול למציאת פתרונות מיגון וריחוק לתלמידים ולצוותי ההוראה.

18:25 עריכה

"טראמפ וקושנר הוכיחו במתווה שהם אינם ידידים של מדינת ישראל ולא חושבים על האינטרסים הביטחוניים וההתיישבותיים של מדינת ישראל" – כך אמר יושב ראש מועצת יש"ע דוד אלחייני ל"הארץ". "כל מה שמעניין אותם במתווה", הוסיף, "זה לקדם את האינטרס שלהם לקראת הבחירות הקרובות – כך שיסייע לטראמפ".

דוד אלחייני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
דוד אלחייני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
18:04 עריכה

החשב הכללי באוצר, רוני חזקיהו, יגדיל בארבעה מיליארד שקלים את קרן ההלוואות לעסקים קטנים ובינוניים, וכעת תעמוד הקרן על 18 מיליארד שקלים.

17:28 עריכה

השימוע של חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד ייערך בעוד כחודש וחצי – ב-15 ביולי. היום הודיע ראש הממשלה נתניהו שבכוונתו למנות את ביטן ליושב ראש ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות.

16:58 עריכה

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מימינה נדרש במליאת הכנסת לעימות האלים, שאירע אתמול בין חיילי לצה"ל לגנבים של ציוד צבאי מבסיס צאלים, ואמר: "בדואי שמתקרב לגנוב – צריך לירות בו. נקודה".

16:20 עריכה

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, ביטל את ביקור התנחומים, שהוא אמור היה לערוך היום בסוכת האבלים של משפחת אל-חלאק – שבנם, איאד, נהרג מאש כוחות הביטחון ביום שבת האחרון – לאחר שאבי המשפחה פרסם סרטון, שבו ביקש מגורמים ישראליים רשמיים שלא לבקרם.

15:53 עריכה

ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטקיס, ונשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, צפויים להגיע החודש, בנפרד, לישראל כדי לדון בחידוש הטיסות בין המדינות ללא חובת בידוד. בפגישות תעלה לדיון גם הקמת צינור הגז יורו מד.

מיצוטקיס יגיע לישראל ב-16 ביוני. זהו הביקור הראשון של ראש הממשלה היווני מחוץ לארצו מאז פרצה מגפת הקורונה. ביקורו של אנסטסיאדיס, שיגיע ארצה עם משלחת של שרים, ייערך, ככל הנראה, ב-23 ביוני.

15:44 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד קיימו פגישת עבודה ראשונה מאז הושבעה הממשלה ה-35 בחודש שעבר. השניים נועדו בלשכת ראש הממשלה בירושלים ודנו בנושאים ביטחוניים. בפגישה לקח חלק גם מזכירו הצבאי של ראש הממשלה, תת אלוף אבי בלוט.

לפי החוק, על ראש הממשלה לעדכן את יושב ראש האופוזיציה בענייני המדינה לכל הפחות אחת לחודש.

15:28 עריכה

השרה לנושאים אסטרטגיים והסברה, אורית פרקש הכהן, הודיעה כי החליטה למנות את רונן מנליס, שכיהן כדובר צה"ל בשנים 2019-2017, למנכ"ל משרדה. מנליס יחליף את צחי גבריאלי, שכיהן כממלא מקום מנכ"ל המשרד בשנה האחרונה.

רונן מנליס (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
מנליס נושא דברים בכנס של המכון למחקרי ביטחון בתל אביב בנובמבר האחרון (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
12:50 עריכה

התביעה נגד יו"ר כחול לבן בני גנץ על הטעיית הבוחרים. עו"ד חקלאי בבית המשפט: "המטרה – להבהיר לראש רשימה פוליטית שהפרת החייבות שבתשתית הקשר בינו לבין פעיליו תוליד סנקציה".

12:49 עריכה

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, התייחסה לעלייה במקרי התחלואה בקורונה.

"המחלה חוזרת, אני מוטרדת", אמרה בראיון לכאן רשת ב', "חשבתי שהנגיף ילך לישון בחודש מאי וזה לא קרה. יש עונתיות בנגיפים אך זה לא קרה פה – אנחנו במצב שנזרעים זרעים מאוד מסוכנים".

12:48 עריכה

השר לבטחון פנים אוחנה במליאת הכנסת: "אדם שתוקף שוטר שמנסה לרצוח אותו דמו בראשו. זה מסר חשוב שצריך להגיע מכל הבית הזה שבא להגן על שוטרי משטרת ישראל ערבים ויהודים כאחד".

בעקבות הירי בצעיר איאד אלחלאק בירושלים, אמר: "מתכוונים במשטרת ישראל לבדוק את אופן הטיפול בבעלי מוגבלויות – הזיהוי של בעלי מוגבלויות, האבחון אם אפשר בשטח, ובכך למנוע הישנות של מקרים מהסוג הזה". אוחנה הוסיף: "יש כבר עבודת מטה ואני מתכוון לקדם אותה".

12:29 עריכה

ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) שאל את שר המשפטים, אבי ניסנקור במהלך מליאת הדיונים במליאת הכנסת: "האם אינך מודאג מכך שהיועמ"ש מחזיק בסמכויות התפקיד היחיד שיכול לבדוק לגביו (מ"מ פרקליט המדינה)? האם תדרוש מהיועמ"ש לפרסם הקלטותיו? תדרוש התפטרותו? תמליץ לפטרו?".

על החלק הראשון של השאלה, הנוגע ליועמ"ש, השיב ניסנקורן: "טוב יעשו נבחרי הציבור אם יתמקדו במתן שירות לאזרחים ויחדלו מניסיונות הכפשה כלפי משרתי ציבור".

העיתונאית איילה חסון התייחסה לכך בחשבון הטוויטר שלה וכתבה: "אתה מגן על שותפך למפלגה אשכנזי? את המבין שלשר משפטים לא כדאי להתעסק עם הפרקליטות?".

11:45 עריכה

ח"כ ניר ברקת (הליכוד) תקף הבוקר את מתווה עידוד התעסוקה של שר האוצר ישראל כץ ואמר כי המתווה הוא נזק אסטרטגי למשק. "אם השוק חלש ואתה לא עוזר לו להיות חזק ואתה רק מנסה לדחוף לו עובדים, השוק לא יקלוט את העובדים", הסביר ח"כ ברקת בדיון בוועדת הכספים בכנסת.

"התוכנית הזאת לא רק שיש לה ערך שולי קטן, יש לה נזק אסטרטגי למשק, כשכל אותם אנשים שהיה להם ערבות הדדית בין מעסיקים לעובדים, ואתם פורמים את הערבות הזאת כשאתם לא נותנים מענק לאנשים ששמרו על העבודים וספגו נזק".

11:05 עריכה

ח"כ שלמה קרעי מונה ליו"ר וועדת הבחירות מטעם הליכוד בוועדה המרכזית.

10:33 עריכה

ראש הממשלה נתניהו החליט למנות את חבר הכנסת דוד ביטן לתפקיד יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בכנסת.

ח"כ דוד ביטן: "אני מודה לראש הממשלה על המינוי לתפקיד יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות. אני מתכוון לפעול בתפקיד זה כפי שפעלתי בשנים האחרונות בתחומים רבים בכנסת. אחרי חמש שנים כיושב ראש שדולת העם היהודי בכנסת אמשיך לפעול במטרה להגביר את העלייה לארץ ישראל ולמיגור האנטישמיות".

דוד ביטן (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
דוד ביטן (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
10:27 עריכה

שר התיירות אסף זמיר בדיון בוועדת הכלכלה על מצב התיירות: "אנחנו עושים עבודת מטה ליום שאחרי שבו השמים יפתחו לחלוטין. הדבר הזה ממשיך כאילו אין קורונה. בגלל הלחץ הכלכלי אני מניח שנראה מדינות פותחות עצמן בקרוב. לצערי אנחנו לא נהיה בין הראשונים".

10:23 עריכה

עופר שלח (יש עתיד-תלם) יעמוד בראש הוועדה לביקורת המדינה, לאחר שחברי הוועדה בחרו בו.

יו"ר מפלגתו, יאיר לפיד, כבר מיהר לברך: "יש לא מעט מה לבקר בממשלה הזו. סומך עליך אחי".

10:20 עריכה

שר העבודה והרווחה איציק שמולי בראיון ל-103FM: "סיפוח ביהודה ושומרון עלול לבטל את הסכם השלום עם ירדן, שנותן לנו עומק אסטרטגי עד עירק. גם ראשי מערכת הביטחון אומרים שהז מסוכן. לא נתמוך במתווה שלא מתיישב עם העקרונות שלנו".

איציק שמולי, מליאת הכנסת, 27 במאי 2020 (צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן)
איציק שמולי, מליאת הכנסת, 27 במאי 2020 (צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן)
10:15 עריכה

השרה מירי רגב: "יש מי שחושב שהטרור ימנע מאיתנו להתקדם למטרה ולהחיל את הריבונות על כל שטחי ישראל. אם האיומים היו מנהלים אותנו – ישראל לא הייתה קמה".

רגב הוסיפה כי היא וחברי הממשלה מחויבים "למהלכים ההיסטוריים שמוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו".

10:11 עריכה

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ אמר כי החלטת ראש הממשלה ושר האוצר למענק למעסיקים שהחזירו עובדים מחל"ת ב-19 אפריל היא "החלטה נכונה וחשובה".

"עכשיו נדרש לפצות את המעסיקים ההוגנים שלא פיטרו את עובדיהם בחודש אפריל למרות הירידה בהכנסותיהם, מהלך משלים זה יחזק את האימון בין הממשלה לאזרחים כולם", אמר השר פרץ.

08:54 עריכה

לאחר הביקורת, שר האוצר ישראל כץ הודיע כי פיצויים של 3,500 ש"ח יוענקו גם לעסקים שהחזירו את העובדים בגל ההקלות הראשון בחודש אפריל.

כץ: "לאחר שמתווה החוק לעידו דהתעסוקה אושר בממשלה ובקריאה ראשונה בכנסת ללא כל שינוי, שקלנו את הנושא ובהתייעצות עם יו"ר ועדת הכספים משה גפני, יו"ר הקואליציה מיקי זוהר ויו"ר סיעת כחול לבן איתן גינזבורג, הוחלט לצרף את אותם מעסיקים למתווה המענקים מאחר שהם פתחו את עסקיהם במועד זה בהתאם להנחיות הממשלה".

08:37 עריכה

גורמים בכנסת, המעורים בפרטי הפגישה שנערכה אתמול בין ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי מועצת יש"ע, טוענים שראש הממשלה נתניהו מתכוון לעשות הפרדה בין ההכרזה הפומבית שלו בנוגע לתוכנית השלום של טראמפ לבין מה שהוא יביא להצבעה בכנסת – כך פורסם הבוקר בתוכנית בכאן רשת ב'.

על פי הדיווח, לטענת הגורמים, כדי לרצות את האמריקנים, יודיע נתניהו שהוא מקבל את תוכנית טראמפ כבסיס למשא ומתן. אך ברור לו שמול הימין הוא אינו יכול להביא את התוכנית כמו שהיא לאישור הכנסת, לאור החלקים הבעייתים בה מבחינת הימין. לכן, להצבעה בכנסת יובא רק החלק של החלת הריבונות, שזוכה לרוב בכנסת.

08:28 עריכה

משרד החינוך ביקש ממשרד האוצר להכיר בלמידה מרחוק לצורך שכר המורים. זאת, על רקע סגירתם של שורת בתי ספר בימים האחרונים לאחר שהתגלו בהם מקרי קורונה, ודרישתם של הורים, מנהלים ומורים לאפשר לבתי הספר לקיים הוראה מרחוק משולבת בלמידה בבתי הספר.

08:07 עריכה

אב הבית במעון ראש הממשלה, אפי אזולאי, נותר בתפקידו בהתערבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אף על פי שהשב"כ הוריד ושלל את הסיווג הבטחוני שלו לפני קרוב לשנה כך פורסם במעריב. בשב"כ הומלץ להרחיקו מיד מכל נגיעה או קשר למעון ראש הממשלה בבלפור.

לפי הדיווח התברר בבדיקה כי הוא ביצע עבירות רכוש, גם במהלך כהונתו בתפקיד. על פי גורמים המקורבים לחקירתו, אזולאי לא הכחיש ואף הודה בפרטים שהתגלו.

07:46 עריכה

ח"כ אבי דיכטר, שיזם את חוק קיזוז משכורות המחבלים, התייחס בראיון בכאן רשת ב' להחלטה להפסיק את הקיזוז.

"המסר מההחלטה הזו רע. החוק הוא לא המלצה לא לראש הממשלה ולא לאף אחד אחר. כדי לא לקזז צריך לשנות את החוק – מתקשה לראות מצב שהחוק ישונה", אמר דיכטר.

07:23 עריכה

הממשלה אישרה הלילה במשאל טלפוני תיקון והארכה של תקנות שעת חירום – הגבלת פעילות, אזור מוגבל ובידוד במקום בידוד בית מטעם המדינה.

07:12 עריכה

אתמול פורסם בגלובס כי גנץ דרש כלי רכב זהבים לאלה שמקבל נתניהו, למרות שעלותם עומדת על מיליוני שקלים.

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי אמר בתגובה: "אני מכבד את שירותי הביטחון בישראל והנחיותהם. בשיחה שקיימתי עם הגורמים הרלבנטים ביקשתי לצמצם את עלויות האבטחה שלי. ככל שזה היה תלוי בי, הייתי עולה כל יום למשרד עם רכב אחד והייתי מונע משכניי את עוגמת הנפש של סגירת חלקים מהרחוב. כל טענה כאילו ביקשתי לרכוש רכבים עבורי היא שקר בוטה".

סגירה