איך הופכים את ההתנגדות לסיפוח למיינסטרים? בואו נדבר תכל'ס

נוער פלסטיני במחאה נגד תכניות הסיפוח של ישראל, 5 ביוני 2020 (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)
Wisam Hashlamoun/Flash90
נוער פלסטיני במחאה נגד תכניות הסיפוח של ישראל, 5 ביוני 2020

בלב ליבו של משבר כלכלי, בעיצומה של מגפה עולמית, תחת הנהגה של "ממשלת חירום", ממשלת ישראל ה-23 רוצה לספח את שטחי הגדה המערבית. בעיקרון, בתחילת הכתיבה של טור זה, חשבתי לפרסם מספר נתונים יבשים ומעניינים על מצבה של מדינת ישראל בשטחים, מתוך החוברת הנהדרת של שאול אריאלי "פרטנר ותוכנית".

בלב ליבו של משבר כלכלי, בעיצומה של מגפה עולמית, תחת הנהגה של "ממשלת חירום", ממשלת ישראל ה-23 רוצה לספח את שטחי הגדה המערבית

אולם בהתחשב במצבו של השיח הציבורי (הלוקה בחוסר קשב וסובלנות) אל מול המטרה של טור זה, החלטתי להימנע במכוון מלתת ולו ניתוח עומק אחד לגבי המציאות עצמה. מנגד, בחרתי להתמקד אך ורק בצורה השטחית ביותר דרכה המציאות משתקפת. כלומר, אנסה לבודד את הנתונים ואת הפרשנות למה שנקרא – התכל'ס.

אז, בת'כלס – איך הופכים את ההתנגדות לסיפוח למיינסטרים?

מבט דורי

את\ה מתחת לגיל 35? יש לי כמה שאלות:

אתה מתכננן לעשות מילואים בקרוב? את מתכננת להקים משפחה בישראל? אתה עומד להתגייס לצבא? בא לך לעשות טיול בירדן? חשבת אולי בכלל לעשות תואר שני בחו"ל?

לכל צעיר וצעירה בישראל 2020, יש שאיפות, תוכניות וחלומות. אני מציע תרגיל למחשבה: תשאלו את עצמכם איך הסיפוח מקדם את הרצונות שלכם? נכון, לא אכפת לכם מהסיפוח עצמו. הוא כנראה לא כזה מעניין. אבל בכל זאת, אם ננסה להיות קצת תועלתניים ונחשוב – איך החרא הזה קשור אלינו? נגלה שהוא בעיקר דופק אותנו.

הבטחתי לא להרחיב בנתונים – אז אני רק אשאל: חברים – איך זה עוזר לנו?  אם הגעתם למסקנה שזה בעיקר מזיק, אז הגיע הזמן להתעורר – ולהתנגד. כמה פשוט – ככה חשוב.

מבט כלכלי

פוטרת? יצאת לחל"ת במקרה? האם העסק שלך נפגע בתקופה האחרונה? כנראה שכן. כ-2.5 מיליון איש, מדווחים כי בעקבות משבר הקורונה החמיר המצב הכלכלי שלהם ושל משפחתם.

אז יש רק לשאול את עצמנו, איך סיפוח תורם לכל הסיפור? יש רק לדמיין את כמות המשאבים שעל המדינה להשקיע בכדי לקדם מהלך שכזה. תקציבים, ישיבות ממשלה, מהלכים דיפלומטיים. האם זה מה שאנחנו כאזרחים מצפים מהממשלה שלנו לעשות, כממשלת חירום – בעיצומו של משבר כלכלי, בזמן מגפה עולמית? האם להיתקל בסנקציות בין לאומיות (בעקבות הסיפוח), זה מה שיתרום לרפוי המצב הכלכלי של ישראל?

פוטרת? יצאת לחל"ת? העסק שלך נפגע בתקופה האחרונה? כנראה שכן. כ-2.5 מיליון איש מדווחים כי משבר הקורונה החמיר את מצבם הכלכלי. דמיינו את כמות המשאבים שעל המדינה להשקיע לקידום הסיפוח

גם לך זה נשמע כמו אבסורד? כמו בדיחה לא מצחיקה? מעולה, אז אם הגעת למסקנה שזה בעיקר מזיק, הגיע הזמן להתעורר – ולהתנגד. כמה שזה פשוט – ככה זה חשוב.

מבט בטחוני

האם תפרוץ אינתיפאדה שלישית בעקבות החלת הריבונות? בסקר שפורסם במכון הישראלי לדמוקרטיה נמצא כי 58% מהנשאלים סבורים כי אם החלת הריבונות תתממש, הסיכויים גבוהים שהפלסטינים יפתחו באינתיפאדה שלישית.

האם הסיפוח שווה את זה? האם אנחנו מוכנים לאבד את הבטחון האישי שלנו, לסכן את חיי החיילים שלנו, למען סיפוח חד צדדי? האם להפר את הסכם השלום עם ירדן, זה מחיר ששווה את זה? האם מלחמה אופציונלית בשלוש חזיתות ללא תמיכה בין לאומית, זה הדבר הנכון ביותר למדינת ישראל?

נשמע לך כמו חלום בלהות – מיולי זאת יכולה להיות המציאות. ובכן, אם הגעת למסקנה שזה בעיקר מזיק ומסוכן, הגיע הזמן להתעורר – ולהתנגד. כמה שזה פשוט – ככה זה חשוב.

מבלי להיכנס לנתונים, מבלי לגעת בשאלות של מוסר, מבלי לדבר על השאיפה לשלום, מבלי לדבר על מחיר הכיבוש, מבלי לדבר לעומק ולעניין, מבלי לחשוב. לטעמי ולצערי, רק ככה אפשר לדבר על הסיפוח – בישראל 2020. זו היא שעת חירום, לא שעת חינוך. לכן, זה לא הזמן לחנך את העם (אולי זה גם לא תפקידנו), זה לא הזמן להיות "צודקים". זה הזמן להתנגד, זה הזמן לדבר תכל'ס, זה הזמן להפנים – הסיפוח זה פשוט רעיון מחורבן שיביא עלינו חורבן.

האם אנו מוכנים לאבד את בטחוננו האישי למען סיפוח חד צדדי? לסכן את חיילינו? להפר את הסכם השלום עם ירדן? האם מלחמה אופציונלית ב-3 חזיתות ללא תמיכה בינ"ל, זה הדבר הנכון למדינה?

אנחנו הישראלים, בעיקר לא אוהבים להיות פראיירים. אז קדימה, בוא נוכיח את זה, פעם אחת ולתמיד. לא ניתן להם לעשות עלינו סיבוב. נהפוך ביחד את ההתנגדות לסיפוח למיינסטרים הישראלי. זה לא רק מאבק מוסרי וזה לא רק מאבק על השלום העתידי, זה מאבק על החיים עצמם. פוסט זה אינו פונה למשוכנעים ולבקיאים בחומר. הוא פונה למי שליבו עסוק קצת בנושאים אחרים. בקיצור, לכל מי שהסיפוח לא מעניין אותו. חברים, עושים עלינו סיבוב, זה הזמן להתעורר.

בעל תוכנית רשת - שידורי המגפה. סטודנט לפוליטיקה וממשל. כותב מנקודת מבט של יליד שנות ה-90, על פוליטיקה, פילוסופיה, תרבות, ספורט, והחיים עצמם.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
@michael dab יקירי, תוריד את צמד המילים ״מי אתה?״, תוריד את צמד המילים ״רדוד ומפונק״, ורק אז הדעה שלך תהפוך ללגיטימית. עד אז שזה יקרה היא לא שווה ליותר מדעה של טוקבקיסט מאכזב מן המניין.... המשך קריאה

@michael dab יקירי, תוריד את צמד המילים "מי אתה?", תוריד את צמד המילים "רדוד ומפונק", ורק אז הדעה שלך תהפוך ללגיטימית. עד אז שזה יקרה היא לא שווה ליותר מדעה של טוקבקיסט מאכזב מן המניין. קח מסר להבא במתנה בחינם. שיהיה נחמד וראוי להקשיב לך. אין בעד מה.

מי אתה יליד שנות ה90 רדוד ומפונק, ככה בוחנים תמיכה או התנגדות? אם בא לכם לנסוע לחו"ל או הוצאות הממשלה? אפילו איום באינטיפאדה. ראשית חבל שברחת מהעיסוק בתוכן, מדובר בנושא חשוב מדי בשביל ... המשך קריאה

מי אתה יליד שנות ה90 רדוד ומפונק, ככה בוחנים תמיכה או התנגדות? אם בא לכם לנסוע לחו"ל או הוצאות הממשלה? אפילו איום באינטיפאדה.
ראשית חבל שברחת מהעיסוק בתוכן, מדובר בנושא חשוב מדי בשביל לגרום לאנשים לתמוך או להתנגד ע"י שאלות היפותטיות, לא מדויקות ובעיקר שפונות לרגש ולא לשכל.

מה דעתך על זה שאוסלו גרם ליותר מ1500 הרוגים שכולם קראו להם "קורבנות השלום"? מישהו מהמחנה שלך אמר שאולי צריך להתנגד או להודות שמדובר בטעות בגלל זה? מה דעתך שהגיע הזמן לגבולות סופיים וברי קיימא למדינה בת 72? דווקא בתקופה כזו העולם יצקצק בצדקנות וישכח מזה אחרי תקופה קצרה, העולם הערבי מבין את ישראל יותר מאי פעם, ומבין שהפלסטינים הם בעיה ולא להיפך, גם ירדן שיציבות המלך תלויה בישראל ובסיוע מארצות הברית ולא להיפך.
מה עם ציונות? בהקשר הזה חשוב לזכור את האמרה של בן גוריון "עתידנו אינו תלוי במה יאמרו הגויים אלא במה יעשו היהודים".
הגיעה עת ריבונות, ויפה שעה אחת קודם.

עוד 676 מילים ו-2 תגובות
סגירה