קולי נגנב

שלט בחירות של כחול לבן, 18 בפברואר 2020 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מרים אלסטר, פלאש 90
שלט בחירות של כחול לבן, 18 בפברואר 2020

בקר טוב בני. הצבעתי לך ואני מניח שאתה מקבל מיילים וסמסים כאלה יומיום, ובכל זאת אני מתקשה לעכל את העובדה שקיבלת את קולי מתוך אמון במה שהבטחת בפומבי, ולקחת אותו לתמיכה בכל מה שאני מתנגד לו. בכל מה שאתה מתנגד לו. בכל מה שכל אזרח שוחר חוק וצדק וערכים מתנגד לו.

קשה לי להאמין שאתה ישן טוב בלילה. מי שהיה שנים מפקד שחיילים הלכו אחריו מתוך אמון בלבד שיוביל אותם לקרב או למען מטרה צודקת, יודע מהו ערך האמון. לכן אני בטוח שאתה קרוע. ובכל זאת שכנעת את עצמך שאתה עושה משהו לטובתי לטובתנו.

אני מתקשה לעכל את העובדה שקיבלת את קולי מתוך אמון במה שהבטחת בפומבי, ולקחת אותו לתמיכה בכל מה שאני מתנגד לו. בכל מה שאתה מתנגד לו. בכל מה שכל אזרח שוחר חוק וצדק וערכים מתנגד לו

מוכרח לומר לך – אתה משקר לעצמך. גם אם היית נשאר באופוזיציה זה היה שירות יותר טוב, יותר ערכי, למען כולנו. אופוזיציה היא אלטרנטיבה. תקווה. בלי תקווה אין לאדם חיים.

ומה הותרת כעת? אחרי הבגידה? אחרי המעילה באמון? בוחריך שנבגדו איבדו כל אמון בך ובמערכת הפוליטית. פגעת גם באמון הכללי שבין בוחרים לנבחרים. העובדה הקשה שלקחת את הפתק שלי ועשית בו ההיפך ממה שהאמנתי בו ההיפך ממה שהובטח לי על ידך אישית, ריסקה את היכולת לבחור באופן דמוקרטי, אמין, נציג ציבור לכנסת.

פגעת בשוויון. פגעת בדמוקרטיה. פגעת בשלטון החוק. אתה תומך בנאשם בשוחד ומכהן בממשלה מנופחת ובזבזנית שאין לה כל הצדקה. גם לא בעקבות מגפת הקורונה. ברור לכל בר דעת שמדובר בקוניוקטורה פוליטית. בדיל. בהסכם שקרי מעוות אנטי דמוקרטי.

התירוץ של מניעת בחירות רביעיות אינו סיבה למהלך הזה. במדינה דמוקרטית הכרעות מתקבלות בבחירות, לא בשקרים. לא בקומבינות פוליטיות המעוותות את רצון הבוחר. הבוחרים שבחרו בך ואני ביניהם, לא בחרו בממשלה כזו ולא בהסכם הקואליציוני שחתמת ולא בשום צעד שאתה מבצע כיום.

שום מילים יפות לא יכסו על כך. שום הבטחה שלך אינה אמינה יותר. שום התחייבות שלך או של חבריך לכחול לבן לא מקובלת ולא תתקבל עוד. אתם את הקריירה הפוליטית סיימתם באסון. סיימתם. אין לכם שום תמיכה בדרך שאליה אתם מובילים, כיוון שמדובר בדרך הפוכה. בכיוון הפוך.

מוכרח לומר לך – אתה משקר לעצמך. גם אם היית נשאר באופוזיציה זה היה שירות יותר טוב, יותר ערכי, למען כולנו. אופוזיציה היא אלטרנטיבה. תקווה. בלי תקווה אין לאדם חיים

לא הצבעתי בעדך כדי שתספח שני מיליון פלשתינים לישראל. תחסל את הסכם השלום עם ירדן ותגרור אותנו למלחמה חדשה.

אני בטוח שאתה לא ישן טוב בלילה.

ואם אתה ישן טוב זה סימן המעיד על רמתך המוסרית אליה התדרדרת.
אני משתדל להימנע ממילים קשות יותר כדי שתקרא את הדברים עד הסוף.
אתה יודע מה גורלו של חייל המגלה מורך לב מול פני אויב במלחמה. לצערי זה מה שגילית במאבק הדמוקרטי על פני החברה הישראלית.

#קולינגנב

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
לא הייתה ברירה. זה היה צו השעה. יש מצבים כאלה בפוליטיקה. עוד מערכת בחירות בשילוב עם הקורונה והמשבר הכלכלי שהביאה זה סוג של אסון. חייבים להגיב למציאות. גם תאר לך עתה - שמנדלבליט מותקף ה... המשך קריאה

לא הייתה ברירה. זה היה צו השעה. יש מצבים כאלה בפוליטיקה. עוד מערכת בחירות בשילוב עם הקורונה והמשבר הכלכלי שהביאה זה סוג של אסון. חייבים להגיב למציאות.
גם תאר לך עתה – שמנדלבליט מותקף השכם והערב – מה היה קורה אלמלא יש שר משפטים כניסנקורן. והיה עדיין אוחנה.
גם אני הצבעתי כמוך ואני ב100% מאחורי ההחלטה הזו. וכך גם אם זה לא יעלה יפה. לחות היה נסיון.
ואם כן יצליח – גנץ עוד יוכר כ'איש השעה'

איך מצטרפים לתביעה, אני רוצה לדעת. גנץ ושות' בגדו לא רק בבוחרים שלהם, אלא - בדיוק כמו שכתבת - בכל הרעיון הדמוקרטי. הם פגעו באמון הבוחר לא רק בהם, אלא בכל המערכת - לדורות. הוא, כמו גם ... המשך קריאה

איך מצטרפים לתביעה, אני רוצה לדעת.
גנץ ושות' בגדו לא רק בבוחרים שלהם, אלא – בדיוק כמו שכתבת – בכל הרעיון הדמוקרטי.
הם פגעו באמון הבוחר לא רק בהם, אלא בכל המערכת – לדורות. הוא, כמו גם אורלי לוי ועמיר פרץ ופוליטיקאים אחרים.

כל מילה בסלע, וזה הרבה יותר חמור. מה שנשאר לנו זה לבקש מקלט מדיני בטורקיה או בכל מדינה שתסכים לקבל פליטים ישראלים. היהודים יכולים להשאר כאן ולריב עם הפלסטים עד צאת הנשמה. ולך אדוני ראש ... המשך קריאה

כל מילה בסלע, וזה הרבה יותר חמור. מה שנשאר לנו זה לבקש מקלט מדיני בטורקיה או בכל מדינה שתסכים לקבל פליטים ישראלים. היהודים יכולים להשאר כאן ולריב עם הפלסטים עד צאת הנשמה.
ולך אדוני ראש הממשלה העתידי הוירטואלי, אתה אכן צל עלוב ומסכן שעם פרק קצר ומעליב ישאר רשום בדפי ההיסטוריה כמי שהחריב את הסיכוי להחליף שלטון רקוב ומשחת.

עוד 429 מילים ו-3 תגובות
סגירה